PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo feb 10, 2008 5:54 pm

Alle 10? :excited.gif:

Dan werden jullie wel erg weggespeeld btw, als er nog tien 100% kansen waren voor Heerenveen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Baseman

Bericht door Baseman » zo feb 10, 2008 10:12 pm

Jinne schreef:Meest overschatte speler van Nederland die Gomes.
Ik dacht dat je een grapje maakte, maar gezien de discussie die je aangaat meen je het ook nog :drecul.gif:

Verder alles goed ? :aai.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » zo feb 10, 2008 10:15 pm

Thomas schreef:In alle media wordt overigens ook gemeld dat Heerenveen stiekem meer verdiende dan een punt.
So ?
Als Doedel de 2-0 maakt is de wedstrijd gespeeld, dat gebeurt echter niet waarna de kwaliteiten van Gomes getest worden. Dat die kwaliteiten enorm zijn werd ook Heerenveen daarna duidelijk, Gomes is jaren geleden dan ook niet voor niets aangetrokken door PSV.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo feb 10, 2008 10:16 pm

Ja hoor.

Jij denkt dus ook dat PSV met 1-11 had verloren als een andere keeper op doel had gestaan?

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 10, 2008 10:19 pm

Gomes is jaren geleden dan ook niet voor niets aangetrokken door PSV.
Leuk, maar onzinnig argument, om diezelfde reden hebben ze voor vele miljoenen een paar jaar geleden ook ene Ten Rouwelaar aangetrokken.

Baseman

Bericht door Baseman » zo feb 10, 2008 10:29 pm

Je bedoelt dezelfde Ten Rouwelaar die dit seizoen al 11 keer de nul heeft gehouden ?

Gomes is al enkele seizoenen op rij een onbetwiste basisspeler bij PSV en dat is niet zonder reden.

Frank

Bericht door Frank » zo feb 10, 2008 10:32 pm

Jinne schreef:Ja hoor.

Jij denkt dus ook dat PSV met 1-11 had verloren als een andere keeper op doel had gestaan?
Nee, maar dan was het ook geen 1 - 1 geworden en had Heerenveen zeker gewonnen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 10, 2008 10:33 pm

Baseman schreef:Je bedoelt dezelfde Ten Rouwelaar die dit seizoen al 11 keer de nul heeft gehouden ?

Gomes is al enkele seizoenen op rij een onbetwiste basisspeler bij PSV en dat is niet zonder reden.
Dus nu is Ten Rouwelaar met terugwerkende kracht ook geen miskoop geweest?

Jezus Base, je hoeft niet alles recht te lullen wat krom is hoor.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 10, 2008 10:35 pm

Ball stond vandaag in de basis bij City en wist ManU te onderdrukken. Zelden zo'n goeie back gezien! :smallgrin.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » zo feb 10, 2008 10:51 pm

Thomas schreef:Dus nu is Ten Rouwelaar met terugwerkende kracht ook geen miskoop geweest?
Dat zeg ik helemaal niet.
Ten Rouwelaar bewijst nu bij NAC een goede keeper te zijn, alleen dat was hij niet toen hij PSV'er was. Hij mocht dan ook niet voor niets vertrekken toentertijd. Maar Gomes staat al enkele seizoenen onder de lat bij PSV en is gewoon een absolute topper, wat ook de bedoeling was toen hij aangetrokken werd.

Baseman

Bericht door Baseman » zo feb 10, 2008 10:54 pm

Peter schreef:Ball stond vandaag in de basis bij City en wist ManU te onderdrukken.
Ball doet het uitstekend bij City dit seizoen, maar ik begreep dan ook niet dat hij zo makkelijk mocht vertrekken bij PSV en zo weinig speeltijd kreeg. Al zal dat wel met zijn dikke salaris te maken hebben gehad.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 11, 2008 8:32 pm

Generaal zal wel trots zijn. De crème de la crème van het Europese voetbal meldt zich voor Farfan:

Engelse interesse voor Farfan
www.voetbalonline.nl

Blackburn Rovers en West Ham United zijn geïnteresseerd in PSV-aanvaller Jefferson Farfan.

Ondanks het feit dat de landskampioen kenbaar heeft gemaakt dat Farfan weg moet, ontkent directeur Jan Reker dit nu. “We willen Farfan niet verkopen, maar als er een club komt die bereid is de afkoopsom te betalen die in zijn contract is vasteglegd, mag hij weg”, aldus Reker, die overigens het bedrag niet bekend wilde maken.
PSV zal Farfan wel op de markt brengen of al hebben gebracht.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 11, 2008 8:40 pm

Ik ben het eens met Baseman. PSV heeft een goede keeper en die houdt ballen tegen.

Het was anders als Heerenveen 8 ballen op de paal of laat schiet, 2x een penalty is misgelopen en als PSV had gescoord via een onterechte penalty. Maar dat is niet het geval!
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 11, 2008 8:41 pm

Volgens mij zegt niemand dat Gomes geen goede keeper is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Harm

Bericht door Harm » ma feb 11, 2008 9:04 pm

Nou...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma feb 11, 2008 11:42 pm

Nope, overschat blijft wat anders dan niet goed.

Baseman

Bericht door Baseman » di feb 12, 2008 7:52 am

PSV haalt Braziliaan als keeperstrainer
De Braziliaan Flávio Tenius maakt volgend seizoen deel uit van de technische staf van PSV.

De keeperstrainer is momenteel in zijn vaderland werkzaam bij Cruzeiro en werkte in het verleden al met Heurelho Gomes. PSV benadrukt dat Gomes geen invloed heeft gehad op dekeuze voor Flávio Tenius, die in Eindhoven Joop Hiele opvolgt. PSV heeft naast Gomes nóg een Braziliaanse doelman onder contract. Het is de bedoeling dat Cássio Ramos zijn landgenoot op termijn opvolgt.

Flávio Tenius, die voor twee jaar tekent, is na Huub Stevens de tweede nieuwe naam in de technische staf voor het volgend seizoen. Het is niet uitgesloten dat er ook nog een Nederlandse keeperstrainer wordt aangetrokken.

www.ad.nl
PSV heeft een verrassende zet gedaan door de Braziliaanse keeperstrainer Flávio Tenius aan te trekken. De keeperstrainer van Cruzeiro leidde eerder Gomes op. het was de PSV doelman die de keeperstrainer benaderde voor de overstap. Afgelopen weekend zou Flávio Tenius het tweejarig aanbod hebben ontvangen en dat vandaag aan zijn club bekend hebben gemaakt. Cruzeiro heeft het nieuws inmiddels op haar officiële website bevestigd.

Met de komst van de Braziliaan lijkt het ook Gomes nog nauwer aan de club te verbinden. Ook voor de ontwikkeling van Cassio lijkt dit een extra stimulans te geven. Qua communicatie is het echter de vraag hoe dit opgepakt gaat worden.

Flávio Tenius liet in een reactie al weten vooral te kijken naar de ontwikkeling van keepers op lange termijn. Volgens hem zijn ze daar in Brazilië verder in dan in Europa en hij wil zijn kennis betreffende verdere ontwikkeling van keepers graag hier toepassen.

PN
Tenius: Ik volg Joop Hiele op bij PSV
door Mike Verweij

EINDHOVEN - PSV lijkt de opvolger van Joop Hiele, wiens contract niet wordt verlengd, ver van huis te zoeken. Op de officiële website van Cruzeiro Esporte Clube zegt keeperstrainer Flavio de Britto Pereira Tenius (44) in Eindhoven een contract voor twee jaar te ondertekenen. Gek genoeg zegt de aanstaande PSV-trainer Huub Stevens niets van de komst van Tenius te weten.

PSV-keeper Gomes wordt herenigd met zijn oude trainer, tenminste, dat beweert Tenius zelf.

Tenius werkte met Gomes voordat die naar Nederland kwam. "Gomes heeft me tien dagen geleden gevraagd, afgelopen weekeinde heb ik van PSV een voorstel voor een tweejarige verbintenis ontvangen en ik heb ja gezegd. Dit is het beste wat me in mijn carrière is overkomen, een unieke mogelijkheid."

"Het lijkt me toch dat ik het zou moeten weten als er een keeperstrainer wordt aangetrokken. Vorige week heb ik met Jan Reker en Stan Valckx wel over bepaalde profielen gesproken, maar niet over namen", zegt de huidige HSV-coach Stevens. Het heeft er alle schijn van dat Gomes van de PSV-leiding, waarmee hij in november in een interview in Voetbal International de vloer aanveegde, zonder medeweten van Stevens 'carte blanche' heeft gekregen om een trainer aan te stellen.

Een ander scenario is dat Tenius ver voor zijn beurt praat. Hij is echter stellig. "Ik begin in maart. Dit is een prestigesignaal van Gomes in Nederland en geeft aan wat voor een professional hij is. Bij PSV krijg ik de kans om de Braziliaanse werkwijze te implementeren", aldus Tenius. "Iedereen heeft zijn eigen manier van werken, maar ik twijfel er niet aan dat onze manier beter is dan hun manier. Gomes had moeite met de Nederlandse werkwijze. (...) Hij wilde me in 2004 al naar Nederland halen."

De in Rio de Janeiro geboren Tenius, die zelf onder meer uitkwam voor Botafogo, heeft een indrukwekkende staat van dienst als keeperstrainer. Hij was in dienst van Flamengo, Brazilië onder 20 en onder 23, Cruzeiro, Corinthians en wederom Cruzeiro. Reker en Valckx waren gisteren niet voor commentaar bereikbaar.

De T.

Harm

Bericht door Harm » di feb 12, 2008 8:06 am

Dus Gomes heeft geen invloed gehad, maar hij heeft hem wel benaderd?

Baseman

Bericht door Baseman » di feb 12, 2008 8:22 am

Blijkbaar...maar PSV kan natuurlijk aan Gomes gevraagd hebben om zijn oude keeperstrainer te benaderen. Vreemd alleen dat Stevens van niets zegt te weten.

999

Bericht door 999 » di feb 12, 2008 12:04 pm

Stevens verrast door Braziliaanse keeperstrainer

12/02/2008 10:41

'Een vreemd verhaal. Ik weet echt nergens van', reageert Huub Stevens in de nieuwe Voetbal International op het nieuws dat Flávio Tenius maandag via de website van Cruzeiro publiceerde. De keeperstrainer verlaat de Braziliaanse club om bij PSV aan de slag te gaan.

Tenius zegt dat hij vanaf maart zijn werk in Eindhoven zal beginnen. Hij zal er binnenkort een tweejarig contract tekenen én worden herenigd met Gomes, de onbetwiste nummer één in het doel van de koploper van de Eredivisie.

In VI krabt Stevens achter zijn oren. 'Vorige week heb ik Jan Reker (algemeen directeur, red.) en Stan Valckx (technisch manager, red.) op bezoek gehad en hebben we over onder meer deze vacature gesproken. Verder dan het bespreken van wat profielen zijn we echter niet gekomen. Het lijkt mij dus sterk dat deze man een contract bij PSV heeft getekend.'

De 43-jarige Tenius beweert echter dat Gomes hem een dienst heeft bewezen. 'Hij had me in 2004 al verteld dat hij me naar Eindhoven wilde halen. Sindsdien is er lange tijd verstreken, maar tien dagen geleden belde hij me en vertelde me dat er een mogelijkheid was. Het afgelopen weekeinde heeft de club mij een voorstel gedaan.'

PSV heeft onlangs de huidige keeperstrainer Joop Hiele laten weten dat hij komende zomer na de komst van Stevens niet meer nodig is. Tenius is dus naar eigen zeggen de nieuwe man en weet exact waarom: 'Ieder heeft zijn eigen manier van werken, maar ik ben ervan overtuigd dat onze manier beter is dan die van hen. Gomes vond het moeilijk zich aan te passen aan Nederland. Ik ben ervan overtuigd dat ik iedereen op onze manier kan laten werken.'

Directeur Jan Reker zegt in VI dat PSV nog voor geen enkele vacature, de posities van assistent-trainer en hoofd opleidingen staan ook nog open, een nieuwe man heeft gevonden.
V.I.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 12, 2008 10:17 pm

Het altijd gemoedelijke PSV leeft van transfers. En dus moeten spelers weg als de club dat wil. Zie Koné afgelopen zomer. Nu lijkt Farfan aan de beurt;

Farfán: 'Ik ben niet bezig met een vertrek bij PSV'

De voorzitter van Alianza Lima mag dan weten dat Jefferson Farfán komende zomer door PSV verkocht gaat worden, de Peruaanse aanvaller is zelf nog niet bezig met een vertrek. 'Het is voor mij geen issue, al wordt een transfer natuurlijk niet alleen bepaald door de speler.'

De ontboezeming van de preses van Alianza kwam nadat PSV Reimond Manco had vastgelegd. Volgens Carlos Franco wordt de Peruaanse jongeling de opvolger van Farfán in Eindhoven. 'De voorzitter van PSV heeft me gezegd dat Farfán in juni wordt verkocht', aldus Franco.

Farfán zelf zegt in het Eindhovens Dagblad van niets te weten. 'Ik ben nu niet bezig met een vertrek. Als er iets gaat spelen, dan is dat in eerste instantie iets tussen de clubs. Het is voor mij geen issue, al wordt een transfer natuurlijk niet alleen bepaald door de speler. Ook clubs hebben hun belangen.'

De 23-jarige aanvaller is bezig aan zijn vierde seizoen bij PSV, maar is nog niet uitgekeken op de club. 'Ik heb het hier prima naar mijn zin. Er zijn vaker clubs voorbijgekomen die interesse toonden, maar ik zag het nooit als een sportieve verbetering.'

Dit seizoen heeft Farfán moeite zijn niveau van de drie voorgaande jaren te evenaren. Een enkelblessure, opgelopen tijdens het toernooi om de Copa América, was daar debet aan. 'Ik heb lang gesukkeld met die blessure. Ik kon niet voluit trainen, dus word je nooit helemaal fit. Eigenlijk ben ik pas sinds december pijnvrij.'

'Het was erg frustrerend. Dit was mijn eerste langdurige blessure, ik moest er ook mentaal mee leren omgaan. Ik mocht telkens beginnen van de trainer, dan wil je dat vertrouwen niet beschamen en ben je geneigd om te forceren. Tegelijkertijd ben je bang dat de pijn terugkomt of weer verergert. Je hinkt op twee gedachten, waardoor je nooit voor langere tijd je niveau haalt.'
VI

Wouter

Bericht door Wouter » di feb 12, 2008 10:32 pm

Het altijd gemoedelijke PSV leeft van transfers. En dus moeten spelers weg als de club dat wil. Zie Koné afgelopen zomer. Nu lijkt Farfan aan de beurt;
Wat een kift van jou, Joey...Een beetje jaloers op PSV? :confused.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » di feb 12, 2008 10:32 pm

Wat een kift van jou, Joey...Een beetje jaloers op PSV? :confused.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 12, 2008 10:35 pm

Moet ik daar twee keer op antwoorden, Wouter? :hypocrite.gif:

Nee dus. Nee. Ik constateer het gewoon.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di feb 12, 2008 11:13 pm

Ondanks het 'opwindende' Amsterdam weten spelers vaak niet hoe snel ze moeten vertrekken, terwijl het ingeslapen Eindhoven toppers langer weet behouden.

Opvallend wel.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gesloten