De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 02, 2008 5:36 pm

Nou, het is in ieder geval zeker dat als Van Geel zijn werk beter zou doen, al deze slechte aankopen niet gedaan waren. In zoverre is het dus wel aan een persoon op te hangen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 02, 2008 6:23 pm

In de voetbalwereld hangt juist verbazingwekkend veel van personen af. Denk je bijvoorbeeld eens in dat Piet de Visser overlijdt. Dat zou voor PSV een grote klap zijn. Die man kent alles en iedereen in allerlei landen, op voetbalgebied dan.

MVG kan elke aankoop blokkeren. Hij moet overal mee akkoord gaan. Het is dus heel belangrijk dat hij goed functioneert. Zijn rol kan haast niet overschat worden.
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » za feb 02, 2008 6:48 pm

Als Ajax morgen verliest kan van Geel opstappen , maar dat zal die wel niet doen :1evil.gif:

Na de commissie veroordeling misschien

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za feb 02, 2008 7:15 pm

laten elkaar we maar wijsmaken dat met een nieuwe trainer, technisch directeur en ook maar gelijk bestuur, het succes weer komt (zoals we de afgeloop 10 jaar hebben gedacht)...

dan kunnen we nog zeggen dat er een groeiproces is, we het eerst jaar niets mogen verwachten etc. etc.

vervolgens haalt psv landstitel na landstitel binnen met wij een incidental kampioenschap en af en toe cup.

en over een jaar of 8 we vragen ons weer af hoe het toch komt dat Ajax dan 18 jaar het structureel maar erg slecht doet...

Dat is tenminste overzichtelijk voor de meesten hier, en praten over nieuwe trainers/technisch directeuren een stuk concreter/makkelijker dan de club Ajax een spiegel voorhouden waarom het structureel iedere keer weer mis gaat, wie je ook als trainer/td aansteld.

Want dear me, hoe moeilijk kan de oplossing nu zijn... een goede trainer/td haalt wel de goede spelers en dan opeens (want die van de afgelopen 10-11 jaar waren allemaal idiots) gaat het weer goed... dat moet toch wel zo zijn...?! :hypocrite.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2008 7:18 pm

Jansma schreef:laten elkaar we maar wijsmaken dat met een nieuwe trainer, technisch directeur en ook maar gelijk bestuur, het succes weer komt (zoals we de afgeloop 10 jaar hebben gedacht)...
Tja, dan hebben wij een fundamenteel meningsverschil. Met een andere TD had er een hele andere selectie gestaan, daar ben ik vast van overtuigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 02, 2008 7:18 pm

Ok, probeer jij nu eens duidelijk te zijn: wat is wat de problemen bij Ajax betreft in jouw ogen de big picture en wat lijkt jou een oplossing?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 02, 2008 7:18 pm

Ah, sorry, Jansma! Vanaf nu geloof ik blind in uw wijsheid!

Je weet niet eens waar je het zelf over hebt, dus hoe kun je het ons nu kwalijk nemen dat wij ons niet laten overtuigen?

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 02, 2008 7:24 pm

Jansma schreef: Want dear me, hoe moeilijk kan de oplossing nu zijn... een goede trainer/td haalt wel de goede spelers en dan opeens (want die van de afgelopen 10-11 jaar waren allemaal idiots) gaat het weer goed... dat moet toch wel zo zijn...?! :hypocrite.gif:
Maar dat is toch gewoon zo? Don Leo haalde goeie spelers en we hadden een redelijke trainer, waardoor we kampioen werden. Nu hebben we een TD die waardeloze prutsers haalt en zitten we opgescheept met een Adje Interim, waardoor we met hangen en wurgen bij de eerste 5 zullen eindigen. Waar denk je dat het falen van Ajax ligt dan? Alles hangt gewoon samen met de 11 poppetjes op het veld en de directe coach die deze 11 moet neerzetten.

Nihad

Bericht door Nihad » za feb 02, 2008 7:24 pm

Volgens mij is hét probleem van Ajax de jeugdopleiding.

Geen Van Bastens, geen Rijkaard, niet eens spelers als de Boer of Witschge...
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 02, 2008 7:25 pm

Nihad schreef:Volgens mij is hét probleem van Ajax de jeugdopleiding.

Tuurlijk. De jeugdafdeling levert op dit moment geen pure toppers meer af in de categorie vBasten, Rijkaard of Bergkamp. Neemt niet weg dat je met een beetje goed scouten wel weer een nieuwe Zlatan, Jari, Chivu of Maxwell kan halen.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za feb 02, 2008 7:27 pm

Jöhnk schreef:
Jansma schreef:laten elkaar we maar wijsmaken dat met een nieuwe trainer, technisch directeur en ook maar gelijk bestuur, het succes weer komt (zoals we de afgeloop 10 jaar hebben gedacht)...
Tja, dan hebben wij een fundamenteel meningsverschil. Met een andere TD had er een hele andere selectie gestaan, daar ben ik vast van overtuigd.
Stap voor stap dan:

1. we hebben in de afgelopen 10-11 jaar meerdere coaches gehad: true?
2. we hebben in de afgelopen 10-11 jaar meerdere technisch directeurs gehad: correct?

3. In die 10-11 jaren, is er een jaar geweest dat we goed Ajax voetbal hebben laten zien? Nee, toch?
4. In die 10-11 jaren, we hebben veel prijzen gepakt? No, toch?

5. Mag ik dan concluderen dat:
- we hebben in die 10-11 jaar nooit goede selecties gehad?
and/of
- we hebben dus in die 10-11 jaar nooit goede/geschikte coaches gehad?
- we hebben dus in die 10-11 jaar nooit goede/geschikte td's gehad?

6 En bij 3x nee:
- onze besturen/voorzitters stellen dus nooit de goede td's/coaches aan?

En we hebben het hier over verschillende coaches/td's/besturen, dus we kunnen het niet pinnen op Van Geel alleen.
Mijn punt is, kijk niet alleen naar dit seizoen, dit speelt al 10-11 jaar lang.

Dan er is toch iets structureels fout?

@ Thomas: i wish i knew... maar daarom probeer ik de wijsheid van het hele forum te gebruiken voor discussie. Alleen jullie stoppen alleen bij de vraag: is het allemaal de schuld van Van Geel. Niet de process die hebben geleid tot deze situation.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2008 7:32 pm

Nihad schreef:Volgens mij is hét probleem van Ajax de jeugdopleiding.

De jeugdopleiding is niet goed genoeg en dat is een structureel probleem, dat ben ik met je eens.

Maar dat mag nog steeds geen excuus zijn. Andere clubs die alleen maar mogen dromen van onze opleiding doen het beter.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 02, 2008 7:32 pm

Nee, Jansma, niemand hier zegt dat het allemaal de schuld is van Van Geel. Feit is wel dat Van Geel er nu zit en Blind, Olsen of Wouters niet.

En met niemand anders!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za feb 02, 2008 7:37 pm

Bertje schreef:Nee, Jansma, niemand hier zegt dat het allemaal de schuld is van Van Geel. Feit is wel dat Van Geel er nu zit en Blind, Olsen of Wouters niet.
En ik zeg niet dat op dit moment Van Geel niet de bal hard laten vallen heeft. hij heeft gefaald punt.

En met een andere TD had het er misschien heel anders/beter uitzien, ook dat is geen discussie.

Maar daar het stopt niet voor mij: ook voor Van Geel en Ten Cate/Koster ging het zeer slecht, met andere trainers/td's:

daarom wil ik zoals 666 terecht zei, alle lagen van de onion afpellen.

waarom worden bij Ajax nu al 10-11 jaar de verkeerde td's/trainers aangesteld???

en gebeurt dit door altijd dezelfde voorzitter/bestuur, dan is het antwoord makkelijk. Maar het gebeurt ook niet door dezelfde mensen.

En waarom voldoet alleen beenhakker redelijk goed, en alle andere TD's niet?
Datzelfde voor de lange rij aan trainers die allemaal niet de Ajax selecties aan goed voetbal helpen, terwijl ze dat bij andere, mindere selecties wel lukte?

Dat is het verhaal dat dieper gaat dan dit seizoen en Van Geel. Dat is structural.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2008 7:38 pm

Jansma schreef:Stap voor stap dan:

2. we hebben in de afgelopen 10-11 jaar meerdere technisch directeurs gehad: correct?
Ja, correct.
3. In die 10-11 jaren, is er een jaar geweest dat we goed Ajax voetbal hebben laten zien? Nee, toch?
Allebei niet mee eens. Ik zie het vertrek van Beenhakker als breekpunt. Beenhakker haalde goede spelers; zijn opvolgers haalden slechte spelers of helemaal geen spelers.

Zonder Leo B. hiermee heilig te verklaren hoor. Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 02, 2008 7:40 pm

Natuurlijk deed Don Leo niet alles goed. Hij heeft bijvoorbeeld geen donder aan de opleiding gedaan.

En met niemand anders!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za feb 02, 2008 7:53 pm

Bertje schreef:Natuurlijk deed Don Leo niet alles goed. Hij heeft bijvoorbeeld geen donder aan de opleiding gedaan.
Niet? Kan je misschien een paar voorbeelden geven? Want ik kan ze me niet herinneren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 02, 2008 7:59 pm

Van dingen die hij niet deed?

En met niemand anders!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za feb 02, 2008 8:07 pm

Bertje schreef:Van dingen die hij niet deed?
Bijvoorbeeld.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 02, 2008 8:11 pm

Werken aan het gebrek aan handelingssnelheid van spelers uit onze opleiding bijvoorbeeld.

En met niemand anders!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za feb 02, 2008 8:19 pm

Bertje schreef:Werken aan het gebrek aan handelingssnelheid van spelers uit onze opleiding bijvoorbeeld.
In hoeverre heeft hij daar niks aan gedaan dan? Was het voor zijn tijd als TD bij Ajax dan ook al zo? Of Leo kwam als TD en in één keer was het over met de handelingssnelheid in de jeugd?

Niet lullig bedoeld verder, maar denk je niet dat de TD iets andere prioriteiten heeft dan de handelingssnelheid van de jeugd? Er zit toch nog wel een hoge pief ergens op de Toekomst die zoiets ziet? Ik begrijp dat de TD er verantwoordelijk voor is, maar of hij ook schuldig is....

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za feb 02, 2008 8:35 pm

Jöhnk schreef:
Jansma schreef:Stap voor stap dan:

Ja, correct.
Allebei niet mee eens. Ik zie het vertrek van Beenhakker als breekpunt. Beenhakker haalde goede spelers; zijn opvolgers haalden slechte spelers of helemaal geen spelers.

Zonder Leo B. hiermee heilig te verklaren hoor. Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk.
In welk seizoen hebben wij gemiddeld genomen het hele seizoen goed voetbal laten zien????

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2008 8:35 pm

2002-2003. Alleen in Europa ging 't met hangen en wurgen.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » za feb 02, 2008 8:53 pm

Goede spelers? Goede coach? Goede TD? We hebben ze allemaal gehad, maar slechts zelden in combinatie met elkaar. Eigenlijk was de periode Olsen de laatste keer dat we gelijktijdig een goede selectie, een goede trainer en een goede spelersinkoper in huis hadden. En toen werd Wouters trainer en Blind TD en is het nooit meer goed gekomen.

De enige manier om uit het dal te komen is door een goede TD aan te stellen die een goede trainer van een goede selectie voorziet. Iemand (directie, RvC?) moet die mensen aanstellen, dus het probleem zit op z'n minst een laagje dieper dan de direct uitvoerenden. En waarschijnlijk wel meer dan één laag.
Jansma schreef:- we hebben in die 10-11 jaar nooit goede selecties gehad?
and/of
- we hebben dus in die 10-11 jaar nooit goede/geschikte coaches gehad?
- we hebben dus in die 10-11 jaar nooit goede/geschikte td's gehad?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 02, 2008 10:38 pm

Olsen is natuurlijk verre van een bijzondere coach. Sterker nog: niet bepaald imposanter dan Koster.
GangstaRiB schreef:In hoeverre heeft hij daar niks aan gedaan dan? Was het voor zijn tijd als TD bij Ajax dan ook al zo? Of Leo kwam als TD en in één keer was het over met de handelingssnelheid in de jeugd?
Nee, het probleem was er daarvoor natuurlijk ook al. Waarom denk je dat de hele lichting van Van der Meyde zo bij het afval kon? Maar het lijkt mij logisch dat als je zoiets als TD opmerkt, je het gaat verbeteren. Niets van dat alles gemerkt. Dus hij zag het niet, hij deed desondanks niets of zijn ingrepen hadden geen resultaat. Allemaal niet bepaald positief.
Niet lullig bedoeld verder, maar denk je niet dat de TD iets andere prioriteiten heeft dan de handelingssnelheid van de jeugd? Er zit toch nog wel een hoge pief ergens op de Toekomst die zoiets ziet? Ik begrijp dat de TD er verantwoordelijk voor is, maar of hij ook schuldig is....
Welke prioriteiten dan? Ajax drijft grotendeels op de jeugd, dus dan lijkt het niveau van de jeugdspelers me behoorlijk belangrijk. En de TD is in zoverre schuldig, dat als die hoge pief op de toekomst het probleem niet onderkent, de TD de verantwoordelijkheid heeft om te zorgen dat er wel wat aan gedaan wordt.

En met niemand anders!

Plaats reactie