Helemaal mee eens.Jöhnk schreef:Zullen we eerst even het hele rapport afwachten?
Als je gaat onderzoeken vallen er soms lijken uit de kast, dat is zeker. We kunnen er wel heel verontwaardigd over doen, maar dat Van Geel er niet al te best op staat is natuurlijk geen verrassing.
De Commissie
Moderator: mods
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Fontein en Van Geel gaan zeker weg, Jaakke zal hoogstwaarschijnlijk melden dat hij zal gaan vertrekken in Juli.
Molenaar wordt algemeen directeur.
Keizer wordt niet meer betrokken bij het eerste elftal, maar wel bij de jeugd. Grote kritiek op de jeugdtrainers van Ajax. Die houden zich alleen maar bezig met de ontwikkelingen op korte termijn, kijken naar het teambelang in plaats van naar het belang van de speler. Merendeel van alle trainers zal vervangen worden.
Verder veel kritiek op Henri Henrichs, bemoeit zich veel te veel met het technisch beleid. Als lid van de RvC moet hij toezicht houden.
Molenaar wordt algemeen directeur.
Keizer wordt niet meer betrokken bij het eerste elftal, maar wel bij de jeugd. Grote kritiek op de jeugdtrainers van Ajax. Die houden zich alleen maar bezig met de ontwikkelingen op korte termijn, kijken naar het teambelang in plaats van naar het belang van de speler. Merendeel van alle trainers zal vervangen worden.
Verder veel kritiek op Henri Henrichs, bemoeit zich veel te veel met het technisch beleid. Als lid van de RvC moet hij toezicht houden.
Laatst gewijzigd door Alexander op zo feb 17, 2008 1:38 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Dank u, God! Hoe lang roep ik dit al?Alexander schreef:Grote kritiek op de jeugdtrainers van Ajax. Die houden zich alleen maar bezig met de ontwikkelingen op korte termijn, kijken naar het teambelang in plaats van naar het belang van de speler.

Als je me voor de gek houdt, word ik heel boos, Alex!

Het stinkt aan alle kanten!
Volgens mij moet je een bepaalde meerderheid hebben. 75 pct o.i.d.joey schreef:Ik vraag me af of dit kan. Het zou betekenen dat ALLE aandeelhouders moeten verkopen. Stel dat bepaalde aandeelhouders dat weigeren?Alexander schreef:Ajax zal onderzoeken of het van de beurs af zal moeten. De commissie beveelt dit in ieder geval ten sterkste aan.
Maar van de beurs gaan lijkt me nu niet de eerste prioriteit.
Derksen zei ook dat Henrichs te veel met de dagelijkse gang van zaken bemoeit. Denk eraan: hij is bestuurslid en heeft dus in beginsel een louter controlerende functie.Kowalczyk schreef:Ummm, mag dat dan niet als bestuurslid technische zaken van AFC Ajax...?Alexander schreef:Verder veel kritiek op Henri Henrichs, bemoeit zich veel te veel met het technisch beleid.
K.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dan gaan we misschien wel doen; zin heeft het niet, behalve veel supporters (er stond eerst een ander woord!) hun zin geven. Ik denk dat het oude logo terugkomt, we de Arena slopen en een bouwvallig stadion bouwen met ± 20.000 plaatsen DAN WORDEN WE WEER GEWOON EUROPEES KAMPIOEN Zo denkt toch de gemiddelde supporter? Of zit ik ernaast?Peter schreef:Inderdaad. We gaan tot geen miljoenen uitgeven om een sentimentele waarde ter herstellen? Wat zijn de concrete voordelen van een terugtrekking?
Ajax voetbalt slechter door de beursgang?
De jeugd wordt slechter opgeleid door het nieuwe logo?
Laten we als commissieleden het vooral over dat soort zaken hebben i.p.v. het spelletje.
De uitsprake van Kales komen uit een artikel uit de NRC.
Ik vind het overigens een nogal kwalijke zaak dat alles al weer op straat ligt. Die informatie is natuurlijk gewoon bewust gelekt. Als duidelijk is hoe dat is gebeurd mogen ze daar wat mij betreft ook wel sancties aan koppelen. Als de informatie al op teletekst staat terwijl er nog besprekingen aan de gang zijn dan is dat puur om iemand te beschadigen cq. het werk onmogelijk te maken.
Fontein krijgt nu in de publiciteit alvast de zwarte piet toegespeeld. Terwijl het een onderzoek is over de afgelopen 10 jaar. Dat vind ik vreemd. Lijkt er een beetje op dat ze hem er gewoon uit willen werken.
Het is van belang om in deze zaak erg voorzichtig te zijn met datgene wat je naar buiten brengt. Natuurlijk moeten eventuele fouten openbaar worden gemaakt. En als blijkt dat iemand niet functioneert moeten er consequenties aan kunnen worden gekoppeld. Maar wel graag op basis van feiten in plaats van geruchten en persoonlijke voorkeuren.
Fontein krijgt nu in de publiciteit alvast de zwarte piet toegespeeld. Terwijl het een onderzoek is over de afgelopen 10 jaar. Dat vind ik vreemd. Lijkt er een beetje op dat ze hem er gewoon uit willen werken.
Het is van belang om in deze zaak erg voorzichtig te zijn met datgene wat je naar buiten brengt. Natuurlijk moeten eventuele fouten openbaar worden gemaakt. En als blijkt dat iemand niet functioneert moeten er consequenties aan kunnen worden gekoppeld. Maar wel graag op basis van feiten in plaats van geruchten en persoonlijke voorkeuren.
Nil volentibus arduum
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Inderdaad nogal vreemd.
Het binnenhalen van Fontein had niets te maken met het voetbalgedeelte. Die man is een crack uit het bedrijfsleven en werd geacht Ajax financieel een flinke stap te laten maken. Als resultaten kan hij de deal met Aegon en het Chinese avontuur overleggen. Om eerlijk te zijn vind ik dat hij behoorlijke resultaten geboekt heeft...
K.
Het binnenhalen van Fontein had niets te maken met het voetbalgedeelte. Die man is een crack uit het bedrijfsleven en werd geacht Ajax financieel een flinke stap te laten maken. Als resultaten kan hij de deal met Aegon en het Chinese avontuur overleggen. Om eerlijk te zijn vind ik dat hij behoorlijke resultaten geboekt heeft...
K.
Still alive...
Het is sowieso de fout van Ajax dat die man is aangesteld als Algemeen Directeur, omdat hij in die functie inspraak heeft op het technisch beleid. En als Fontein zich daar in zijn functie ook daadwerkelijk in heeft gemengd, dan mag hij ook afgerekend worden op zijn rol daarin.
Ik had het liever anders gezien. Namelijk dat deze man puur voor het commerciële gedeelte was aangesteld.
Ik had het liever anders gezien. Namelijk dat deze man puur voor het commerciële gedeelte was aangesteld.
Hij is er op papier inderdaad verantwoordelijk voor. Maar persoonlijk zou ik daarvoor in eerste instantie toch onze TD aankloppen. Laten we nu niet net doen of Fontein de aan- en verkopen allemaal zelf regelt. Hij is hooguit betrokken bij de onderhandelingen.Daniel_vT schreef:Fontein is/was algemeen directeur, die gaat ook over het technische gedeelte..
Nil volentibus arduum
Wordt tijd dat men kijkt naar resultaten in plaats van naar persoonlijke sympathieën. Dat Ajax een waardeloos technisch beleid voert en heeft gevoerd ligt niet aan Fontein.
De scouting is bagger, het aankoopbeleid prut en ook in de opleiding valt veel winst te boeken. Doe dáár wat aan, zou ik zeggen.
De scouting is bagger, het aankoopbeleid prut en ook in de opleiding valt veel winst te boeken. Doe dáár wat aan, zou ik zeggen.
Het stinkt aan alle kanten!
Precies, maar ik ben bang dat het straks toch weer voornamelijk om de poppetjes gaat. Waarom zou je anders laten lekken dat iemand als Fontein er uit zou moeten.joey schreef:Wordt tijd dat men kijkt naar resultaten in plaats van naar persoonlijke sympathieën. Dat Ajax een waardeloos technisch beleid voert en heeft gevoerd ligt niet aan Fontein.
Nil volentibus arduum
Op verantwoordelijkheid moet je worden afgerekend, want anders is het einde pas echt zoek. Als Fontein geen inbreng had in het technische beleid, dan is dat natuurlijk ook niet goed. Geen inbreng is hetzelfde als slechte inbreng. Feit is dat Fontein als algemeen directeur mede gefaald heeft.Marillion schreef:Hij is er op papier inderdaad verantwoordelijk voor. Maar persoonlijk zou ik daarvoor in eerste instantie toch onze TD aankloppen. Laten we nu niet net doen of Fontein de aan- en verkopen allemaal zelf regelt. Hij is hooguit betrokken bij de onderhandelingen.
Ik neem aan dat de nieuwe organisatie om Van Basten gevormd zal worden.
En met niemand anders!
En met niemand anders!