Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 27, 2008 6:34 pm

Een oude bekende van Koe is ingevallen: Kalu Uche.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 28, 2008 1:54 pm

Supporters Valencia eisen vertrek Koeman

www.voetbalonline.nl, 28 januari 2008 11:39 - De supporters van Valencia nemen het niet langer meer en schreeuwden zondag, na de thuisnederlaag tegen Almeria (0-1), om het vertrek van Ronald Koeman. De Groninger is echter niet voornemens zijn job op te geven. ,,Ik ren niet na een paar maanden al weg'', aldus Koeman na afloop van het duel.

Het was voor Valencia al de negende achtereenvolgende keer dat het in de competitie niet wist te winnen. ,,De club verkeert in een zware crisis, maar het is nu niet het moment de tijd om schuldigen aan te wijzen'', zei Koeman. ,,Als je een thuiswedstrijd verliest, weet je dat je als trainer kritiek krijgt. Dat accepteer ik. Ik blijf hard werken. Ik ben rustig maar bezorgd.''

Het is echter nog maar zeer de vraag of hij voldoende crediet heeft, tenslotte is hij de man die de drie meest populaire spelers van de club de wacht heeft aangezegd.
voetbalonline.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma jan 28, 2008 2:13 pm

[Jim]

Ach, het is voetbalonline.nl maar. Die kletsen wel vaker uit hun nek. Bovendien schrijven ze krediet nog met een c.

De socio's van Valencia dragen de Heilige Koe op handen. Echt waar.

[/Jim]
Sign your name on
the dotted line:

.............................

martijn401

Bericht door martijn401 » di jan 29, 2008 1:08 pm

‘Mourinho als vervanger Koeman’

Uitgegeven: 29 januari 2008 12:22
Laatst gewijzigd: 29 januari 2008 12:23
AMSTERDAM - José Mourinho kan Ronald Koeman opvolgen als trainer van Valencia CF. Volgens het Engelse tabloid The Sun heeft de Portugees een aanbieding van de Spaanse club in overweging. Maandag kreeg Koeman nog het "volledige vertrouwen" van sportdirecteur Rafael Salom van Valencia.

Maar Koeman staat onder grote druk. Zijn hoofd ligt na negen nederlagen op het hakblok, zo suggereren Spaanse media en de trainer kan zijn hachje alleen redden als hij deze week ten koste van Atlético Madrid de halve finales van de Copa del Rey haalt en zondag in de competitie uit bij Real Valladolid wint.

Mourinho stapte in september 2007 op bij Chelsea. Hij was eerder coach van Benfica, União Leiria en FC Porto.

(c)Infostrada
nusport

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » wo jan 30, 2008 7:19 am

De vice-president spreekt z'n vertrouwen in de trainer uit... Koe kan z'n koffers dus alvast gaan pakken.
nu.nl schreef:Valencia heeft het volledige vertrouwen in trainer Ronald Koeman. Dat zei vice-president Rafael Salom dinsdag. Valencia wist al negen wedstrijden op rij niet te winnen en is inmiddels afgezakt naar de elfde plaats.
ANP

Salom ontkent dat de Spaanse club al met andere trainers in onderhandeling is om Koeman op te volgen. Sommige supporters schreeuwden zondag na afloop van de verloren thuiswedstrijd tegen Almeria (0-1) om het vertrek van de oud-trainer van PSV. Almeria was al de zesde ploeg die dit seizoen in Estadio Mestalla wist te winnen.

Achterstand

Toen het bestuur eind oktober Quique Sanchez Flores ontsloeg, nam Valencia nog de vierde plaats in met vier punten achterstand op koploper Real Madrid. Inmiddels lijkt deelname aan Europees voetbal haast uitgesloten.

Valencia is zelfs genoodzaakt naar beneden te kijken. De voorsprong op de nummer achttien, een positie die aan het einde van het seizoen degradatie betekent, is maar vijf punten
.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 30, 2008 2:07 pm

'Onder Koeman alles veel slechter'

VALENCIA - Ronald Koeman komt met de dag meer onder vuur te liggen bij Valencia. Ook Joaquín spreekt allesbehalve positief over de Nederlandse oefenmeester. "Sinds zijn aanstelling is alles veel slechter geworden", roept de aanvaller van Valencia in de Spaanse media.

"De ploeg zit vol onzekerheid, wij zitten vol twijfels én het is uitermate moeilijk om uit deze situatie te komen. Maar wij zullen het toch moeten doen", aldus Joaquín. Onder het bewind van Koeman wist Valencia slechts één van de tien competitieduels te winnen. Het gat met de degradatiezone in de Primera División bedraagt nog slechts vijf punten.

Joaquín wijt het merendeel van de problemen aan het ontslag van Quique Sánchez Flores, die het seizoen als trainer bij Valencia begon, én aan de vertroebelde relatie van Koeman met enkele spelers. De Nederlandse trainer verwijderde eerder dit seizoen de iconen, Santiago Cañizares, David Albelda en Miguel Angel Angulo, uit de selectie. "Deze situatie heeft veel effect op de spelers gehad en het is duidelijk dat de ploeg geen eenheid meer is", vervolgt de aanvaller zijn 'klaagzang'. Het is een afschuwelijke situatie, want het zijn drie spelers die al een hele tijd voor Valencia spelen en het zijn onze ploeggenoten."

Misschien dat Ronald Koeman woensdagavond de lucht bij Valencia enigszins kan doen klaren. De veelvuldig bekritiseerde oefenmeester kan met de Spaanse club de halve finales van de Copa del Rey bereiken. Met Valencia verdedigt hij op bezoek bij Atletico Madrid de 1-0 zege die in de heenwedstrijd werd geboekt.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 30, 2008 2:24 pm

Ik zei het toch: Albelda en co er middenin het seizoen uittrappen was een domme zet. Met sommige sentimenten moet je niet zo rigoureus omgaan. Dan graaf je je eigen graf.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 30, 2008 4:17 pm

Koeman heeft het toch op zijn vorige adressen niet zo beroerd gedaan. Hoe ie het voor elkaar krijgt om van een jarenlange topploeg in no-time een regelrechte degradatiekandidaat te maken, is me een raadsel.

Jim

Bericht door Jim » wo jan 30, 2008 5:41 pm

wimpey schreef:Hoe ie het voor elkaar krijgt om van een jarenlange topploeg in no-time een regelrechte degradatiekandidaat te maken, is me een raadsel.
Omdat hij op het totaal verkeerde moment zonder goed nadenken stekeblind in dit avontuur is gestapt. Gewoon een domme dollemansactie.
Laten we niet vergeten dat op het moment dat Koeman bij Valencia instapte het al behoorlijk slecht ging met de club. De club stond toen weliswaar nog vierde maar de laatste wedstrijden voor zijn komst verliepen ook al dramatisch met achtereenvolgende kansloze nederlagen tegen Espanol thuis, Rosenborg uit, Sevilla uit en Real Madrid thuis (1-5, na een 0-4 bij rust!).
Slechts onderbroken door twee zeges tegen Mallorca (nog zonder Koeman) en Murcia (met Koeman) was dit nog maar het begin van een ongelooflijke vrije val waarin de club terecht is gekomen.
Een vrije val die simpelweg niet te stoppen is/was omdat het om wat voor reden dan ook helemaal fout zit binnen die selectie. Koeman heeft te gemakkelijk gedacht dat hij daar wel orde op zaken zou kunnen stellen en het wel weer op de rails zou krijgen en heeft daarmee zichzelf overschat en de situatie zwaar onderschat.
Heb de eerste wedstrijd onder Koeman thuis tegen Rosenborg op internet bekeken (was sowieso al dom na 1 training al op die bank te gaan zitten, maar dat terzijde) en je wist echt niet wat je zag. Dat je verliest kan maar met zo'n onvoorstelbaar slecht voetbal, niet normaal.
Geen beleving, geen ziel, helemaal niets zat er in. Het leek/lijkt ook alsof de spelersgroep conditioneel op de een of andere manier niet in orde was. Er straalde namelijk helemaal niets van enige kracht of power uit.
Had er al direct een hard hoofd over in of dit team op korte termijn (want dat moet bij een topclub, anders vlieg je er gewoon uit, dat blijkt wel) uit het moeras te trekken was. Had toen al het gevoel dat dit wel eens een zeer kortstondig avontuur kon gaan worden.
Bedoel, het kan slecht gaan, maar dit was zodanig slecht dat er nauwelijks enig zicht op beterschap viel te bespeuren. Vechten tegen de bierkaai, zo komt het over.
En helaas is een en ander bewaarheid geworden. Koeman heeft van alles geprobeerd om de zaken te keren, maar het is alleen maar van kwaad tot erger gegaan. Met als gevolg dat het nu uiteraard einde verhaal voor Koeman is. Want zo werken de zaken. Je wordt als coach afgerekend op de resultaten. Koeman heeft (in the blind) gegokt en verloren. En dit doet zijn trainerscarriere bepaald geen goed natuurlijk.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 30, 2008 7:11 pm

Eens met Jim. Koeman heeft gegokt en verloren.

Misschien had hij een Albelda en vriendjes niet eruit moeten gooien maar de overige spelers hebben kwaliteit zat om toch wel vaker dan 1x te winnen in 10 wedstrijden.

Gegokt en verloren.

Kom maar naar Ajax voordat MVB komt
IK GELOOF!!!!!!

Daniel

Bericht door Daniel » wo jan 30, 2008 7:52 pm

Rishi schreef:Kom maar naar Ajax voordat MVB komt
:drecul.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 30, 2008 7:54 pm

Gedachtje:

Doelmannen Dudu Aouate en Monoa van Deportivo La Coruna mogen weg na met elkaar op de vuist te zijn gegaan een paar weken geleden. als Stekelenburg weggaat van de zomer vind ik Aouate zijn ideale vervanger. Hij zal alleen onhaalbaar zijn, maar probeer het maar, zou ik zeggen. Israeli's hebben heel vaak een zwakte voor AJAX, dus je weet maar nooit!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr feb 01, 2008 1:55 pm

Een succesje voor Koeman:
Valencia op het nippertje naar halve finale
30/01/2008 23:25

Ronald Koeman plaatste zich met Valencia voor de halve finale van het Spaanse bekertoernooi. De kwalificatie was op het nippertje, want na de 1-0 thuisoverwinning, ontsnapten Los Ché met een 2-3 nederlaag bij Atlético Madrid.

In het Vicente Calderón was de avond rampzalig begonnen voor Valencia, want al na twintig minuten stond er een 2-0 achterstand op het scorebord na een eigen doelpunt van Miguel en een treffer van Sergi Agüero, die scoorde met een laag schot. Maar nog voor het rustsignaal had Valencia de achterstand weggepoetst via een eigen goal van Cléber Santana en een treffer van Juan Manuel Mata, met een hard schot.

Na rust kwam Atlético opnieuw op voorsprong, ditmaal via een rake kopbal van Juan Valera. Maar Valencia (waarvoor Hedwiges Maduro negentig minuten speelde) slaagde erin de vermoeid ogende Madrilenen in het laatste half uur in bedwang te houden.

Naast de ploeg van Koeman is ook verliezend finalist Getafe van de partij bij de laatste vier. Donderdag staan de twee overige kwartfinaleduels op het programma.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

martijn401

Bericht door martijn401 » vr feb 01, 2008 2:08 pm

en laat Rijkaard het succes maar stoppen:
Koeman en Rijkaard knokken voor bekerfinale

01/02/2008 13:01

Ronald Koeman en Frank Rijkaard komen elkaar tegen in de halve finale van het toernooi om de Copa Del Rey. De loting voor de laatste vier koppelde Valencia en Barcelona aan elkaar.

Voor Koeman en Valencia is het bekertoernooi nog de enige kans op een prijs in het huidige seizoen, al zullen Los Ché ook nog azen op een plaats bij de eerste vier van de Primera División voor deelname aan de voorronde van de Champions League.

Barcelona is daarentegen nog op drie fronten actief: tweede in de competitie, bij de laatste zestien van de Champions League en dus ook in de halve finale van de beker.

Koeman en Rijkaard ontmoetten elkaar op 15 december voor het eerst in Spanje. Toen walste Barcelona in Mestalla met duidelijke cijfers over Valencia heen: 0-3. Op 27 februari staat de eerste ontmoeting gepland in Camp Nou, de return in Mestalla volgt op 19 maart.

In de andere halve finale treffen Getafe en Racing Santander elkaar. Vorig seizoen bereikte Getafe de finale, waarin Sevilla te sterk bleek. De ploeg van coach Michael Laudrup begint met een thuisduel.
vi.nl

generaal

Bericht door generaal » zo feb 10, 2008 5:11 am

Koeman is er klaar voor:

Afbeelding

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 11, 2008 10:05 am

Real heeft gisteren met 7-0 gewonnen van Valladolid. Doelpunten van Robben en Drenthe, onder andere.

Baseman

Bericht door Baseman » ma feb 11, 2008 10:43 am

En Valencia heeft ook gewonnen, met 3-1.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma feb 11, 2008 11:37 am

De trein rijdt weer. :onfire.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 14, 2008 11:06 am

'Sevilla wil de Koné van PSV weer eens terugzien'

Arouna Koné (24) moet beter gaan presteren. Dat is de boodschap die de Ivoriaanse aanvaller van Sevilla woensdag persoonlijk kreeg te horen van voorzitter José Maria del Nido.

De website van de Spaanse club meldt dat Del Nido Koné heeft gevraagd weer te spelen zoals hij deed bij PSV. Op basis van zijn spel en doelpunten voor de Eindhovenaren trok Sevilla hem in augustus 2007 aan. Maar in Andalusië vallen zijn prestaties tot nog toe tegen.

Koné speelde pas acht duels in de Primera División, waarvan hij er vijf in de basis begon. De Ivoriaanse international scoorde één keer. Sevilla, de huidige nummer zeven van Spanje, heeft de komende tijd de oude Koné nodig om te klimmen op de ranglijst en verder te komen in de Champions League.
VI

Ze willen dat hij kansen voor open doel mist. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za feb 16, 2008 11:43 pm

Real heeft vandaag met 2-1 verloren van Betis. Wordt het nog spannend?

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2008 9:41 pm

joey schreef: Ze willen dat hij kansen voor open doel mist. :smallgrin.gif:
Tja, wat verwacht die voorzitter: een doelpuntenmachine?!

What's next: de voorzitter van Liverpool die de Babel van Ajax bij zijn club wil zien?! :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 23, 2008 1:43 pm

Jim schreef: Koeman heeft (in the blind) gegokt en verloren.
Ik denk dat Valencia voor Koeman gewoon te hoog gegrepen is, Jim. Koeman is i.m.o. een heel behoorlijke trainer, maar ook niet meer dan dat.

Ik vraag me af wat die voorzitter van Valencia bezielde om Quique te ontslaan, want die man haalde de voorbije seizoenen een prima rendement uit zijn groep. Het seizoen was amper begonnen, Valencia stond 4e in de PD en had na 3 wedstrijden in de CL 3 punten gehaald. Niets aan de hand met thuiswedstrijden tegen Rosenborg en Schalke voor de boeg, want Valencia heeft veel beter materiaal dan die ploegen... Bij Schalke speelden ze heel behoorlijk en wonnen met 0-1. Ik zag in die wedstrijd geen lusteloos, apatisch elftal dat jij tegen Rosenborg zag.

Maar goed, Quique vloog en Koeman sprong op de rijdende trein... die inmiddels ontspoord is. Valencia staat onder Koeman in de grauwe middenmoot van de PD, eindigde als laatste in een zwakke CL-groep en scoorde in de laatste 3 CL-wedstrijden geen goal meer. Koeman ging als een olifant door de porceleinkast en mikte er een paar routiniers uit. Dat laatste begrijp ik wel (die Marchena was me bijv. nog nooit in positieve zin opgevallen), maar Koeman's timing was ongelukkig. Als je zoiets doet en prestaties blijven uit, dan heb je de poppen aan het dansen.

De prestaties blijven nog steeds uit en Koeman wordt niet gepruimd door belangrijke spelers binnen zijn selectie. De aanhang en de media zijn evenmin blij met hem. Logisch, want hij faalt. Onder Quique ging het beduidend beter dan onder Koeman, simpel zat.

Je hebt Koeman hoog zitten, wat mij betreft een beetje te hoog. PSV zakte vorig seizoen als een kaartenhuis in elkaar, hetgeen niet echt in het voordeel van Koeman pleit. PSV werd niet op eigen kracht kampioen, maar enkel omdat AZ het verklootte en omdat HtC tegen RKC met een angstopstelling op de proppen kwam... Bij Benfica werd Koeman's voorganger Trappatoni 'gewoon' kampioen, Koeman niet. En bij Ajax ging het na Koeman's prima eerste 1.5 jaar in de daaropvolgende 1.5 jaar beduidend bergafwaarts. Bij Vitas waren Koeman's prestaties niet spraakmakend. Voldoende, niet meer of minder...

Behoorlijke trainer, m.i. beter dan Van Marwijk bijv. Maar een elitetrainer is ie niet en wordt ie ook niet. I.v.m. bijv. Hiddink en Rijkaard is ie wat dommig en ontbreken people management skills. Tactisch vind ie 'm sterk en hij heeft z'n PR goed voor elkaar. Qua visie... wat is eigenlijk zijn visie? Winnen. Niets mis mee, maar de fijnproever kijkt liever naar Barca of Arsenal dan naar Koeman's elftallen of bijv. Chelsea.

Koeman is wat mij betreft een 6.5 of een 7. Ben bang dat dat voor een club als Valencia een tikkie te weinig is. Schade beperken, ontslag nemen bij Valencia en gewoon eerlijk toegeven dat die club wat te hoog gegrepen was, lijkt me het beste scenario voor Koeman. Feyenoord zoekt nog een trainer, zou een prima club voor Koeman zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 23, 2008 1:56 pm

wimpey schreef:Koeman ging als een olifant door de porceleinkast en mikte er een paar routiniers uit. Dat laatste begrijp ik wel (die Marchena was me bijv. nog nooit in positieve zin opgevallen), maar Koeman's timing was ongelukkig. Als je zoiets doet en prestaties blijven uit, dan heb je de poppen aan het dansen.
Ik ben het met je eens wat Marchena betreft, maar die is er niet uitgegooid hoor. Albelda en Cañizares wel en daarmee trapte Koeman op zere tenen. Bij PSV had hij twee seizoenen geleden ook niet binnen moeten komen en Cocu en Ooijer de deur uit moeten zetten. Dat getuigt van weinigt tact en klasse. Albelda en Cañizares hebben heel veel voor Valencia betekent en ik zie het tandem Albelda-Baraja achter iemand als Silva nog steeds wel werken, eigenlijk. Valencia heeft een wat overschatte ploeg en in mentaal opzicht zit het niet goed, maar Koeman beschikt toch over heel wat internationals (en niet de minsten met Vicente, Joaquin, Villa, Miguel, Albelda, Silva). Het probleem is bij Valencia dat ze onder andere zo dom zijn geweest om Ayala eruit te gooien en dat iedere ploeg zo sterk is als z'n zwakste schakels. Met jongens als Marchena en Moretti blijft het dweilen met de kraan open.

Jesse

Bericht door Jesse » za feb 23, 2008 2:09 pm

Goed verhaal, Wimpey. :biggthumpup.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 23, 2008 3:20 pm

Jesse schreef:Goed verhaal, Wimpey. :biggthumpup.gif:
What's new? :smallgrin.gif:

Thomas, ik haal die Albelda en Marchena door elkaar. Albelda heeft me nooit kunnen bekoren, alibi-voetballer, dus ik kan me die maatregel van Koeman wel voorstellen. Alleen het moment dat ie koos was niet al te gelukkig.

Plaats reactie