De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 07, 2008 10:01 pm

Ik heb ook niet de indruk dat met zijn vertrek een toptrainer voor Ajax verloren gaat.
De vraag is wel wie ze nu binnenhalen.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » za feb 09, 2008 10:11 am

joey schreef:Ik heb ook niet de indruk dat met zijn vertrek een toptrainer voor Ajax verloren gaat.
De vraag is wel wie ze nu binnenhalen.
De stem van het volk zal vragen om een ex-speler? Frank de Boer? De A1 is onder Silooy niet beter geworden, vorig jaar de B1 onder Brian Roy, hetzelfde verhaal, Jong Ajax onder Winter enz.

Oud-spelers? Graag, maar wel als ze iets toevoegen, niet om het vak te leren, dat kunnen ze beter elders doen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za feb 09, 2008 11:01 am

Frank de Boer is in beeld als assistent bondscoach.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 09, 2008 12:38 pm

Ja, maar dat geldt dan alleen voor het EK, toch?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 09, 2008 12:40 pm

Ik dacht als assistent voor Bert in de Warwijk.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 09, 2008 12:46 pm

Dat lijkt mij ook, Peter.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za feb 09, 2008 12:49 pm

Dat is wat het Sportjournaal gisteren zei. Frank zou er oren naat hebben en vereerd zijn.

Dat F. de Boer mee zou gaan naar AU/CH was slechts een hersenspinsel van Hugo Borst en Youri Mulder.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 09, 2008 12:51 pm

Doet Ajax wel netjes, al die trainers eerst ervaring op laten doen bij het nationale elftal.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za feb 09, 2008 12:52 pm

Ik had FDB liever bij de jeugd gezien. Denk ook dat dat de bedoeling was.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za feb 09, 2008 1:03 pm

Jöhnk schreef:Ik had FDB liever bij de jeugd gezien. Denk ook dat dat de bedoeling was.
Misschien kan hij het doen in combinatie met de jeugd

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za feb 09, 2008 2:44 pm

De kater weggespoeld ?

Woensdag Gehaktdag is de column van Menno Pot, exclusief voor de AFCA Supportersclub. Menno schreef de supportersroman Vak 127 en was analist in FC Godenzonen op AT5. Over twee weken verschijnt weer een nieuwe column.
Op woensdag, uiteraard.

De kater weggespoeld ?

Leuk en aardig, zo"n overwinning op de aartsvijand, en altijd lekker wanneer hun trainer totaal onthutst moet toegeven dat ze ‘vernederd en weggespeeld" zijn, maar dat is nog geen reden om elkaar wijs te maken dat de kater van woensdag (Ajax - PSV dus) door deze uitslag is weggespoeld.

Zondag smaakte het bier uitstekend, maar een dag later volgde toch het pijnlijke besef dat we van zijn leven geen kampioen meer gaan worden, en dat er tussen de vorige en de eerstvolgende landstitel van Ajax minimaal vijf jaren zullen zitten.

Het is lang geleden dat PSV zó kwetsbaar was. Feyenoord doet het nota bene nog een puntje slechter dan vorig seizoen. Ajax, ondertussen, had een mammoettanker vol met euro"s om zich te versterken. Met andere woorden: de schaal lag dit jaar gewoon op ons te wachten. Dit was óns seizoen: het seizoen waarin we hadden moeten toeslaan. De titel was te koop en wíj hadden het geld.

Hoe de vlag er inmiddels bijhangt, is bekend: we gaan naast de titel grijpen, en hoe! Ondanks het gepruts van de concurrentie hebben we het gepresteerd om nog vóór februari knock-out te gaan. PSV zou acht punten kunnen morsen, maar de kans dat Ajax zonder puntverlies blijft, acht ik ongeveer even groot als de kans dat TOP Oss volgend jaar de Champions League wint. Zondag in Kerkrade kunnen we zomaar weer als een natte scheet voor de dag komen. En anders wel in Enschede, Heerenveen, Groningen of Breda. De heren hebben ons dit seizoen bar weinig redenen aangereikt om te denken dat het daar wel goed komt.

Ik ben nog altijd flink razend over de manier waarop dit seizoen op professionele wijze door de plee is gespoeld. Dat begon al toen Grygera vertrok en Stam intern te kennen gaf dat hij eigenlijk wilde stoppen, maar alleen Jurgen Colin gehaald werd. Vervolgens vertrok Henk ten Cate, nam Adrie Koster het over en meldde Ajax achteloos dat hij het seizoen zou afmaken. Hoofdtrainer weg? Geen probleem: dan zetten we gewoon de trainer van het tweede voor de groep, en zeggen we er meteen bij dat er voor het eind van het seizoen níet naar een opvolger uit de topcategorie gezocht zal worden.

Ondertussen had Martin van Geel een hele seizoenshelft de tijd om zijn inschattingsfout van een half jaar eerder te herstellen en de aankoop van een Ajax-waardige verdediger voor te bereiden. Moet lukken, denk je dan. Als een club als FC Groningen binnen 24 uur de transfer van de aanvoerder van Argentinië Onder-20 kan rondbreien, dan moet er voor Ajax toch ook wel ergens een leuke verdediger rondlopen die Ajax - PSV kan halen. Daar heb je, neem ik aan, een lijst vol haalbare namen voor samengesteld, gedurende die fijne eerste seizoenshelft met gemiddeld anderhalve tegengoal per duel.

Maar nee: we moesten tot 28 januari wachten op een speler die transfervrij was, en dus net zo goed op 1 januari gehaald had kunnen worden. Dan had hij zijn eerste vier weken training (kennelijk nodig om hem wedstrijdfit te krijgen) op 30 januari achter de rug gehad, en had hij tegen PSV kunnen starten. Op 28 januari komen aankakken met een transfervrije, niet-speelklare speler... En vervolgens mag Kuffour geen antwoord geven op de vraag wanneer Ajax hem eigenlijk voor het eerst benaderde... Zelden een transfer meegemaakt die zo penetrant naar paniek stonk.

‘De selectie is rond. We zijn klaar om de strijd om de titel aan te gaan!" Dat hebben we gezien. Ben ik trouwens de enige die niet zo"n lekker gevoel heeft over wéér een jaar play-offs?

Ik heb dit seizoen geen moment de indruk gehad dat Ajax ten koste van alles kampioen wilde worden, en dan heb ik het zowel over de fletse aankopen als over het besluit om een interim-trainer maar meteen het seizoen te laten afmaken, plus natuurlijk over de mentaliteit van het elftal, dat totaal, maar dan ook totaal heeft verzuimd om tegen welke ploeg uit het rechterrijtje dan ook eens een uurtje iets als een wezenlijk kwaliteitsverschil te demonstreren.

Dat maak je niet goed met één enkele goeie pot tegen de grote vijand. Wat er dit seizoen is gebeurd bij onze club, daar lusten de honden geen brood van. Het is onze supportersplicht daar ophef over te maken. Als we dit soort prutswerk pikken, dan is het pas écht gedaan met Ajax.
Steek die maar in je reet lul.

Jesse

Bericht door Jesse » za feb 09, 2008 4:26 pm

Ijzersterk, Ko! :worshippy.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Harm

Bericht door Harm » za feb 09, 2008 4:51 pm

Is dit ook zo'n artikel tegen die Feyenoorder? of staat dit er los van?

Daniel

Bericht door Daniel » za feb 09, 2008 4:52 pm

Nee dit is Woensdag gehaktdag. Elke woensdag.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za feb 09, 2008 5:08 pm

Harm schreef:Is dit ook zo'n artikel tegen die Feyenoorder? of staat dit er los van?
Je bedoelt Martin van Geel?

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 10, 2008 12:26 am

Ondertussen had Martin van Geel een hele seizoenshelft de tijd om zijn inschattingsfout van een half jaar eerder te herstellen en de aankoop van een Ajax-waardige verdediger voor te bereiden. Moet lukken, denk je dan. Als een club als FC Groningen binnen 24 uur de transfer van de aanvoerder van Argentinië Onder-20 kan rondbreien, dan moet er voor Ajax toch ook wel ergens een leuke verdediger rondlopen die Ajax - PSV kan halen. Daar heb je, neem ik aan, een lijst vol haalbare namen voor samengesteld, gedurende die fijne eerste seizoenshelft met gemiddeld anderhalve tegengoal per duel.

Maar nee: we moesten tot 28 januari wachten op een speler die transfervrij was, en dus net zo goed op 1 januari gehaald had kunnen worden. Dan had hij zijn eerste vier weken training (kennelijk nodig om hem wedstrijdfit te krijgen) op 30 januari achter de rug gehad, en had hij tegen PSV kunnen starten. Op 28 januari komen aankakken met een transfervrije, niet-speelklare speler... En vervolgens mag Kuffour geen antwoord geven op de vraag wanneer Ajax hem eigenlijk voor het eerst benaderde... Zelden een transfer meegemaakt die zo penetrant naar paniek stonk.

‘De selectie is rond. We zijn klaar om de strijd om de titel aan te gaan!" Dat hebben we gezien. Ben ik trouwens de enige die niet zo"n lekker gevoel heeft over wéér een jaar play-offs?

Ik heb dit seizoen geen moment de indruk gehad dat Ajax ten koste van alles kampioen wilde worden, en dan heb ik het zowel over de fletse aankopen als over het besluit om een interim-trainer maar meteen het seizoen te laten afmaken, plus natuurlijk over de mentaliteit van het elftal, dat totaal, maar dan ook totaal heeft verzuimd om tegen welke ploeg uit het rechterrijtje dan ook eens een uurtje iets als een wezenlijk kwaliteitsverschil te demonstreren.

Dat maak je niet goed met één enkele goeie pot tegen de grote vijand. Wat er dit seizoen is gebeurd bij onze club, daar lusten de honden geen brood van. Het is onze supportersplicht daar ophef over te maken. Als we dit soort prutswerk pikken, dan is het pas écht gedaan met Ajax.
We zullen dit seizoen weer moeten toezien hoe een concurrent kampioen wordt en volgend seizoen?? Ik neem aan dat psv, az en feyenoord zich versterken en dat wij de restjes mogen oprapen: spelers die nergens meer onder contract staan, aangevuld met tweederangs/reservespelers.

Toppie

Bericht door Toppie » zo feb 10, 2008 7:56 pm

Hoelang kan deze man nog blijven Prutsen :00000633:

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 10, 2008 8:07 pm

Harm schreef:Is dit ook zo'n artikel tegen die Feyenoorder? of staat dit er los van?
Dit is mijn vaste column voor de website van de AFCA Supportersclub, eens in de twee weken.

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 10, 2008 10:31 pm

Ik wil je even zeggen dat ik je integriteit waardeer, Ko. Ik weet dat je Van Geel mag, maar je bent snoeihard voor hem en komt met inhoudelijke kritiek. Je bakt geen zoete broodjes maar zegt waar het op staat. :biggthumpup.gif:

Starring

Bericht door Starring » ma feb 11, 2008 4:41 pm

Ko, heb je eventueel nog wat meekregen van tussentijdse resultaten en/of wat geluiden van de onderzoekscommissie? Zoja, kun je het bevestigen dat het bestuur en directie stormen kritiek te wachten staat? Het rapport zou toch in Februari gepresenteerd worden aan de ledenraad?
AFCA!

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma feb 11, 2008 11:14 pm

(Sorry; dubbele post...)
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op ma feb 11, 2008 11:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma feb 11, 2008 11:15 pm

Starring schreef:Ko, heb je eventueel nog wat meekregen van tussentijdse resultaten en/of wat geluiden van de onderzoekscommissie? Zoja, kun je het bevestigen dat het bestuur en directie stormen kritiek te wachten staat? Het rapport zou toch in Februari gepresenteerd worden aan de ledenraad?
Ik heb hier en daar wel gehoord dat de scouting ervan langs gaat krijgen, en dat Van Geel er niet goed af komt, en dat het vertrek van Keizer ook niet losstaat van de Commissie, maar goed, dat zijn de dingen die jullie ook wel gelezen hebben, inmiddels. Allemaal gevallen van heard it through the grapevine, bovendien.

Maar bestuursleden of directeuren heb ik er niet over gesproken. Ik heb Jaakke en Fontein een paar weken geleden nog uitgebreid gesproken tijdens een bijeenkomst in de ArenA, waarbij ook Miel Brinkhuis (ex-Godenzonen-collega en nu perschef) aanwezig was. Toen is er eigenlijk met geen woord over die commissie gepraat. Alleen Jaakke zei zoiets als: we horen het wel, ik hoop dat ze met zinnige punten komen.

Meer niet, eigenlijk. Ze wekten in elk geval niet de indruk alsof er al allerlei genadeloze conclusies waren uitgelekt, en er al grote onrust heerste.

Dat is alles wat ik weet. 't Is niet erg spectaculair, ik weet het...

K.
Still alive...

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » ma feb 11, 2008 11:45 pm

Maandagavond speelde Samuel Kuffour zo’n zeventig minuten mee met Jong Ajax. “We hadden afgesproken dat hij een uur zou spelen, maar dat hij het zelf zou aangeven. Ik heb hem nog in de rust gevraagd hoe het ging en het ging goed. Hij mocht zelf aangeven tot hoever. Ik ben heel tevreden met zijn optreden, vooral omdat hij toch een hele lange tijd niet heeft gespeeld. Hij bracht vanavond veel rust en het is voor hem toch lekker dat hij weer een wedstrijd in de benen heeft.” Zo’n vier, vijf maanden stond de stevige verdediger langs de kant. In Italië speelde hij al tijden niet meer, maar van een blessure was geen sprake. “Nee, dat wil ik toch wel heel duidelijk stellen”, zegt technisch directeur Martin van Geel over de berichtgeving in de media. “Hij was niet geblesseerd, hij speelde gewoon niet.” Er zit hem meer dwars. “Kuffour is niet gehaald als vervanger van Jaap Stam. Wat een onzin! Dat heeft niemand mij ooit horen zeggen, maar de media schreven het allemaal. Samuel weet dat hij is gehaald om in te vallen als eens iemand is geschorst of geblesseerd. Daar is hij ook mee akkoord gegaan. Hij is transfervrij gekomen en kost ons alleen zijn salaris van een subtopper. Dan zou je toch gek zijn om zo iemand te laten lopen?”

Tuurlijk Martin, er is zelfs volgens jou nog steeds geen opvolger van Stam? Tsjonge jonge, je hebt falen en falen...

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 12, 2008 9:13 am

Thee voor Keizer, koffie voor Van Geel

Geplaatst op 08-02-2008 15:50 door willem vissers in categorie sport

Op de vraag wat hij ging doen, nu hij bij Ajax geen adviezen meer mag geven voor het eerste elftal, zei Ajax-legende Piet Keizer woensdag: 'Thee zetten.'

Mooi, droog antwoord.

Het is een beetje moeilijk in te schatten wat de invloed van adviseur Keizer is geweest op het technisch beleid rond het eerste elftal.

Veel duidelijker tekenen de contouren van het werk van zijn baas zich af, degene die Keizer nu buitenspel heeft gezet.

Martin van Geel is technisch directeur van Ajax en derhalve hoofdverantwoordelijk voor het technisch beleid.

Voor dit seizoen bepaalde hij bijvoorbeeld dat Ajax na de beenbreuk van Davids geen controlerende middenvelder hoefde aan te trekken. Ajax kon het wel af met de inmiddels weer uitgeleende Schilder en Vertonghen. Dat hebben ze geweten in Amsterdam. Het middenveld werd weggeblazen.

En dan de transfers.

Onder Van Geels verantwoordelijkheid kwamen:
Colin, een hele modale verdediger, geen Ajax-speler. Overbodig bij Norwich City, dan weet u het wel.

Urzaiz, een Spanjaard die eens een aardige spits moet zijn geweest. Type stormram. Waar is hij eigenlijk? Speelt hij Spaanse gitaar in een café op de Zeedijk? Bereidt hij ergens tapas?

Delorge. Draver. Alweer maanden geblesseerd.

Luque. De duurste bankzitter van Nederland. Schijnt bruto 4 miljoen euro per jaar te verdienen.

Bakircioglu, die in Amsterdam Kennedy heet. Goed bij Twente, bij Ajax nog geen doorslaand succes.

Om volstrekt onbegrijpelijke redenen kwam Krohn-Dehli weer voor even terug naar Ajax. Niemand ziet iets in Krohn-Dehli, behalve Martin van Geel.

In de winterstop ging dat gedoe gewoon door. Gedoe waarover de Volkskrant vorige week treffend schreef dat je het beter door een aap kunt laten doen. Dat scheelt een dure leaseauto.
Sammy Kuffour had al een maand of acht geen duel gespeeld. Hij mag eerst een maand trainen om fit te geraken. Dat is vermoedelijk nodig ook voor een man van 31 die in werkelijkheid waarschijnlijk een paar jaar ouder is.

Waarvoor traint hij trouwens? Ajax is uitgeschakeld in de Europa Cup, uitgeschakeld in het bekertoernooi, en over een maand is de competitie misschien ook al beslist.

Ja, Suarez, dat was goed gezien voor het seizoen, en Silva in de winterstop ook (waarschijnlijk), maar dat klusje hadden u en ik ook kunnen klaren. De kunst van het scouten is onbekende grootheden met groeipotentie ontdekken, geen miljoenen uitgeven als ze elders zijn doorgebroken.

En oh ja, dan haalde het Ajax van Van Geel Lindgren terug voor aanmerkelijk meer geld dan hij aan FC Groningen was verkocht. Kan gebeuren, zullen we maar zeggen. En Perez kwam ook weer terug, na een half jaartje PSV, omdat Ajax na het vertrek van diezelfde Perez en Sneijder geen speler had aangetrokken die Huntelaar een beetje fatsoenlijk kon bedienen.

Al met al een zwaar onvoldoende rapport voor Van Geel. Een rapport waarmee een kind zou blijven zitten.

Het wachten is op de commissie die Ajax doorlicht en die trouwens zo lang over dat karwei doet dat er alweer bijna een seizoen verloren is.

De kans is groot dat Van Geel op de koffie komt, als de commissie klaar is. En dat is dan niet meer het kopje thee van Piet Keizer.
Volkskrant

999

Bericht door 999 » di feb 12, 2008 11:56 am

Dus als ik het goed begrijp is keizer mede verantwoordelijk voor de zooi die nu gaande is bij AJAX ?.
Op de vraag wat hij ging doen, nu hij bij Ajax geen adviezen meer mag geven voor het eerste elftal,
Blij met de punten ...

Plaats reactie