PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 18, 2008 1:28 pm

Baseman schreef:Dat sommigen hier nog durven te twijfelen aan de penalty voor PSV zeg :smallgrin.gif:
Hoe duidelijk moet een pingel zijn ? Afellay wil Aerts voorbij, maar die gooit zich ervoor en steekt zijn rechterarm omhoog waarbij hij Afellay op zijn knie raakt. Dat Afellay vervolgens apart valt doet er niets aan af, hij wordt geraakt en daar gaat het om (daarbij valt Afellay volgens mij altijd wat apart). De reactie van Aerts na de wedstrijd is verder te belachelijk voor woorden, wat een kneus zeg :drecul.gif:
Hopelijk breekt Aerts de volgende keer Afellay zijn been. :ajaxsmiley.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 1:30 pm

Jabu schreef:Gescout worden door de 'scoutingsgroep van Piet de Visser' (in D_skilled zijn woorden) wil voor mij zeggen dat die mensen het in je zien zitten bij PSV, dus waarom niet later bij Chelsea? Deze mensen dragen toch geen speles voor die niet de potentie hebben om door te groeien naar het niveau Chelsea?
Natuurlijk wel. Mendez, Tardelli, Robert, anyone?

jabu

Bericht door jabu » ma feb 18, 2008 1:31 pm

Zij zullen vast vantevoren gedacht hebben dat zij de potentie hadden om door te groeien.

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 18, 2008 1:35 pm

Jabu schreef:Zij zullen vast vantevoren gedacht hebben dat zij de potentie hadden om door te groeien.
Nee, ze halen spelers op omdat ze denken dat die jongens mislukken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 1:37 pm

Jabu schreef:Zij zullen vast vantevoren gedacht hebben dat zij de potentie hadden om door te groeien.
Zoals eerder gesteld: ze zijn bij PSV niet op hun achterhoofd gevallen hoor. Spelers als Tardelli en Robert waren bewuste gokken. Blunders natuurlijk, want je moet niet gokken, je moet scouten.

Mendez was iets van 26 jaar oud toen hij naar PSV kwam. Daarvan verwachtte echt niemand dat hij door zou groeien naar het niveau Chelsea hoor. Sowieso huur je zo'n speler dan niet eerst.

NFP

Bericht door NFP » ma feb 18, 2008 2:03 pm

Zelfde geldt voor Tardelli.
Die jongen werd vlak voor het einde van de transfermarkt gehuurd van Betis Sevilla omdat men er nog een aanvaller bij wilde hebben (naast Kluivert). Bij PSV was men heus wel op de hoogte van het feit dat er een hoop haken en ogen aan Tardelli zaten, zowel voetbaltechnisch als mentaal. Het was een pure gok, uit tijdgebrek.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 2:04 pm

Dat maakt het trouwens nog wel een fout, NFP. Een fout in de categorie Kuffour.

jabu

Bericht door jabu » ma feb 18, 2008 2:13 pm

Thomas schreef:Mendez was iets van 26 jaar oud toen hij naar PSV kwam. Daarvan verwachtte echt niemand dat hij door zou groeien naar het niveau Chelsea hoor. Sowieso huur je zo'n speler dan niet eerst.
Mbt die huur heb je gelijk dat ze waarschijnlijk niet voluit overtuigd waren. Het punt mbt leeftijd snap ik van jou eerlijk gezegd niet zo goed. De door jou bewierookte Medina (24), Baloy (27) en Delgado (27) zijn ook de jongsten niet meer. Carlos Salcido is bovendien ook al bijna 28 jaar oud. Die zien ze ook niet meer doorgroeien?

Maar niemand anders gelooft in de Chelsea/Abromic-connectie als één van de redenen om voor PSV te kiezen?

NFP

Bericht door NFP » ma feb 18, 2008 2:15 pm

Absoluut.
Er valt sowieso genoeg aan te merken op het transferbeleid van de afgelopen paar jaar. Met name in de zomer van 2006 zijn enkele flaters gemaakt, Vennegoor moest ineens persé weg terwijl hij zelf best had willen blijven maar een fatsoenlijke vervanger kwam er niet. Het mag in feite een wonder heten dat PSV voorlopig zonder sportieve kleerscheuren al die verkeerde beslissingen overleeft heeft. En dan doel ik ook op het aanstellen van Koeman als opvolger van Hiddink bijvoorbeeld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 2:15 pm

Medina, Baloy en Delgado heb ik nooit spelers van het absolute topniveau (Chelsea) genoemd. En Delgado zit inmiddels bij Lyon.

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 18, 2008 2:21 pm

Thomas schreef:Dat maakt het trouwens nog wel een fout, NFP. Een fout in de categorie Kuffour.
Kuffour is nu al afgeschreven?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 2:22 pm

Zo bedoelde ik het niet helemaal. De oude Kuffour is een goede aankoop, maar alle voortekenen zijn heel erg slecht.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 3:41 pm

Waar heb je dit gehoord ?
Lees maar terug in de Jonathan Reis topic en ik dacht de Ottencup topic op het PN.
Volgens mij was Reis gewoon transfervrij, evenals Fagner. Beide spelers wilden niet bijtekenen, waarna ze hun contract uitdienden. Reis is daarna op proef geweest bij Ajax en iets later ineens aangetrokken door PSV en Fagner werd een half jaar voor het verstrijken van zijn contract door PSV vastgelegd.
Ik dacht ook dat de zaakwaarnemer van Gomes hierbij betrokken is geweest. Zoals de zaakwaarnemer van Farfan een belangrijke rol heeft gespeeld bij de komst van Manco naar PSV.
Reis was helemaal niet transfervrij. PSV heeft er alleen geen cent voor hoeven te betalen. In Brazilie heb je spelers met meerdere zaakwaarnemers. Je moet me maar eens uitleggen wat de zaakwaarnemer van Gomes hiermee te maken heeft gehad! Hij stond meer of meer onder contract bij zijn zaakwaarnemer(s), die op zijn/hun beurt een stage bij Ajax voor hem afdwong(en). Wat er in de media stond was niet helemaal correct, er speelde zich duidelijk meer af rond de transfer van Jonathan naar PSV alleen weten wij de details er niet van niet. Lijkt me ook allemaal kortzichtig wanneer een groot talent transfervrij overkomt, en een paar internationale topclubs ook in de race voor hem waren. Daar moet iets achter hebben gezeten.

Fagner was inderdaad transfervrij overgekomen, omdat hij zijn contract simpelweg niet wou verlengen.
Zoals eerder gesteld: ze zijn bij PSV niet op hun achterhoofd gevallen hoor. Spelers als Tardelli en Robert waren bewuste gokken. Blunders natuurlijk, want je moet niet gokken, je moet scouten.

Mendez was iets van 26 jaar oud toen hij naar PSV kwam. Daarvan verwachtte echt niemand dat hij door zou groeien naar het niveau Chelsea hoor. Sowieso huur je zo'n speler dan niet eerst.
Ja, nu weten we het ookal weer.

Tardelli was inderdaad een bewuste gok die niet goed is uitgepakt, daar hoor je ook niemand over morren. Die speelt weer in eigen land en terecht. De transfer van Robert was volgens mij niet echt een gok, scoorde als een lopende band in Mexico en dan kan je als club denken van zullen we een poging wagen en een bod om hem doen. Dat het niks met hem is geworden kon je misschien al zien aankomen. Als een speler op zijn 24ste, toendertijd bij PSV, al meer dan 6 clubs heeft versleten, dan geeft dat nooit zekerheid.
Laatst gewijzigd door D_skilled op ma feb 18, 2008 3:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 18, 2008 3:51 pm

Ach, PSV. PSV wilde Luque ook hebben. Net als Bakircioglu.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Piet de Visser echt iets in Tardelli zag. Je ziet in één oogopslag dat het niets bijzonders is. Kwestie van netwerken waarschijnlijk.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 4:03 pm

Jöhnk schreef:Ach, PSV. PSV wilde Luque ook hebben. Net als Bakircioglu.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Piet de Visser echt iets in Tardelli zag. Je ziet in één oogopslag dat het niets bijzonders is. Kwestie van netwerken waarschijnlijk.
PSV wilde helemaal geen Luque. Koeman was degene die zich sterk maakte voor de komst van Luque. Evenals de transfer van Koevermans naar PSV. Blijf het nog steeds een onbegrijpelijke transfer vinden, want wat heb je aan een centrumspits als je Kone net aan Sevilla hebt verkocht. Koop dan iemand voor de flanken, vul die gat op.

Piet de Visser zal vast zijn mening over Tardelli hebben geven. En omdat dat jeugd-WK in Nederland werd gehouden had PSV een beter zicht over hem. Het was meer een bewuste gok, want PSV zat toendertijd krap in de aanvallers. En dan kan een extra spits geen overbodige luxe zijn. Tardelli had in het seizoen 2003, 2004, stuk of 8 goals gescoord in de Brasileiro op zijn naam staan. Dus dat die huurperiode helemaal uit de lucht is gegrepen is ook weer niet waar.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 4:07 pm

D_skilled schreef:PSV wilde helemaal geen Luque. Koeman was degene die zich sterk maakte voor de komst van Luque. Evenals de transfer van Koevermans naar PSV. Blijf het nog steeds een onbegrijpelijke transfer vinden, want wat heb je aan een centrumspits als je Kone net aan Sevilla hebt verkocht. Koop dan iemand voor de flanken, vul die gat op.
Dat over Luque is natuurlijk gewoon onzin. Ten eerste was Koeman destijds gewoon een belangrijke medewerker en dus vertegenwoordiger van PSV. Ten tweede heeft PSV (op aanraden van Koeman of niet) weldegelijk een poging gedaan om Luque te contracteren. Net als Feyenoord.

PSV moest na de transfer van Koné op zoek naar een balvast aanspeelpunt. In plaats daarvan haalden ze een grote, veelscorende, 28-jarige spits voor meer dan zeven miljoen euro.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 4:34 pm

Dat over Luque is natuurlijk gewoon onzin. Ten eerste was Koeman destijds gewoon een belangrijke medewerker en dus vertegenwoordiger van PSV. Ten tweede heeft PSV (op aanraden van Koeman of niet) weldegelijk een poging gedaan om Luque te contracteren. Net als Feyenoord.

PSV moest na de transfer van Koné op zoek naar een balvast aanspeelpunt. In plaats daarvan haalden ze een grote, veelscorende, 28-jarige spits voor meer dan zeven miljoen euro.
Is helemaal geen onzin. Voordat Koeman was aangesteld was Luque nooit bij PSV überhaupt in beeld gekomen. Ten tweede, Koeman had zeker zijn zeggenschap in de transfers, maar om hem een belangrijke medewerker te noemen gaat van mij part te ver. Hij is nooit in staat geweest om van PSV een goed spelend team te maken. En Koeman was nooit immens populair onder de supporters wat je van Hiddink wel kan zeggen. Natuurlijk is het moeilijk om de prestaties van Hiddink te bolwerken, en te realiseren. Maar wat betreft het spel zat er geen stijgende lijn.

PSV was helemaal niet opzoek naar een balvaste aanspeelpunt. Als Farfan weg was gegaan, dan ga je vanzelfsprekend opzoek naar een spits. Maar Reker, die gaf zelf aan in de media dat bij een eventuele vertrek van Kone, PSV zich dan roert op de transfermarkt voor een linkerspits. Als je er niet in slaagt om dat te bewerkstellen, koop dan niemand en maak het seizoen met de huidige selectie af. Geen paniekaankopen, dat was het uitgangspunt van PSV. Maar in mijn ogen is de transfer van Koevermans gebasseerd om het gezichtsverlies van Reker enigzins te verzachten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 4:41 pm

D_skilled schreef:Is helemaal geen onzin. Voordat Koeman was aangesteld was Luque nooit bij PSV überhaupt in beeld gekomen. Ten tweede, Koeman had zeker zijn zeggenschap in de transfers, maar om hem een belangrijke medewerker te noemen gaat van mij part te ver.
Uh, Koeman was de hoofdtrainer. Wat hij wel of niet heeft gepresteerd doet er niet toe. Feit is dat hij een belangrijke medewerker was en flinke invloed had op het aankoopbeleid (Perez, Koevermans). Wat ook een feit is, is dat Luque is benaderd door PSV. En daar ging het hier om.
PSV was helemaal niet opzoek naar een balvaste aanspeelpunt.
Laat ik het dan anders stellen: PSV had na het vertrek van Koné op zoek moeten gaan naar een balvast aanspeelpunt als vervanger, maar kwam aanzetten met Koevermans. Foutje.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 4:50 pm

Uh, Koeman was de hoofdtrainer. Wat hij wel of niet heeft gepresteerd doet er niet toe. Feit is dat hij een belangrijke medewerker was en flinke invloed had op het aankoopbeleid (Perez, Koevermans). Wat ook een feit is, is dat Luque is benaderd door PSV. En daar ging het hier om.
Uh, nou nee. Ik ben wel benieuwd hoe het was gelopen met Luque als Koeman geen hoofdtrainer was, die zou nooit en te immer bij PSV in beeld zijn geweest. Nee, het ging om dat PSV Luque wou. Koeman heeft samengewerkt met Luque in de jeugd van Barca, en die zal ongetwijfeld zijn hand achter de komst van Luque hebben gedrukt. Ik denk zelfs dat Koeman Luque bij PSV heeft voorgelegd om hem te halen. Wat wel een feit is, en waar Reker dom zijn oren naar Koeman liet hangen is bij de komst van Perez en Koef. Pure kapitaalsvernietiging. De trainer hoort zich normaliter niet met de aankoopbeleid te bemoeien. Hij mag wel zijn mening geven, alleen denkt een trainer op de korte termijn, en de club zelf op de langere.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 4:51 pm

Laat maar. Ik geef het op.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 4:58 pm

Thomas schreef:Laat maar. Ik geef het op.
Ok, ik kom even op je mening terug. Natuurlijk heeft PSV hem benaderd, maar dat heeft Koeman ook gedaan. PSV moet uiteindelijk om de tafel met Luque, dat klopt dus wat je zegt. Maar waar mij het omging is dat Luque nooit bij PSV in beeld is geweest sinds de aanstelling van Koeman.

NFP

Bericht door NFP » ma feb 18, 2008 5:45 pm

Koeman wilde Luque halen.
Koeman was op dat moment hoofdtrainer van PSV dus PSV wilde Luque halen op dat moment.

Is het zo moeilijk?

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 5:53 pm

NFP schreef:Koeman wilde Luque halen.
Koeman was op dat moment hoofdtrainer van PSV dus PSV wilde Luque halen op dat moment.

Is het zo moeilijk?
Blijkbaar wel.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 18, 2008 5:56 pm

Dus bij PSV bepaalt de hoofdtrainer ook het transferbeleid? Daar zou Coronel niet over te spreken zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 6:09 pm

joey schreef:Dus bij PSV bepaalt de hoofdtrainer ook het transferbeleid? Daar zou Coronel niet over te spreken zijn.
In de tijd van Koeman wel. Hij maakte zich warm voor de komst van Perez, Koevermans, Luque en nog meer tweederangsspelers.

Gesloten