Seizoen 2007/2008 Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 11, 2008 7:38 pm

Beloki schreef:Benieuwd hoe Kuffour het doet.
Ik mag niet te vroeg oordelen, maar ik vrees met grote vrezen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 11, 2008 7:48 pm

Ik weet niet precies hoe hij presteert, maar die Manucharyan staat toch al een maandje of wat te spelen en te scoren in Jong Ajax. Tijd voor een ruil met Luque. :hypocrite.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 11, 2008 8:01 pm

Het is inmiddels 3-0 door Martina.

Volgens mij heeft Manucharyan het nog nooit zo lang vol gehouden!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 11, 2008 8:19 pm

Opvallend, want Twente geldt als de sterkste ploeg van deze competitie. Twente heeft een goede lichting en werd vorig seizoen kampioen bij de landelijke A.

Eens opzoeken of Arnautovic ook meespeelt.

Edit: kan het niet vinden, maar ik zie wel dat Halil Colak, de schrik van Nathaniel Will, inmiddels is uitgeleend aan Cambuur.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 11, 2008 9:29 pm

Peter schreef:
Beloki schreef:Benieuwd hoe Kuffour het doet.
Ik mag niet te vroeg oordelen, maar ik vrees met grote vrezen.
Kowalczyk schreef:. The only bad news: Kuffour made his début and he was "really shit" (this is a quote; don't shoot the messenger).
:aai.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 11, 2008 9:59 pm

Misschien moeten we ons voortaan richten op Jong Ajax. Worden we misschien wél kampioen. :hypocrite.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma feb 11, 2008 10:11 pm

Ik vond Kuffour helemaal niet shit, hij heeft geen enkele foute pass gegeven. Hij is na 70 minuten overigens wel gewisseld, dit was ook alleen om wedstrijdritme op te doen.

Wedstrijd was ondanks de uitslag redelijk gelijkopgaand. Alleen was Ajax in sommige situaties nét effe iets slimmer, en speelde de aanvallen goed uit. De 2-0 viel binnen een minuut na de 1-0 trouwens.

Enfin, 4 punten achter Twente nu. Met een beetje geluk worden zij wél kampioen. :blush.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 11, 2008 11:21 pm

Wat moeten we nu doen met Manucharyan? De rest van het seizoen (mits fit) lekker laten volmaken bij Jong Ajax en dan volgend seizoen definitief aansluiten bij de selectie. Of dit seizoen al even laten ruiken aan het grote werk.

Ik neig er naar om hem nu lekker in Jong Ajax te laten ballen. Wedstrijdritme opdoen en sterker worden. Als hij dat zonder nieuwe blessures weet te doorstaan kan hij in de zomer aansluiten en zo de hele voorbereiding meemaken. En dan moet het zo onderhand maar eens gaan gebeuren. Ok, niet gelijk een basisplaats en blessurevrij. Maar eerst maar eens vaker wel dan niet fit en een leuke toegevoegde waarde.
Nil volentibus arduum

Starring

Bericht door Starring » ma feb 11, 2008 11:22 pm

Thijs schreef:Ik vond Kuffour helemaal niet shit, hij heeft geen enkele foute pass gegeven. Hij is na 70 minuten overigens wel gewisseld, dit was ook alleen om wedstrijdritme op te doen.
Mwha, ik heb niet de hele wedstrijd kunnen bekijken, maar Kuffour was aan de bal zeker niet super. Ik zag namelijk wél fout gegeven passes. Achter elke pass moet in principe een bedoeling zitten. Dat zag ik niet terug bij Kuffour. Daarnaast was zijn passing ook technisch niet helemaal op orde. Heel logisch ook, want hij is ten eerste geen opbouwer, mist daarbij wedstrijdritme en speelervaring in de speelwijze van Ajax en heeft in ploegen geacteert waarbij ze niet snel het spel van achteruit hoeven te maken. Al met al zag hij er in duels wel redelijk fit en krachtig uit, voor zover ik het kon beoordelen.

Leo snapt het spelletje helaas nog steeds niet. Dat is zijn manco. Hij weet zich - zonder bal - niet goed te positioneren als linksbuiten (komt daarom weing in het spel voor) en maakt acties op verkeerde momenten en plaatsen in het veld. Al ben ik wel fan van zijn gedurfde speelstijl. Hij durft tenminste zijn mannen op te zoeken en er langs te gaan. Zelfde geldt voor J. Martina. Die jongen is in mijn ogen het niveau Jong Ajax ontgroeid. Is toe aan een hogere stap. De eredivisie of Ajax-1. Gek dat A3 die jongen geen kans geeft, is méér rechtsbuiten dan Kennedy en Rommeldahl bijelkaar.

Sarpong is trouwens op de weg terug. Speelde vanaf het middenveld weer zeer dynamisch/allround en is op termijn zeker bruikbaar in de hoofdmacht.

Manucharyan vind ik nog te licht voor het grote werk. Een verhuur voor langere tijd lijkt mij het beste. Zulke spelers horen m.i. sowieso niet in de beloftecompetitie thuis...
Laatst gewijzigd door Starring op ma feb 11, 2008 11:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 11, 2008 11:27 pm

Hoe staat Sarpong er fysiek voor? Zou hij in staat zijn om volgend jaar bijvoorbeeld af en toe in te vallen?
Nil volentibus arduum

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma feb 11, 2008 11:32 pm

Marillion schreef:Hoe staat Sarpong er fysiek voor? Zou hij in staat zijn om volgend jaar bijvoorbeeld af en toe in te vallen?
Hij is aardig sterker geworden. Ik ben er zoals ik gisteren ook al aangaf van overtuigd da hij voor AJAX momenteel de perfecte middenvelder is..

Starring

Bericht door Starring » ma feb 11, 2008 11:34 pm

Marillion schreef:Hoe staat Sarpong er fysiek voor? Zou hij in staat zijn om volgend jaar bijvoorbeeld af en toe in te vallen?
Volgend jaar? :confused.gif: Wat mij betreft mag A3 hem de komende weken al tot de vaste 18 rekenen. Hij is nog niet helemaal fit en mist volgens mij ook wat wedstrijdritme. Hij speelde ook niet de volledige 90 minuten als ik mij niet vergis. Zo'n type middenvelder missen wij gewoon in één. Hij kan creëeren, afmaken en ballen veroveren ondanks zijn relatief kleine lichaam. Die jongen is talentvol zat. Hij moet nu stappen maken.
AFCA!

Thijs

Bericht door Thijs » ma feb 11, 2008 11:37 pm

Hij speelde wel 90 minuten. Donald, Kuffour en Slijngard werden vervangen door Goossens, Sterk en Supusepa.

Starring

Bericht door Starring » ma feb 11, 2008 11:38 pm

Oh my bad..

Wat vond jij trouwens van Martina, Thijs? Jij hebt neem ik aan de hele wedstrijd uitgezeten. En zit je nou nog steeds bij Ajax?
AFCA!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 11, 2008 11:42 pm

Zlatan Son of God schreef:Hij is aardig sterker geworden. Ik ben er zoals ik gisteren ook al aangaf van overtuigd da hij voor AJAX momenteel de perfecte middenvelder is..
Voor wie zou je hem laten spelen, ZSoG?

Daniel

Bericht door Daniel » ma feb 11, 2008 11:55 pm

Ik neem aan voor Perez.

Thijs

Bericht door Thijs » di feb 12, 2008 12:14 am

Starring schreef:Oh my bad..

Wat vond jij trouwens van Martina, Thijs? Jij hebt neem ik aan de hele wedstrijd uitgezeten. En zit je nou nog steeds bij Ajax?
Martina is wel iemand die z'n man durft op te zoeken, was die nr. 5 van Twente een paar keer kwijt. Maar loopt zich toch ook soms vast. De 3-0 van 'm was erg goed. Aangezien we de rest van het seizoen qua Ajax-1 toch voor de kat zn kut spelen zou ik 'm in een thuiswedstrijd eens een kans geven.

Zit nog steeds bij Ajax ja, viel vandaag voor het eerst voor iemand in, maar het is wel de bedoeling dat ik vaker Ajax-2 ga 'doen'. Dat wil zeggen, opstellingen uitprinten en bij de ingang neerleggen en na de wedstrijd even de spelers voor de camera's van Ajax TV en AT5 sleuren.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 12, 2008 2:22 pm

Je maakt carrière, Thijs! :biggthumpup.gif:

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di feb 12, 2008 3:21 pm

Keep up the good work Thijs! :headbang.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di feb 12, 2008 8:48 pm

Thomas schreef:
Zlatan Son of God schreef:Hij is aardig sterker geworden. Ik ben er zoals ik gisteren ook al aangaf van overtuigd da hij voor AJAX momenteel de perfecte middenvelder is..
Voor wie zou je hem laten spelen, ZSoG?
Ik wil hem op 10 zien.. maakt me niet uit voor wie.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 13, 2008 5:57 pm

Slechter dan Perez kan hij het haast niet doen op die positie.

Starring

Bericht door Starring » wo feb 13, 2008 9:07 pm

Mwah, Sarpong zie ik niet als '10'. Wel kan hij prima naast één controleur 'achter' Perez spelen. Ik schat in dat Perez en KJH met wat extra beweging om hun persoon, meer in hen element zullen zitten. Die Deen maakt namelijk steeds minder meters naarmate hij ouder wordt. En Huntelaar is een bekend verhaal! Ajax dient sowieso met veel meer risico te voetballen. Doelpunten krijgen sowieso bij de vleet tegen...
AFCA!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 13, 2008 11:25 pm

Starring

Bericht door Starring » do feb 14, 2008 4:15 am

Martina heeft alles wat een '7' van Ajax nodig heeft. Of hij het level Ajax-1 daadwerkelijk aan kan met druk en al, valt nog te bezien. Een topper van een winger is ie (nog) niet, al is hij veel talentvoller als Kennedy en Rommeldahl bij elkaar opgeteld.

Zijn contract had natuurlijk al voor de winterstop verlengd moeten worden met een vaste plek bij de A-selectie als extra beloning. Hij speelt al wekelijks (zelfs maandelijks volgens Highlow) goed en toont vooruitgang.

Martin van Geel wacht natuurlijk af tot op het moment dat clubs als FC Groningen of Sparta langskomen met hun boodschappenwagen. Afrekenen is niet nodig, Ajax neemt alles voor eigen rekening. Anderhalf seizoen later, een miljoenen-rekening.
AFCA!

Aristides

Bericht door Aristides » do feb 14, 2008 9:08 am

Martin van Geel wacht natuurlijk af tot op het moment dat clubs als FC Groningen of Sparta langskomen met hun boodschappenwagen. Afrekenen is niet nodig, Ajax neemt alles voor eigen rekening. Anderhalf seizoen later, een miljoenen-rekening.
Leuk dat je juist Sparta en groningen noemt, twee verenigingen waar kiran Bechan het net niet maakte. Bechan passeerde ook iedereen in de jeugd, maar het lukte hem niet op eredivisie-niveau.

Martina heb ik dit seizoen maar één keer gezien (op maandagavond om 18.00 voetballen!!!!) en toen was hij zijn directe tegenstander (Jong Sparta) zeker in het begin de baas. Ik denk alleen dat zo'n tegenstander zwakker is dan de linksback van een vereniging uit de eredivisie.

Martina mag wel een kans krijgen, want met Kennedy en Rommedahl komt Ajax niet verder, hun inbreng is niet zo groot. Martina kan met acties wel de dreiging opvoeren en wie weet? Hij moet alleen niet de vierde man proberen te passeren, als hij ook de bal kan afgeven.

Gesloten