Exact.Ajax Rules schreef:Wat mij betreft doen ze alles nu echt in de juiste volgorde. Eerst de structuur, dan de mensen erbij zoeken.
K.
Moderator: mods
Dat snap ik, maar " Merendeel van alle trainers zal vervangen worden " staat er dus niet in.Er staat dat een aantal het nivo niet heeft, voor mij is dat nogal een verschil.Kowalczyk schreef:Ik denk dat de versie van het rapport die op Ajax.nl is verschenen een 'discrete' versie is. Er staat bijvoorbeeld in: "Een aantal jeugdtrainers mist de capaciteiten voor hun vak" - of zoiets dergelijks. Er staan geen namen bij. Ik neem aan dat de club die wél van de commissie te horen heeft gekregen. De buitenwacht niet. Begrijpelijk ook; een kwestie van fatsoen.Voetske schreef:Tja, het zal maar weer aan mij liggen maar wat je hier neer schrijft kan ik niet terug vinden in dat rapport ..
K.
Hier bestaat natuurlijk geen universele waarheid, maar aangezien je altijd afhankelijk bent van het beschikbare materiaal (en dat geldt zeker voor Ajax) vind ik dat je je organisatie altijd moet toespitsen op de sterke mensen.Ajax Rules schreef:@Bertje: het kenmerk van een goede organisatiestructuur is nu juist dat deze los staat van de precieze poppetjes.
Je hebt altijd een probleem als er belangrijk puzzelstuk wegvalt. Logischerwijs zoek je dan naar een nieuwe sterkhouder aan de hand van wie je een nieuwe organisatie kunt neerzetten. Bijkomend voordeel: sterkhouders zullen zich prettig voelen op het moment dat hun kwaliteiten maximaal tot uiting kunnen komen en hun zwakheden verborgen blijven.Als je je structuur gaat modelleren naar Van Basten (of van mijn part Mourinho, Cruijff of Ernst Happel), dan heb je dus een probleem op het moment dat deze mensen er niet langer werken.
Volgens mij is er nog helemaal niets bekend over eventuele maatregelen. Wel is het bijna zeker dat Ajax Van Basten gaat aanstellen (sterke man) aan de hand van wie men mede de rest van de organisatie vorm kan geven, waarbij de structuur in beginsel moet bestaan uit duidelijkheid, efficiëntie en daadkracht.Wat mij betreft doen ze alles nu echt in de juiste volgorde. Eerst de structuur, dan de mensen erbij zoeken.
Dat is waar, maar uiteindelijk maakt het niet zoveel uit of Olsen de miskopen doet of Van Geel.Peter schreef:Olsen kreeg ook alle vrijheid en daar hebben we nu nog last van.