Leonardo Vitor Santiago

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Bericht door Lionel » za dec 01, 2007 5:13 pm

Dat geloof ik best
IK GELOOF!!!!!!

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » za dec 01, 2007 5:30 pm

Thomas schreef:Hebben we eigenlijk ooit zoveel buitenspelers gehad?
Vast wel. Er was eens een tijd dat Koeman de ene linksbuiten na de andere kocht...
Sign your name on
the dotted line:

.............................

T82

Bericht door T82 » za dec 01, 2007 6:47 pm

Hebben we eigenlijk ooit zoveel buitenspelers gehad?
Quasi-buitenspelers dan he...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 02, 2007 1:27 am

Natuurlijk ziet Koster in Leonardo een centrumspits. Hij mist de techniek om echt aan de zijkanten te presteren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2007 3:31 am

Ik vind hem een spits voor het tweespitsensysteem.

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 02, 2007 12:30 pm

Sorry hoor, maar de techniek van Leonardo is beter dan die van Suarez, Luque, Kennedy en Rommedahl. Hij is zo'n beetje de enige die een tegenstander op techniek kan passeren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 02, 2007 2:32 pm

Dat is geen techniek, maar handigheid.

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 02, 2007 2:34 pm

Ik vind Suarez handiger.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 02, 2007 2:34 pm

Ik vind Suárez slimmer, maar niet zozeer handiger. Wel vind ik Suárez technisch beter onderlegd.

999

Bericht door 999 » zo dec 02, 2007 4:31 pm

Nog zo'n egoistische voetballer erbij ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 02, 2007 4:51 pm

Onbegrijpelijk. Suarez is een rommelaar, die is helemaal niet technisch

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 6:08 pm

LucaS schreef:Sorry hoor, maar de techniek van Leonardo is beter dan die van Suarez, Luque, Kennedy en Rommedahl. Hij is zo'n beetje de enige die een tegenstander op techniek kan passeren.
Ja, als je al die keren dat Suarez iemand passeert gaat bestempelen als geluk, dan komt dat misschien zo uit. Suarez is technisch beter onderlegd. Leonardo vind ik vooral goed vanwege z'n geweldige versnelling aan de bal.

Rommedahl heeft overigens een prima functionele techniek. En Kennedy een prima balbehandeling, alleen weinig snelheid.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 10, 2007 9:39 pm

Leonardo maakt rentree bij Jong Ajax
Uitgegeven: 10 december 2007 21:20
Laatst gewijzigd: 10 december 2007 21:21

GRONINGEN - Leonardo heeft na ruim negen maanden blessureleed zijn rentree bij Ajax gemaakt. De Braziliaan speelde maandagavond als invaller een klein half uurtje mee tijdens de uitwedstrijd van het tweede elftal van de Amsterdamse club tegen de leeftijdsgenoten van FC Groningen.

Leonardo had een aandeel in de ruime zege van Ajax (0-3). Hij miste bij een voorsprong van 0-2 een strafschop maar bereidde iets later wel de treffer van Martina voor.

Kruisband

Leonardo scheurde vorig seizoen op 4 maart zijn kruisband in de door zijn club verloren thuiswedstrijd tegen Heerenveen (0-1). Het is nog niet bekend of de Braziliaan zondag al op de bank mag zitten tijdens de thuiswedstrijd tegen PSV.

www.nu.nl
Welkom terug, Leo! Hopelijk weet je ons te verrassen.

Daniel

Bericht door Daniel » ma dec 10, 2007 10:11 pm

Las ergens dat hij wellicht al deel uit zou maken van de selectie tegen PSV..

Jesse

Bericht door Jesse » di dec 11, 2007 2:13 pm

Nee, hij is pas na de winterstop beschikbaar.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Toppie

Bericht door Toppie » di dec 11, 2007 4:04 pm

Jesse schreef:Nee, hij is pas na de winterstop beschikbaar.
Hoezo , het rendement kan ook in een kwartier voor het einde bij een 0-1 achterstand tegen die Pisvee gloeiboeren. En dan met 2-1 winnen :hypocrite.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 15, 2008 9:13 am

’Het waren moeilijke maanden’
Door RENZE LOLKEMA

AMSTERDAM - Hij sneeuwde een beetje onder bij alle aandacht die de hoofdrolspelers Edgar Davids, Kenneth Perez en Demy de Zeeuw kregen na de topper Ajax-AZ. Maar ook Leonardo was een verhaal apart. De Braziliaan keerde, als invaller voor Davids, na tien maanden terug in Ajax 1.

Waar Ajax de laatste weken nauwelijks bekijks trok tijdens een doorsnee training, was het gisterochtend drukker dan normaal rondom de Arena. De zakenwereld, de transportwereld, de onderwereld, het leek of iedereen even op de rem trapte en uitstapte om een glimp van de uitlooptraining van de Amsterdammers op te vangen. De 6-1 zege op AZ kon zo smakelijk worden herkauwd.

Ajax begon 2008 zoals voorzitter John Jaakke zaterdag tijdens zijn nieuwjaarsspeech had beloofd: met attractief en dominant voetbal dat veel doelpunten moet opleveren. Dat daarvoor een rode kaart voor tegenstander Demy de Zeeuw voor nodig was, wilde gisteren niemand weten.

De laatste weken van december waren immers te triest voor woorden geweest, de hosannastemming op en rond de Arena kon voor het moment door niemand worden verstoord.

Zondag had iedereen het na afloop over het nieuwe gezicht van Ajax. Met Kenneth Perez en Edgar Davids terug in de basis van de Amsterdammers rekende de ploeg van Adrie Koster af met de sombere decembermaand. Ajax leek weer ergens op.

De terugkeer van Leonardo sneeuwde daarom zelfs onder bij alle nabeschouwingen. Maar met de terugkeer van de Braziliaan heeft Koster dus nog een wapen dat er naar snakt om leeggeschoten te worden. ,,Ik word steeds sterker,’’ zei Leonardo gisteren de training.

Leonardo loste zondag in de 69ste minuut Davids af. In de 87ste minuut maakte hij het vijfde doelpunt van Ajax. Een moment eerder had Leonardo vlammend uitgehaald op het Alkmaarse doel, maar dat schot bleek niet doeltreffend. Toen Luis Suárez hem uiteindelijk met een voorzet bediende, kopte de linksbuiten de 5-1 binnen.

Meteen daarna stormde hij naar een hoek van de Arena, waar hij enkele malen zijn knie kuste. Vervolgens liet hij zich uitgebreid fêteren door spelers en stadion. Leonardo voelde zich daarna zo goed dat hij in de slotminuut Klaas-Jan Huntelaar nog in staat stelde 6-1 te maken.

,,Ik kuste mijn knie omdat ik zonder goeie knieën ook niet goed kan koppen,’’ vertelde Leonardo gisteren na de training. ,,Zonder goeie knieën kan ik geen doelpunten maken. Ik heb een heel moeilijke tijd gehad, moest voor de tweede keer in mijn carrière terugkomen van een zware blessure en wilde aan iedereen tonen dat ik blij ben dat ik weer kan voetballen. Daarom ben ik blij met mijn goeie knie.’’

Leonardo scheurde vorig jaar maart de kruisbanden van zijn rechterknie. Hij had toen nog maar zeven duels voor zijn nieuwe werkgever gespeeld. Een dergelijke blessure was hem al eerder bij Feyenoord overkomen, de aartsrivaal van Ajax die hem opleidde, maar waar hij moeilijk tot wasdom kwam.

Hij besloot daarom zijn loopbaan in Nederland voort te zetten bij NAC, waar hij een jaar onder contract stond. In de winterstop van het vorige seizoen deed Ajax zaken met de Bredase club waarna Leonardo zich tot medio 2009 aan de Amsterdammers verbond.

,,Mijn knie is nog niet op volle sterkte,’’ zei Leonardo. ,,Vandaag bijvoorbeeld voelt hij best stijf aan. Dat komt volgens mij ook door de kou. In december, vlak voor kerst bijvoorbeeld, had ik er echt weer last van.

Toen was het ook echt heel erg koud in Nederland. In Dubai, vorige week, heb ik niets gevoeld. Daarom denk ik dat het nog wel een maand of vier duurt voor ik echt weer goed ben. Eerst moet die kou uit Nederland weg zijn. Dat is veel beter voor mijn knie.’’

Adrie Koster was verguld met de terugkeer van Leonardo. ,,We hebben nu veel meer mogelijkheden voorin. Er is meer creativiteit. Dat hadden we hard nodig om kansen te creëren.’’ Toch ziet hij in de 24-jarige Braziliaan eerder een spits dan een linksbuiten. ,,Dat blijft ook de insteek,’’ aldus Koster.

Leonardo maakte zich daar nog niet druk om. Hij is blij weer deel uit te maken van de hoofdmacht. ,,Het waren saaie, moeilijke maanden,’’ zei hij. ,,Vooral de laatste periode was zwaar. Je wilt zo graag, maar mag nog niet.

Nu mag ik eindelijk. Ik denk niet dat ik ritme hoef op te doen in het tweede. Ajax speelt deze maand elke week twee keer, ik krijg zo voldoende speelminuten. Woensdag spelen we voor de beker tegen NAC, mijn oude club. Leuk, erg leuk. Ik kan niet wachten. Mijn knie is er klaar voor.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 15, 2008 9:56 am

KJH gaat 100% zeker weg na dit seizoen
IK GELOOF!!!!!!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di jan 15, 2008 10:43 am

Rishi schreef:KJH gaat 100% zeker weg na dit seizoen
... maar 100% zeker niet in de winterstop.

K.
Still alive...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 15, 2008 11:40 am

Op de één of andere manier heb ik een zwak voor Leo. Volgens mij vindt half Nederland het maar een verwend en irritant menneke, maar ik vind hem wel wat hebben. Net zoals Thomas al zegt, groeit hij meer en meer uit tot een troetelkindje. Voetballend heeft hij nog niet al te veel laten zien, maar ik ben er van overtuigd dat we met hem nog steeds een potentiële basisklant in de gelederen hebben. Daarom hoop ik ook dat hij snel een keer mag starten met Huntelaar en Suarez in de spits, want eerlijk gezegd verwacht ik dan nog meer vuurwerk van die voorhoede.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 15, 2008 12:05 pm

Ik hoop dat hij het gelijk van Ten Cate en het ongelijk van Van Geel gaat bewijzen, want z'n contract loopt alweer af in 2009.

Baseman

Bericht door Baseman » di jan 15, 2008 12:57 pm

Leo lijkt mij eigenlijk geen aanvuling voor Suarez en Huntelaar, aangezien hij nog veel egoïstischer is dan Suarez. Het geven van een assist doet hij zelden, dit itt Suarez en hij loopt zich vaak vast. Ook trekt hij altijd naar binnen toe en loopt hij Huntelaar dan in de weg.

Of hij moet ineens een andere persoon geworden zijn na zijn blessure en hebben geleerd een bal af te geven, dan kan het nog iets worden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 15, 2008 5:15 pm

Peter schreef:Op de één of andere manier heb ik een zwak voor Leo. Volgens mij vindt half Nederland het maar een verwend en irritant menneke, maar ik vind hem wel wat hebben. Net zoals Thomas al zegt, groeit hij meer en meer uit tot een troetelkindje.
Net ook weer Ronnie Stam bij VI.tv. Hij geeft aan dat het een heerlijk ventje is die altijd goed ligt bij de supporters en binnen de groep. Hij verwacht een warm onthaal voor Leonardo in Breda.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo feb 10, 2008 3:59 pm

De Telegraaf schreef:Geheimzinnigheid rond Ajacied Leonardo
KERKRADE - Wat is er met Leonardo aan de hand? Ajax-trainer Adrie Koster deed zondag na het verlies (2-1) tegen Roda JC nogal geheimzinning over een van zijn spelers. "Het klopt dat er andere dingen met hem aan de hand zijn. Nee, ik zeg niet welke dingen dat zijn”, aldus Koster.

Leonardo die na een landurige blessureperiode aan zijn terugkeer werkt, behoorde tegen Roda JC niet tot de selectie. "Hij revalideert nog steeds een beetje”, zei Koster.
Wat zou het zijn?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 10, 2008 4:01 pm

Ik hoop niet dat het zo is, maar hij heeft in het verleden natuurlijk wat psychische problemen gehad.

Plaats reactie