De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
Als die Hunt en Johnny binnenhoud , met uiteraard in de schaduw JC en MvB. Dan krijgt die een nieuwe kans.robiono schreef:Toch denk ik dat v.Geel behouden moet worden voor de club maar dan wel in een andere functie. Hij is een meester in onderhandelen en ook met de contracten is hij er snel bij. Het contract met Stekelenburg is ook verlengd tot 2012, toch een belangrijke schakel.

- Daily Blind
Ik denk dat Ajax Hunt en Johnny beter kan verkopen om met die miljoenen een handvol gerichte versterkingen aan te trekken. Maar ja, 'gerichte versterkingen' en Ajax, dat bijt elkaar...Toppie schreef: Als die Hunt en Johnny binnenhoud , met uiteraard in de schaduw JC en MvB. Dan krijgt die een nieuwe kans.
[quote="Toppie"]Zo'n scorende spits als Huntelaar is nergens te krijgen in NL of of ja ja men koopt verassend Danny Koevermans , die volgens mij de enige is die de rol van de Hunt kan vervullen. Zou me trouwens niks verbazen als die komt die wil echt nog niet een jaar op de bank zitten[/quote]
Ik denk dat Markus Berg een serieuse vervanger zou kunnen zijn. Nuchtere speler, kan een balvast houden, technisch goed en heeft een neusje voor de goal. Vind het een erg goede speler.
Ik denk dat Markus Berg een serieuse vervanger zou kunnen zijn. Nuchtere speler, kan een balvast houden, technisch goed en heeft een neusje voor de goal. Vind het een erg goede speler.
- Ajaciedjuh
En hij speelt in het scoutingsterrein van Ajax!robiono schreef:Ik denk dat Markus Berg een serieuse vervanger zou kunnen zijn. Nuchtere speler, kan een balvast houden, technisch goed en heeft een neusje voor de goal. Vind het een erg goede speler.Toppie schreef:Zo'n scorende spits als Huntelaar is nergens te krijgen in NL of of ja ja men koopt verassend Danny Koevermans , die volgens mij de enige is die de rol van de Hunt kan vervullen. Zou me trouwens niks verbazen als die komt die wil echt nog niet een jaar op de bank zitten

- Daily Blind
Dit lijkt me nou niet het moment, midden in het seizoen, voor een manager om rond te gaan bazuinen dat zijn selectie slecht is dus dat zal ik hem niet aanrekenen. Neemt niet weg dat ik wel wat meer van zijn aankoop beleid had verwacht. Mogelijk dat dat met een nieuwe FD en een nieuwe trainer allemaal anders is. Hij komt wel op me over als een man met kijk op het voetbal. Nieuwe ronde, nieuwe kansen wat mij betreft. Mischien zet Johan er wel een figuur van de JC Academy naast die het op termijn kan overnemen.
- Giacomo Puccini
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik denk dat hij bedoeld dat hij continu werd lastig gevallen door makelaars en louche figuren. Dat dit er toe heeft geleid dat hij slechts in 20% van de gevallen heeft toegegeven is een prima prestatie.Jöhnk schreef:Welke omstandigheden? Je bedoelt toch niet dat hij weinig geld tot zijn beschikking had?
- Giacomo Puccini
Ik noem een Stam, Perez, Gabri, Da Silva, Lindgren, Davids, Huntelaar, Suarez.. en het tijdig verlengen van contracten van veelbelovende jeugdspelers als Heitinga, Stekelenburg en Vermaelen. De aankopen die niet zijn gelukt hebben ook niet veel gekost. Je kunt Van Geel hoogstens verwijten dat hij dieper in de buidel had moeten tasten, toen Sneijder en Babel vertrokken. Maar hij is niet de enige die daar iets over te zeggen heeft. En als de scouting op zo'n moment niet met de juiste namen komt aanzetten kun je het geld beter op zak houden dan een groot risico lopen met spelers waar je het eigenlijk niet in ziet zitten, of spelers die voor een club als Ajax simpelweg te duur zijn (15 miljoen of meer).
Ajax!
Goed GP, MVG heeft dus ook dingen goed gedaan. Dat ontken ik niet.
Maar was de selectie in balans? En was de trainersstaf in balans? En staat Van Geel voor technisch hoogstaand, verzorgd voetbal of staat hij voor werkvoetbal met 27-jarige subtoppers? Je kunt de goede aankopen tegen de slechte afwegen, maar ik ben vooral benieuwd naar de lijn-Van Geel. Hoe ziet zijn ideale Ajax er uit?
PS: wat bedoelde je met 'naar omstandigheden'? Dat hij het niet alleen voor het zeggen heeft? Dat heeft geen enkele TD.
Maar was de selectie in balans? En was de trainersstaf in balans? En staat Van Geel voor technisch hoogstaand, verzorgd voetbal of staat hij voor werkvoetbal met 27-jarige subtoppers? Je kunt de goede aankopen tegen de slechte afwegen, maar ik ben vooral benieuwd naar de lijn-Van Geel. Hoe ziet zijn ideale Ajax er uit?
PS: wat bedoelde je met 'naar omstandigheden'? Dat hij het niet alleen voor het zeggen heeft? Dat heeft geen enkele TD.
Mee eens. Er zitten natuurlijk ook een paar fikse bloopers bij in aankopen en lange termijnstrategie en hier en daar heeft ie om de een of andere reden te lang getalmd in aankopen. Toch lijkt hij me nog steeds zeer bruikbaar, zolang hij maar kan samenwerken met een capabele hoofdtrainer. Als zelfs een perfectionist als Van Basten een dergelijk goede indruk van Van Geel heeft zoals door hem gemeld op Ajax.nl, kan het toch niet allemaal kommer en kwel zijn met die man?Giacomo Puccini schreef:Ik noem een Stam, Perez, Gabri, Da Silva, Lindgren, Davids, Huntelaar, Suarez.. en het tijdig verlengen van contracten van veelbelovende jeugdspelers als Heitinga, Stekelenburg en Vermaelen. De aankopen die niet zijn gelukt hebben ook niet veel gekost. Je kunt Van Geel hoogstens verwijten dat hij dieper in de buidel had moeten tasten, toen Sneijder en Babel vertrokken. Maar hij is niet de enige die daar iets over te zeggen heeft. En als de scouting op zo'n moment niet met de juiste namen komt aanzetten kun je het geld beter op zak houden dan een groot risico lopen met spelers waar je het eigenlijk niet in ziet zitten, of spelers die voor een club als Ajax simpelweg te duur zijn (15 miljoen of meer).
- Ajaciedjuh
Als MVG blijft zal Engelaar zeker komen. Dus van dat budget kunnen we dan alvast zes miljoen af halen.Ajaciedjuh schreef:Ik hoop dat de naam van Basten / Cruijff voor goede aankopen gaat zorgen. Van Basten is in ieder geval budget toegezegd. Nu maar hopen dat die goed besteed worden.
Van Geel zal een aantal dingetjes anders moeten doen wil hij de geschikte TD voor Ajax zijn.
Jaakke had een op papier toezichthoudende en controlerende functie, maar bemoeide zich gewoon met operationele taken. Hij was wel degelijk medeverantwoordelijk voor het gekloot met mensen als Blind, Van Gaal, vd Brom, Ten Cate, Fontein en Van Geel.LucaS schreef: Maar goed, de nieuwe schuldige heet Jaakke, de rest heeft het goed gedaan
Die man heeft jaren de Pontius Pilatus uitgehangen en de club met z'n idiote beslissingen aan de rand van de afgrond gebracht. Jaakke moet afhaken, volledig terecht, maar helaas veel te laat.
- Daily Blind
Hahaha lolbroek.. Nee we hebben een AJAX waardig elftal in het veld staan.. Spelers die gehaald zijn, horen nog niet eens op de bank te zitten bij AJAX.Giacomo Puccini schreef:Van Geel heeft het naar omstandigheden helemaal niet slecht gedaan, en is absoluut een capabel man. Met het binnenhalen van Marco van Basten en Van 't Schip heeft hij ook weer prima werk afgeleverd dus ik mag hopen dat we Van Geel weten te behouden.