Seizoen 2007/2008 Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 05, 2008 5:43 pm

Voor Luque krijg je sowieso niets meer. Als Martina beter is dan moet die spelen, zodat je later eventueel voor Martina wel nog geld vangt.
Laatst gewijzigd door Bert op zo jan 06, 2008 12:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jan 05, 2008 10:05 pm

Luque met zijn gigantisch salaris op de tribune zetten is waanzin. Maar dat was zijn halen ook al.

Ik zou hem toch maar laten invallen bij wedstrijden die al gespeeld zijn, om een paar goaltjes mee te pikken zodat we hem aan het eind van het seizoen hem weer ergens anders kunnen aanbieden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 14, 2008 10:56 pm

Goede hervatting Jong Ajax

Jong Ajax is het nieuwe jaar uitstekend begonnen met een mooie zege onder moeilijke omstandigheden. Bij Jong NAC Breda won de ploeg van trainer Aron Winter met 1-3.

De Amsterdammers kenden een vliegende start op het zware veld van VV Internos in Etten-Leur. De wedstrijd werd daar gespeeld, omdat het veld van NAC gespaard moet worden voor de bekerwedstrijd NAC - Ajax van aanstaande woensdag. Al in de eerste minuut vloog een voorzet van Javier Martina van de rechterkant over de NAC-doelman heen en stond John Goossens vrij om binnen te tikken, 0-1.

Hoewel NAC agressief speelde en de wedstrijd bij vlagen hard was, hield Jong Ajax goed stand. De ploeg speelde dominant, maar moest in de 21ste minuut een tegenslag verwerken toen Toby Alderweireld met een vleeswond uitviel. ,,We moeten afwachten hoe ernstig de blessure is.", meldde Aron Winter na afloop. ,,Maar het zag er lelijk uit." Winter schoof Sterk door naar het centrum en bracht Christiaan Supusepa binnen de lijnen. Ook die omzetting werd door de ploeg goed verwerkt. Eigenlijk had Jong Ajax bij rust op 0-2 kunnen staan toen Jeffrey Sarpong alleen op de keeper afging. De rechtshalf miste de mogelijkheid echter.

In de tweede helft kwam NAC, hoewel het beter in de wedstrijd zat dan in de eerste 45 minuten, tegen de verhouding in op gelijke hoogte. Hoewel Erik Heijblok in de 54ste minuut op een schot nog redding wist te brengen, kwam de bal tegen de paal en was de rebound een prooi voor Michiel Kramer, 1-1. Jong Ajax ging niet bij de pakken neerzitten en antwoordde snel. Drie minuten later stonden de Amsterdammers weer op voorsprong. Na een prachtige actie legde Sarpong van twintig meter aan voor een schot, dat stijf in de linkerkruising verdween. Zelf had de middenvelder geen zicht op zijn inzet meer omdat vele spelers het uitzicht blokkeerden. Pas toen zijn ploeggenoten juichend op hem afkwamen, wist Sarpong dat hij succesvol was geweest.

Nog een maal moest Heijblok de voorsprong met een prachtige redding verdedigen, maar daarna was het weer Jong Ajax dat aan de hand van de uitblinkende Donovan Slijngard dicteerde. Negen minuten voor tijd werd het zelfs 1-3. De actie was van Martina, die bij vlagen niet bleek af te stoppen door de NAC-verdedigers, en opnieuw stond Goossens klaar om binnen te tikken.

,,Ik ben tevreden", stelde Winter na afloop. ,,Zeker gezien de omstandigheden van een slecht veld, harde wind en een agressief NAC. In de hele wedstrijd hebben we slechts een of twee kansen weggegeven. Bovendien waren er fantastische goals bij."

Een uitgebreide reactie van Aron Winter, John Goossens en Jeffrey Sarpong en een samenvatting van de wedstrijd zijn dinsdagmiddag te zien op Ajax.tv. Klik hier voor de website van Ajax.tv.
ajax.nl
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel

Bericht door Daniel » di jan 15, 2008 6:37 pm

Goossens scoort wel weer twee keer..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 15, 2008 6:47 pm

Samenvatting te zien op AITV.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 15, 2008 6:59 pm

Mooie goals. Zeker die laatste vind ik mooi.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jan 15, 2008 7:51 pm

Hoe doet Vito Wormgoor het eigenlijk?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma jan 21, 2008 4:58 am

De Dominee schreef:Hoe doet Vito Wormgoor het eigenlijk?
Zat ik me ook net af te vragen. Vond ik destijds een leuke transfer, en vandaag zat ie bij de 1e selectie?.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 28, 2008 10:04 pm

Jong Ajax wint in Utrecht

Jong Ajax heeft maandagavond Jong FC Utrecht verslagen. In Utrecht werd het 2-3 voor de Amsterdammers. Mitchell Donald, Edgar Manucharyan en Javier Martina scoorden voor de ploeg van Aron Winter. Jong Ajax staat nu tweede met zeven punten achterstand op Jong FC Twente.

Bron: AN

Zie ik dat goed? Een treffer van Manucharyan? Ja mensen, hij is weer fit. Hoe lang zal het deze keer duren?
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma jan 28, 2008 10:06 pm

Heb de eerste helft gezien, daarna moest ik weg. Stond 0-1 bij rust. Volgens m'n huisgenoot die wel alles heeft gezien werd het 1-1, toen binnen een minuut 1-2, toen 1-3 en na de 2-3 tien minuten voor tijd was 't billenknijpen.
(Niet dat dit hele boeiende info is maargoed)

Eerste elftalspelers die er de eerste helft instonden waren Heijblok, Donald, Sarpong en Schilder.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 29, 2008 12:36 pm

Jong Ajax verslaat FC Utrecht

Utrecht, 28 jan 2008
Jong Ajax heeft de uitwedstrijd tegen Jong FC Utrecht met 2-3 gewonnen. Mitchell Donald, Edgar Manucharyan en Javier Martina scoorden voor de ploeg van Aron Winter.

Winter was tevreden over de behaalde overwinning in Utrecht. Hij zag diverse goed uitgevoerde combinaties, drie mooie doelpunten en – minstens zo belangrijk – heel veel strijdlust. ,,Toen Utrecht terugkwam tot 2-3, kregen we het nog even moeilijk”, zei de trainer na afloop van het duel. ,,We werden onrustig, leden veel balverlies. Uiteindelijk redden we het we het door gewoon heel veel inzet te tonen. Daar moet ik mijn ploeg een compliment voor geven.”

Dat Ajax het zichzelf toch nog moeilijk maakte was eigenlijk niet nodig. De Amsterdammers waren beter en kwamen via een kopbal van Mitchell Donald na een half uur op voorsprong. Utrecht maakte in de 60ste minuut gelijk, maar Ajax gaf meteen antwoord via Manucharyan en Martina. Eerstgenoemde verschalkte een minuut na de gelijkmaker de Utrecht-keeper met een subtiel stiftje. Weer een paar minuten later rondde Martina een mooie actie op rechts af met een keihard schot: 1-3. ,,Op dat moment hadden we moeten uitlopen naar 1-4 of 1-5”, analyseerde Winter. ,,Maar in plaats daarvan lieten we de tegenstander toch weer terugkomen in de wedstrijd.” De thuisploeg maakte in de 68ste minuut de 2-3 door te scoren uit de rebound van een vrije trap. Een kwartier voor tijd werd de wedstrijd nog even stilgelegd omdat de scheidsrechter met een blessure kampte. Hij werd vervangen door één van zijn grensrechters. De stand-in hoefde geen doelpunten meer in te vullen op het wedstrijdformulier want Ajax en Utrecht kwamen in de slotfase niet meer tot scoren.

Dankzij de zege blijft Jong Ajax koploper Jong FC Twente in het zicht houden. De nummers één en twee van de ranglijst treffen elkaar over twee weken op de Toekomst. Bij winst wordt het gat met Twente teruggebracht tot vier punten. Volgende week maandag zijn de Ajacieden vrij. Aanstaande donderdag staat nog wel een oefenwedstrijd gepland tegen AS Trencin. Het duel met de Slowaken wordt gespeeld op de Toekomst en begint om 14.30 uur.

Opstelling Jong Ajax:

Heijblok; Yildirim, Wormgoor, Sterk, Slijngard (50. Supusepa); Donald, Sarpong, Schilder; Martina, Leonardo (62, Goossens), Manucharyan (76. Tayeb).
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Khraa

Bericht door Khraa » di jan 29, 2008 1:43 pm

Manucharyan? Leeft die nog?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Thijs

Bericht door Thijs » ma feb 11, 2008 3:45 pm

Vanavond speelt Jong Ajax om 18.30 uur op De Toekomst de topper tegen Jong FC Twente. De achterstand bedraagt nu zeven punten, dus er moet gewonnen worden om een kans te blijven houden op de titel.

Duke

Bericht door Duke » ma feb 11, 2008 4:12 pm

Gaat er nog iemand kijken om verslag te doen van de fitheid van Kuffour? Hij zou toch meedoen, vanavond?

Salvador Dali

Thijs

Bericht door Thijs » ma feb 11, 2008 4:16 pm

Klopt, hij speelt vanavond. Net als Leonardo overigens.

Ik ben erbij, moet werken. Zal zodra ik thuis ben even iets plaatsen, maar misschien heeft Ajax.nl dan al een stukje op de site staan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 11, 2008 4:29 pm

Ik twijfel nog of ik ga... Wilde eigenlijk wel, maar mijn Ajax-zin is een beetje weg na gisterenmiddag.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 11, 2008 4:38 pm

Bertje en ik wilde eigenlijk ook gaan...

Starring

Bericht door Starring » ma feb 11, 2008 4:45 pm

Moet Bert je handje vasthouden? Je kan toch zelf ook gaan, Thomas?
AFCA!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 11, 2008 4:47 pm

De vraag is of ik Bertjes handje moet vasthouden. Ik kan namelijk niet.

Daniel

Bericht door Daniel » ma feb 11, 2008 4:50 pm

Dejavu. :excited.gif:

Duke

Bericht door Duke » ma feb 11, 2008 4:59 pm

Thomas schreef:De vraag is of ik Bertjes handje moet vasthouden. Ik kan namelijk niet.
Wat kan er nu belangrijker zijn dan Ajax? Toch niet je studie, hè? :666.gif:

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 11, 2008 5:01 pm

Dat woord kan hij niet eens spellen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 11, 2008 5:07 pm

Duke schreef:
Thomas schreef:De vraag is of ik Bertjes handje moet vasthouden. Ik kan namelijk niet.
Wat kan er nu belangrijker zijn dan Ajax? Toch niet je studie, hè? :666.gif:
M'n stuudi? Nee, dat lijkt me sterk, Duke. :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 11, 2008 7:32 pm

Volgens AS staat Ajax inmiddels met 2-0 voor door doelpunten van Leonardo en Manucharyan.
Het stinkt aan alle kanten!

Beloki

Bericht door Beloki » ma feb 11, 2008 7:36 pm

Benieuwd hoe Kuffour het doet.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gesloten