En verprutst meteen de eerste aanval ...Peter schreef:Suaaarez. Eindelijk.

En verprutst meteen de eerste aanval ...Peter schreef:Suaaarez. Eindelijk.
Nou, we gaan het zien.Daniel_vT schreef:Natuurlijk, Suárez is veel dreigender en een veel betere voetballer op het moment.Duke schreef:Ha ha, natuurlijk.
Trab schreef:Vind het echt een beproeving om naar dit Ajax te kijken. Hier zit toch totaal geen voetbal in. Spelers die alleen maar uit stilstand voetballen (Perez, Lindgren, Luque), een Rommedahl die, ook al heeft hij alle tijd van de wereld, geen bal goed voor kan geven...
Die Lindgren wordt door de commentator de hemel ingeprezen omdat hij een paar leuke wippertjes geeft, maar ik blijf het een matige speler vinden. Leuk voor in de zaal en voor niveau FC Groningen, maar hier wordt Ajax toch niet sterker van. Hij heeft geen uitstraling, geen gif, geen versnelling, het is allemaal in 1 tempo. Tijden van Tommie Breed herleven weer. Alhoewel, die veroverde tenminste nog weleens een bal.
Als volgend jaar Huntelaar en Heitinga weg zijn is dit elftal helemaal failliet.
Tja.....Voetske schreef:Als je nu eens je fantasie zou gebruiken, en zou fantaseren dat dit elftal 2 goede buitenspelers had, en, Silva doet het niet slecht, ook nog eens een goede linksback.En nu we toch bezig zijn, dit elftal vergeven was met automatismen, patronen, ingebracht door een trainer die er verstand van heeft ( Mijn hoop op Koster zijn kwalitatieve inbreng is vervlogen ), dan had je met minder arbeid vanavond met 12 - 2 van het veld gestapt.
Oranje speelt drie keer beter voetbal dan dit Ajax. Maar dat kan al snel.Maar nee, zoals het er nu naar uitziet komt van Basten en zijn vrienden.En laat nu net van Basten bij Oranje ook een brevet van onvermogen laten zien.Dus dat wordt dan weer een groot risico met een trainer zonder noemenswaardige ervaring.
Tja ik zag toch Perez een paar keer diep gaan, en zelfs meeverdedigen.En dat uit stand is ook niet waar.Ik zeg niet dat Perez de ballen van het dak speelde.Zeg ook niet dat ie geen fouten maakt.En je hebt mij nooit horen zeggen dat Perez ons kampioen maakt.Maar zoals sommige een zwak hebben voor pingeldozen zoals Suarez, of voor ren je rot spelers zoals Rommeldahl, vind ik dat Perez wel altijd voetbal meebrengt in zijn spel, hij ziet tenminste de combinatie, de vrije man.joey schreef:Tja.....Voetske schreef:Als je nu eens je fantasie zou gebruiken, en zou fantaseren dat dit elftal 2 goede buitenspelers had, en, Silva doet het niet slecht, ook nog eens een goede linksback.En nu we toch bezig zijn, dit elftal vergeven was met automatismen, patronen, ingebracht door een trainer die er verstand van heeft ( Mijn hoop op Koster zijn kwalitatieve inbreng is vervlogen ), dan had je met minder arbeid vanavond met 12 - 2 van het veld gestapt.
Oranje speelt drie keer beter voetbal dan dit Ajax. Maar dat kan al snel.Maar nee, zoals het er nu naar uitziet komt van Basten en zijn vrienden.En laat nu net van Basten bij Oranje ook een brevet van onvermogen laten zien.Dus dat wordt dan weer een groot risico met een trainer zonder noemenswaardige ervaring.
Jij neemt het weer op voor Perez, maar waarom eigenlijk? Dit was echt een wedstrijd voor hem. Een laag tempo, amper duels en een zee aan ruimte. Maar je zag het, hij deed weer alles uit stand, liet steeds weer zien dat hij dynamiek en snelheid mist. Heitinga nam de taak van Perez voor een deel over. Dat was nog iets. Want eigenlijk moet je op 10 behalve spelverdeler ook komende man zijn.
Dat ben ik met je eens.Voetske schreef:Verder, dit elftal speelt ook zonder Perez dramatisch, en dit eftal ( eigenlijk mag je het deze naam niet geven ) zal ook met de allerbeste nr.10 die er te vinden zal zijn dramatisch spelen, zoals we voorgaande jaren meer dan genoeg gezien hebben.
Nee, ik ben een voorstander van een buitenlandse trainer. Bijvoorbeeld Deschamps. Maar als het per se een Nederlander moet worden, is Van Basten wellicht de minst slechte optie. In elk geval maakt hij de indruk redelijk stressbestendig te zijn.Maar mag ik daar uit concluderen dat jij een voorstander bent van van Basten ?.
Die indrukt geeft ie, maar ja, ik heb liever dat ie andere kwaliteiten heeftjoey schreef:Dat ben ik met je eens.Voetske schreef:Verder, dit elftal speelt ook zonder Perez dramatisch, en dit eftal ( eigenlijk mag je het deze naam niet geven ) zal ook met de allerbeste nr.10 die er te vinden zal zijn dramatisch spelen, zoals we voorgaande jaren meer dan genoeg gezien hebben.
Nee, ik ben een voorstander van een buitenlandse trainer. Bijvoorbeeld Deschamps. Maar als het per se een Nederlander moet worden, is Van Basten wellicht de minst slechte optie. In elk geval maakt hij de indruk redelijk stressbestendig te zijn.Maar mag ik daar uit concluderen dat jij een voorstander bent van van Basten ?.
Wat ik bedoelde is dat iemand stressbestendigheid valt of staat met het winnen van je elftal, en omdat dat met deze selectie ( en eventuele aankopen ) voor elkaar te krijgen moeten die andere kwaliteiten toch overheersen.joey schreef:Zonder stressbestendigheid red je het niet bij Ajax. Stressbestendigheid is een voorwaarde. En neem van mij aan, gemeten naar dat criterium vallen de meeste trainers af. Kijk maar naar wat er met Co Adriaanse en Henk ten Cate gebeurd is.
Ik kan ook genieten van Perez. Is tenminste een speler die een bal op maat kan geven en de vrije man ziet. Probleem is alleen dat Luque, Perez en Lindgren alle 3 spelers zijn die graag in de bal voetballen. Balletje in de voeten krijgen, beetje spelverdelen. Teveel van hetzelfde. Je hebt ook spelers nodig die zonder de bal bewegen en diepgaan. Daarom zie ik liever een Siem de Jong of Edgar Davids op het middenveld dan Lindgren en voorin liever Suarez dan Luque. Suarez is misschien een pingeldoos, maar hij weet zich wel altijd slim vrij te lopen. Luque is te statisch.Voetske schreef:
Tja ik zag toch Perez een paar keer diep gaan, en zelfs meeverdedigen.En dat uit stand is ook niet waar.Ik zeg niet dat Perez de ballen van het dak speelde.Zeg ook niet dat ie geen fouten maakt.En je hebt mij nooit horen zeggen dat Perez ons kampioen maakt.Maar zoals sommige een zwak hebben voor pingeldozen zoals Suarez, of voor ren je rot spelers zoals Rommeldahl, vind ik dat Perez wel altijd voetbal meebrengt in zijn spel, hij ziet tenminste de combinatie, de vrije man.
Verder, dit elftal speelt ook zonder Perez dramatisch, en dit eftal ( eigenlijk mag je het deze naam niet geven ) zal ook met de allerbeste nr.10 die er te vinden zal zijn dramatisch spelen, zoals we voorgaande jaren meer dan genoeg gezien hebben.
Ik heb ook mijn twijfels bij Van Basten. Vind dat een trainer consequent en duidelijk moet zijn, anders kom je niet meer geloofwaardig over. Van Basten is alles behalve consequent.Voetske schreef: Tja dat Oranje 3 keer beter voetbalt dan dit AJAX, mwah, 1.5 keer en dan is het schoon op ...
Maar mag ik daar uit concluderen dat jij een voorstander bent van van Basten ?.
Even iets teruggelezen, want ik vond het dramtaisch, maar dacht dat jullie misschien een andere wedstrijd hadden gezien.Alexander schreef:Wat een dramatische wedstrijd, was toch echt niet om aan te zien.
Schade beperkt? Het is 6-2 geworden.Demosthenes schreef:Wat een middenveld, Sparta beheerste het midden en dankzij een fantastisch Gabri bleef de schade beperkt.
Lindgren speelde weer prima. Een van de weinige goede spelers op het veld. Mag fysiek nog wat sterker worden, maar is controlerend alleraardigst, altijd aanspeelbaar, is een goede speler voor iedere trainer, weet ook nog wanneer hij de bal diep kan geven en speelt nog niet eens op z'n beste positie. Inmiddels staat hij al op een doelpunt en drie assists voor Ajax.Trab schreef:Die Lindgren wordt door de commentator de hemel ingeprezen omdat hij een paar leuke wippertjes geeft, maar ik blijf het een matige speler vinden. Leuk voor in de zaal en voor niveau FC Groningen, maar hier wordt Ajax toch niet sterker van. Hij heeft geen uitstraling, geen gif, geen versnelling, het is allemaal in 1 tempo. Tijden van Tommie Breed herleven weer. Alhoewel, die veroverde tenminste nog weleens een bal.
Als volgend jaar Huntelaar en Heitinga weg zijn is dit elftal helemaal failliet.