Ja, en daar is dus niemand het mee eens. De RvC wil de macht houden, de directeuren willen in dienst blijven en de Ledenraad wil blijven meepraten. Een deal tussen alle partijen ligt dus voor de hand. De lichaamstaal van Jaakke maakte duidelijk dat hij geen zin had om dingen te doen waar hij geen zin in had.Thomas schreef:Heb je het rapport gelezen? Daar is men weldegelijk kritisch.
De jeugdopleiding is het beste wat Ajax nog heeft. De rest lijkt helemaal nergens op.
De Commissie
Moderator: mods
Het stinkt aan alle kanten!
Ik heb net het hele rapport door zitten lezen en daarna de persconferentie gezien.
Het rapport is erg kritisch over de organisatie, over het functioneren van personen, over de verhoudingen onderling en doet duidelijke aanbevelingen.
Coronel vond ik een verademing, gewoon recht voor zijn raap. Hij reageerde ook als door een hond gebeten toen een journalist zei dat AJAX (bijna)dood was. "Ik hou van AJAX en daarom heb ik dit gedaan".
Jaakke was Jaakke, rustig, zich erg op de vlakte houdend: "dinsdag praten we erover".
Voor degenen die hadden verwacht dat er nu zaken bekend gemaakt zouden worden, dat was natuurlijk absoluut niet te verwachten. Dit ging om een presentatie van het rapport, niet om de te trekken consequenties.
Het is wel de vraag wat er nu gedaan wordt. De druk om er iets mee te doen zal enorm zijn. Wat mij betreft worden alle aanbevelingen doorgevoerd.
Het rapport is erg kritisch over de organisatie, over het functioneren van personen, over de verhoudingen onderling en doet duidelijke aanbevelingen.
Coronel vond ik een verademing, gewoon recht voor zijn raap. Hij reageerde ook als door een hond gebeten toen een journalist zei dat AJAX (bijna)dood was. "Ik hou van AJAX en daarom heb ik dit gedaan".
Jaakke was Jaakke, rustig, zich erg op de vlakte houdend: "dinsdag praten we erover".
Voor degenen die hadden verwacht dat er nu zaken bekend gemaakt zouden worden, dat was natuurlijk absoluut niet te verwachten. Dit ging om een presentatie van het rapport, niet om de te trekken consequenties.
Het is wel de vraag wat er nu gedaan wordt. De druk om er iets mee te doen zal enorm zijn. Wat mij betreft worden alle aanbevelingen doorgevoerd.
Coronel is inderdaad een sterke persoonlijkheid. Maar ik vind het wel jammer dat hij niet heeft kunnen voorkomen dat zijn rapport zo in de la kan worden gelegd.
Ik denk dat er heel weinig mee gedaan wordt. Ze zullen kijken of ze van de beurs kunnen, want daar heeft niemand moeite mee.
Ik denk dat er heel weinig mee gedaan wordt. Ze zullen kijken of ze van de beurs kunnen, want daar heeft niemand moeite mee.
Absoluut mee oneens, ik kan me niet voorstellen dat b.v Fontein nu nog blijft zitten als eindverantwoordelijke voor deze puinzooi. Ook de anderen voelen echt wel dat er wat moet gebeuren.joey schreef:De RvC wil de macht houden, de directeuren willen in dienst blijven en de Ledenraad wil blijven meepraten. Een deal tussen alle partijen ligt dus voor de hand. De lichaamstaal van Jaakke maakte duidelijk dat hij geen zin had om dingen te doen waar hij geen zin in had.
En Jaakke zijn lichaamstaal? Dat zegt geen ruk, zo doet ie altijd.
Als de aanbevelingen niet opgevolgd worden, is de huidige top nog minder de knip voor de neus waard als het rapport al beschreef.
-
Dat is altijd de rol die een commisie speelt die adviseert. Ik verwacht dat er wel wat meer mee gedaan wordt.joey schreef:Coronel is inderdaad een sterke persoonlijkheid. Maar ik vind het wel jammer dat hij niet heeft kunnen voorkomen dat zijn rapport zo in de la kan worden gelegd.
Dit bevestigt wat mij betreft mijn gevoel dat de TD te weinig vertrouwen heeft in de scouting, waardoor Ajax zit opgescheept met veel prutspelers. Ik geloof er namelijk niets van dat scoutingsprofessionals met niets beters op de proppen konden komen dan Luque, Rommedahl en Colin.Er zijn in de onderzoeksperiode veel spelers bij Ajax gekomen en gegaan. Ongeveer 20% van de spelers die gekomen is, heeft
nooit een scoutingbeoordeling gekregen en in een enkel geval was sprake van een negatief scoutingrapport. Bij een aantal
aankopen ontbrak onderbouwing of analyse. Door onzekere beleidsbepalers wordt Ajax een gemakkelijke prooi voor zaakwaarnemers
en makelaars.
Model 1.Peter schreef:Welk model zien jullie het liefste, trouwens?
Hier ben ik ook ontzettend bang voor. De desinteresse bij Jaakke, de weigering van Fontein om op te stappen, de bemoeienis van de verkeerde mensen (RvC) in technische zaken. Bah, ik word hier echt een beetje beroerd van.joey schreef:Ja, en daar is dus niemand het mee eens. De RvC wil de macht houden, de directeuren willen in dienst blijven en de Ledenraad wil blijven meepraten. Een deal tussen alle partijen ligt dus voor de hand. De lichaamstaal van Jaakke maakte duidelijk dat hij geen zin had om dingen te doen waar hij geen zin in had.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Van Basten, Schip, Witschge... zou het rapport van de commissie nog net op tijd zijn?
De commissie schreef:Vanaf 1999 is er bij ajax een aantal maal voor gekozen om oud-spelers een rol als hoofdtrainer te geven. zonder een goede analyse van de capaciteiten van deze oud-ajacieden als hoofdtrainer, werden zij te vroeg doorgeschoven naar het eerste elftal. er werd geen onderzoek ingesteld naar technische, didactische en/of managementkwaliteiten. een ajax-achtergrond was in principe voldoende. dit beleid was zeer opportunistisch.
[...]
Ajax moet bij voorkeur bepalen wie de assistent trainers zijn. onwenselijk is een situatie waarbij de hoofdtrainer geheel naar eigen goeddunken zijn eigen staf meeneemt en aanstelt.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
-
We willen allemaal te snel, maar dat is nu niet reëel. We hebben geduld nodig en dat lukt niet, want we maken ons allemaal zorgen en het kan niet snel genoeg gebeuren.Thomas schreef:[Hier ben ik ook ontzettend bang voor. De desinteresse bij Jaakke, de weigering van Fontein om op te stappen, de bemoeienis van de verkeerde mensen (RvC) in technische zaken. Bah, ik word hier echt een beetje beroerd van.
Bereid je maar voor.Neefkens schreef: Absoluut mee oneens, ik kan me niet voorstellen dat b.v Fontein nu nog blijft zitten als eindverantwoordelijke voor deze puinzooi. Ook de anderen voelen echt wel dat er wat moet gebeuren.
En Jaakke zijn lichaamstaal? Dat zegt geen ruk, zo doet ie altijd.
Als de aanbevelingen niet opgevolgd worden, is de huidige top nog minder de knip voor de neus waard als het rapport al beschreef.

De gang van zaken van de afgelopen dagen (het lekken, de verdachtmakingen aan het adres van de commissie waar Coronel aan refereerde, et cetera) duiden erop dat er binnen Ajax grote weerstand tegen het rapport bestaat en dat mensen bezig zijn zich in te graven.
Uh, volgens mij is er juist openlijk gesteld dat Ajax geen problemen heeft met Van 't Schip en/of Witschge. Daarnaast: wie zegt dat de staf niet nog verder wordt uitgebreid?666 schreef:Van Basten, Schip, Witschge... zou het rapport van de commissie nog net op tijd zijn?
De commissie schreef:Vanaf 1999 is er bij ajax een aantal maal voor gekozen om oud-spelers een rol als hoofdtrainer te geven. zonder een goede analyse van de capaciteiten van deze oud-ajacieden als hoofdtrainer, werden zij te vroeg doorgeschoven naar het eerste elftal. er werd geen onderzoek ingesteld naar technische, didactische en/of managementkwaliteiten. een ajax-achtergrond was in principe voldoende. dit beleid was zeer opportunistisch.
[...]
Ajax moet bij voorkeur bepalen wie de assistent trainers zijn. onwenselijk is een situatie waarbij de hoofdtrainer geheel naar eigen goeddunken zijn eigen staf meeneemt en aanstelt.
Om op je eerste punt in te gaan: dat er in het verleden geen goede analyse van de te aanstellen coach werd gemaakt, betekent natuurlijk niet dat je van oud-spelers geen goede analyse kunt maken.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Misschien wordt Fontein geofferd. Dat is mogelijk. Hij is toch geen Ajacied. Maar het gaat natuurlijk om andere dingen. Over de macht van de Ledenraad, de macht van Jaakke, de macht van MVG, de macht van Hennie Henrichs. Dit rapport wil Ajax professionaliseren, daar zitten veel, heel veel mensen binnen Ajax niet op te wachten.
Ik denk dat er pas wat gebeurt, indien de ledenraad durft in te grijpen. De toon zal gezet moeten worden.joey schreef:Misschien wordt Fontein geofferd. Dat is mogelijk. Hij is toch geen Ajacied. Maar het gaat natuurlijk om andere dingen. Over de macht van de Ledenraad, de macht van Jaakke, de macht van MVG, de macht van Hennie Henrichs. Dit rapport wil Ajax professionaliseren, daar zitten veel, heel veel mensen binnen Ajax niet op te wachten.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik kan me niet voorstellen dat ze hier niets mee gaan doen.
Het argument dat Jaakke niets gaat doen om zijn baan te behouden klopt niet. Hij verliest juist zijn baan als hij niets doet. Immers:
1 De commissie is ingesteld door de Ledenraad.
2 De Ledenraad heeft de macht om directieleden uit de functie te zetten
3 Jaake kan niet om de Ledenraad (en dus het rapport) heen.
Het is nog even afwachten, maar ik denk dat er wel degenlijk veel mee gedaan zal worden.
Het argument dat Jaakke niets gaat doen om zijn baan te behouden klopt niet. Hij verliest juist zijn baan als hij niets doet. Immers:
1 De commissie is ingesteld door de Ledenraad.
2 De Ledenraad heeft de macht om directieleden uit de functie te zetten
3 Jaake kan niet om de Ledenraad (en dus het rapport) heen.
Het is nog even afwachten, maar ik denk dat er wel degenlijk veel mee gedaan zal worden.
Joey schreef dat er veel belangen zijn, die niets willen veranderen.
Klopt, maar wij wel.
En mensen binnen de club die zien dat het al jaren niet goed gaat en dat er nu gewoon een prima analyse en een set aanbevelingen ligt, die "alleen maar opgevolgd moeten worden".
Niet zo bang zijn, joey

Klopt, maar wij wel.

En mensen binnen de club die zien dat het al jaren niet goed gaat en dat er nu gewoon een prima analyse en een set aanbevelingen ligt, die "alleen maar opgevolgd moeten worden".
Niet zo bang zijn, joey

Laatst gewijzigd door Anonymous op zo feb 17, 2008 6:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik lees nu alweer tegenstellingen mbt het functioneren van de jeugd en hetgeen wat op de persconferentie is verteld. En wat is er eigenlijk van waar dat de RVC Maarten Fontein heeft verzocht om op te stappen?
Daar is geen woord over gerept. Jaakke rept over dinsdag en we gaan het rapport in alle rust bestuderen etc etc, terwijl men allang druk heeft vergaderd omtrent (behoudt van) posities.
Dit zaakje stinkt aan alle kanten. Er zijn wel 50 loodgieters nodig om alle lekken te kunnen dichten bijvoorbeeld. Zo lang Jaakke blijft zitten waar hij zit, zal Ajax geen stap vooruit maken!
Daar is geen woord over gerept. Jaakke rept over dinsdag en we gaan het rapport in alle rust bestuderen etc etc, terwijl men allang druk heeft vergaderd omtrent (behoudt van) posities.
Dit zaakje stinkt aan alle kanten. Er zijn wel 50 loodgieters nodig om alle lekken te kunnen dichten bijvoorbeeld. Zo lang Jaakke blijft zitten waar hij zit, zal Ajax geen stap vooruit maken!
Laatst gewijzigd door Starring op zo feb 17, 2008 6:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!
De ledenraad zal ook een signaal moeten afgeven om zelf geloofwaardig te blijven. Dit rapport is immers voornamelijk aan de hand van een verzoek van de ledenraad opgesteld.joey schreef:De ledenraad die ingrijpt? En zichzelf buitenspel zet? Reken er niet op. Wat moeten die mensen dan doen in hun vrije tijd?
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Neef, je zou hopen en verwachten dat Jaakke zei: 'In principe nemen we de aanbevelingen van de commissie over.' Maar nee, dat zei hij niet, hij kondigde aan dat er gepolderd gaat worden en hij verwierp alvast een belangrijke conclusie van de commissie.
Ik ben niet bang, ik ben moedeloos. Ik vond de houding van Jaakke (en Taxichauffeur ll) defensief.
Ik ben niet bang, ik ben moedeloos. Ik vond de houding van Jaakke (en Taxichauffeur ll) defensief.