De Commissie

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za feb 16, 2008 1:15 pm

waarom zit zo'n Henrichs er eigenlyk nog steeds. Hij is toch verantwoordelijk voor het voetbal technies deel dat al 10 jaar waardloos is?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Ronald!

Bericht door Ronald! » za feb 16, 2008 1:39 pm

Bertje schreef:Voor China kun je die man onmogelijk credits geven, want daar is nog geen stuiver aan verdiend.
Bertje schreef:Nu ben ik niet zo thuis in de wereld van voetbalsponsoren, dus daar kan ik niet zo veel over zeggen. Wel kun je zeggen dat met eventueel geld wat Fontein gehaald zou hebben mede door Fontein niets gedaan is. Dan is de balans dus nul.
Wat ontzettend kortzichtig.

Nu krijg ik het gevoel dat deze commissie ook niets voor ons gaat oplossen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za feb 16, 2008 2:08 pm

De comissie is volgens mij in het leven geroepen om analyses te maken, dingen in kaart te brengen. Vervolgens moeten de mensen die bij Ajax rondlopen daar wat mee doen. Dus niet de comissie lost dingen op, maar de mensen die bij Ajax werken. Dat er koppen moeten rollen en daarmee alles vanzelf oplost is te simpel gedacht. Zo geef je op zich capabele mensen (ik geloof niet dat Fontein, Jaakke, Van Geel en Slop domme jongens zijn) niet de kans te leren van hun fouten. Bij Ajax zie je veel te vaak dat mensen kort bij de club blijven werken. De Ajax NV bij uitstek. Dat is niet verantwoordelijkheid nemen maar weglopen voor verantwoordelijkheid.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 16, 2008 2:30 pm

Coronel zegt ergens dat er inmiddels 200 mensen werken bij Ajax. 200! Wat doen die allemaal? Schop minstens de helft eruit en je zult het verschil niet merken. Integendeel, het werkt een stuk prettiger met weinig mensen.
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » za feb 16, 2008 2:32 pm

Vraag maar aan Thijs hoe dat komt. Volgens mij werken er alleen al bij Supporterszaken 15 man.

Dat rapport wordt keihard trouwens. Er gaan nu echt koppen rollen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za feb 16, 2008 2:34 pm

Een groot deel zal wel bij ArenA NV werken. Kan me echt niet voorstellen dat Ajax zelf 200 kantoorfuncties heeft, dat zou belachelijk zijn.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 16, 2008 2:45 pm

Pakken we even dat citaat erbij:
„Er is sinds die tijd wel wat veranderd”, zegt erelid Uri Coronel. „Het voetbal is ontploft. Toen ik eind jaren tachtig in het bestuur kwam zaten er vier mensen op kantoor, toen ik in 1997 wegging waren het er zestig, nu bijna tweehonderd.”
Eind jaren negentig bestond de Arena nog niet eens, GP. En hetzelfde werk kon in 1997 blijkbaar met zestig man worden gedaan.
Coronel heeft het over kantoorbanen. Blijkbaar tellen de trainers en de terreinknechten van de Toekomst niet eens mee.

999

Bericht door 999 » za feb 16, 2008 2:45 pm

RvC Ajax vraagt Fontein op te stappen

AMSTERDAM - EXCLUSIEF De Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax heeft algemeen directeur Maarten Fontein gevraagd per direct op te stappen. Fontein geeft vooralsnog geen gehoor aan het verzoek van de RvC.

De verstoorde relatie tussen Fontein en Ajax is het gevolg van de conclusie uit het rapport van de commissie Coronel. Die leverde keiharde kritiek op het technische beleid van de Amsterdamse club.

De RvC kan Fontein ook dwingen zijn functie neer te leggen.
De T.

Mmmmmmh ...
Blij met de punten ...

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » za feb 16, 2008 3:13 pm

Wat een onzin, er werd al vanaf het begin erop gehamerd dat het rapport niet bindend was...
Pompiedom

Izmailov

Bericht door Izmailov » za feb 16, 2008 3:19 pm

Directeur Fontein per direct weg bij Ajax
16/02/2008 12:28

EXCLUSIEF - De Raad van Commissarissen van Ajax heeft Maarten Fontein verzocht met onmiddellijke ingang af te treden als algemeen directeur. Dat blijkt uit documenten die in handen zijn gekomen van Voetbal International.

Het 55-jarig directielid heeft dat verzoek in eerste instantie naast zich neergelegd, maar de RvC is statutair gemachtigd hem uit zijn functie te ontheffen.

De breuk tussen Fontein en Ajax is een direct gevolg van de conclusie uit het rapport van de Commissie Coronel. Die leverde keiharde kritiek op het technische beleid van de Amsterdamse club.

De taken van Fontein zullen bij Ajax voorlopig worden waargenomen door financieel directeur Jeroen Slop. Fontein was sinds 1 november 2005 als algemeen directeur werkzaam voor Ajax.

Zaterdmiddag heeft de RvC onder meer nog een gesprek met technisch directeur Martin van Geel gepland. De club heeft voor zondagmiddag een persconferentie belegd.
VI

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 16, 2008 3:20 pm

Daahaaag Martin.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » za feb 16, 2008 3:24 pm

Martin de sleutels van de Audie graag in de brievenbus deponeren, en je pak graag voor 1 mei naar Ajax supporterszaken sturen, inclusief de stropdas.

Ik betaal trouwens je treinkaartje richting Brabant.. Spoor 3!

ps, vergeet Colin, Backir, Luque en de rest van dat zooitje niet mee te nemen!
Pompiedom

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za feb 16, 2008 3:26 pm

Gaat AJAX weer opleven? Weg met van Geel.. Hij heeft AJAX naar de afgrond gebracht!

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 16, 2008 3:27 pm

Peter schreef:Daahaaag Martin.
Lijkt mij ook. MVG kan niet meer functioneren. Voor zover hij dat ooit gedaan heeft. :aai.gif:

peter

Bericht door peter » za feb 16, 2008 3:28 pm

Ik wil wel even een kanttekening plaatsen, want het wegsturen van deze mensen is nog geen garantie voor succes. Je weet immers niet met welke mensen Ajax nu weer op de proppen komt. Ik zie het al gebeuren dat Keje Molenaar als AD wordt benoemd en een nobody als TD. Nou dan ben je ook weer gewoon bij af, hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 16, 2008 3:30 pm

Dat is waar, Peter. Waar haal je de buitengewone mensen vandaan die het beter kunnen?

Nihad

Bericht door Nihad » za feb 16, 2008 3:30 pm

Laat Johan en Marco maar de poppetjes in vullen.

Wellicht dat Guus Hiddink wel trek in Ajax heeft.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

peter

Bericht door peter » za feb 16, 2008 3:32 pm

joey schreef:Dat is waar, Peter. Waar haal je de buitengewone mensen vandaan die het beter kunnen?
Ik weet het echt niet meer, joey. Ik had vertrouwen in MvG, maar dat was ook een mislukking. Ik zou bij god niet weten wie we nu als AD moeten aanstellen. Leo van Wijk maar weer eenspolsen?

Verder zie ik als TD het liefste iemand die een sterk team om zich heen bouwt. Een Aad de Mos zou ik bijvoorbeeld helemaal geen gekke optie vinden, al is dat geen gemakkelijke man.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » za feb 16, 2008 3:36 pm

Ik weet het echt niet meer, joey. Ik had vertrouwen in MvG, maar dat was ook een mislukking. Ik zou bij god niet weten wie we nu als AD moeten aanstellen. Leo van Wijk maar weer eenspolsen?
Ongelovelijk vriendelijke man van Wijk, met een zeer warm hart voor Ajax! Mijn vader heeft hem goed gekend, en is een man die zijn vak begrijpt en heeft KLM weer naar de top geholpen. Alleen vraag ik het me af of hij het bij Ajax red... hij heeft een groot gevoel voor Ajax, echt een super fan, maar ik weet niet of hij ook een kenner is...
Pompiedom

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za feb 16, 2008 3:48 pm

Nihad schreef:Laat Johan en Marco maar de poppetjes in vullen.

Wellicht dat Guus Hiddink wel trek in Ajax heeft.
Yeah right. Hiddink kan overal naartoe. Ajax is wel de laatste club waar hij zin in heeft.
Ajax!

Toppie

Bericht door Toppie » za feb 16, 2008 4:18 pm

Die commissie was er dus niets voor niks , nu alleen Jakkes nog want die Kop staat me helemaal niet aan OPROTTEN OPROTTEN :1evil.gif:

Starring

Bericht door Starring » za feb 16, 2008 4:23 pm

Peter schreef:Ik wil wel even een kanttekening plaatsen, want het wegsturen van deze mensen is nog geen garantie voor succes.
Een goed begin is het halve werk. Onder de huidige beleidsbepalers zou Ajax in 2011 definitief een subtopper worden en enkel Ajax-producten in de vorm van huishoudartikelen verkopen in Azië.
Je weet immers niet met welke mensen Ajax nu weer op de proppen komt. Ik zie het al gebeuren dat Keje Molenaar als AD wordt benoemd en een nobody als TD. Nou dan ben je ook weer gewoon bij af, hoor.
Ook jij trekt nu weer te snel conclusies. Waarop baseer je dat? De eenvoud moet terug binnen Ajax. De scouting, technische staf en de jeugdopleiding moeten meer dan ooit de kernaspecten worden. Van daaruit dienen de nieuwe bestuurders te werken. Niet andersom, niet vanuit eigen kennis/ervaring denken en handelen.

Voorts moet het bestuursmodel betreffende de directie gewijzigd worden. Al zou dat enige consequenties hebben voor the job van financieel directeur Jeroen Slop. Een financieel directeur is in mijn ogen volkomen overbodig. Op die positie moet iemand komen die zowel verstand heeft van commercie als financiën, met nadruk op marketing. Op de positie van algemeen directeur moet de grote baas zitten. Iemand die de kar trekt, personeel aantrekt en richting aangeeft binnen de organisatie. De 3e moet over voetbalknowhow beschikken. Wie? Maakt mij niet uit! Hij zou bijvoorbeeld makkelijk mee moeten kunnen op AT en alleen voetbalafwegingen maken. :hypocrite.gif:
AFCA!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za feb 16, 2008 4:26 pm

Ajax hoeft niet te spelen zondag, maar toch veel Ajax nieuws. :ajaxscarf.gif: :blush.gif:

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » za feb 16, 2008 4:30 pm

joey schreef:
Peter schreef:Daahaaag Martin.
Lijkt mij ook. MVG kan niet meer functioneren. Voor zover hij dat ooit gedaan heeft. :aai.gif:
Of hij weet zichzelf eruit te lullen. Tenslotte ziet hij zelf nog niet in dat hij gefaald heeft. Dus zal hij de RvC ook proberen te overtuigen dat hij het redelijk gedaan heeft.
Ik ben

Toppie

Bericht door Toppie » za feb 16, 2008 4:35 pm

16/2/2008 - 'Van Geel per direct weg'

Volgens VOL is ook na het gesprek tussen de Raad van Commissarissen en Martin van Geel hem de wacht aan gezegd.
De Raad van Commissarissen, bestaande uit de bestuursleden van de Vereniging AFC Ajax John Jaakke, Joop Saan en Hennie Henrichs, en de overige commissarissen Sjoerd van Loon en Frank Eijken, heeft de bevoegdheid directieleden te benoemen of op goede gronden uit hun functie te ontheffen.
VI meldde eerder vandaag het opstappen van Algemeen Directeur Maarten Fontein, maar zwakte dit later af door te melden dat Fontein alleen het verzoek van de Raad van Commissarissen zou hebben gekregen om af te treden, welk verzoek hij overigens naast zich neer legde.
Ajax Netwerk
Zondagmiddag geeft Ajax op een persconferentie uitleg over de situatie.
Bijltjes Dag :icon_frown.gif:

Plaats reactie