De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 06, 2008 11:23 am

VI schreef: Keizer: 'Ajax doet aanval op mijn integriteit'

06/02/2008 10:56

Ajax heeft Piet Keizer op een zijspoor gezet. Het clubicoon is te verstaan gegeven dat er op zijn technische adviezen rond de A-selectie geen prijs meer wordt gesteld.

Keizer is niet meer welkom in het scoutingteam en kreeg onlangs te horen dat hij tot het eind van dit seizoen alleen zijn werkzaamheden voor de jeugdopleiding kan voortzetten.

'Normaal gesproken uit ik me nooit in de media', zegt de voormalige linkeraanvaller van de club waar hij in 1961 debuteerde, in de nieuwe Voetbal International. 'Maar hier kan ik niet langer over zwijgen.'

Op 6 november vorig jaar vroeg Keizer de clubleiding een maand bedenktijd om zijn werkzaamheden bij Ajax te evalueren. Ruim een half jaar eerder was hij aangesteld als technisch adviseur. 'Maar toen Henk ten Cate in oktober vertrok als trainer, werd ik steeds minder bij de dagelijkse gang van zaken betrokken.'

'Men verweet mij al langer dat ik mijn oren te veel naar Henk liet hangen. Dat was een rechtstreekse aanval op mijn integriteit. Ik heb altijd objectief en eerlijk mijn mening gegeven, zowel over Ten Cate als over Van Geel. Zoals dat in een functie van technisch adviseur hoort.'

Tijdens zijn maand bedenktijd zette Keizer zijn visie op de verslechterde werksituatie op schrift. 'Vorige maand heb ik die notitie met de voltallige directie besproken. Tijdens dat gesprek deelde Martin van Geel (technisch directeur, red.) me mee dat ik niet meer welkom was bij het scoutingteam.'
Ik heb de VI nog niet binnen, dus ik weet niet of er nog meer in staat. Maar hier alvast een stuk(je) op de VI.nl.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 06, 2008 11:26 am

Vreemd. Eerder zei MvG nog dat Keizer zo'n goede scout was.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Raymond

Bericht door Raymond » wo feb 06, 2008 11:39 am

Piet Keizer in VI schreef:'Vorige maand heb ik die notitie met de voltallige directie besproken. Tijdens dat gesprek deelde Martin van Geel (technisch directeur, red.) me mee dat ik niet meer welkom was bij het scoutingteam.'
Misschien is Martin van Geel van mening dat de scouts niet meer doorgelicht hoeven te worden en er advies vereist is op een ander vlak. Het komt wel uit de immer sensatiezoekende VI.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 06, 2008 11:44 am

Keizer was zelf scout, Raymond.

En met niemand anders!

Raymond

Bericht door Raymond » wo feb 06, 2008 11:46 am

Wat is er dan gebeurd met het technisch adviseur zijn?

999

Bericht door 999 » wo feb 06, 2008 3:58 pm

Misschien kan mij iemand vertellen wat er zo al uit de Keizer-koker is gekomen door de jaren heen ?.
Laatst gewijzigd door 999 op wo feb 06, 2008 4:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 06, 2008 4:05 pm

Bertje schreef:Vreemd. Eerder zei MvG nog dat Keizer zo'n goede scout was.
Ja, maar hij 'liet zijn oren teveel hangen naar Henk'. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 06, 2008 4:08 pm

Raymond schreef:Wat is er dan gebeurd met het technisch adviseur zijn?
Dat ging hij ernaast doen. Inmiddels doet hij dat dus niet meer bij het eerste elftal, maar alleen nog bij de jeugd.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 06, 2008 4:11 pm

Keizer zegt dat hij eerlijk zijn mening heeft gegeven over Ten Cate én Van Geel. Dat laatste zal Van Geel niet leuk gevonden hebben.
Keizer is zeker geen meeloper. Die heeft een eigen mening. Zo is hij altijd al geweest.

Aristides

Bericht door Aristides » wo feb 06, 2008 4:23 pm

joey schreef:Keizer zegt dat hij eerlijk zijn mening heeft gegeven over Ten Cate én Van Geel. Dat laatste zal Van Geel niet leuk gevonden hebben.
Keizer is zeker geen meeloper. Die heeft een eigen mening. Zo is hij altijd al geweest.
Hij zal kritiek hebben geuit op de aankopen van MvG?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 06, 2008 4:24 pm

Keizer was in ieder geval een erg kritische scout.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 06, 2008 4:35 pm

Demosthenes schreef:Hij zal kritiek hebben geuit op de aankopen van MvG?
Zou kunnen. Bekend is dat HtC niet tevreden was over het aankoopbeleid. Die kritiek kan dus zijn uitgelegd als 'de oren laten hangen naar Henk'.

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 06, 2008 4:38 pm

Of misschien functioneerde Keizer niet goed. Kijk, dat we allemaal vinden dat van geel een ramp is, oke. Maar dat betekent niet dat hij perse de foute is in een zaak war wij niets inhoudelijks van weten

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 06, 2008 4:43 pm

Klopt. Dat weten wij inderdaad niet. Al duidt dat 'oren laten hangen naar Henk' wel op een loyaliteitsprobleem.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 06, 2008 4:44 pm

Kan, inderdaad, maar het blijft natuurlijk betrekking hebben op Van Geel. Van Geel heeft hem aangesteld als technisch adviseur en liet eerder weten Keizer zo'n goede scout te vinden.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 06, 2008 4:48 pm

Van Geel had Keizer in het begin hard nodig, want toen kende hij alle stromingen binnen Ajax niet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 06, 2008 8:01 pm

Geloof ik niets van. Van Geel toonde zich juist als iemand die lak had aan stromingen. Onder andere door Blind en Krol er keihard uit te gooien.

En met niemand anders!

Alexander

Bericht door Alexander » wo feb 06, 2008 11:28 pm

Belachelijk dat Keizer aan de kant wordt gezet, de enige binnen Ajax die verstand heeft van voetbal.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 07, 2008 10:24 am

Bertje schreef:Geloof ik niets van. Van Geel toonde zich juist als iemand die lak had aan stromingen. Onder andere door Blind en Krol er keihard uit te gooien.
Die presteerden totaal niet. En dan komt de kritiek los binnen Ajax, van álle kanten.

Keizer maakte MVG wegwijs binnen Ajax. Zo iemand had hij nodig.

Keizer: verschil van mening over niveau selectie

In de nieuwe uitgave van Voetbal International laat Piet Keizer weten dat volgens hem de oorzaak van de breuk met Ajax is dat er verschil van mening bestaat over het niveau van de spelersgroep. 'De kern van de zaak is: ik had mijn gedachten over waar Ajax naar toe moet. Dan heb ik het over het niveau van de spelersgroep. De leiding legt de lat in mijn ogen te laag. Of misschien leg ik 'm zelf wel te hoog. Daar hadden we constant discussies over. En dit is kennelijk hun manier om het op te lossen.'

AN

MVG zei eerder dat Keizer heel kritisch was. Te kritisch, blijkt nu.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 07, 2008 11:18 am

Dat zou toch wel heel opmerkelijk zijn. Beter erg kritisch dan een bak geld aan middelmaat besteden.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 07, 2008 11:25 am

Opmerkelijk? Het verbaast mij juist helemaal niets. Van Keizer is bekend dat hij kritisch is. Zo was hij bijvoorbeeld de enige (zei Koeman) die de komst van Charisteas niet zag zitten. Zo vreemd zou het dus niet zijn als hij vraagtekens zette bij de kwaliteit van deze selectie.
MVG zal ongetwijfeld wél tevreden zijn. Hij heeft al die spelers gehaald.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 07, 2008 11:27 am

Het is niet opmerkelijk dat hij kritisch is maar wel dat hij er daarom uit zou moeten. Ik weet ook niet of ik dat verhaal wel moet geloven. Van Keizer was al bekend dat hij zo is. Ook voor zijn aanstelling.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 07, 2008 11:28 am

Hij zegt: 'Daar hadden we constant discussies over'. Dus blijkbaar was het wél een thema.
MVG staat onder druk. Hij wil dat Keizer loyaal is, niet dat hij kritisch is. Blijkbaar.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 07, 2008 11:31 am

Een verhaal heeft altijd twee kanten. Ik zou graag ook even de versie van Ajax horen voor ik hier een oordeel over vel. Keizer is er min of meer uitgegooid. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand vervolgens de feiten wat anders voorstelt dan ze zijn.

Mijn eerste reactie is dat ik het jammer vind dat Keizer kennelijk niet meer voor Ajax zal werken. Maar misschien is zijn inbreng wel niet zo waardevol. Wie zal het zeggen?
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 07, 2008 11:33 am

Hij zag tenminste dat Ajax Charisteas niet moest kopen. Jammer dat ze niet naar hem luisterden.
Natuurlijk zijn er twee kanten aan elk verhaal. Maar MVG heeft de schijn tegen, want zijn aankoopbeleid is bagger.

Plaats reactie