De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
Juist in de huidige omstandigheden vind ik het belangrijk om secuur om te gaan met kritiek op het functioneren van Van Geel. Er gaan dingen niet goed. Zoveel is wel duidelijk. Maar dan wil het nog wel eens gebeuren dat je dan maar overal de schuld van krijgt en dat er niets meer deugt. We moeten de situatie wel per geval objectief blijven bekijken.
Even in algemene zin: Over het algemeen zijn voetbalsupporters er erg goed in om alles zo te interpreteren dat het in hun straatje past. De VI is een onzinblad wat alleen maar troep produceert en er naast zit als het om Ajax gaat. Behalve als er iets in staat wat wel uitkomt. Dan is het ineens wel waar.
Even in algemene zin: Over het algemeen zijn voetbalsupporters er erg goed in om alles zo te interpreteren dat het in hun straatje past. De VI is een onzinblad wat alleen maar troep produceert en er naast zit als het om Ajax gaat. Behalve als er iets in staat wat wel uitkomt. Dan is het ineens wel waar.
Nil volentibus arduum
Eh, nee....LucaS schreef:
Je moet mij en Joey ook niet samen een nieuwe trainer voor Ajax laten zoeken

De vraag is of de persoon die tegengas geeft kennis van zaken heeft. Ik zou liever een deskundig maar kritisch iemand om me heen hebben dan een nul die het in alles met me eens is.
Het stinkt aan alle kanten!
Precies. Ik kies niet de kant van Van Geel, maar gaf Keizer zelf niet aan dat hij slecht met dat verschil van mening om kon gaan en dat heel erg liet blijken? Als er een moeilijk werkbare situatie ontstaat, dan snap ik wel dat Van Geel voor z'n eigen hachie kiest. Dat zou iedereen doen. Wij weten niet of we het moeten betreuren dat de weg van Van Geel nu wordt gekozen in plaats van de weg van Keizer.LucaS schreef:Tegengas is een must in een goed besluitproces. Maar het moet niet zo zijn dat er op een gegeven moment geen compromis mogelijk is of dat sommigen zich niet bij een besluit neerleggen als het eenmaal genomen is.
Je moet mij en Joey ook niet samen een nieuwe trainer voor Ajax laten zoeken
Wel opmerkelijk dat er pas actie ondernomen werd tegen Keizer nadat er wat roddels naar buiten sijpelden via de media.
Is ook niet juist. Maar het is wel een redenatie die veel supporters er op na houden. Net zoals de kritiek op analysten op tv of in een krant. Als die kritiek op de betreffende club geven zien veel supporters dat per definitie als onzin. Tenzij het toevallig een keer goed uitkomt. Dan is het ineens wel waar. Dat gebeurd bij alle clubs.Bertje schreef:Nou, de redenatie dat iets onzin is omdat het in de VI staat vind ik ook wat vreemd te noemen.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Verschillende meningen binnen een proces zorgen ervoor dat e.e.a. goed doordacht wordt. Het is wel een gezamenlijk proces waar je achter moet staan. Als een standpunt / conclusie uiteindelijk bepaald is, moet je dat als groep uitdragen.
Ik zou het raar vinden als MvG momenteel Piet Keizer ter zijde schuift omdat hij lastig is. MvG staat van alle kanten onder druk, dus lijkt me zo'n beslissing wel overwogen te zijn. Of we moeten hier te maken hebben met 'een kat in de nauw maakt rare sprongen', maar dat kan ik me niet voorstellen. Hij weet dat dit in de pers zal komen en het verhaal alleen maar lastiger maakt.
Maar nu het media circus is begonnen, zal er wel meer naar buiten gaan komen.
Ik zou het raar vinden als MvG momenteel Piet Keizer ter zijde schuift omdat hij lastig is. MvG staat van alle kanten onder druk, dus lijkt me zo'n beslissing wel overwogen te zijn. Of we moeten hier te maken hebben met 'een kat in de nauw maakt rare sprongen', maar dat kan ik me niet voorstellen. Hij weet dat dit in de pers zal komen en het verhaal alleen maar lastiger maakt.
Maar nu het media circus is begonnen, zal er wel meer naar buiten gaan komen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik vind het overigens ook weer niet gek dat Keizer het op bijna alle punten oneens is met het gevoerde beleid. We presteren ondermaats en er zit niets van vernuft in het aankoopbeleid. Tuurlijk ben je het dan faliekant oneens met de gang van zaken. Kuffour, Silva, Urzaiz, terughalen Schilder, Luque, Colin, Rommedahl en Delorge zijn allemaal beslissingen die hij zal hebben bestreden. Tsja, geef hem eens ongelijk.
Dat lijkt me ook. En de oplossing lijkt me niet dat Keizer verdwijnt.Peter schreef:Ik vind het overigens ook weer niet gek dat Keizer het op bijna alle punten oneens is met het gevoerde beleid. We presteren ondermaats en er zit niets van vernuft in het aankoopbeleid. Tuurlijk ben je het dan faliekant oneens met de gang van zaken. Kuffour, Silva, Urzaiz, terughalen Schilder, Luque, Colin, Rommedahl en Delorge zijn allemaal beslissingen die hij zal hebben bestreden. Tsja, geef hem eens ongelijk.
De indruk bestaat dat MVG niet naar de scouts luistert en Keizer heeft weggewerkt. Daar zal het verwijt wel vandaan komen dat hij solistisch bezig is.
Het stinkt aan alle kanten!
De bron is nu betrouwbaar, begrijp ik. Staat los van alle andere shit? Hoeveel spitsen zijn er wel niet gekomen enz.
Los van de VI
Keizer heeft kritiek, in de ogen van de directie te veel kritiek? In dat geval is de werknemer de klos en verdwijnt. MvG is de baas. Dit staat volkomen los van wie er gelijk heeft.
Zie je de aankopen van van Geel, dan denk ik dat er genoeg bij zitten waar een kenner (dat kun je Piet Keizer niet ontnemen, denk ik, zijn vakmanschap) zijn twijfels bij heeft. Wie er gelijk heeft? Ik zie dit seizoen geen goed voetbal, niet alle spelers halen het Ajaxniveau. Piet Keizer kan zich daar aan ergeren, MvG heeft voor Roda, feyenoord, Willem II, Ajax gespeeld (een vereniging vergeten?) en was TD van Willem II en AZ. Piet heeft alleen voor Ajax gevoetbald, is iemand met een Ajaxhart, MvG heeft dat gevoel niet.
Los van de VI
Keizer heeft kritiek, in de ogen van de directie te veel kritiek? In dat geval is de werknemer de klos en verdwijnt. MvG is de baas. Dit staat volkomen los van wie er gelijk heeft.
Zie je de aankopen van van Geel, dan denk ik dat er genoeg bij zitten waar een kenner (dat kun je Piet Keizer niet ontnemen, denk ik, zijn vakmanschap) zijn twijfels bij heeft. Wie er gelijk heeft? Ik zie dit seizoen geen goed voetbal, niet alle spelers halen het Ajaxniveau. Piet Keizer kan zich daar aan ergeren, MvG heeft voor Roda, feyenoord, Willem II, Ajax gespeeld (een vereniging vergeten?) en was TD van Willem II en AZ. Piet heeft alleen voor Ajax gevoetbald, is iemand met een Ajaxhart, MvG heeft dat gevoel niet.
Hoppa, en dat is de volgende die eruit vliegt..www.ajax.nl schreef:Sonny Silooy vertrekt bij Ajax
Amsterdam, 07 feb 2008
Sonny Silooy (44) heeft donderdagochtend te horen gekregen dat zijn contract met Ajax, dat aan het einde van dit seizoen afloopt, niet wordt verlengd. Dat betekent dat dit het derde en laatste seizoen is van Silooy als trainer van de A1.
Voordat hij de A1 onder zijn hoede kreeg was de voormalige verdediger al twee seizoenen werkzaam bij Ajax als trainer van respectievelijk de D3 en de D2. Ajax hoopt op korte termijn een opvolger van Silooy bekend te kunnen maken.
De Grote schoonmaak is begonnen, en dan nu nog MvG als van Basten komt en een 10 tal contract spelers , en alleen mensen terug laten komen die echt iets toevoegen aan en in de club achter het glas (geen Hoeren) en de juiste spelers op het veld met een trainer die wel visie heeft en tactisch inzicht.Alexander schreef:Lekker alle echte Ajacieden eruit!
Danny Blind
Pietje Keizer
Sonny Silooy
Gerard van der Lem
Ruud Krol
Ton Pronk
Geen Marco en MVG die hoeft niet te komen en Martin oprotten
- Daily Blind
Silooy heb ik nooit kunnen betrappen op kwaliteit. Vind het maar een schreeuwende coach die AJAX A1 aanvallend te weinig LEERT voetballen. De laatste 3 jaar zijn er niet voor niks te weinig aanvallers door gebroken. Kwaliteit was er echter wel, maar he moet zich wel blijven ontwikkelen.Alexander schreef:Ik vrees alleen dat diegene die dit bepaald, Martin van Geel, zelf allerminst capabel is.
Volg de A1 al een paar jaar (dit jaar minder, het zijn veelal dezelfde spelers als vorig seizoen), maar heb niemand echt beter zien worden.Zlatan Son of God schreef:Silooy heb ik nooit kunnen betrappen op kwaliteit. Vind het maar een schreeuwende coach die AJAX A1 aanvallend te weinig LEERT voetballen. De laatste 3 jaar zijn er niet voor niks te weinig aanvallers door gebroken. Kwaliteit was er echter wel, maar he moet zich wel blijven ontwikkelen.Alexander schreef:Ik vrees alleen dat diegene die dit bepaald, Martin van Geel, zelf allerminst capabel is.
Johnny van 't Schip was de laatste A1-coach waarbij goed werd gevoetbald.