De Commissie
Moderator: mods
Ik zeg toch niet dat ik Litmanen geen talent vond. Absoluut wel. Maar na Ajax is het (mede, maar niet alleen) bergaf gegaan.Jöhnk schreef:Sorry, maar heb je Litmanen wel eens zien spelen? Als je dat geen echt groot talent vond dan vraag ik me af wie wel.Harm schreef:En daarvoor viel het wel mee volgens mij. Litmanen was niet bijster succesvol in het buitenland en ook spelers als Finidi e.d. hebben de echte top niet gehaald.
Dit zeg je. Dat Litmanen in (voor ons) het buitenland is mislukt, maakt hem met terugwerkende kracht geen minder goede speler in zijn Ajax-tijd.Harm schreef: Echt grote buitenlandse talenten die internationaal bij Ajax doorbraken kan ik me niet herinneren.
Robben was ook een supertalent bij PSV. Dat hij nu overal mislukt doet daar niets aan af.
Waarom Maxwell niet?Harm schreef:Chivu noem ik zel. Kanu nee en Maxwell ook niet.Daniel_vT schreef:Chivu, Maxwell, Kanu etc.
Precies. Kanu, George, Litmanen, Ajax heeft ze op de kaart gezet. Dat Ajax op dat moment sportieve top was en deze spelers na Ajax minder succesvol waren (kon ook bijna niet anders), doet daar niets aan af.Jöhnk schreef:Dit zeg je. Dat Litmanen in (voor ons) het buitenland is mislukt, maakt hem met terugwerkende kracht geen minder goede speler in zijn Ajax-tijd.
Robben was ook een supertalent bij PSV. Dat hij nu overal mislukt doet daar niets aan af.
Gio was ook basisspeler in het beste elftal ter wereld maar door velen toch als een prutser gezien.
Burdisso is bij Inter basisspeler, Wes Brown bij Man U, Almunia keept bij Arsenal, Beletti bij Chelsea.
Dat Maxwell bij Inter in de basis speelt maakt hem nog geen supertalent. Al is hij dat wel hoor.
Burdisso is bij Inter basisspeler, Wes Brown bij Man U, Almunia keept bij Arsenal, Beletti bij Chelsea.
Dat Maxwell bij Inter in de basis speelt maakt hem nog geen supertalent. Al is hij dat wel hoor.
IK GELOOF!!!!!!
Als hij al speelt. Bij Chelsea werden ze gek van hem. Op een gegeven moment was hij weer eens geblesseerd, maar kon de medische staf niks vinden. Toen hebben ze geconcludeerd dat het bij hem ''tussen de oren'' zit. Bij Real is hij nu ook weer geblesseerd, voor de tweede keer in zeer korte tijd.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Komt vanmiddag. Maar die spelers was ik inderdaad vergeten. Hoewel ik Mollby een twijfelgevalletje vind.Bertje schreef:Precies. Gewoon basisspeler in 1 van de sterkste teams ter wereld.Thomas schreef:Waarom Maxwell niet?
Waarom reageer je trouwens niet op mijn post, Harm?
Maxwell heeft het trouwens echt niet gemaakt in de top van Europa. Inter kon hem gewoon gratis ophalen.
Kanu had de top misschien gehaald als hij geen hartproblemen kreeg. Maar dat is dus niet gebeurd.
Maar dan heb je vijftig procent van de tijd een speler die in de Nederlandse competitie iedereen voorbij loopt. Robben is wel een heel klein beetje beter dan wat we nu in huis hebben.Beloki schreef:En meer dan 50% van de tijd geblesseerd. Nee dank je. Dan heb je alsnog drie spelers nodig voor die positie.
Niet dat het aan de orde is natuurlijk. Maar doen alsof Robben mislukt is, vind ik een overdreven.
Het stinkt aan alle kanten!
Maar dat is de discussie toch niet? Het gaat erom dat hij bij Ajax een echt groot talent was.Harm schreef:Kanu had de top misschien gehaald als hij geen hartproblemen kreeg. Maar dat is dus niet gebeurd.
joey, Robben is intrinsiek een fantastische voetballer, dat is juist mijn punt. Ondanks dat hij tegenvalt in het buitenland. Maar dat gold dus ook voor Litmanen. Iedereen die hem bij Ajax heeft zien spelen zal dat beamen neem ik aan.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do feb 07, 2008 11:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Stilte voor de storm, mensen. Ik ben verdomd benieuwd!
ANMaandag presentatie evaluatie van onderzoekscommissie
Maandag vindt de presentatie plaats van de evaluatie van de organisatie van Ajax door de speciaal daarvoor in het leven geroepen onderzoekscommissie. Berichten die nu al uitlekken spreken voornamelijk over harde kritiek op de huidige directie.
Het stinkt aan alle kanten!
- Ajaciedjuh
AD schreef:Onderzoek Ajax is afgerond
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - De onderzoekscommissie die de afgelopen maanden Ajax onder de loep legde, komt maandag met de conclusies naar buiten.
afbeelding vergroten Van Geel en Jaakke: 'De belangrijkste doelstelling, meestrijden om de landstitel, is niet gehaald.' FOTO ANP
De ledenraad van Ajax krijgt het rapport als eerste onder ogen. Onder voorzitterschap van oud-bestuurslid Uri Coronel werden het technisch beleid en het bestuursmodel van de laatste tien jaar bij de recordkampioen onderzocht.
De onderzoekscommissie werd in het leven geroepen nadat Ajax dit seizoen roemloos werd uitgeschakeld voor Europees voetbal. De achterban eiste toen het vertrek van voorzitter John Jaakke en algemeen directeur Maarten Fontein. Ook het aan- en verkoopbeleid van technisch directeur Martin van Geel werd hevig bekritiseerd. De conclusies uit het rapport zijn overigens niet bindend.
De geruchten over de mogelijk harde kritiek die de commissie op de huidige beleidsbepalers heeft, raakt de Ajax-leiding voorlopig niet. Die ging ook gisteren door met regeren. Zo werd onder meer duidelijk dat Maarten Stekelenburg in gesprek is over contractverlenging. De huidige verbintenis van de doelman loopt tot 2010. De reserve-keeper van Oranje is bezig aan een goed seizoen en weet zich ondermeer in de belangstelling van Tottenham Hotspur. De Engelsen informeerden in januari al eens naar Stekelenburg en hebben hem nu bovenaan de lijst gezet met kandidaat-opvolgers van de in ongenade gevallen keeper Paul Robinson.
Met een andere speler uit de A-selectie is Ajax inmiddels al contractverlenging overeengekomen. De verbintenis van Jan-Arie van der Heijden is opengebroken en verlengd tot medio 2013. De 19-jarige middenvelder debuteerde in november in de eredivisie tegen Roda JC. Na Siem de Jong is hij het tweede talent uit de eigen jeugdopleiding dat zich langer aan Ajax bindt.
Ajax bekijkt verder of de A-selectie met ingang van volgend seizoen vast kan gaan trainen op jeugdcomplex De Toekomst. ,,Plannen om op termijn met het eerste elftal naar de Toekomst te verhuizen bestaan al langer, maar we onderzoeken nu of dat al op heel korte termijn kan,’’ zegt technisch directeur Martin van Geel. Ajax jeugdcomplex ondergaat deze zomer een facelift.
Er worden ondermeer twee kunstgrasvelden vernieuwd en een aantal voetvolleyveldjes aangelegd. Tegelijkertijd gaat Ajax investeren in de kwaliteit van de jeugdopleiding. De individuele trainingen worden uitgebreid, er komt een nieuw video-analyse-systeem en de de universiteit van Amsterdam is gevraagd een aantal projecten wetenschappelijk te begeleiden. ,,Ajax heeft nog steeds de beste opleiding,’’ stelt hoofd-jeugdopleiding Jan Olde Riekerink. ,,Maar helemaal up-to-date is het niet.’’
Olde Riekerink mag nu aan de slag met de plannen die de afgelopen maanden zijn opgesteld.