FC Groningen 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jan 23, 2008 10:27 pm

Ramona schreef:Ach wel nee...tot die pingel was er weinig van te zeggen; daarna was 't makkie...

Gefelies meissie van Lucas... ;) :koe.gif: :moontje2.gif:
Ja... ga gezellig met 3 verdedigers tegen Groningen ballen joh... en dan pothuizen wisselen voor van Beukering... dus houd je er twee over... dan dan wil je winnen??

Toedeledokie...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo jan 23, 2008 10:31 pm

Teken van lef? Vond ik wel...alles of niets! :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jan 23, 2008 10:42 pm

Ja.. in die positie zit je nou eenmaal niet... je kan niet freeweelend het seizoen uitspelen... dus ook niet teveel risico's nemen...

Maargoed... terug naar Groningen... met NEC ben ik vanavond klaar...

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo jan 23, 2008 10:47 pm

Als je achter staat...ach...

Slaap toch zacht... :aai.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 24, 2008 4:10 pm

Groningen heeft volgende Argentijn op het oog
24/01/2008 15:45

EXCLUSIEF - FC Groningen is al bezig zich in te dekken tegen een mogelijk vertrek van Erik Nevland naar Fulham. De nummer drie van de Eredivisie heeft opnieuw een Argentijn op het oog.

Directeur technische zaken Henk Veldmate was woensdag in Buenos Aires om Pablo Mouche te bekijken. FC Groningen is erg gecharmeerd van de twintigjarige aanvaller van Boca Juniors. Mouche is een beloftevolle jeugdinternational, die samen met de nieuwbakken Groninger Matias Cahais afgelopen jaar het WK Onder-20 won.

'Nog niets is rond, maar we oriënteren ons voor het geval ons nog iets mag overkomen', vertelde Veldmate aan VI.nl. Mocht Nevland vertrekken, waar de Noorse spits zelf op hoopt, dan wil Groningen Mouche nog voor het sluiten van de transfermarkt vastleggen.
VI

Thomas?

jabu

Bericht door jabu » do jan 24, 2008 6:00 pm

Volgens mij las ik laatst ergens dat Fulham die Amerikaan Eddie Johnson pas voor in de aanval heeft aangetrokken. Ging er eigenlijk vanuit dat daarmee de transfer van Nevland van de baan was. Maar niet dus?

999

Bericht door 999 » vr jan 25, 2008 7:28 pm

Groningen onderhandelt over Nevland

GRONINGEN - Een overgang van Erik Nevland van FC Groningen naar Fulham komt steeds dichterbij. De Groningers zitten vrijdagavond met een delegatie van Fulham om tafel om een mogelijke transfer te bespreken. De 31-jarige aanvaller zou bij de Engelse club een contract voor 2,5 jaar kunnen tekenen.

Eerder deze week wees FC Groningen het eerste bod van Fulham af. Nevland staat positief tegenover een avontuur in Engeland.
De T.
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jan 28, 2008 10:04 pm

Nevland alsnog naar Fulham

GRONINGEN - Spits Erik Nevland verruilt alsnog FC Groningen voor het Engelse Fulham. Beide clubs bereikten maandag toch nog overeenstemming over de afkoopsom. FC Groningen ontvangt 2,5 miljoen euro voor de 30-jarige Noor.
De club ontvangt nog eens 500.000 euro als Fullham zich dit seizoen weet te handhaven in de Premier League.
De transfer van Nevland ketste eind vorige week nog af. Fulham bood eerst 1,2 en daarna 1,5 miljoen euro, maar dat vond FC Groningen niet genoeg. Uit onvrede over het mislukken van zijn gewenste overstap leverde Nevland zijn aanvoerdersband in bij trainer Ron Jans. De publiekslieveling speelde zondag in De Kuip nog wel mee tegen Feyenoord (1-1).
Nevland, die bezig was aan zijn vierde seizoen in Groningen, is de derde basisspeler die deze maand uit het hoge Noorden vertrekt. Eerder verhuisden Bruno Silva en Rasmus Lindgren naar Ajax.
www.ad.nl

Jammer voor Groningen, de tol van het succes zullen we maar zeggen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 28, 2008 10:16 pm

Ik vind het ook wel jammer hoor. Die club zet wederom een aardig seizoen neer en dan vertrekken halverwege het seizoen een paar van je belangrijkste spelers. Nu hebben zij de scouting wel voor elkaar maar dan nog is het lastig op te vangen.

Moet je je eens voorstellen dat wij in deze transferperiode even Heitinga, Davids en Huntelaar hadden zien vertrekken. Dat is ongeveer wat je als supporter overkomt.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 28, 2008 10:39 pm

En de supporters van Groningen schelden maar door... :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 29, 2008 3:43 pm

Groningen wil Obodai als opvolger LindgrenDoor David Kuipers
Dinsdag, 29 januari 2008, 15:21

FC Groningen gaat proberen om Anthony Obodai los te weken bij RKC Waalwijk. De Ghanees is de beoogde opvolger van Rasmus Lindgren, die naar Ajax vertrok. Dit meldt De Telegraaf. Theo Janssen van Vitesse bleek eerder niet haalbaar.

De 25-jarige Obodai staat op dit moment met RKC op kop in de Jupiler League. Hij speelde tot nu toe 23 wedstrijden en scoorde een keer. De Ghanees heeft een contract tot juli 2010 in Waalwijk.
voetbal24.nl

Arthur

Bericht door Arthur » di jan 29, 2008 3:50 pm

Schattig dat die supps van Groningen niet kunnen begrijpen dat ooit iemand weg zou willen bij die club. Dan ben je gelijk een geldwolf.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 29, 2008 3:56 pm

Zeker $ilva en Lintworm... :smallgrin.gif:

Zij halen de spelers zelf ook overal vandaan.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » di jan 29, 2008 4:20 pm

Lees ik dat goed gaat FCG proberen om spelers bij een andere club weg te halen, hoe durven ze !!!!!!!!!!!.
Blij met de punten ...

Starring

Bericht door Starring » wo jan 30, 2008 3:01 pm

Zo scout FCG:
FC Groningen: De kracht van een goed netwerk

GRONINGEN - FC Groningen verkocht in een half jaar vier spelers voor 17 miljoen euro. Met dank aan de scouts Beukenkamp en Fühler.

Juist als Roy Beukenkamp en Grads Fühler hun verhaal doen over hun succesvolle scoutingswerk voor FC Groningen, komt algemeen directeur Hans Nijland voorbij gelopen. Hij draagt een prachtig pak. ‘Dat heb ik nog gedragen op mijn trouwerij, mijn eerste’, grapt Nijland. ‘Of heb je het gekocht van het transfergeld?’, vraagt Beukenkamp.

Hilariteit alom. In de ontvangstruimte van de businessclub in stadion Euroborg is er even tijd om de situatie op de spelersmarkt door te nemen en de laatste transfers te duiden.

Liefst twee spelers (verdediger Silva en middenvelder Lindgren) werden in een week tijd overgenomen door Ajax, de club die aan het begin van de competitie ook al aanvaller Suarez overnam. Later op de dag zal ook nog bekend worden dat het Engelse Fulham spits Nevland heeft overgenomen. De striptease bij FC Groningen gaat maar door.

Beukenkamp: ‘Toen ik zaterdag voor een wedstrijd van de A1 van Ajax op sportcomplex De Toekomst in Amsterdam was, werd daar in de bestuurskamer al gekscherend geroepen: zo Roy, haal jij ze maar op, dan kopen wij ze wel weer terug.’

Oud-doelman Beukenkamp doet het scoutingswerk nu een kleine vier jaar voor Groningen. In het begin was hij tevens keeperstrainer. Ex-prof Fühler, die al nauw betrokken was bij de club, is nu bijna twee jaar fulltime bezig als scout.

Samen zijn ze de drijvende krachten achter een scoutingsteam, waarvan ook clubiconen Martin Koeman en Piet Fransen deel uitmaken. Verder heeft Groningen tal van scouts en tipgevers verspreid zitten in Europa en Zuid-Amerika. Op gezette tijden wordt er gerapporteerd aan manager technische zaken Veldmate.

Het is een soepel draaiende machine die alom bewondering afdwingt in de voetbalwereld. Uitstekende spelers worden voor schappelijke bedragen gekocht en als ze Groningen verlaten, is de winst aanzienlijk. Suarez (een kleine 8 miljoen euro), Silva (3,75), Lindgren (2,5) en Nevland (2,5) leverden de club de afgelopen maanden bijna 17 miljoen euro op.

Fühler: ‘Ik kan me voorstellen dat het publiek denkt: daar gaan onze beste spelers weer. Nu is het gedaan met onze plek in de topvijf. Voor mij is het leuk, omdat het een erkenning is van je vakmanschap.’

Beukenkamp: ‘Lindgren was het hart van ons team. Dat is er uitgerukt. Nu is het aan ons een opvolger aan te dragen, voordat de transferdeadline op 31 januari verstrijkt. Dat zal niet makkelijk zijn, maar het maakt dit werk zo leuk. Laat je verrassen, zou ik zeggen.’

Feyenoord-trainer Bert van Marwijk deed zondag grijnzend de suggestie dat Ajax maar beter een samenwerkingsverband kon beginnen met FC Groningen.

Fühler: ‘Nijland heeft misschien ook gekscherend tegen Van Geel gezegd: goh Martin, geef mij alvast de naam door van de volgende die je wilt hebben. Die voetbalhumor hoort erbij.’

Beide scouts geven toe dat het grote pluspunt van alle Amsterdamse belangstelling is, dat FC Groningen internationaal aan naam heeft gewonnen.

Fühler: ‘Voordat we Markus Berg binnenhaalden, hebben wij complimenten gehad van collega-scouts die het niet aandurfden hem aan te bevelen bij hun club. Die zeggen dan: dat hebben jullie goed gedaan. Er wordt nu zelfs informatie opgevraagd door andere clubs die zich afvragen: hoe gaat dat toch in Groningen?’

Beukenkamp: ‘We hebben een goed netwerk en we worden op tijd getipt. Daarin is FC Groningen enorm in gegroeid. En dan komt het zelfs zo ver dat je een speler die je bij een jeugd-WK in Canada ziet schitteren, kunt overnemen van een van de grootste clubs in de voetbalwereld.’

Hij doelt op de aanvoerder van de Argentijnse jeugdploeg, Matias Cahais, die vorige week voor anderhalf jaar werd gehuurd van Boca Juniors. Als hij bevalt, kan de club hem voor een vastgestelde transfersom tussen anderhalf en 2,5 miljoen euro – afhankelijk van hoe snel Groningen handelt – overnemen van Boca Juniors.

Beukenkamp: ‘Persoonlijk had ik niet verwacht dat hij naar Groningen zou komen. We hebben het over een Argentijnse wereldkampioen die van Boca komt. Dan denk ik niet meteen: pats, boem, dat moet haalbaar zijn.

Fühler: ‘Twee, drie jaar geleden was dat ook niet mogelijk geweest. Maar in de afgelopen tijd hebben we zoveel stapjes gemaakt, dat het nu wel kan. Dat er wordt gezegd: Grads en Roy, stap maar in het vliegtuig en kijk eens of we sneller kunnen zijn dan de rest.’

Beukenkamp: ‘Die jongen ziet dat Suarez in één jaar een droomtransfer heeft gemaakt naar Ajax en dat zal hem hebben aangesproken. Als wij ons nu de volgende keer voorstellen in Argentinië, dan zijn wij de scouts van de club die Cahais haalde. Als je dan de naam van FC Groningen laat vallen, is er niemand die raar opkijkt.’
AFCA!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 30, 2008 3:12 pm

Moet die Cahais natuurlijk wel eerst ook een droomtransfer versieren, 'Roy'.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring

Bericht door Starring » wo jan 30, 2008 3:38 pm

Als het echt een talentvolle spijkerharde mandekker is, dan is ie al weg voordat je uberhaupt met je ogen kunt knipperen...
AFCA!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr feb 01, 2008 9:13 am

‘Opeens was Powel weg’
Door MARCEL VAN DER KRAAN

DOETINCHEM/GRONINGEN - De waanzin van het circus op de transfermarkt werd op de laatste dag het meest schrijnend zichtbaar bij De Graafschap. Trainer Jan de Jonge stond gisteren al in zijn trainingspak klaar om de selectie mee naar het veld te nemen.

Hij zag zijn spits Berry Powel in het krachthonk op een fiets zitten en was hem even later op het veld ‘kwijt’. Powel zat in de auto naar Groningen.

Eén telefoontje uit het hoge noorden was voldoende om de spits twaalf uur voor het verstrijken van de deadline te laten switchen van werkgever. De Jonge, die zijn ploeg behoorde voor te bereiden op de uitwedstrijd tegen Excelsior, bleef met de scherven achter. Hij kreeg de taak om binnen een paar uur een nieuwe spits te vinden.

,,Ik heb nog nooit zo iets absurds meegemaakt. Sta je daar met de groep en opeens is Powel weg. Ik weet dat andere clubs er ook mee te maken hebben. Iedereen shopt op het laatste moment bij elkaar rond. Je bent gewoon een speelbal.

,,Het is een waardeloos systeem zo. Midden in het seizoen ben je vlak voor de deadline een speler kwijt.’’

De Jonge kreeg gisteren bijval van Vitesse-trainer Aad de Mos. Die is voorstander van het Duitse model. De competitie wordt hervat als de transfermarkt is gesloten. De Mos vindt dat Nederland ook die kant op moet. ,,Het moet echt anders,’’ zei De Mos. ,,Dat voorkomt competitievervalsing.’’

De Jonge: ,,Wij zijn gerelateerd aan het Engelse model. Je kunt toch niet stellen dat de transfers voor de tweede competitiehelft zijn bedoeld? We hebben al weer zes wedstrijden gespeeld!’’

Via het makelaarscircuit kwamen, zoals dat gaat, tal van suggesties voor vervangers. De Jonge ging samen met technisch directeur Han Berger zelf ook op zoek. Maar waar haal je zo laat nog een spits vandaan?

De vraag rijst waarom de club Berry Powel liet vertrekken. Bij De Graafschap was hij vorig jaar goed voor 29 goals (in 36 wedstrijden). Een clausule in het contract van de 27-jarige spits, die overigens dit seizoen pas zes goals heeft gemaakt, maakte het echter mogelijk dat hij per direct voor een vast bedrag kon vertrekken.

Aan het begin van de avond vond de coach van De Graafschap in Feyenoorder en jeugdinternational Diego Biseswar het alternatief. Een talent van 19 jaar, eerder uitgeleend aan Heracles en nog niet goed genoeg voor een plekje in de Kuip. Opvallend: De Graafschap heeft nu drie spelers van de Rotterdammers in huis. De afgelopen periode huurde de club al Michael Janssen en Jordi Buijs.

Powel is bij FC Groningen de opvolger van de naar het Engelse Fulham vertrokken Erik Nevland. Powel tekende een contract tot 2009 met een optie voor nog twee seizoenen.

,,Na het vertrek van Nevland zaten we dun in onze spitsen,’’ licht algemeen directeur Hans Nijland de komst van Powel toe. De technische staf beschouwt de in Amersfoort opgegroeide aanvaller als een ‘fysiek sterke spits, die tevens een echte doelpuntenmaker is’.

Powel staat te boek als een typische laatbloeier. Ruim vier jaar geleden begon hij zijn carrière in het betaalde voetbal bij FC Den Bosch. Hij brak door in het seizoen 2005-2006. Vóór de winterstop maakte hij in dat voetbaljaar 19 doelpunten. Hij verdiende er een tussentijdse overstap naar het Britse Millwall mee. Bij die club kon hij geen basisplaats afdwingen waardoor hij begin vorig seizoen koos voor een terugkeer naar Nederland.

Voor Powel kwam zijn vertrek naar FC Groningen als een complete verrassing. ,,Het is voor mij een grote sportieve stap vooruit. Ik denk bij FC Groningen nog beter tot mijn recht te komen, want de ploeg speelt heel aanvallend voetbal. Ik had niet op deze overgang gerekend, maar je weet dat tegen het einde van de transferperiode er altijd veranderingen plaats hebben.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 03, 2008 2:46 pm

Mooi debuut voor Powel, ja! :cheer.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 03, 2008 2:58 pm

Belachelijke rode kaart, kutbossen

Frank

Bericht door Frank » zo feb 03, 2008 3:39 pm

Ik vond het niet echt een belachelijke rode kaart, hooguit twijfelachtig.

Meerdink heeft met zijn rechterbeen de bal, maar neemt met zijn linkerbeen de tegenstander te grazen. Tackle van achteren is officieel rood.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 03, 2008 3:41 pm

Zulke ballen zie je meerdere in elke wedstrijd. Bossen twijfelt in ieder geval zelf ook hevig, want Roda krijgt nu twijfelachtige kaarten. Wat een vreselijke scheidsrechter

Frank

Bericht door Frank » zo feb 03, 2008 3:43 pm

Dat ben ik wel met je eens, Bossen is sowieso een matige scheidsrechter.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 03, 2008 4:17 pm

Roda alsnog met de 1-1. Zometeen eens even kijken of die 4 gele kaarten zullen leiden tot schorsingen.

Edit: volgens mij is Kah er niet bij tegen ons.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 06, 2008 12:57 pm

FC Groningen raakt Kruiswijk kwijt aan Anderlecht
06/02/2008 11:58

Arnold Kruiswijk heeft een akkoord bereikt met Anderlecht. De verdediger van FC Groningen vanaf volgend seizoen aan de slag bij de Brusselse club.

Anderlecht meldt dat Kruiswijk een vierjarige verbintenis heeft gesigneerd, waardoor hij tot medio 2012 bij Paars-wit onder contract staat.

Het contract van Kruiswijk bij FC Groningen loopt per 1 juli af. Hij stond ook in de belangstelling van Feyenoord. Het vertrek van de Groningse verdediger is al opgevangen door de komst van de Argentijnse aanwinst Matías Cahais.

In de nieuwe Voetbal International zegt trainer Ron Jans nog over zijn straks vertrekkende verdediger: 'Ons standpunt is duidelijk: we willen dat Arnold hier blijft, maar er bestaat een kans dat hij inderdaad vertrekt.'

Algemeen directeur Hans Nijland zag de bui al hangen: 'Hij speelt al sinds zijn jeugd bij ons en we begrijpen ergens wel dat hij zijn vleugels wil uitslaan. We overwegen nog een uiterste krachtsinspanning te doen, maar eigenlijk zien we dat een beetje somber in.'
VI.nl

Plaats reactie