Ajax - Feyenoord 03-02-08

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Nou, toch nog een meevaller dit seizoen. Al ben ik wel geïriteerd over het uitblijven van meer doelpunten. We hadden er zeker 5 of 6 moeten maken.

Wat was Feyenoord onvoorstelbaar slecht zeg. Echt niet te geloven. Zo zie je maar dat het altijd nog erger kan dan bij ons. Wat een armoede. Je zal daar maar iedere week naar moeten kijken. Volgens mij hebben ze geen enkele fatsoenlijke kans afgedwongen. Ik kan me tenminste niet herinneren dat Stekelenburg een redding heeft moeten verrichten.
Nil volentibus arduum
jabu

Bericht door jabu »

Ajax vindt troost bij Feyenoord

AMSTERDAM - Ajax vond zondagmiddag na afloop van een teleurstellende week troost bij een ontstellend zwak Feyenoord.

De Amsterdammers blijven door de veel te laag uitgevallen zege (3-0) de belangrijkste uitdager van de soevereine koploper PSV. Dat wel op gepaste afstand.

Ook na de eenvoudige overwinning op Feyenoord repte geen speler van Ajax over de landstitel. Bij iedereen binnen de Amsterdamse club leeft het besef dat alleen een mirakel PSV van het vierde kampioensfeest op rij kan afhouden.

De club uit Eindhoven verdedigt in de resterende elf duels niet alleen een comfortabele voorsprong van acht punten. Ajax staat ook nog eens voor een loodzwaar programma. Zo moet de club nog op bezoek bij Heerenveen, FC Groningen, FC Twente, Roda JC en PSV.

Competitie

Voor Feyenoord staat het slot van de competitie voorlopig in het teken voor een positie bij de bovenste vijf, die aan het einde van het seizoen recht geeft op deelname aan de play-offs om een ticket voor de voorronde van de Champions League.

Feyenoord, dat slechts een van de laatste zeven competitieduels won, heeft nu net zo veel verliespunten als NAC, de nummer zes.

Zestien seconde

Ajax domineerde de wedstrijd vanaf de eerste minuut. Klaas-Jan Huntelaar was al na zestien seconden dichtbij zijn twintigste competitietreffer.

De spits verscheen kansrijk voor doelman Henk Timmer nadat Kevin Hofland tot twee keer toe in de fout was gegaan. De keeper van Feyenoord behoedde zijn ploeg met een fraaie reflex voor de snelle tegentreffer.

Heitinga

Timmer was na acht minuten kansloos toen John Heitinga ongehinderd het strafschopgebied van Feyenoord binnen dribbelde. De centrale verdediger bekroonde zijn tweehonderdste wedstrijd in het shirt van Ajax met de 1-0.

Heitinga, die op zeventienjarige leeftijd in De Kuip debuteerde, was in de zeventiende minuut dichtbij een tweede doelpunt. Hij kopte over.

Kans

Luis Suarez bracht in de 33e minuut de grootste kans van de wedstrijd om zeep. Hij presteerde het om de bal twee meter voor een verlaten doel nog over de lat te schieten.

Ajax mocht toch nog comfortabel gaan rusten, omdat Tim de Cler in de 44e minuut slordig uitverdedigde. Hij schoot de bal in de voeten van Rasmus Lindgren, die Gabri wegstuurde. De Spanjaard bediende Huntelaar op maat: 2-0.

Lindgren

Lindgren dankte zijn basisplaats aan de schorsing van Edgar Davids.

De van FC Groningen overgekomen middenvelder liet tijdens zijn terugkeer in de Arena alleen na rust soms zien waarom de technische leiding van Ajax hem terug naar Amsterdam heeft gehaald. Hij speelde in de eerste helft onrustig en leed veel balverlies.

Wanprestatie

Waar bij Ajax alleen Lindgren en Bakircioglü niet voldeden, leverde Feyenoord een collectieve wanprestatie. Centrale verdedigers Kevin Hofland en Serginho Greene stapelden fout op fout. De Cler was schuldig aan de tweede treffer Giovanni van Bronckhorst en Denny Landzaat voerden geen moment de regie over het middenveld.

Veelzeggend was dat Leroy Fer de beste man aan Rotterdamse zijde was. Hij begon als rechtsback omdat Theo Lucius wegens een knieblessure niet in actie kon komen.

Afwerking

Ajax kreeg ook na rust alle kansen op een monsterzege. Kenneth Perez, invaller Dennis Rommedahl, Kennedy Bakircioglü en Thomas Vermaelen waren echter heel slordig in de afwerking. Huntelaar bepaalde in de slotminuut de eindstand op 3-0.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Beloki schreef:Die verdediging van 010 is echt dramatisch zeg. Iedere trap naar voren van Ajax en je staat 1-1 op Timmer.
Ja, zelfs in de eerst minuut al. Ajax had toen nog niets gedaan.

Wij hebben met stijgende verbazing en later met verbijstering naar Feyenoord zitten kijken. Zo slecht heeft dit seizoen nog niet een ploeg in de Arena gespeeld tegen Ajax. Dramatisch, en van Rotterdamse zijde was er totaal geen inzet. Ajax won de meeste duels, terwijl ons team niet bekend staat om de duelkracht.
Ajax vond ik ook heel matig. Veel balverlies, maar gelukkig gaf F. de bal even snel weer terug. Over de passing heb ik het niet eens. Die was Ajax-onwaardig. Met name de eindpass.

Natuurlijk ben ik blij met de overwinning, maar na woensdag kan ik er niet echt enthousiast van worden. Ik heb een wrang gevoel overgehouden aan die wedstrijd, want de titel is weg. Straks, in de plee-offs, gaat het er echt om. Dan moeten we F. pakken. Dit is waarschijnlijk een potje geweest om des keizers baard.

BTW, de spelers van F. gingen de supporters bedanken, maar die gebaarden: ga maar weg. Alleen Timmer kreeg applaus. :biggrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Oh, trouwens, Lindgren hoort in de basis. Eens kijken hoe Koster dat oplost als Davids terug is. Ik stel voor: Perez een linie naar voren. Maar wie ben ik?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

joey schreef:BTW, de spelers van F. gingen de supporters bedanken, maar die gebaarden: ga maar weg. Alleen Timmer kreeg applaus. :biggrin.gif:
Ja, ik kon me dat ook wel voorstellen. Speel je een uitwedstrijd tegen de aartsrivaal en dan laten ze het er op zo'n manier bij zitten. Ze hebben niet één keer op ons doel geschoten. Als Ajax met zo'n instelling in de kuip ten onder zou gaan zou ik ook woest zijn.

Maar voor ons zijn het natuurlijk mooie beelden.... :666.gif:
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Jöhnk schreef:Oh, trouwens, Lindgren hoort in de basis. Eens kijken hoe Koster dat oplost als Davids terug is. Ik stel voor: Perez een linie naar voren. Maar wie ben ik?
Volgens mij vond jij ook dat Emanuelson op het middenveld moest. Wordt wel erg druk daar
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Oh, help me eens even?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Even wat anders. Vandaag was Ajax vanaf het begin agressief. De tegenstander kreeg weinig tijd en ruimte, druk op de bal en gewonnen duels. Daar was ik natuurlijk erg blij mee maar ik vroeg me ook wel af waar we hadden gestaan als onze ploeg dit elke week zou opbrengen.

Natuurlijk zorgt de klassieker voor extra motivatie maar eigenlijk is het natuurlijk te gek voor woorden dat het niet iedere week zo kan gaan. Dan hadden we nu nog meegedaan om de titel en misschien zelfs wel bovenaan gestaan.
Nil volentibus arduum
Arthur

Bericht door Arthur »

Gelukkig kunnen we in zware tijden altijd op Feyenoord rekenen voor een lichtpuntje.

Het voetbal van Ajax was weer even dramatisch als altijd, maar Feyenoord wist zich geen raad met de lange halen naar voren. Als Ajax eenmaal daar de bal heeft kan het er wel wat mee natuurlijk.

Ajax was slecht, maar ik heb met open mond van verbijstering naar Feyenoord zitten kijken. Wat is dat een godsgruwelijk slecht team zeg. En Van Marwijk moet dan bondscoach worden?!

Nou ja, het was wat mij betreft een mooie afsluiting van het seizoen. We hebben de aartsrivaal weer even op zijn plek gezet en de rest van het seizoen doet er nauwelijks meer toe.
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Kom net terug en wat een geweldige sfeer!!!! Na afloop nog de F supporters uitgezwaaid, stond in in ene vooraan :blush.gif:

Suarez en Kennedy mogen wat mij betreft een donder preek krijgen... Man hoe kan je zo´n kans missen voor open doel, en Kennedy wat een drama voorzetten.

Voor de rest erg sterk debuut van Lindgren, samen met Gabri waren hun wat mij betreft de sterkste in het veld.

Erg mooie sfeer actie van 410, de fik zat er behoorlijk in!
Pompiedom
Daniel

Bericht door Daniel »

Heerlijk, met 3-0 winnen op Feyenoord in hun jubileum jaar waarin ze kampioen zouden moeten worden. En dan ook nog eens met al die steraankopen waarmee ze het kampioenschap wel ff binnen zouden slepen. :drecul.gif:

Lindgren was een verademing na Davids' spel afgelopen woensdag. Gabri deed het ook uitstekend. Alleen is nu de vraag wie er straks pas op de plaats moet maken. Als Gabri weer wat terugvalt zie ik toch liever een duo Davids-Lindgren.
Real Ajax

Bericht door Real Ajax »

Marillion schreef: Daar was ik natuurlijk erg blij mee maar ik vroeg me ook wel af waar we hadden gestaan als onze ploeg dit elke week zou opbrengen.
Bovenaan met 8 punten voorsprong.

Leuke wedstrijd qua spektakel, wat betreft het voetbal natuurlijk bar en boos. Wat Feyenoord vandaag presteerde tart elke beschrijving. :biggrin.gif:

Gabri vandaag de grote aanjager en MOM. Vond Silva erg geconcentreerd verdedigen, en slaapkop Vertonghen groeide ook in de wedstrijd, waarschijnlijk omdat hij onder geen beding een duel van die Dikke Smurf wilde verliezen. Verder was het wat minder hotseknots dan woensdag. De voorzetten van Kennedy (en de hoekschoppen in het algemeen) waren om te janken en troetelkind Suarez werd volkomen terecht gewisseld (al was het omdat hij er toch niet meer in geloofde.)
Daniel

Bericht door Daniel »

Dat je dikke smurf nog met hoofdletters schrijft.. :smallgrin.gif:
columbus

Bericht door columbus »

Arthur schreef:Gelukkig kunnen we in zware tijden altijd op Feyenoord rekenen voor een lichtpuntje.

Het voetbal van Ajax was weer even dramatisch als altijd, maar Feyenoord wist zich geen raad met de lange halen naar voren. Als Ajax eenmaal daar de bal heeft kan het er wel wat mee natuurlijk.

Ajax was slecht, maar ik heb met open mond van verbijstering naar Feyenoord zitten kijken. Wat is dat een godsgruwelijk slecht team zeg. En Van Marwijk moet dan bondscoach worden?!

Nou ja, het was wat mij betreft een mooie afsluiting van het seizoen. We hebben de aartsrivaal weer even op zijn plek gezet en de rest van het seizoen doet er nauwelijks meer toe.
Wat een onzin!

Ajax speelde heel behoorlijk, speelde aggresief in de duels, speelde pressie voetbal op elk gedeelte van het veld. Verder heb ik meer combinatievoetbal gezien dan de afgelopen tig wedstrijden bijelkaar. En tuurlijk zit daar af en toe een lange bal bij. Het middenveld was in handen, achterin stond het als een huis. Feyenoord heeft werkelijk geen kans gehad. Met iet wat meer scherpte voor de goal is het zomaar een nulletje of 6.

Jammer dat wanneer Ajax wint dit vaak door vele wordt bestempeld als mazzel omdat de tegenstander zo slecht is. Vandaag troefde Ajax Feyenoord op alle fronten af, m.i. toch de verdienste van Ajax zelf! Ik heb vandaag een heel behoorlijk Ajax gezien.

En tja, om nu al het kampioenschap aan PSV te geven vind ik wat makkelijk. Tuurlijk hebben we niets meer zelf in de hand maar voorlopig moeten er nog een wedstrijdje of 11 gespeeld worden...
Arthur

Bericht door Arthur »

De verdedigers speelden elke bal terug op Stekelenburg en die poeierde elke bal naar voren. Ik snap niet hoe daar een verschil van mening over kan bestaan.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Arthur schreef:De verdedigers speelden elke bal terug op Stekelenburg en die poeierde elke bal naar voren. Ik snap niet hoe daar een verschil van mening over kan bestaan.
En dan ving F. de bal op in de middenlinie, probeerde vooruit te spelen maar leverde de bal in. De middenvelder van Ajax die de bal had onderschept poeierde dan de bal naar voren en KJH hobbelde er achteraan. Waarna een verdediger van F de bal opving, probeerde een medespeler aan te spelen, maar dat mislukte. Dat was de manier waarop Ajax oprukte. :smallgrin.gif:

Mijn vriendin zei over Greene: 'Net alsof je Urby in zijn eentje in het centrum laat spelen.' :biggrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

joey schreef:
Arthur schreef:De verdedigers speelden elke bal terug op Stekelenburg en die poeierde elke bal naar voren. Ik snap niet hoe daar een verschil van mening over kan bestaan.
En dan ving F. de bal op in de middenlinie, probeerde vooruit te spelen maar leverde de bal in. De middenvelder van Ajax die de bal had onderschept poeierde dan de bal naar voren en KJH hobbelde er achteraan. Waarna een verdediger van F de bal opving, probeerde een medespeler aan te spelen, maar dat mislukte. Dat was de manier waarop Ajax oprukte. :smallgrin.gif:

Mijn vriendin zei over Greene: 'Net alsof je Urby in zijn eentje in het centrum laat spelen.' :biggrin.gif:
Daar vond ik Urby in de jeugd trouwens het beste.. :ajaxsmiley.gif:
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Mensen, van harte! Vooraf had ik hiervoor getekend. Achteraf had er eigenlijk 8-0 op moeten staan. Wat was dat hele feyenoord een aanfluiting!
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

Haaa...heeeerlijk...waarom alleen die stoelen op 410 in de hens moesten...? :confused.gif:

Maar goed...boeien... wat was Feyenoord...uh helemaaaal niks... :smallgrin.gif: :tifoajax.gif:

Mooie sfeeractie btw...en jammer dat 't gigadoek bleef hangen en scheurde...
Alexander

Bericht door Alexander »

Na afloop braken Feyenoorders nog uit de hekken haha, maar ze werden behoorlijk snel teruggedreven.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Wat een slecht feyenoord zeg. Tjonge jonge,,,

Vond Ajax ook niet bijster goed. Vooral Perez komt snelheid tekort.

Lindgren een openbaring!
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

Alexander schreef:Na afloop braken Feyenoorders nog uit de hekken haha, maar ze werden behoorlijk snel teruggedreven.
In den beginne waren er nog wat charges en werden wat mensjes afgevoerd...
Alexander

Bericht door Alexander »

In totaal 12 arrestaties volgens AT5
Aristides

Bericht door Aristides »

Wat was Feyenoord onvoorstelbaar slecht zeg. Echt niet te geloven. Zo zie je maar dat het altijd nog erger kan dan bij ons. Wat een armoede. Je zal daar maar iedere week naar moeten kijken. Volgens mij hebben ze geen enkele fatsoenlijke kans afgedwongen. Ik kan me tenminste niet herinneren dat Stekelenburg een redding heeft moeten verrichten.
Een erg goede vriend van me zit iedere keer te kijken en had me al ingefluisterd dat het spel van feyenoord dramatisch is, maar dat om de een of andere reden de tegenstander de kansen niet benut. Vandaag heb ik dat ook gezien :ajaxsmiley.gif:

Ik kon me niet voorstellen dart feyenoord ondanks alle aankopen zo slecht was, de verdedigng had minder tegendoelpunten dan Ajax, maar zo slecht als dit feyenoord heb ik nog niet gezien. Ik wil niets afdoen aan de inzet van Ajax, maar zoveel kansen missen????????????

De drie grootste? KJH na 15 seconden, Suarez na ??? minuten en de actie van Perez, die een vrije bal niet bij KJH kan krijgen!

Lindgren: deed het goed, er zat meer vaart in het spel.
Silva: deed het goed, de guzman niet gezien en een prachtige pass op KJH die helaas de bal niet onder controle kreeg.
Stekelenburg heeft geen bal hoeven te pakken, Vermaelen en Heitinga prima.

Hofland? Alle verhalen over het falen van Hofland doen hem tekort, hij heeft vandaag vaker gefaald dan Jan van Halst op zijn pc kan laten zien.

Greene weet niet wat hij miste een bal moet doen en Fer hetzelfde verhaal.

De Cler de beste linksback van nederland??????????

BvM weet het ook niet meer?

De corners van Ajax en ALLE FEYENOORDERS IN HET EIGEN STRAFSCHOPGEBIED Wie verzint zoiets????
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam »

Ook hallo. Kom net thuis van een dagje Ajax - Feyenoord. Vantevoren (bijna) geen zin, maar toen die kakkerlakken het veld op kwamen kruipen zat de sfeer er in.

Mooie Tifo-actie weer trouwens:
http://www.youtube.com/watch?v=I5tTcDVZukU

Een geweldig begin van Ajax dat er letterlijk en figuurlijk vanaf het begin tegenaan ging. 10 seconden gespeeld en de eerste kans al verspeeld. Want dat is ook iets van de laatste tijd. We hebben tevele kansen nodig om te scoren. Dank aan feyenoord dat ze het ons vandaag zo makkelijk maakten!

Heerlijk goal van Johnny die in zijn 200e duel de toon zet voor de wedstrijd. Gelijk lekker sfeertje:
http://www.youtube.com/watch?v=jTMsnf2f8Ms

Al met al een leuk gevoel, niet meer, niet minder. Beetje nagenieten, Gio had rood moeten hebben, Slory ook, maar die kreeg geel dus daar kan niks meer ana gedaan worden. Verder in de competitie en die gebruiken om in de top-5 te eindigen en jezelf klaar te maken voor de play-offs.

Eens kijken of ze zich de komende wedstrijden net zo op kunnen laden.
Op naar de vierde ster!
Plaats reactie