Maarten Stekelenburg
Moderator: mods
- Giacomo Puccini
Geweldig nieuws. Prima keeper en als signaal naar de spelersgroep is dit uitstekend. Eerlijkgezegd had ik er niet echt op gerekend. Weliswaar is hij het min of meer verplicht aan Ajax aangezien de club zo lang vertrouwen in hem heeft gehouden, terwijl zijn geklungel af en toe punten heeft gekost. Gelukkig gaat dat vertrouwen zich de komende jaren uitbetalen in de vorm van een keeper die het bij ons naar zijn zin heeft en punten pákt.
Gelijk heeft ie ook hoor, heeft nog ruim 10 jaar te gaan!
Johnny en Huntelaar graag volgen.
Gelijk heeft ie ook hoor, heeft nog ruim 10 jaar te gaan!
Johnny en Huntelaar graag volgen.
Ajax!
Wat opvalt (en eigenlijk natuurlijk heel normaal is) is dat onze talenten na hun debuut op zeer jonge leeftijd toch een aantal jaren nodig hebben om uiteindelijk staande te leren houden.
Zie VDV, Sneyder, Stekel: de voorbije jaren steeds weer blessures, vormdips, kleinere of grotere crises.
En nu, rond de 24 of 25, zijn ze fysiek beter, volwassener, slimmer en effectiever.
Goed dat Stekel blijft, een goed signaal. Hij wordt steeds beter. Een Gomes of Sar wordt ie niet, maar wel gewoon een heel behoorlijke keeper.
Zie VDV, Sneyder, Stekel: de voorbije jaren steeds weer blessures, vormdips, kleinere of grotere crises.
En nu, rond de 24 of 25, zijn ze fysiek beter, volwassener, slimmer en effectiever.
Goed dat Stekel blijft, een goed signaal. Hij wordt steeds beter. Een Gomes of Sar wordt ie niet, maar wel gewoon een heel behoorlijke keeper.
- Daily Blind
Even tussen al het roerige nieuws heen..
www.ajax.nl schreef:Stekelenburg tekent zijn nieuwe contract
Amsterdam, 07 mrt 2008
Maarten Stekelenburg ondertekende vrijdagmiddag zijn nieuwe contract. De doelman blijft tot medio 2012 aan Ajax verbonden. Vorige maand werd al overeenstemming bereikt over de verlenging.
Martin van Geel lichtte na de ondertekening toe waarom hij blij is dat Stekelenburg ook de komende vier jaar nog aan de club verbonden blijft. ,,Maarten is al jaren een betrouwbare keeper en heeft dit seizoen opnieuw progressie gemaakt”, aldus de technisch directeur. ,,Wellicht wordt hij binnenkort ook de vaste doelman van het Nederlands elftal. Natuurlijk zijn wij bij Ajax blij als we zulke spelers langer aan ons kunnen binden.”
Van Geel vindt ook dat deze contractverlenging onderstreept dat er bij Ajax goed aan de continuïteit van de selectie wordt gedacht. ,,Je hoort veel verhalen over een leegloop bij Ajax”, zegt Van Geel. ,,Maar bijna al onze spelers liggen nog voor meerdere jaren vast. Het zal voor andere clubs heel moeilijk worden om bij Ajax spelers weg te halen.”
Stekelenburg zelf legde ook nog even uit waarom hij zijn contract met twee jaar heeft laten verlengen. ,,Ik heb het gevoel dat ik nog niet klaar ben bij Ajax”, aldus de 25-jarige doelman.
www.nusport.nlStekelenburg de man in vorm bij Ajax
AMSTERDAM - Maarten Stekelenburg is bezig een sterk seizoen bij Ajax en net als John Heitinga, Edgar Davids en Klaas-Jan Huntelaar een van de bepalende spelers. Samen strijden ze zondag voor de laatste kans op een kampioenschap.
Ajax won woensdag met 2-1 van FC Groningen, waardoor de Amsterdammers met een achterstand van drie punten op PSV en een veel beter doelsaldo de laatste competitieronde ingaan. “Vorig jaar ging PSV er onverwachts met de titel vandoor, laten we hopen dat dit nu ons overkomt”, zegt de 25-jarige keeper.
De wedstrijd in Groningen zou eigenlijk zondag worden gespeeld, maar vanwege brandjes op de tribune werd het duel uitgesteld. “Dat was balen. We gingen met een goed gevoel naar Groningen. Dan moet je de knop omzetten en met een relatief korte voorbereiding weer klaarstaan”, zei Stekelenburg na afloop van het duel.
Ontknoping
Nu komt het er in de laatste thuiswedstrijd tegen Heracles op aan voor Ajax, terwijl PSV op bezoek moet bij Vitesse. Stekelenburg: “Natuurlijk is PSV in het voordeel, maar het wordt nog lastig genoeg. Vorig seizoen werd PSV in eigen huis kampioen tegen Vitesse. Zij spelen nu nog voor een tiende plaats en als ze hun plicht doen is het nog niet gespeeld.”
“Dit is een van mijn betere seizoenen”, zei Stekelenburg verder tegen Novum Nieuws. “Ik begon sterk, had een iets mindere periode, maar ik heb dit seizoen niet veel te klagen. “Natuurlijk denk je wel eens dat ik bepaalde situaties anders had moeten oplossen. Aan de andere kant, als het team minder speelt is het voor mij ook lastiger. Ik moet dan proberen daar niet in mee te gaan, daar leer ik in.”
Record tegengoals
Ondanks dat Stekelenburg zelf in goede vorm verkeert -hij stopte dit seizoen onder meer enkele strafschoppen- kreeg hij sinds zijn debuut in Ajax 1 nog nooit zo veel tegengoals: 44. “Tsja, dat zijn er te veel. Dat frustreert me wel, zeker als de tegendoelpunten het resultaat negatief beïnvloeden. Het zijn vaak individuele fouten. We hebben vooral problemen met de lopende mensen. Maar het is te gemakkelijk om het op de verdediging af te schuiven, verdedigen begint voorin.”
Stekelenburg kreeg te maken met een nieuwe keeperstrainer. Fred Grim verruilde Ajax voor Sparta en Carlo L’Ami nam zijn plaats in. De doelman is, na een korte gewenningsperiode, te spreken over de aanpak van L’Ami. “Ik vond het persoonlijk erg jammer dat Fred wegging. Maar de samenwerking met Carlo is erg goed. Het is niet beter of slechter, maar anders.”
L’Ami stelt dat Stekelenburg zich vooral heeft ontwikkeld op het gebied van coaching. “Hij is daarin veel volwassener geworden. Hij zet meer de lijnen uit dan voorheen.” Stekelenburg is nuchter in zijn aandeel in het coachen van zijn medespelers. “Ik kan niet elf man neerzetten. Natuurlijk laat ik me als ervaren jongen meer gelden, maar op een gegeven moment moet ik ook een bal pakken.”
Ontwikkelen
Volgens zowel L’Ami als Stekelenburg moet hij zich vooral op fysiek vlak nog meer ontwikkelen. “Ik ben nu 25, dus ik heb nog even. Maar als ik het vergelijk met een aantal jaar geleden, ben ik al flink vooruitgegaan. Toen was ik vaak geblesseerd. Nu doseer ik beter, blijf niet altijd doorgaan.”
Na het seizoen wacht Stekelenburg nog een mooi toetje. Komende zomer is hij achter Edwin van der Sar normaal gesproken tweede keeper van Oranje tijdens het Europees kampioenschap. “Dat is wel spannend. Twee jaar geleden was ik erbij op het WK en dat was erg mooi.” De Ajax-goalie geeft Oranje meer dan vijftig procent kans om door de lastige poulefase, waarin Italië, Frankrijk en Roemenië de opponenten zijn, te komen. “Als we de poule overleven, kunnen we in het toernooi groeien. En als je kampioen wil worden moet je toch van iedereen winnen.”
Na het EK stopt Van der Sar bij Oranje, waarmee de weg voor Stekelenburg vrij lijkt om eerste doelman te worden. “Ik vind het jammer dat hij stopt en ben blij dat hij er nu nog is. Niet dat ik veel van hem heb geleerd, daar waren de periodes bij Oranje te kort voor. Maar het is gewoon een goede keeper. Aan de andere kant kom ik meer aan spelen toe als hij weg is.”
Trouw aan Ajax
In maart verlengde de keeper zijn contract bij Ajax tot 2012, en hij wil minimaal nog een jaar in Amsterdam blijven. “Ik heb hier mijn familie, mijn vrienden en ik ben hier eerste keeper. Al met al heb ik het bij Ajax naar mijn zin.” Aan de andere kant weet Stekelenburg ook hoe het werkt in de voetballerij. “Kijk, als er een club komt met veel miljoenen, dan wordt lastig.” Ooit hoopt hij voor een grote buitenlandse club te spelen. “Als ik dit niveau vast kan houden, zullen we kijken waar het eindigt. Engeland en Spanje vind ik mooie competities, Italië trekt me niet zo.”
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Stekelenburg: ‘Volgend seizoen keep ik nog bij Ajax’ Tell-a-Friend print nieuwsartikel
--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 29-apr-2008 17:25
Door Bart Vlietstra
Ajax kan ook volgend seizoen rekenen op de diensten van Maarten Stekelenburg (foto). De stand-in van Edwin van der Sar in Oranje is stellig in de nieuwe Sportweek. “Volgend seizoen keep ik nog bij Ajax. Of we nou Champions League spelen of niet. Ik heb pas bijgetekend. Lig nu vast tot 2012. Dat doe je niet zomaar, dan ga je niet drie maanden later weg. Ik zou ook niet weten waarom. Ik ben hier eerste keeper, mijn familie en vrienden wonen in de buurt en ons nieuwe huis in Limmen is net af.”
Stekelenburg kijkt met goede moed vooruit naar de aankomende play-offs. Donderdag wacht SC Heerenveen. “Wij zijn favoriet voor de play-offs. We hebben de voorbije twee jaar bewezen dat we deze klus kunnen klaren. … Het worden mooie wedstrijden met SC Heerenveen omdat we beide willen voetballen. Het laatste duel wonnen we met 4-2, maar het had net zo goed 5-2 voor SC Heerenveen kunnen zijn.”
www.sportweek.nl'
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- Ajaciedjuh