Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo sep 26, 2007 4:14 pm

Chelsea ontkent speculaties over Van Basten

Datum: 26-sep-2007 15:46

Chelsea ontkent berichtgeving dat Marco van Basten zou zijn benaderd voor het managerschap. Enkele Engelse (sensatie)kranten brachten de bondscoach van Oranje woensdagochtend in verband met de post. Chelsea gebruikt haar website om de geruchten de wereld uit te helpen. ‘Chelsea ontkent dat de baan van manager aan iemand anders is aangeboden dan Avram Grant,’ luidt een statement op het digitale thuis.

Grant werd vrijdag voorgesteld als opvolger van José Mourinho. De 51-jarige Israëliër heeft geen ervaring met het coachen van een topclub. (MA)

Sportweek.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 06, 2008 2:48 pm

Geweldig interview met Van Basten in Holland Sport, daterend uit z'n begindagen als bondscoach.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jan 06, 2008 5:56 pm

Moet zeggen dat hij in de VI wel sterk overkomt. Staat een mega-interview van hem in de VI.

jabu

Bericht door jabu » vr jan 25, 2008 8:51 am

Van Basten haalt kou uit de lucht
door onze Telesportredactie

MILAAN - Marco van Basten heeft gisteren in Milaan een bezoek gebracht aan Clarence Seedorf. Aanleiding voor zijn komst naar trainingscomplex Milanello waren enkele stekelige opmerkingen over en weer in de maand december.

Seedorf had in een interview gezegd dat hij heel veel geeft, maar niets van de bondscoach terugkrijgt. Op dat moment had Van Basten hem net toestemming gegeven het laatste duel met Wit-Rusland te laten schieten.

Van Basten vond de uitlatingen van Seedorf dan ook teleurstellend en reageerde daar zelf weer op. "Er zouden misschien misverstanden over kunnen ontstaan. Daarom vond ik het raadzaam om de kou uit de lucht te halen. Het was een goed en open gesprek, ook met betrekking tot het EK" , aldus Van Basten die was afgereisd naar de club waar hij zijn grootste successen vierde.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr feb 01, 2008 1:53 pm

Van Basten passeert vaste waarde Kuijt
01/02/2008 12:50

Bondscoach Marco van Basten doet voor de tweede keer sinds hij als bondscoach in 2004 aan het bewind kwam geen beroep op Liverpool-spits Dirk Kuijt. Die mist daardoor het duel met Kroatië.

Kuijt was er alleen in Van Bastens beginfase als bondscoach tegen Zweden niet bij. Afgezien van blessures was de voormalige Feyenoorder altijd een vaste waarde voor de bondscoach.

Het Nederlands speelt woensdag een oefenwedstrijd in en tegen Kroatië. Het trio Ibrahim Afellay, Denny Landzaat en Jan Vennegoor of Hesselink keert na langere afwezigheid terug in de selectie van het Nederlands elftal, die zich vanaf maandag voorbereidt op het duel met Kroatië.

Afellay en Vennegoor of Hesselink maakten voor de dubbele ontmoeting met Bulgarije en Albanië (8 en 12 september 2007) voor het laatst deel uit van de spelersgroep, terwijl de inmiddels voor Feyenoord uitkomende Landzaat een maand daarvoor - voor het oefenduel met Zwitserland - het laatst een uitnodiging ontving.

In totaal hebben 21 spelers een invitatie ontvangen voor het oefenduel. Van de voorlopige selectie die bestond uit zevenentwintig spelers, kregen behalve Kuijt ook Urby Emanuelson, Kew Jaliens, Danny Koevermans, Hedwiges Maduro en Henk Timmer geen uitnodiging. Vanwege blessures maakten Robin van Persie en Arjen Robben al geen deel uit van de voorselectie.

De volledige selectie:
Doel:
Edwin van der Sar (Manchester United) en Maarten Stekelenburg (Ajax).

Verdediging:
Wilfred Bouma (Aston Villa), Tim de Cler (Feyenoord), John Heitinga (Ajax), Joris Mathijsen (HSV), Mario Melchiot (Wigan Athletic) en André Ooijer (Blackburn Rovers).

Middenveld:
Ibrahim Afellay (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Orlando Engelaar (FC Twente), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Feyenoord), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (HSV) en Demy de Zeeuw (AZ).

Aanval:
Ryan Babel (Liverpool), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Ruud van Nistelrooy (Real Madrid) en Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic).
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » ma feb 04, 2008 3:57 pm

Mendes is toch nog opgeroepen voor de wedstrijd tegen Kroatië. Wel opmerkelijk, aangezien hij volgens mij de laatste tijd dramatisch speelt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 04, 2008 4:13 pm

Wellicht dat Van Basten wel gewoon een rechtshalf in hem ziet. Dat zou in ieder geval een logische verklaring zijn.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo feb 06, 2008 6:08 am

Van Basten roept Emanuelson op
Urby Emanuelson is op het laatste moment aan de selectie van Oranje toegevoegd. Bondscoach Marco van Basten besloot hiertoe nadat vandaag bleek dat er over de inzetbaarheid van Wilfred Bouma en Denny Landzaat twijfels bestaan.

Zowel Bouma als Landzaat kampen met blessures en woensdag zal pas blijken of het duo wedstrijdfit is. "Met Emanuelson hebben we dan in ieder geval nog een speler achter de hand", legt een KNVB-woordvoerder uit.

De linksback van Ajax zal pas woensdag naar Kroatië worden ingevlogen.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo feb 06, 2008 8:02 pm

Pff. Denk ik leuk naar de voorbeschouwing te gaan kijken. Komen ze met Natasja Froger, Tjerk Bogstra en een of andere eppo uit een f1 programma op de proppen. Frank de Boer, wat doe je in godsnaam daar aan tafel?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 06, 2008 8:04 pm

Ik was deze wedstrijd helemaal vergeten. :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 06, 2008 8:05 pm

Is het niks? Tot nu toe vond ik Frank de Boer altijd wel goed overkomen hoor. Het is geen grootse prater natuurlijk, maar dat is wat anders.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo feb 06, 2008 8:07 pm

Ik bedoel dat hij zich niet moet verlagen door met zulke 'analysten' aan dezelfde tafel te gaan zitten. Frank is inderdaad altijd wel vermakelijk.

Nihad

Bericht door Nihad » wo feb 06, 2008 9:05 pm

Maaaaaaarrrrrrrrr uuuuuuuuuuuuhhhhhhhhh jaaaaaaaa uuuuuuuuuhhhh :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 06, 2008 9:20 pm

Nederland is goed, hoor. Als Nederland zo speelt in de groepsfase, redden we het wel.

Van der Vaart ouderwets goed. Sneijder ook sterk.

Babel valt uit de toon. De Cler en Van Bronckhorst ook niet geweldig.

Puntje van kritiek: amper dreiging aan de rechterkant, maar als Van Persie terug is, zit dat ook goed. En in het begin zag ik vooral van De Zeeuw en Van Bronckhorst te veel lange knallen op Huntelaar, maar ook dat is beter. Ik wil Afellay wel zien op de positie van Van Bronckhorst.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring

Bericht door Starring » wo feb 06, 2008 9:23 pm

Zowaar geen slechte wedstrijd, althans 1e helft. Holland speelt bij vlagen goed positiespel, eindelijk zuiverheid in de passing bij de heren. Kan Ajax nog een puntje van zuigen. Tweede treffer was een aanval uit het boekje: Gio lanceert Tim diep op de linkerflank, waarna Tim de bal voor de 1e paal trekt en Huntelaar (goed positiekiezend) simpel door de beentjes van de goalie kan binnen tikken. Voorts zet Nederland goed druk op de laatste linie van Kroatie, resultaat: panieksituaties in de defensie van de Kroaten...

Bepaalde spelers missen vorm en de verdediging laat nog altijd steken vallen. Alhoewel Oranje wél met open ruimtes in hun rug verdedigen. Tim de Cler of Melchiot die soms in een 1-tegen-1 situatie komen.

De Zeeuw blijft een top teamspeler in een 4-3-3-systeem. Mooie vervanger voor Gabri. Ajax mag daar gerust de nodige miljoenen voor neerleggen.
Bertje schreef:De Cler en Van Bronckhorst ook niet geweldig.
Die twee spelen naar hun vermogen redelijk goed hoor. De Cler komt soms gevaarlijk door. Gio corrigeert veel en zijn 1e aanname verast mij.
Ik wil Afellay wel zien op de positie van Van Bronckhorst.
En waar zet je Gio neer? Toch niet op de bank mag ik hopen? Een corrigerende speler tussen de Cler, Sneijder en Ryan is namelijk een must! Ik zou liever op rechterflank het nodige aanpassen. Jammer dat Afellay stijf links is.
AFCA!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo feb 06, 2008 9:39 pm

Ik geef het je te doen. 0-2 bij rust tegen een voltallig Kroatië. Ik kijk die pot verder niet, vanwege studie, maar qua resultaat is dit natuurlijk top.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 06, 2008 9:50 pm

Zijn er nog steeds mensen die van der Sar een meevoetballende keeper vinden?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo feb 06, 2008 10:00 pm

Ach, als ie de ballen maar tegenhoudt, en dat doet ie prima. Verder speelt Nederland prima. De enige die een beetje uit de toon valt was Babel, maar die is inmiddels gewisseld.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Starring

Bericht door Starring » wo feb 06, 2008 10:05 pm

Jöhnk schreef:Zijn er nog steeds mensen die van der Sar een meevoetballende keeper vinden?
Hij heeft 't verleerd. Moet schijnbaar opnieuw getraind/ingeslepen worden.
AFCA!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo feb 06, 2008 10:15 pm

0-3. Het is een oefenduel, maar dit is zeker qua resultaat meer dan uitstekend.

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » wo feb 06, 2008 10:30 pm

Jöhnk schreef:Zijn er nog steeds mensen die van der Sar een meevoetballende keeper vinden?
Yup ... Jij niet dus ??? Waar moest hij vanavond mee voetballen dan ???
Van der Sar is een sluitpost waar je als verdediging op terug kunt vallen ...

Uitstekende wedstijd van Oranje vanavond.
Gio vond ik niet al te best, voor de rest prima ...
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 06, 2008 10:32 pm

in Split. :icon_biggrin.gif: Hij roste de ene na de andere bal blind naar voren of over de zijlijn.

Verder een uitstekende keeper, daarover geen twijfel.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 06, 2008 10:39 pm

Starring schreef:Zowaar geen slechte wedstrijd, althans 1e helft. Holland speelt bij vlagen goed positiespel, eindelijk zuiverheid in de passing bij de heren. Kan Ajax nog een puntje van zuigen.
Oranje heeft veel meer kwaliteit dan Ajax. Geen absolute top, maar in vergelijking met Ajax (of PSV of Feyenoord of AZ) een topteam.
Het stinkt aan alle kanten!

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » wo feb 06, 2008 10:41 pm

@ Jonk

:666.gif:

Dat noem ik dus niet meevoetballen, duh ....

Als je onmogelijke ballen aangespeeld krijgt .... :1evil.gif: VDS rulez ..... :headbang.gif:

Ennuh, Joey, zeur toch niet zo ... Oranje heeft echt wel kwaliteit ... :neutral.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Starring

Bericht door Starring » wo feb 06, 2008 10:45 pm

joey schreef:
Starring schreef:Zowaar geen slechte wedstrijd, althans 1e helft. Holland speelt bij vlagen goed positiespel, eindelijk zuiverheid in de passing bij de heren. Kan Ajax nog een puntje van zuigen.
Oranje heeft veel meer kwaliteit dan Ajax. Geen absolute top, maar in vergelijking met Ajax (of PSV of Feyenoord of AZ) een topteam.
Mwah, individueel heeft Oranje ongetwijfeld meer kwaliteit als Ajax, dat durf ik niet te ontkennen, Joey. Ik doelde echter met name op de passing 'onderling', los van het positiespel en het niet goed druk zetten van Kroatië. Dat was vanavond gewoon goed verzorgd. Weinig errors.

Bij Ajax heeft een pass over 10 meter slechts 50% slagingskans, als je begrijp wat ik bedoel. Dat is volstrekt Ajax-onwaardig. Bijna niemand herkent ons ook meer. Het is dat die spelers met een rood-witte shirt aan spelen. :hypocrite.gif:
AFCA!

Plaats reactie