SC Heerenveen 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
martijn401

Bericht door martijn401 » vr feb 01, 2008 8:30 am

Alves mogelijk rest van seizoen geschorst'
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Hoewel voor SC Heerenveen het akkoord met Middlesbrough over de verkoop van Afonso Alves rechtsgeldig is, denkt AZ-voorzitter Dirk Scheringa dat de wereldvoetbalbond FIFA harde maatregelen zal nemen tegen alle betrokkenen en Alves in het bijzonder.
Afonso Alves

"Hij maakt kans de rest van het seizoen geschorst te worden. Wij hebben een waterdicht contract.” Scheringa heeft een claim gelegd bij de KNVB. De voetbalbond gaf Alves donderdagavond vrij en tekende de overschrijvingspapieren. Alves heeft inmiddels een tewerkstellingsvergunning voor Engeland.

Opvallend genoeg startte de illegale makelaar Caio Ziller de onderhandelingen met Heerenveen-directeur Yme Kuiper om Alves los te weken voor ten minste 18 miljoen euro. Naar Ziller is evenals zijn compaan Tiburcio een internationaal opsporingsbevel uitgegaan.

Toppie

Bericht door Toppie » vr feb 01, 2008 8:50 am

Een hoop winst maar een smerig spelletje van beide partijen , Hoerenveen en Zaakwaarnemers (inclusief Alves)

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 9:16 am

Heerenveen staat volledig in zijn recht. De arbitragecommissie heeft bepaald dat Heerenveen Alves mag overschrijven naar een andere club.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 01, 2008 11:54 am

Voor Heerenveen is deze zaak nu afgedaan. Zij hebben de overeenkomst met AZ nooit afgerond. Dat heeft Alves misschien wel gedaan maar dat is niet hun probleem.

Het is nu een zaak tussen Alves en AZ. Waarbij Middlesbrough nog wel eens raar op zou kunnen kijken als blijkt dat meneer inderdaad een overeenkomst met AZ heeft. Dan weten ze daar ook vast wat er gebeurd als meneer een paar doelpunten maakt en ergens anders een paar extra euro's kan beuren.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 11:59 am

Bij Heerenveen springen ze een gat in de lucht. Zij zijn van het probleem af en hebben de hoofdprijs binnen.
Alves gaat grote problemen krijgen. Berg je maar voor de rancune van Scheringa. :aai.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 01, 2008 12:22 pm

Scheringa is alleen ook een beetje dom. AZ heeft alles op Alves gezet en is daardoor 'vergeten' dat het nu nog steeds geen spits heeft. Een vervanger is er niet geregeld en men blijft maar 'hopen' op die Alves. Alves wil niet en zal dus ook totaal niet willen presteren in AZshirt. Wat schiet je hier nu in vredesnaam mee op? AZ had gewoon vorige week de boel moeten afblazen en de eer aan hunzelf moeten houden. Vervanger zoeken en klaar was kees. Maar, nee...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 12:46 pm

Vind ik ook. Wat moet je met een speler die niet wil? Grote ego's daar in Alkmaar.
PSV had ooit Nedved bijna binnen. Hij had zijn woord al gegeven, maar toen kwam Lazio en was hij de afspraak met PSV vergeten. PSV heeft dat toen laten zitten, want wat moet je met een onwillige speler? Zeer verstandig, geen machogedoe maar gewoon nuchter denken.

Louis is natuurlijk weer teleurgesteld. Misschien moet hij een hotel in de stijl van AR beginnen:

Scheringa gaat het zakelijk aanpakken

TECHENDORF - Dirk Scheringa legt zich niet neer bij de gang van zaken omtrent de overgang van Afonso Alves naar Middlesbrough. "We moeten dit aanvechten bij de FIFA", zei de voorzitter van AZ vanuit het Oostenrijkse Techendorf. "Alves heeft een contract bij ons."

Scheringa was vrijdag behoorlijk rustig. "Mijn boosheid valt wel mee", zei hij. "Het enige wat we nu kunnen doen, is deze kwestie heel zakelijk aanpakken."

Louis van Gaal vindt het onbegrijpelijk dat Alves een contract voor vierenhalf jaar bij Middlesbrough kon ondertekenen. "Ik ben teleurgesteld over de rechtsgang in Nederland", zei de trainer van AZ, die zich al eerder had neergelegd bij het feit dat Alves niet meer naar Alkmaar kwam.

"Ik ben verbaasd over het feit dat iemand zomaar een contract kan ondertekenen en dan naar een andere club gaat. Het is teleurstellend dat dit in Nederland kan."
nu.nl

Is niet meer dan logisch. De KNVB heeft bepaald dat Heerenveen met andere clubs mocht onderhandelen. Dit omdat de gehele transfer niet was afgerond. Alleen op grond van een contract met een speler kun je geen transfer claimen. Wat Alves met AZ heeft afgesproken is niet het probleem van Heerenveen. Anders zou Heerenveen de dupe worden van het wangedrag van Alves.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr feb 01, 2008 11:38 pm

joey schreef:Vind ik ook. Wat moet je met een speler die niet wil? Grote ego's daar in Alkmaar.
Maar toen ie het contract van AZ tekende wou die blijkbaar wel.. ik snap AZ aan de ene kant wel, ik snap dat ze dit niet zomaar laten lopen, je zegt dan toch niet van 'o jammer, je hebt dan wel een contract bij ons getekend maar ach als je liever niet wil, even goede vrienden hoor..' maar wat ik niet begrijp is dat ze niet ondertussen toch ook naar een andere spits hebben gezocht.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 11:41 pm

Je zegt het. Ze weten al een weekje of drie dat hij niet wil.

Uithuilen en opnieuw beginnen. Dat hadden ze drie weken geleden moeten doen.

Stel dat de FIFA AZ in het gelijk stelt, wat dan? Ze kennen AZ heus geen tien miljoen toe of zo. En dan zit AZ nog zonder spits. Volgens mij maken ze zoveel lawaai om de aandacht af te leiden van de slechte resultaten.

peter

Bericht door peter » za feb 02, 2008 8:45 pm

Heerenveen dendert rustig verder. Nu alweer 3-0 (Sulejmani, Pranjic en Bradley) tegen Vitesse. Die zijn echt 'on fire'.

peter

Bericht door peter » za feb 02, 2008 8:55 pm

Zuiverloon en Beerens zetten Heerenveen na ruim een uur op een comfortabele marge. 5-0.

generaal

Bericht door generaal » za feb 02, 2008 9:10 pm

7-0 inmiddels.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » za feb 02, 2008 9:36 pm

Van Geel, ga is effe heerenveenen.
Pompiedom

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 02, 2008 11:45 pm

Ik vind het toch vooral prachtig dat Heerenveen gewoon beter presteert zonder die overschatte lul Alves. En ik gun het Verbeek. Uitstekende trainer die z'n teams gewoon naar hun kracht laat spelen. Een paar jaar terug had hij vooral verdedigende kwaliteiten en liet hij z'n elftal spelen met drie verdedigende middenvelders en nu heeft hij Heerenveen weer met een totaal andere ploeg op de rails. Jammer genoeg gaf hij laatst aan niet zomaar onder iedere trainer als assistent te willen werken.

Bradley: 12 doelpunten en 5 assists.

Sulejmani: 8 doelpunten en 8 assists.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2008 11:48 pm

Het zou toch schitterend zijn als hij Hveen op de valreep nog even kampioen maakt. Maar dat zal er wel niet van komen.

Die man is toe aan een stap hogerop. Feyenoord lijkt me wel wat voor hem.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo feb 03, 2008 12:17 am

Wat een prachtige paradox!
Jöhnk schreef:Die man is toe aan een stap hogerop. Feyenoord lijkt me wel wat voor hem.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Chris

Bericht door Chris » zo feb 03, 2008 4:20 pm

Zat gister wederom op de tribune, en moet eerlijk bekennen dat dit in 3 jaar dat ik er zit één van de beste wedstrijden is die ik gezien heb. Vooral het eerste kwartier was het voetbal van een zeer hoog niveau. Heerenveen begon daarna wat laconiek te worden en kwam Vitesse terug in de wedstrijd. Maar de 2de helft was wederom erg sterk van Heerenveen, aanvallen over 10 schijven waren meerdere malen te zien en combinaties op de vierkante centimeter. Uitblinkers: Roorda, Zuiverloon, Pranjic. Roorda was echt op top, konden ze dit middenveld maar voor een langere periode bij elkaar houden. Ook Poulsen begint steeds beter te voetballen en begint steeds belangrijker te worden voor het team. Eens kijken of de defensie PSV tegen kan houden volgende week.
Chris a.k.a Giiser

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 03, 2008 4:23 pm

Grappig dat Zuiverloon het steeds uitstekend blijkt te doen als ik niet kijk, de wedstrijden die ik van hem zie maakt hij toch veel foutjes.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo feb 03, 2008 4:24 pm

Roorda gaat denk ik heel snel stappen maken naar de top. Die jongen vind ik met de week beter worden.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo feb 03, 2008 4:25 pm

Daniel_vT schreef:Grappig dat Zuiverloon het steeds uitstekend blijkt te doen als ik niet kijk, de wedstrijden die ik van hem zie maakt hij toch veel foutjes.
Klopt dat maakt wekelijks wel een paar foutjes, maar ik vind hem ook in bijna elke wedstrijd hele goede dingen doen.

generaal

Bericht door generaal » zo feb 03, 2008 5:10 pm

Zlatan Son of God schreef:Roorda gaat denk ik heel snel stappen maken naar de top. Die jongen vind ik met de week beter worden.
Wat mij betreft haalt PSV het Heerenveen-trio Roorda-Sulejmani-Bradley naar Eindhoven als Afellay vertrekt.

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 03, 2008 5:20 pm

Wat mij betreft niet en doet Ajax dat + Beerens.

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 03, 2008 5:29 pm

Zuiverloon
IK GELOOF!!!!!!

generaal

Bericht door generaal » zo feb 03, 2008 5:30 pm

Daniel_vT schreef:Wat mij betreft niet en doet Ajax dat + Beerens.
Hoe vind je deze: Beerens, Pranjic en Zuiverloon naar Ajax en Roorda, Sulejmani en Bradley naar PSV; we roven die Friezen helemaal leeg :headbang.gif: .

peter

Bericht door peter » zo feb 03, 2008 5:33 pm

Beerens, Pranjic en Zuiverloon liften mee op het succes. Zijn heus geen sterkhouders.

Plaats reactie