Het scoutingshoekje van Enganche

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » ma jan 21, 2008 9:04 pm

Marillion schreef:Al bijna 22? Het is toch wat. Ik hoop dat hij zijn pensioen al goed heeft geregeld.
Zijn wel 22 Afrikaanse jaren.

elliquido

Bericht door elliquido » ma jan 21, 2008 11:16 pm

optie?

============
Bayern positief over verhuur Podolski
21 januari 2008

Bayern München staat open voor een verhuur van Lukas Podolski. De aanvaller kan bij de Zuid-Duitsers niet meer op speeltijd rekenen door de komst van Miroslav Klose, Luca Toni en Franck Ribery.

Podolski wil een einde maken aan zijn resererol om zijn kansen op de Duitse EK-selectie niet in gevaar te brengen. De international mag zich onder meer in de belangstelling verheugen van Manchester City.

Bayern staat na een eerdere aarzeling open voor een tijdelijk vertrek van Prinz Poldi. "Ik wil hem helpen naar het EK te gaan", zegt algemeen directeur Uli Hoeness. "Als wij hem uitlenen en alles gaat goed, is het voor alle partijen een prima zet geweest."
===============
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 21, 2008 11:28 pm

Neuh, laten we maar eens achterin beginnen. En als we dan nog een paar centen over hebben komen we vanzelf op het middenveld uit. Het maken van doelpunten is het probleem niet. We krijgen er veel te veel tegen.
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 21, 2008 11:29 pm

Bovendien moet je alleen huren als het om een unieke speler gaat. Podolski is een overschatte speler, die volgens mij niet in Nederland komt ballen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 22, 2008 3:03 am

Matías Cahais

Profiel officiële website Boca Juniors

Afbeelding

Club: Boca Juniors
Geboortedatum: 24 december, 1987 (20 jaar)
Nationaliteit: Argentijns
Lengte: 1,86 meter
Gewicht: 85 kg
Voorkeursbeen: links
Voorkeurspositie: linker centrumverdediger
Rugnummer: 20

Afbeelding

Rapport:
Linker centrumverdediger van Boca Juniors en wereldkampioen met Argentinië. Maakte op zeventien-jarige leeftijd al z'n debuut in de hoofdmacht, maar is inmiddels nog niet doorgebroken. Doorliep de vele Argentijnse jeugdselecties en blonk vrijwel altijd uit vanwege z'n fysieke voorsprong. Cahais is lang, fysiek sterk en toch nog tamelijk wendbaar en niet al te traag. Door de lucht is hij moeilijk te kloppen. Bovendien beschikt hij over een goede dosis defensief inzicht. Het gebrek aan ervaring op het hoogste niveau is echter wel te merken aan z'n spel. In de paar keer dat ik hem daar in actie zag wilde hij nog steeds veel met z'n fysieke kracht oplossen. Hij wilde constant z'n man voelen en raakte vaak zelfs in paniek wanneer hij deze niet meer voor zich had. Een speler van zijn leeftijd had wat dat betreft al verder moeten zijn. Dan denk ik vooral aan het wat slimmer mandekken in de zestien, maar bijvoorbeeld ook aan het verdedigen in de zone en het vooruit verdedigen. Cahais heeft nog wat moeite dingen met z'n inzicht op te lossen, puur omdat hij te weinig uitdaging heeft gehad en de meeste dingen met z'n fysiek heeft op kunnen lossen. Doordekken is verder geen probleem bij deze speler.

Wat het vooruit verdedigen betreft verdedigt Cahais het liefst niet op een hoge lijn. Eerlijk gezegd verwacht ik wat dat betreft echter weinig problemen bij FC Groningen, aangezien Groningen voornamelijk in de aanval, op het middenveld en via de backs druk zet en de centrale verdedigers vooral strak doordekken. Kruiswijk is eigenlijk alleen goed bruikbaar in de zone met weinig ruimte in z'n rug vanwege z'n geringe wendbaarheid en grote draaicirkel. En Sankoh is vooral sterk in de mandekking, maar is ook niet al comfortabel met teveel meters in z'n rug. Cahais lijkt van de huidige centrumverdedigers dus eerder op de vervanger van Sankoh, ook al is het Kruiswijk die komende zomer weggaat. Ook wat het goed verlenen van rugdekking en in opbouwende zin doet hij wel aan Sankoh denken. In de opbouw brengt Cahais weinig. Technisch is hij goed onderlegd, maar verwacht vooral niet teveel inventiviteit. Toch heeft deze speler genoeg talent om een en ander, zoals het verdedigen in de zone, op te pikken en zie ik hem absoluut slagen bij FC Groningen. Een speler waar Groningen nog plezier aan gaat beleven en geld aan gaat verdienen, durf ik na die paar wedstrijden van hem wel te stellen. Onder voorwaarde dat hij nu eindelijk regelmatig de kans krijgt op het hoogste niveau.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di jan 22, 2008 4:23 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 22, 2008 3:16 am

20/1/2008 - 'Feyenoord greep naast Dayro Moreno'
(Gepost door K)

Volgens Roemeense media heeft Feyenoord naast de Colombiaanse aanvaller Dayro Moreno gegrepen. De aanvaller van Once Caldas vertrekt definitief naar Steaua Boekarest zo bevestigde Once Caldas inmiddels al. Roemeense media melden dat Feyenoord in december al een bod van 2 miljoen euro had neergelegd voor de aanvaller. Moreno treft bij de Roemeense club twee andere Colombianen Róbinson Zapata en Jose Moreno.
FN

Voor de mensen met een goed geheugen wellicht nog wel bekend van het jeugd WK hier in Nederland. Wel een behendig, leep spitsje. Heeft ook een goed seizoen gedraaid bij Once Caldas in de Colombiaanse competitie en won daar natuurlijk ook al de Libertadores. Is ooit wel eens in verband gebracht met Ajax in de wat vagere Zuid-Amerikaanse media (kwam laatst nog een bericht tegen, geloof ik). Staat alleen niet echt bekend om z'n geweldige gedrag en mentaliteit.

Misschien dat de naam Jabu bekend voorkomt? Hij schijnt en jaartje of wat terug bijna rond te zijn geweest met een club uit Kroatië.

Afbeelding

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2008 7:46 am

Thomas, ik lees net op een website dat Eduardo Ratinho van Brazilie naar Toulouse vertrekt.

Nu is het misschien raar maar in FM vond ik hem altijd wel een groot talent. En aangezien ze het bij FM niet al te vaak mis hebben ben ik benieuwd wat jij van hem vindt mocht je hem kennen? Was het iets voor Ajax geweest?

Toulouse is toch op zich een club van wie we het moeten winnen.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 28, 2008 2:39 pm

Hij zal wel niet hebben kunnen aarden in Moskou, want die jongen kan wel ballen hoor. Het is wel een Braziliaanse wingback, dus geweldig verdedigen zit er niet in, maar hij is ontzettend snel, sterk aan de bal en heeft een mooie trap. Bovendien is het niet zo'n ukkie. Ik ben er wel gecharmeerd van, ja. Had niet gedacht dat hij haalbaar zou zijn voor een club als Toulouse. Maar goed, je daalt al snel in achting als je het niet trekt bij een bepaalde club.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 29, 2008 5:23 am

Bruno Silva kan ook niet verdedigen....dan was zo een dude toch wel een stukkie beter ( ook jonger) geweest of niet?
IK GELOOF!!!!!!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » di jan 29, 2008 11:37 am

Bruno Silva kan ook niet verdedigen....dan was zo een dude toch wel een stukkie beter ( ook jonger) geweest of niet?
Hangt er vanaf. Denk dat Ajax vooral ervaring zocht in de achterhoede. ze Zwakken zowieso liever de subtop van Nederland af, dan het halen van een talent waarvan ze veel minder info hebben.
Pompiedom

generaal

Bericht door generaal » di jan 29, 2008 12:54 pm

Maurice schreef:
Hangt er vanaf. Denk dat Ajax vooral ervaring zocht in de achterhoede. ze Zwakken zowieso liever de subtop van Nederland af, dan het halen van een talent waarvan ze veel minder info hebben.
Zo moeilijk is het niet hoor.

Sankoh - Heitinga - Bottinelli - Pieters (of De Fauw)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 29, 2008 12:59 pm

De Fauw lijkt me niets als linksback. Bottinelli past niet zo bij Ajax.

generaal

Bericht door generaal » di jan 29, 2008 1:13 pm

Thomas schreef:De Fauw lijkt me niets als linksback. Bottinelli past niet zo bij Ajax.
Gewoon je systeem omgooien joh. Zo'n achterhoede is goud waard.

Starring

Bericht door Starring » di jan 29, 2008 2:20 pm

Hongarije is een technisch voetballand, hier in Nederland wordt gespeeld op een manier die ons ligt.’’ Aldus Dzsudzsak.

Bron: AD
Ik weet niet in hoeverre je kennis reikt m.b.t. voetballand Hongarije, maar klopt dat? Zijn ze een beetje technisch daar? Dat zou betekenen dat Balazs geen uitzondering is. Die gast is een groot talent. Een rasvoetballer pur sang. Een zwaar verbeterende versie van Mitea....
AFCA!

generaal

Bericht door generaal » di jan 29, 2008 6:49 pm

Starring schreef:
Hongarije is een technisch voetballand, hier in Nederland wordt gespeeld op een manier die ons ligt.’’ Aldus Dzsudzsak.

Bron: AD
Ik weet niet in hoeverre je kennis reikt m.b.t. voetballand Hongarije, maar klopt dat? Zijn ze een beetje technisch daar? Dat zou betekenen dat Balazs geen uitzondering is. Die gast is een groot talent. Een rasvoetballer pur sang. Een zwaar verbeterende versie van Mitea....
Ja, dat klopt wel. Er is zelfs een tijd geweest dat Hongarije tot de beste ploegen ter wereld hoorde (beter dan Oranje 74 en 78) onder leiding van Puskas. Ze hebben eigenlijk altijd technisch, verzorgd voetbal gespeeld.

Ook wel een leuke wetenswaardigheid: momenteel speelt er niemand van boven de 30 in dat elftal. Naast onze Hongaar zijn spelers als Gera, Huszti, Farkas, Priskin, Vass en Feczesin jongens om in de gaten te houden. Bij AEK Athene staat Tözser onder contract, maar daar heb ik nog niks over gelezen.

Starring

Bericht door Starring » di jan 29, 2008 7:49 pm

Hongarije had inderdaad zo zijn gloriejaren. Ik vind het raar dat Ajax dus dat land links laat liggen in de scouting. Maar goed, wat is niet raar aan de scouting van Ajax? Die Dzsudzsak is toch omstreeks augustus/september gecontracteerd, generaal? Ook al over het hoofd gezien. Wat heeft ie gekost?

De door jou genoemde spelers, zijn die nog in eigen land actief?
AFCA!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 29, 2008 7:52 pm

Zoltan Gera sowieso niet. Die jongen zou toen ook naar PSV, maar dat ging toen niet door. Staat bij WBA onder contract en is alweer bijna 28. Huszti is een middenvelder die bij Hannover 96 speelt en is ook zeker geen talent meer. Die andere namen ken ik zo niet.

generaal

Bericht door generaal » di jan 29, 2008 7:53 pm

Starring schreef:Hongarije had inderdaad zo zijn gloriejaren. Ik vind het raar dat Ajax dus dat land links laat liggen in de scouting. Maar goed, wat is niet raar aan de scouting van Ajax? Die Dzsudzsak is toch omstreeks augustus/september gecontracteerd?

De door jou genoemde spelers, zijn die nog in eigen land actief?
Ik heb gehoord dat Ajax hem in de zomer al in de peiling had (dankzij Zee), maar dat daar door Van Geel niets op uit werd gedaan.

Nee, spelen o.a. bij Hannover, West Bromwich Albion en Brescia. Maar uit de jeugdploegen valt genoeg te plukken.

NFP

Bericht door NFP » wo jan 30, 2008 1:25 am

Hij is bij PSV in het vizier gekomen omdat men een tip kreeg afgelopen zomer dat er een talentvolle jongen rondliep in Hongarije. Daardoor is men gaan kijken en hebben verschillende mensen uit het scoutingsapparaat hem aan het werk gezien, inclusief Piet de Visser. Met andere woorden, ook PSV is zelf niet buitengewoon actief in Hongarije, qua scouting.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 30, 2008 6:16 am

Ach, dat ze toen wat goede spelers hadden wil nog niet zeggen dat je daar gelijk moet gaan scouten. Laat Ajax maar eerst de zaken in Brazilie en Argentinie op orde stellen. Maar iemand in Oost Europa neerzetten zou geen kwaad kunnen
IK GELOOF!!!!!!

Starring

Bericht door Starring » wo jan 30, 2008 2:06 pm

Rishi schreef:Ach, dat ze toen wat goede spelers hadden wil nog niet zeggen dat je daar gelijk moet gaan scouten.
Het mooie is, er lopen juist nu goede spelers rond volgens geruchten. Eens een kijkje nemen naar een topwedstrijd of 2 kan zeker geen kwaad, toch Rishi?
Laat Ajax maar eerst de zaken in Brazilie en Argentinie op orde stellen. Maar iemand in Oost Europa neerzetten zou geen kwaad kunnen
Ajax dient overal haar ogen open te houden. Wereldwijd wordt talent geboren. Al blijft Zuid-Amerika een goudmijn.
AFCA!

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 01, 2008 10:39 am

Starring schreef:
Rishi schreef:Ach, dat ze toen wat goede spelers hadden wil nog niet zeggen dat je daar gelijk moet gaan scouten.
Het mooie is, er lopen juist nu goede spelers rond volgens geruchten. Eens een kijkje nemen naar een topwedstrijd of 2 kan zeker geen kwaad, toch Rishi?
Laat Ajax maar eerst de zaken in Brazilie en Argentinie op orde stellen. Maar iemand in Oost Europa neerzetten zou geen kwaad kunnen
Ajax dient overal haar ogen open te houden. Wereldwijd wordt talent geboren. Al blijft Zuid-Amerika een goudmijn.
Ik ben het ook met je eens hoor. Alleen zijn de laatste jaren nou niet bepaald veel topspelers gekomen uit Hongarije. Logisch dat bij een club waar de scouting zo beroerd is niemand in Hongarije zit.
IK GELOOF!!!!!!

Mourinho

Bericht door Mourinho » vr feb 08, 2008 11:41 am

Wat vinden we van Pablo Javier Zabaleta Girod? Even los van het feit of hij überhaupt haalbaar is. Hij speelt nu bij Espanyol. De clubwebsite meldt dat hij een verdediger is; eurosport vindt het een middenvelder en op die manier heb ik 'm ook leren kennen tijdens het WK-onder 20 in Nederland. Een fantastische voetballer die tijdens dat toernooi op mij meer indruk maakte dan ene Messi...
Labor omnia vincit

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 08, 2008 12:18 pm

NFP schreef:Hij is bij PSV in het vizier gekomen omdat men een tip kreeg afgelopen zomer dat er een talentvolle jongen rondliep in Hongarije. Daardoor is men gaan kijken en hebben verschillende mensen uit het scoutingsapparaat hem aan het werk gezien, inclusief Piet de Visser. Met andere woorden, ook PSV is zelf niet buitengewoon actief in Hongarije, qua scouting.
Zo'n beetje zoals Ajax aan Litmanen gekomen is.
Je moet je niet rijk rekenen. Ajax ontdekte Litmanen, waarna Nederlandse clubs in Finland gingen scouten. Maar een speler van het niveau Litmanen ontdekten ze niet meer. Ik bedoel, Hongarije staat niet bekend als kweekvijver van supertalenten.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 08, 2008 1:17 pm

NiklosZ schreef:Wat vinden we van Pablo Javier Zabaleta Girod? Even los van het feit of hij überhaupt haalbaar is. Hij speelt nu bij Espanyol. De clubwebsite meldt dat hij een verdediger is; eurosport vindt het een middenvelder en op die manier heb ik 'm ook leren kennen tijdens het WK-onder 20 in Nederland. Een fantastische voetballer die tijdens dat toernooi op mij meer indruk maakte dan ene Messi...
Hij bestrijkt hoe dan ook de hele rechterflank als rechtsback of buitenste rechtshalf. Bij Espanyol speelt hij (ook) als verdedigende middenvelder. Als back heb ik het altijd wel een goede gevonden. Leek mij de opvolger van Zanetti in het Argentijnse elftal. Hij is natuurlijk pas 23, maar ik had verwacht dat het wel wat sneller met hem zou gaan.

Plaats reactie