Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 03, 2008 4:48 pm

Nu viel Huntelaar zelf ook aardig wat te verwijten hoor. Er had veel meer ingezeten voor hem, als hij op z'n best had gereageerd en alles goed had uitgespeeld. Beetje raar om alleen naar anderen te wijzen, want Huntelaar is zelf alles behalve perfect.

Hij speelde vandaag wel, zoals eigenlijk altijd tegen Feyenoord, een behoorlijk sterke wedstrijd.

999

Bericht door 999 » zo feb 03, 2008 4:55 pm

Veel te verwijten ?, hij was 3 keer wat te laat gestart om het duel te winnen.Gaf en paar keer de bal op een presenteerblaadje, o.a. tegen Suarez, die voor OPEN goal op 2 meter voor de doellijn miste, en werkte meer dan genoeg.Maarja, dat is mijn mening ..

Dat het de tweede gedeelte van de tweede helft bijna iedereen te weinig oog had voor andere, zullen we maar toewijzen aan het gemak waarmee AJAX Feyenoord in de tang had.Niet dat het een superwedstrijd was, maar er waren genoeg combinaties te zien op het veld, genoeg akties waar je toch van hoopt ze op het voetbalveld te zien ..
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 03, 2008 5:01 pm

Ik heb het niet over veel, maar over aardig wat. Die openingskans moest er bijvoorbeeld gewoon in, volgens mij. Daarnaast nam hij een lange pass prachtig aan, maar hield hij te lang in. Daar ben ik niet helemaal zeker van. Wel van dat sprintduel wat hij won van Hofland, waarna hij naar het centrum kapte om te schieten. Daar had hij meteen uit moeten halen.

Maar goed, gun me de kans van de herhaling nog even, Voetske. Dit is hoe ik het zag in het stadion.

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 03, 2008 5:59 pm

ook supporters hebben hun beleving? Niets over die bal na 15 seconden, wel als het Suarez overkomt tegen psv!

KJH kreeg vandaag meer bespeelbare ballen van in andere wedstrijden, maar speelde Hofland dan vandaag ineens goed? Die man was zo slecht! Ik zag Jan van Halst op tv wel eens iets uitleggen, maar vandaag kan er een programma mee worden gevuld. Ik zeg daarmee niets ten nadele van KJH, hij heeft er gelukkig twee keer van geprofiteerd.

Hij liep wel twee keer dwars door het midden richting Timmer (of was het drie keer, ben de tel kwijt!), maar werd gemakkelijk ingehaald door de toch niet al te snelle verdedigers. Hij begon niet te laat, hij had de bal, hij is gewoon te traag. Voor Ajax goed, maar niet voor de echte top.

Hij probeerde een keer Hofland(?) op de achterlijn uit te spelen, moet hij niet doen. Hij moet de bal afgeven en naar de penaltystip lopen, hij mocht vandaag vrij inkoppen.

twee keer werd hij door de lucht aangespeeld en werd hij niet gedekt, één keer Silva en één keer ?Perez?, ook hier had hij kunnen scoren.

Blij met de twee doelpunten, maar een verre van perfecte wedstrijd. Zijn snelheid zal nooit toenemen, zijn technisch kunnen ook niet, ben benieuwd waar hij volgend jaar speelt.

999

Bericht door 999 » zo feb 03, 2008 6:51 pm

Thomas schreef:Ik heb het niet over veel, maar over aardig wat. Die openingskans moest er bijvoorbeeld gewoon in, volgens mij. Daarnaast nam hij een lange pass prachtig aan, maar hield hij te lang in. Daar ben ik niet helemaal zeker van. Wel van dat sprintduel wat hij won van Hofland, waarna hij naar het centrum kapte om te schieten. Daar had hij meteen uit moeten halen.

Maar goed, gun me de kans van de herhaling nog even, Voetske. Dit is hoe ik het zag in het stadion.
Bij die openingskans doet KjH niks verkeerd.Je kan je afvagen waar de rest van de voorhoede en middenveld was.Meer keuzes.

Bij de 2 andere kansen had ie inderdaad kordater op moeten treden.Maar Hofland deed dat ook goed.soms doe je alles goed, en soms net iets teveel.

MOM was Gabri, goede 2e Silva.AJAX liet bij vlagen leuk, automatisme, patronen zien, o.a. bij de opgelegde kans van Suarez.Dan maak je het voor jezelf en het team stukken gemakkelijker, nu moest je toch nog wachten tot net na rust.En gezien onze achterhoede, die vandaag behoorlijk stond te verdedigen, laat ik het anders zeggen die Makaay het aanspeelpunt en Hofs die meestal bijsluit eromheen voetbalt, goed in de smiezen.

Ik had trouwens Suarez nu niet gewisseld, al denk ik omdat ie die Fer weer enkele keren liet gaan dat een reden zou kunnen zijn.En anders had ik er Leonardo in gebracht, daarna Rommedahl op rechts, waar ie, ondanks zijn beperkingen veel gevaarlijk is.

Maarja, dat is achteraf lullen ...
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 03, 2008 7:44 pm

Hofland deed iets goed? Geeft niet, maar KJH is gewoon langzamer dan Hofland en zal ook nooit sneller worden.

KJH moet het van andere situaties hebben, want hij kreeg twee keer (ik denk zelfs drie keer) een vrije loop. Silva speelde hem helemaal vrij aan enz. geeft niet, hij scoort twee keer, maar had na 15 seconden deze opgelegde kans moeten benutten enz. Ik heb in de samenvatting zestien kansen geteld en ze hebben niet alles laten zien.

Hij mag van mij vaker missen als hij er twee scoort, maar kijk ook even naar de manier waarop hij Hofland wilde passeren? Hij moet precies weten wat hij kan en dan is hij voor Ajax waardevol.. Vraag niet aan hem om iets technisch te doen, om te voetballen.

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 03, 2008 8:12 pm

Wat moet hij dan doen bij die situatie? Zo slecht speelde hij niet hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 03, 2008 8:19 pm

Rishi schreef:Wat moet hij dan doen bij die situatie? Zo slecht speelde hij niet hoor.
Zo slecht was hij niet, dat schrijf ik ook niet, maar we horen alleen maar hoe slecht Hofland is en nu tegen KJH is het ineens de verdienste van KJH? Nee, Hofland is veel zwakker dan uit de analyses van Jan van Halst blijkt, ook vandaag heeft hij KJH niet gedekt/gestopt.

KJH moet alleen maar doen wat hij kan. Hij moet niet proberen iemand te passeren, dat heb ik hem in ruim twee jaar nog niet zien lukken. Hij moet geen sprintduel aangaan, hij heeft er in ruim twee jaar nog nooit een gewonnen.

Jan van Halst bedoelde hetzelfde als ik wat ik heel lang beweer. Jan accentueert dat KJH op de achterlijn staat/achter de lijn staat en ziet dat Ajax de bal heeft gekregen van Tim de Cler. Lindgren passt op Gabri, Gabri passeert twee man en geeft voor en KJH staat al weer klaar. Dat is het enige dat KJH kan EN DAT KAN HIJ GOED.

We snappen allemaal dat zoiets bij Materazzi niet gebeurt, maar die speelt (gelukkig) niet bij feyenoord.

999

Bericht door 999 » zo feb 03, 2008 8:23 pm

Demosthenes schreef:
Rishi schreef:Wat moet hij dan doen bij die situatie? Zo slecht speelde hij niet hoor.
Zo slecht was hij niet, dat schrijf ik ook niet, maar we horen alleen maar hoe slecht Hofland is en nu tegen KJH is het ineens de verdienste van KJH? Nee, Hofland is veel zwakker dan uit de analyses van Jan van Halst blijkt, ook vandaag heeft hij KJH niet gedekt/gestopt.

KJH moet alleen maar doen wat hij kan. Hij moet niet proberen iemand te passeren, dat heb ik hem in ruim twee jaar nog niet zien lukken. Hij moet geen sprintduel aangaan, hij heeft er in ruim twee jaar nog nooit een gewonnen.

Jan van Halst bedoelde hetzelfde als ik wat ik heel lang beweer. Jan accentueert dat KJH op de achterlijn staat/achter de lijn staat en ziet dat Ajax de bal heeft gekregen van Tim de Cler. Lindgren passt op Gabri, Gabri passeert twee man en geeft voor en KJH staat al weer klaar. Dat is het enige dat KJH kan EN DAT KAN HIJ GOED.

We snappen allemaal dat zoiets bij Materazzi niet gebeurt, maar die speelt (gelukkig) niet bij feyenoord.
Van Halst gaf aan dat kjh een prima pot speelde, scherp, veel in beweging enz. , niet waar jij het over hebt.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 03, 2008 8:35 pm

Ik vond het juist goed dat KJH overal opdook. Hij was gewoon moeilijk te verdedigen vandaag. Ondanks al die beperkingen kan hij nog steeds wel de gaten induiken en ruimte maken in het centrum voor Suarez die helaas miste....
IK GELOOF!!!!!!

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 03, 2008 8:35 pm

Van Halst gaf aan dat kjh een prima pot speelde, scherp, veel in beweging enz. , niet waar jij het over hebt.
na de "heilige KJH" no ook de "heilige JvH"?

Jan van Halst had het wel degelijk op het slechte verdedigen van feyenoord (uitzending in Rotterdam, ik weet waar jij zit te kijken) en hij zat niet in de Arena, zat gewoon voor de tv!!!!

Ik telde zestien kansen, iemand anders telde er achttien, Jan kan toch niet op iedere kans ingaan!

Is het de bedoeling dat iemand alleen maar mag posten als hij de mening van de meerderheid bevestigt? Ik vind KJH iemand die alleen maar in het strafschopgebied waarde heeft (kan niet passeren, kan niet in de dekking worden aangespeeld en niet in de diepte), dus een ploeg moet zien te vinden die op de helft van de tegenstander speelt, dus niet het Ajax-van 2007/2008 (op vandaag na)

@ voetske

Ik ben ook blij als een andere Ajacied scoort, dat is het grote verschil tussen ons, jij geniet alleen van KJH?. Jij hebt nooit iets positiefs over voor Rosales, Rosenberg, Sneijder, de Mul, Babel, Kennedy, Rommedahl, Suarez, in relatie tot KJH. Een vriend van mij gaat nu voor de vierde keer scheiden (samenwonen reken ik niet mee), maar het ligt altijd aan de ander. Hij is mijn vriend, ik kan dus tegen hem zeggen dat het ook wel aan hem kan liggen. Op AT is het ongehoord om krtieik te leveren op KJH? Ik krijg van jou nooit een weerwoord over voetbalzaken, alleen maar over randverschijnselen, denk daar maar even over na.

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 03, 2008 8:51 pm

Niet lullig bedoeld maar ik begrijp helemaal niks van jouw posts....

Wie zegt dat je met de meerderheid meemoet?
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » zo feb 03, 2008 9:12 pm

Niet lullig bedoeld maar ik begrijp helemaal niks van jouw posts....

Wie zegt dat je met de meerderheid meemoet?

Herhaling.

Oja, en even over randverschijnselen.Matarazzi ?, wat heeft die met deze wedstrijd te maken.Verder geef ik je juist antwoord over dingen die jij gezien zou hebben in het stadion, of Tv.
Van Halst zou dit volgens jou bedoeld hebben in z'n stukkie over KjH, ik bestrijd dat ...
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 03, 2008 9:44 pm

Jan van H. doelde op de actie van KJH, dat hij direct naar het doelgebied liep, dat moet hij doen, niet proberen te voetballen/iemand proberen te passeren, dat lukt nooit. dat bedoel ik al heel lang.
Oja, en even over randverschijnselen.Matarazzi ?, wat heeft die met deze wedstrijd te maken.Verder geef ik je juist antwoord over dingen die jij gezien zou hebben in het stadion, of Tv.
Nee, dat geef je niet. Je hebt zo snel (?) gekeken, je hebt de bal van Silva op KJH niet gemeld, die andere pass op KJH niet enz. In het stadion zie ik geen herhaling, maar ik zie wel de ruimte die er ligt.

999

Bericht door 999 » zo feb 03, 2008 9:56 pm

Demosthenes schreef:Jan van H. doelde op de actie van KJH, dat hij direct naar het doelgebied liep, dat moet hij doen, niet proberen te voetballen/iemand proberen te passeren, dat lukt nooit. dat bedoel ik al heel lang.
Nee, dat geef je niet. Je hebt zo snel (?) gekeken, je hebt de bal van Silva op KJH niet gemeld, die andere pass op KJH niet enz. In het stadion zie ik geen herhaling, maar ik zie wel de ruimte die er ligt.
Jij kan bedoelen wat JIJ wil, maar van Halst had het dus daar niet over.Ga niet dat item, dat voorbeeld ( dat wat van Halst vertelde ) gebruiken om jouw mening kracht bij te zetten dat slaat dus nergens op.Van Halst bedoelde dus helemaal niet wat jij bedoeld.

Verder heb je het over een sprint duel met Hofland, dat is een keer gebeurt, die andere 2 keren waren gewoon passes waarvan KjH een bal op zijn schouder krijgt.Hij loopt op een " normale " manier een paar meter weg van Hofland.

Maar het zal wel .. jij mag zien wat jij wil zien in dat stadion van je, ik zie op mijn TV live en in de herhaling iets anders.Verschil van mening dus ...
Blij met de punten ...

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma feb 04, 2008 11:09 am

Afbeelding

Huntelaar zaterdag op de 2e ring. Volgens mij voor het eerst. Hij zei meteen : Tjezuss, wat is het veld slecht! Dat zie niet zo als je beneden bent!

Vossie

Bericht door Vossie » ma feb 04, 2008 11:33 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef: Huntelaar zaterdag op de 2e ring. Volgens mij voor het eerst. Hij zei meteen : Tjezuss, wat is het veld slecht! Dat zie niet zo als je beneden bent!
HEAR HEAR! :blush.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » vr feb 08, 2008 8:28 pm

www.vi.nl schreef:Huntelaar ruziet met 'zijn' Italiaanse makelaar
08/02/2008 19:25

'Ik heb maar één zaakwaarnemer en dat is Arnold Oosterveer.' Klaas-Jan Huntelaar is het zat, dat de Italiaanse spelersmakelaar Vincenzo Morabito zich uitgeeft als zaakwaarnemer van de spits van Ajax.

Oosterveer is de enige die Huntelaars belangen behartigt, benadrukt de Oranje-international tegenover VI.nl. Met Morabito heeft de topscorer van de Eredivisie niets te maken.

Al tijden geeft deze Italiaan zich uit als zaakwaarnemer van Huntelaar. Hij benadert daarmee niet alleen clubs in Italië, maar licht ook media in over clubs die volgens hem zaken doen met Huntelaar. Bovendien probeert hij via de status van de Nederlandse aanvaller ook nieuwe spelers te ronselen, omdat hij diens zaakwaarnemer zou zijn.

Huntelaar en Oosterveer zijn van plan stappen te ondernemen tegen Morabito. Welke stappen precies, weten zij nog niet. Maar een gang naar de rechter of de FIFA zouden enkele mogelijkheden kunnen zijn. 'Ik ben het zó beu', herhaalt Huntelaar. 'Ik heb maar één zaakwaarnemer en dat is Arnold Oosterveer.'
Dubieus, raar dat Huntelaar zich er nooit eerder over uitgelaten heeft, deze man geeft al bijna dik een jaar aan de belangen te behartigen van Huntelaar in Italië.

Aristides

Bericht door Aristides » za feb 09, 2008 9:59 am

Van Telesport

Het verschil tussen Kuyt en Huntelaar door Willem Kieft

AMSTERDAM - Bij Liverpool-Chelsea mag Dirk Kuyt na een bewogen week weer eens in de basis starten bij zijn club, want eerste spits Fernando Torres is geblesseerd. Kuyt is er bij Oranje en Liverpool de dupe van geworden dat hij weinig scoort. Vorig seizoen stond hij in Liverpool nog boven de partijen. Weliswaar rouleert zijn trainer Rafael Benitez; diens beste spelers Steven Gerard en Torres staan altijd in de basis.

Kuyt zit in een vicieuze cirkel. Hij moet veel spelen, ritme krijgen en dan komt hij ook gemakkelijker aan scoren toe. Maar omdat hij niet scoort, speelt hij niet en krijgt zo geen ritme om te scoren. Bij Oranje is scoren ook het verhaal. Helemaal omdat het nieuwe systeem met één spits van bondscoach Marco van Basten louter doelpunten van een spits vraagt en niet of hij kan meevoetballen. Ruud van Nistelrooy staat boven de partijen. Klaas-Jan Huntelaar is als meevoetballende spits niet bijzonder en haalt het niet bij Kuyt, maar als doelpuntenmaker steekt hij Kuyt naar de kroon. Huntelaar scoort gewoon heel gemakkelijk. Zeker nu hij als spits van Ajax en Oranje mag wachten op zijn doelpunt. Verder legt Kuyt het af tegen Jan Vennegoor of Hesselink en Danny Koevermans als er iets geforceerd moet worden.

Het moyenne van Huntelaar is trouwens onvoorstelbaar hoog met een gemiddelde van bijna één doelpunt per wedstrijd. Toch blijf ik mijn twijfels houden of hij in het buitenland in de absolute top mee kan draaien, omdat zijn handelingssnelheid te wensen overlaat. En hij is niet snel, want anders zou hij tegen Feyenoord meer dan twee doelpunten gemaakt hebben. Toch geloof ik dat dit het juiste moment is voor Huntelaar om de stap naar een buitenlandse topclub te maken. Sneller zal hij er niet worden, maar het kan wel meehelpen om zijn handelingssnelheid te ontwikkelen, want in de topcompetities van Europa wordt dat geëist. Ook in Engeland. Het fabeltje dat daar alleen maar logge centrale verdedigers in het centrum staan, is inmiddels achterhaald.

Opvallend is hoe moeilijk sommige topscorers in Nederland het hebben gehad toen ze naar een grote competitie vertrokken. Dat heeft alles met niveau te maken. Absolute toppers als Marco van Basten, Romario, Ronaldo en Van Nistelrooy gingen op dezelfde voet verder, maar jongens daaronder als Kuyt, Salomon Kalou, Mateja Kezman en mijzelf lukte het niet om vanuit de Nederlandse competitie op hetzelfde niveau in te stappen in het buitenland. In zo'n geval moet je terug kunnen vallen op je meevoetballende kwaliteiten. Voor Nederlandse begrippen is dat voldoende ontwikkeld, maar ze reiken vaak niet ver genoeg voor de topcompetities. Zie opnieuw Kuyt. Het valt af te wachten tot welke categorie Huntelaar gaat behoren.

In die zin ben ik eveneens benieuwd naar Afonso Alves in de spits bij Middlesbrough. Ik denk dat hij in de Premier League ook zijn doelpunten gaat scoren. Hij bezit extra kwaliteiten. Zijn handelingssnelheid ligt hoog en als je zijn doelpunten ontleedt, zijn ze heel praktisch. Het lijkt of hij bijna vanzelfsprekend de goede keus maakt als hij voor het doel verschijnt. Tel daarbij op zijn prima schot en vrije trap en we hebben te maken met een complete spits van wie ik denk dat hij het ook in Engeland kan gaan maken.

Hetzelfde geldt voor de Kroaat Eduardo, die langzaam wordt gebracht door Arsène Wenger bij Arsenal. Hij is al goed, maar ik geloof dat hij heel goed gaat worden. Tegen Nederland bakte hij er woensdag heel weinig van, maar als ik zie hoe hij speelt bij Arsenal, dan verraadt dat zijn klasse als spits. Eduardo is rustig en weet ook onder druk exact wat hij doet en moet doen om kansrijk te zijn als hij op doel schiet. Omdat zijn handelingssnelheid zo hoog ligt, verschaft hij zichzelf extra tijd. Hoe moeilijk dat is op het topniveau van de Premier League, kan Dirk Kuyt wel vertellen.

Hoe komt hij erop?

Toppie

Bericht door Toppie » zo feb 17, 2008 11:52 am

Huntelaar vooral populair in Engeland
www.voetbalonline.nl
Zondag 17 Februari 2008 10:44

Het ziet er naar uit dat KLaas-Jan Huntelaar na dit seizoen zijn carrière gaat vervolgen in de Premier League.

Hoe raar het ook mag klinken, maar In Italië en Spanje lijkt de markt voor veel scorende spitsen wat minder te zijn dan aan de overkant van de Noordzee. In de afgelopen dagen hebben, na Manchester United en Chelsea, zich ook de Spurs en Manchester City zich gevoegd in de rij van wachtende.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2008 8:57 pm

Volgens sommigen hier is KJH niet beter dan Peter van Velzen of Donny de Groot. :smallgrin.gif:

KJH doet me altijd aan Luca Toni denken. Een hoop gebreken, maar ze peren er vrijwel iedere wedstrijd wel een of meer in. Kieft heeft het m.i. mis, KJH gaat het ook in het buitenland maken. In de PL legt ie er ook 20 in.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr feb 22, 2008 12:31 am

Daar vind ik hem toch wat snelheid (sprint en handelings-) voor missen. In Engeland zijn ze dol op atleten; van die gespierde sprinters. Ik zou als ik hem was naar Italië gaan. KJH is zakelijk, prima functionale techniek en een enorm veelzijdige afmaker. Daar kun je in de Laars bij elke club ver mee komen.

999

Bericht door 999 » vr feb 22, 2008 1:18 am

Zal mij een worst wezen of dat KjH het goed gaat doen in het buitenland.Daar heeft AJAX dan toch niks aan.Wat ik wel weet is dat je een heleboel goals gaat missen, en dat zal je toch op de een of andere manier moeten compenseren.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 22, 2008 9:17 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Daar vind ik hem toch wat snelheid (sprint en handelings-) voor missen. In Engeland zijn ze dol op atleten; van die gespierde sprinters. Ik zou als ik hem was naar Italië gaan. KJH is zakelijk, prima functionale techniek en een enorm veelzijdige afmaker. Daar kun je in de Laars bij elke club ver mee komen.
Mee eens, ik denk ook dat Italië hét land voor hem is. Daar zijn ze dol op dit soort spelers.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 23, 2008 12:06 am

Uit een stuk over Van Basten op AD.nl:
Van Basten gaat pas op 5 maart concreet in op zijn sportieve doelstellingen met Ajax. Die dag wordt hij officieel gepresenteerd. Door vakanties van een aantal direct betrokkenen gebeurt dat niet eerder. Van Basten zelf vertrekt morgen op vakantie. In de onderhandelingen is al wel concreet gesproken over wensen en ideeën van de nieuwe trainer. Dat keeper Maarten Stekelenburg deze week besloot bij te tekenen, vloeit daar rechtstreeks uit voort. Interessant is ook wat Klaas Jan Huntelaar gaat doen nu Ajax en de spits in gesprek zijn over mogelijke contractverlenging. Huntelaars huidige verbintenis loopt in 2010 af.

Dat Ajax nu wil verlengen is een signaal dat Van Basten vertrouwen heeft in de Ajacied Huntelaar. Maar twee weken terug stelde Van Basten het ook ‘te begrijpen’ als Huntelaar deze zomer zijn zinnen zet op een buitenlands avontuur.

Gesloten