PSV 2007 - 2008
Nee hoor, want de eigen echte talenten zullen er per lichting hoogstens 2 of 3 zijn. Wil je een goed team vormen dan moeten die aangevuld worden met aankopen van buitenaf en de wat minder getalenteerde spelers. De Sneijdertjes en Van der Vaartjes zullen niet in de weg gezeten worden, want er zijn meerdere posities in een elftal die ingevuld moeten worden.
Als je niet eens fatsoenlijke aanvallers op kunt stellen, dan houden de aanvallende pretenties snel opDaniel_vT schreef:Ehm.. Nee, spelers om een team samen te stellen die op de aanval voetballend succes kan behalen. Dat betekent niet direct dat je dan alleen maar aanvallers moet kopen of op zoek moet gaan naar aanvallers.
Suárez vergelijken met Tardelli is krom, Suárez is een betere speler dan Tardelli.

Lees nog eens wat ik postte over suárez en Tardelli en durf dan nog eens met droge ogen te beweren dat Suárez "een betere speler is dan Tardelli" (dat heeft er namelijk niet mee te maken).
Status zegt mij geen reet. Ik vond Tardelli niets speciaals toen hij bij PSV kwam. Sowieso een vergelijking die compleet uit de lucht is gegrepen, want wat heeft Tardelli met Suárez te maken?generaal schreef:Suárez was een gok. En zo goed is ie niet. Hoe had je het gevonden als Ajax Tardelli had gehaald? Die had nog een betere status dan Suárez toen hij naar PSV kwam, terwijl hij bij Betis geen pepernoot had geraakt.
Gast, ga me nou niet complete onzin proberen wijs te maken. Zo ging het gesprek:generaal schreef:Nee, je hoeft me helemaal niets uit te leggen. We hebben het in eerste instantie over de haalbaarheid van aanvallend ingestelde (aanstormende) toppers en jij gebruikt Gomes en Cahaís als "bewijsmateriaal" om aan te tonen dat er genoeg haalbare leuke aanvallers rondlopen in Zuid-Amerika..
Jij begon dus uit het niets over aanvallers. We hadden het over haalbare en geschikte spelers voor Ajax.Thomas schreef:Wie had het over spitsen? Jij begon gewoon over een hele categorie jonge Zuid-Amerikanen die flink gehypt en voor veel geld naar Europa vertrokken. D'r zit echter nogal een categorie onder, die gewoon prima haalbaar is. Dat ik een PSV'er dit nog eens zou moeten uitleggen, zeg.generaal schreef:Alsof Suárez klaar was geweest voor Ajax toen Grunn hem haalde..Thomas schreef: En Suarez en Cahais gingen naar Groningen en Gomes naar PSV. Er valt gewoon genoeg te halen in Zuid-Amerika. Er moet gewoon betaald voor worden, maar de prijzen zijn bij lange na niet zo absurd als in Nederland. Hier betaal je, uitzonderingen daargelaten, meer voor minder.
En Cahaís en Gomes zijn niet bepaald spitsen. Noem eens haalbare topspitsen voor Nederlandse topclubs als je wilt. Ik kan er momenteel niet één verzinnen.
Het lijkt wel alsof je Van Geel zelf bent. De Ajax-cultuur is de hoofdreden dat Ajax gokjes als Suárez niet eens polst.Daniel_vT schreef:Nee hoor, want de eigen echte talenten zullen er per lichting hoogstens 2 of 3 zijn. Wil je een goed team vormen dan moeten die aangevuld worden met aankopen van buitenaf en de wat minder getalenteerde spelers. De Sneijdertjes en Van der Vaartjes zullen niet in de weg gezeten worden, want er zijn meerdere posities in een elftal die ingevuld moeten worden.
Jij hebt het over status, maar wat heeft status ermee te maken. Het zijn de voeten die het moeten doen. Als je niet eens fatsoenlijke aanvallers op kunt stellen houd het snel op inderdaad ja, maar dan kom je weer bij het foute aankoopbeleid dat er gevoerd is en dat heeft niets te maken met de mogelijkheden die er zijn.generaal schreef:Als je niet eens fatsoenlijke aanvallers op kunt stellen, dan houden de aanvallende pretenties snel op.
Lees nog eens wat ik postte over suárez en Tardelli en durf dan nog eens met droge ogen te beweren dat Suárez "een betere speler is dan Tardelli" (dat heeft er namelijk niet mee te maken).
Wat doe je moeilijk? Ik zeg toch juist dat Ajax dat soort gokjes wél moet polsen omdat je met 2 of 3 talenten uit de eigen opleiding per lichting niet een heel elftal kan vullen?generaal schreef:Het lijkt wel alsof je Van Geel zelf bent. De Ajax-cultuur is de hoofdreden dat Ajax gokjes als Suárez niet eens polst.Daniel_vT schreef:Nee hoor, want de eigen echte talenten zullen er per lichting hoogstens 2 of 3 zijn. Wil je een goed team vormen dan moeten die aangevuld worden met aankopen van buitenaf en de wat minder getalenteerde spelers. De Sneijdertjes en Van der Vaartjes zullen niet in de weg gezeten worden, want er zijn meerdere posities in een elftal die ingevuld moeten worden.
Een vergelijking hoeft niet persé 1 op 1 te worden gemaakt. Lees de post nog maar eens grondig, voordat je meteen zegt dat het nergens op slaat.Thomas schreef:Status zegt mij geen reet. Ik vond Tardelli niets speciaals toen hij bij PSV kwam. Sowieso een vergelijking die compleet uit de lucht is gegrepen, want wat heeft Tardelli met Suárez te maken?generaal schreef:Suárez was een gok. En zo goed is ie niet. Hoe had je het gevonden als Ajax Tardelli had gehaald? Die had nog een betere status dan Suárez toen hij naar PSV kwam, terwijl hij bij Betis geen pepernoot had geraakt.
Gast, ga me nou niet complete onzin proberen wijs te maken. Zo ging het gesprek:generaal schreef:Nee, je hoeft me helemaal niets uit te leggen. We hebben het in eerste instantie over de haalbaarheid van aanvallend ingestelde (aanstormende) toppers en jij gebruikt Gomes en Cahaís als "bewijsmateriaal" om aan te tonen dat er genoeg haalbare leuke aanvallers rondlopen in Zuid-Amerika..
Jij begon dus uit het niets over aanvallers. We hadden het over haalbare en geschikte spelers voor Ajax.Thomas schreef:Wie had het over spitsen? Jij begon gewoon over een hele categorie jonge Zuid-Amerikanen die flink gehypt en voor veel geld naar Europa vertrokken. D'r zit echter nogal een categorie onder, die gewoon prima haalbaar is. Dat ik een PSV'er dit nog eens zou moeten uitleggen, zeg.generaal schreef: Alsof Suárez klaar was geweest voor Ajax toen Grunn hem haalde..
En Cahaís en Gomes zijn niet bepaald spitsen. Noem eens haalbare topspitsen voor Nederlandse topclubs als je wilt. Ik kan er momenteel niet één verzinnen.
Waarom is dit het begin niet?Dat Ajax niet de spelers weet te halen die invulling kunnen geven aan een aanvallende speelwijze ligt niet aan de aanvallende pretenties zelf, maar aan het aankoopbeleid. De spelers zijn er, maar Ajax haalt ze niet.
Jij oordeelt achteraf dat Suárez een betere speler is dan Tardelli, maar op het moment dat beiden gescout werden stond Tardelli er gewoon veel beter op. Tardelli bewijst slechts dat zulke gokjes lelijk uit kunnen pakken. Dat is de reden dat Ajax "gratis" eigen talenten de voorkeur geeft boven zulke gokjes.Daniel_vT schreef:Jij hebt het over status, maar wat heeft status ermee te maken. Het zijn de voeten die het moeten doen. Als je niet eens fatsoenlijke aanvallers op kunt stellen houd het snel op inderdaad ja, maar dan kom je weer bij het foute aankoopbeleid dat er gevoerd is en dat heeft niets te maken met de mogelijkheden die er zijn.generaal schreef:Als je niet eens fatsoenlijke aanvallers op kunt stellen, dan houden de aanvallende pretenties snel op.
Ook prima. Aanvallen doe je niet alleen met de twee of drie spelers voorin, dus het doet niets af aan mijn punt. De goede en haalbare aanvallers zijn er. En nee, niet van het kaliber Kaka of Robinho, zoals je zal kunnen verzinnen.generaal schreef:Waarom is dit het begin niet?Dat Ajax niet de spelers weet te halen die invulling kunnen geven aan een aanvallende speelwijze ligt niet aan de aanvallende pretenties zelf, maar aan het aankoopbeleid. De spelers zijn er, maar Ajax haalt ze niet.
Goed scouten is geen gok. Niet op voetbaltechnisch gebied, in ieder geval. Ik had jou (ondanks zijn geweldige status) ook wel kunnen vertellen dat Tardelli er niet veel van kon.generaal schreef:Jij oordeelt achteraf dat Suárez een betere speler is dan Tardelli, maar op het moment dat beiden gescout werden stond Tardelli er gewoon veel beter op. Tardelli bewijst slechts dat zulke gokjes lelijk uit kunnen pakken. Dat is de reden dat Ajax "gratis" eigen talenten de voorkeur geeft boven zulke gokjes.
Zoals ik al zei ben je dan niet alleen op zoek naar aanvallers, maar ook middenvelders en verdedigers om dat te verwezenlijken.generaal schreef:De spelers zijn er... Ergo: de spelers die aanvallend voetbal moeten verwezenlijken.Daniel_vT schreef:Omdat daarin niets specifiek gezegd wordt over aanvallers.
Wat wil je dan precies? Een harde centrumverdediger? Een betere doelman dan Stekelenburg? Fatsoenlijke backs?Thomas schreef:Ook prima. Aanvallen doe je niet alleen met de twee of drie spelers voorin, dus het doet niets af aan mijn punt. De goede en haalbare aanvallers zijn er. En nee, niet van het kaliber Kaka of Robinho, zoals je zal kunnen verzinnen.generaal schreef:Waarom is dit het begin niet?Dat Ajax niet de spelers weet te halen die invulling kunnen geven aan een aanvallende speelwijze ligt niet aan de aanvallende pretenties zelf, maar aan het aankoopbeleid. De spelers zijn er, maar Ajax haalt ze niet.
Goed scouten is geen gok. Niet op voetbaltechnisch gebied, in ieder geval. Ik had jou (ondanks zijn geweldige status) ook wel kunnen vertellen dat Tardelli er niet veel van kon.generaal schreef:Jij oordeelt achteraf dat Suárez een betere speler is dan Tardelli, maar op het moment dat beiden gescout werden stond Tardelli er gewoon veel beter op. Tardelli bewijst slechts dat zulke gokjes lelijk uit kunnen pakken. Dat is de reden dat Ajax "gratis" eigen talenten de voorkeur geeft boven zulke gokjes.
Scouten an sich is geen gok, maar gescoute spelers halen blijft altijd een gok. Ook als ze (op het moment van beslissen) goed gescout lijken te zijn, blijft het een gok.
De prioriteit ligt in de zomer naar alle waarschijnlijkheid bij twee mandekkers, een nieuwe spits, een nieuwe rechtsbuiten en een aanvallende middenvelder.generaal schreef:Wat wil je dan precies? Een harde centrumverdediger? Een betere doelman dan Stekelenburg? Fatsoenlijke backs?
Nogmaals, als je goed scout en volledig overtuigd bent (dus niet bewust gokjes neemt als Luque, Kuffour en Tardelli), dan is het wat het voetbaltechnische gedeelte geen gok.generaal schreef:Scouten an sich is geen gok, maar gescoute spelers halen blijft altijd een gok. Ook als ze (op het moment van beslissen) goed gescout lijken te zijn, blijft het een gok.
Tardelli was qua prestaties in Brazilië geen gok toen ie voor het eerst naar Europa kwam. Luque en Kuffour zijn gewoon zoethoudertjes voor de achterban. Dat heeft niks meer met scouting te maken.Thomas schreef:De prioriteit ligt in de zomer naar alle waarschijnlijkheid bij twee mandekkers, een nieuwe spits, een nieuwe rechtsbuiten en een aanvallende middenvelder.generaal schreef:Wat wil je dan precies? Een harde centrumverdediger? Een betere doelman dan Stekelenburg? Fatsoenlijke backs?
Nogmaals, als je goed scout en volledig overtuigd bent (dus niet bewust gokjes neemt als Luque, Kuffour en Tardelli), dan is het wat het voetbaltechnische gedeelte geen gok.generaal schreef:Scouten an sich is geen gok, maar gescoute spelers halen blijft altijd een gok. Ook als ze (op het moment van beslissen) goed gescout lijken te zijn, blijft het een gok.
Ik heb sowieso vrij weinig met scouten op jeugdniveau, maar dat is weer een andere discussie. Bij Betis en op het jeugd-WK met Brazilië in de leeftijdscategorie die het dichtst tegen het profvoetbal aan zit, had Tardelli niets laten zien. Op basis van die wedstrijden was hij uitstekend te scouten en goed te beoordelen geweest. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen binnen PSV overtuigd was van Tardelli. Dat was volgens mij een bewuste gok.
Je klinkt als SteefThomas schreef:Ik heb sowieso vrij weinig met scouten op jeugdniveau, maar dat is weer een andere discussie. Bij Betis en op het jeugd-WK met Brazilië in de leeftijdscategorie die het dichtst tegen het profvoetbal aan zit, had Tardelli niets laten zien. Op basis van die wedstrijden was hij uitstekend te scouten en goed te beoordelen geweest. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen binnen PSV overtuigd was van Tardelli. Dat was volgens mij een bewuste gok.

Zo dan! Wat één stelling teweeg kan brengen...
1 ding is zeker: het verschil tussen een Ajax-fan en een PSV-fan is in deze discussie opnieuw glashelder geworden.
Het draait natuurlijk niet alleen om aanvallend voetbal. Ook een goede opbouw van achteruit, verzorgd, dominant en aantrekkelijk spel zijn meestal belangrijke waarden m.b.t. voetbal voor Ajacieden.
1 ding is zeker: het verschil tussen een Ajax-fan en een PSV-fan is in deze discussie opnieuw glashelder geworden.
Wanneer er in een wedstrijd maximaal (zoveel mogelijk) aan uitgespeelde kansen worden gecreëerd. In elke geval meer kansen en balbezit dan de tegenstander willen en moeten hebben.generaal schreef:
Dat is natuurlijk ook een interessante discussie: wanneer is voetbal voldoende aanvallend?
Het draait natuurlijk niet alleen om aanvallend voetbal. Ook een goede opbouw van achteruit, verzorgd, dominant en aantrekkelijk spel zijn meestal belangrijke waarden m.b.t. voetbal voor Ajacieden.
AFCA!