Ik ook. Ik ben er van overtuigd dat de scouting betere spelers aandraagt dan Colin, Luque, Rommedahl en Urzaiz.Jöhnk schreef:Ik ben geneigd te zeggen dat het niet aan de scouting ligt maar aan de mensen die de beslissingen nemen.
De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
Overtuig mij dan eens met een lijstje van spelersaankopen die uit het boekje van de scouting komen ?.Thomas schreef:Ik ook. Ik ben er van overtuigd dat de scouting betere spelers aandraagt dan Colin, Luque, Rommedahl en Urzaiz.Jöhnk schreef:Ik ben geneigd te zeggen dat het niet aan de scouting ligt maar aan de mensen die de beslissingen nemen.
Blij met de punten ...
Inderdaad, kijk naar PSV, daar heeft Van der Zee zo'n beetje het halve team bij elkaar gescout (tenminste meeste zuidamerikanen) , en wat staat er nu bij Ajax wat hij heeft aangedragen? Niks.
Ajax kiest liever voor bekende namen, die vaak niet meer aan spelen toe komen, te oud zijn, of het simpelweg niet kunnen. Ook zijn deze spelers vaak nog duur ook.
Ik hoorde mensen hier praten van''af en toe denk ik van gooi maar een vliegtuig op de Arena en begin helemaal overnieuw'', maar in feite moeten gewoon de rotte appels er tussen uit worden gehaald, en dan denk ik dat je nog een aller aardigst Ajax kan maken.
Ajax kiest liever voor bekende namen, die vaak niet meer aan spelen toe komen, te oud zijn, of het simpelweg niet kunnen. Ook zijn deze spelers vaak nog duur ook.
Ik hoorde mensen hier praten van''af en toe denk ik van gooi maar een vliegtuig op de Arena en begin helemaal overnieuw'', maar in feite moeten gewoon de rotte appels er tussen uit worden gehaald, en dan denk ik dat je nog een aller aardigst Ajax kan maken.
Pompiedom
De laatste jaren is er onder Van Geel volgens mij geen enkele speler aangetrokken die is aangedragen door de scouting.Voetske schreef:Overtuig mij dan eens met een lijstje van spelersaankopen die uit het boekje van de scouting komen ?.Thomas schreef:Ik ook. Ik ben er van overtuigd dat de scouting betere spelers aandraagt dan Colin, Luque, Rommedahl en Urzaiz.Jöhnk schreef:Ik ben geneigd te zeggen dat het niet aan de scouting ligt maar aan de mensen die de beslissingen nemen.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Met welke spelers heeft de scouting de laatste jaren aan komen zetten? Dit soort discussies zouden een stuk makkelijker worden als iemand even een lijstje door de directie afgewezen kandidaten van de scouting samenstelt.
Misschien heeft de scouting echt alleen maar bagger of financieel onhaalbare toppers aangedragen. Niemand die 't weet hiero.
Misschien heeft de scouting echt alleen maar bagger of financieel onhaalbare toppers aangedragen. Niemand die 't weet hiero.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
- Cluijffert
Bs.Jöhnk schreef:Jansma, vertel mij nou eens wat Van Geel tegenhield om Dszuszak te halen in plaats van Luque? Als we concreet worden dan haak jij af.
Blijkbaar ligt het toch aan die zogenaamde professionals.
Niemand hier kan concreet worden omdat niemand details kent.
jullie focussen teveel op de symptomen en niet de oorzaak.
Natuurlijk blijkt Van Geel ongeschikt als TD, was Van Gaal dat ook, was Ten Cate een slechte keuze, net zoals Blind, Wouters en vanuit voetbal oog Koeman.
Problem is dat als je teveel naar de disfunctioneren van de 'individuen' kijkt, je niet naar het structural probleem kijkt.
Hoe het komt dat 11 jaar lang Ajax de verkeerde mensen aanstelt op de verkeerde positions.
Hoe komt het dat dit bij psv blijkbaar wel gebeurt of geen probleem geeft zoals bij Ajax.
..................
het is zorglijk dat sommigen van jullie geen discussie kunnen aangaan zonder labels.
Stel je 'the bigger picture' aan de kaak, "dan je ziet blijkbaar niet dat Van Geel blunder na blunder maakt"
Stel je Van Geel aan de kaak, dan probeer je Ten Cate goed te praten
etc.
Het een sluit het ander niet uit en de oplossing van het zieke Ajax is niet een of twee individuen vervangen als je ziet dat deze problemen terugblijven komen bij het vervangen van individuen.
Beenhakker was een temp fix. Dat werkte even en daarna we vervielen terug in oud patroon. En ook met Beenhakker als TD we speelden meestal erg slecht.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
We kunnen prima zien dat het niet klopt en we weten wie wie aanstelt. Daar kom je een heel eind mee.Jansma schreef:Bs.
Niemand hier kan concreet worden omdat niemand details kent.
Omdat de mensen die deze mensen moeten aanstellen dus de verkeerde keuzes maken. Dit kun je toch zelf ook wel bedenken?Hoe het komt dat 11 jaar lang Ajax de verkeerde mensen aanstelt op de verkeerde positions.
Bij PSV worden ook zat fouten gemaakt.Hoe komt het dat dit bij psv blijkbaar wel gebeurt of geen probleem geeft zoals bij Ajax.
Pardon? Wie strooit er nou met termen als 'bullshit'?het is zorglijk dat sommigen van jullie geen discussie kunnen aangaan zonder labels.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Zal best, maar ik wil dat lijstje toch wel zien ..Thomas schreef:De laatste jaren is er onder Van Geel volgens mij geen enkele speler aangetrokken die is aangedragen door de scouting.Voetske schreef:Overtuig mij dan eens met een lijstje van spelersaankopen die uit het boekje van de scouting komen ?.Thomas schreef: Ik ook. Ik ben er van overtuigd dat de scouting betere spelers aandraagt dan Colin, Luque, Rommedahl en Urzaiz.
Blij met de punten ...
Valt niet los van elkaar te zien. Kijk naar de stempel van Van Geel op het aankoopbeleid, die is overduidelijk aanwezig. Je moet niet doen alsof met een andere TD dezelfde spelers zouden zijn aangekocht. Gokje: in de verste verte niet.Jansma schreef:Bs.
Niemand hier kan concreet worden omdat niemand details kent.[/quot3e]
De details zijn ook helemaal niet interessant.
Dan moet je eerst onderzoeken wat de oorzaak is en wat het gevolg is. Het gevolg lijkt me duidelijk: slechte resultaten. De oorzaak? Kwaliteit van de spelersgroep schiet tekort. Zijn we het daarover eens?jullie focussen teveel op de symptomen en niet de oorzaak.
Problem is dat als je teveel naar de disfunctioneren van de 'individuen' kijkt, je niet naar het structural probleem kijkt.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op za feb 02, 2008 3:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan krijg je een hele rits namen, uiteenlopend van spelers die wellicht puur vanwege de TD kwamen tot spelers die er alle schijn van hebben dat de TD ze destijds niet eens kende. Bijvoorbeeld:Voetske schreef:Zal best, maar ik wil dat lijstje toch wel zien ..
Chivu
Maxwell
Zlatan
Trabelsi
Mido
Gabrich
Rosenberg
Punt is dat er volgens mij meer voltreffers tussen het groepje spelers zit dat door de scouting is aangedragen, dan er voltreffers zaten tussen de spelers die onze huidige TD heeft aangedragen. Ik geloof er weinig van dat die mensen geen betere spelers aan kunnen dragen dan Urzaiz, Rommedahl, Colin en Luque.
Punt is dat wij niet weten wat nu van de TD of wat nu van de scouting afkomstig is Thomas.Dan mag jij/ik/wij natuurlijk de ene keer als het ons uitkomt speler x aan de TD toeschrijven en als het ons niet uitkomt aan het scoutingsapperaat.Thomas schreef:Dan krijg je een hele rits namen, uiteenlopend van spelers die wellicht puur vanwege de TD kwamen tot spelers die er alle schijn van hebben dat de TD ze destijds niet eens kende. Bijvoorbeeld:Voetske schreef:Zal best, maar ik wil dat lijstje toch wel zien ..
Chivu
Maxwell
Zlatan
Trabelsi
Mido
Gabrich
Rosenberg
Punt is dat er volgens mij meer voltreffers tussen het groepje spelers zit dat door de scouting is aangedragen, dan er voltreffers zaten tussen de spelers die onze huidige TD heeft aangedragen. Ik geloof er weinig van dat die mensen geen betere spelers aan kunnen dragen dan Urzaiz, Rommedahl, Colin en Luque.
Blij met de punten ...
Dat is inderdaad enigszins een gok, maar wel een gok die volgens mij ondersteund wordt door logisch denken. Rommedahl, Urzaiz, Gabri, Davids, Luque, Kuffour en Colin hoefden niet gescout te worden.Voetske schreef:Punt is dat wij niet weten wat nu van de TD of wat nu van de scouting afkomstig is Thomas.Dan mag jij/ik/wij natuurlijk de ene keer als het ons uitkomt speler x aan de TD toeschrijven en als het ons niet uitkomt aan het scoutingsapperaat.
Zo raar is het niet wat Jöhnk zegt, hoor. Als een TD een speler niet wilt, dan komt die speler niet.Voetske schreef:Jesus krijgen we dat.Jij weet toch verrekt goed wat er bedoelt wordt ...Jöhnk schreef:Alle aankopen worden aan de TD toegeschreven want de TD is verantwoordelijk.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Maar dan kunnen ze nog wel zijn aangedragen door het scoutingsapperaat.En bij gebrek aan andere alternatieven als eerste keus aangetrokken worden.Wij weten dat niet.Nu met Kuffour, misschien is het scoutings apperaat wel met Penders aan komen zetten ..Thomas schreef:Dat is inderdaad enigszins een gok, maar wel een gok die volgens mij ondersteund wordt door logisch denken. Rommedahl, Urzaiz, Gabri, Davids, Luque, Kuffour en Colin hoefden niet gescout te worden.Voetske schreef:Punt is dat wij niet weten wat nu van de TD of wat nu van de scouting afkomstig is Thomas.Dan mag jij/ik/wij natuurlijk de ene keer als het ons uitkomt speler x aan de TD toeschrijven en als het ons niet uitkomt aan het scoutingsapperaat.
Laatst gewijzigd door 999 op za feb 02, 2008 3:21 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- Cluijffert
Agree.Jöhnk schreef:
Dan moet je eerst onderzoeken wat de oorzaak is en wat het gevolg is. Het gevolg lijkt me duidelijk: slechte resultaten. De oorzaak? Kwaliteit van de spelersgroep schiet tekort. Zijn we het daarover eens?
Valt niet los van elkaar te zien. Kijk naar de stempel van Van Geel op het aankoopbeleid, die is overduidelijk aanwezig. Je moet niet doen alsof met een andere TD dezelfde spelers zouden zijn aangekocht. Gokje: in de verste verte niet.Problem is dat als je teveel naar de disfunctioneren van de 'individuen' kijkt, je niet naar het structural probleem kijkt.
Slechte resultaten (bijna 10 jaar lang onder verschillende coaches, TD's en voorzitters)
Slechte results > slecht voetbal > slechte spelers (al deze 10 jaar?) > slechte scouting > slechte aankopen > te slechte (...) opleiding
zeker, een ander TD, andere aankopen.
however, deze TD is aangesteld, waarom?
en waarom werden door andere verantwoordelijken al die andere falende trainers en TD's aangesteld.
Waarom is niemand in staat te zorgen voor een Ajax 1 in balans met goede spelers dat goed voetbal met een idee erachter speelt???
Dat lukt al 10 jaar niet (en 10 jaar geledn was Van Geel er niet, Fontein en Jaake ook niet).
Dat is mijn punt.
Natuurlijk fouten worden gemaakt, ook door de hoogst verantwoordelijken, maar what are the odds dat dezelfde fouten telkens gemaakt worden door erschillende mensen????
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.