Edgar Davids

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jan 31, 2008 12:29 pm

Vooral die eerste overtreding vond ik heel erg vies. Ajax onwaardig, maar dat is alles aan ons op dit moment.

Adrie hoeft geen 4-4-2 te spelen. Gewoon Lindgren op de positie van Perez en Perez op de positie van Rommedahl. Als Perez het dan nog weet te verprutsen, dan moet je daar Kennedy neerzetten. Geen garantie voor succes, maar ik verwacht wel iets meer voetbal dan. Sowieso heb je dan een middenveld waarin Gabri en Davids geen limiet hoeven te halen voor de Marathon van Peking.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 12:34 pm

Overigens viel bakkiechoco wel goed in gisteravond... tenminste het was een levensgrote verbetering op Rommedahl.
Pompiedom

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 31, 2008 12:48 pm

Peter schreef:Vooral die eerste overtreding vond ik heel erg vies.
Helemaal mee eens.
De 2e was keihard en onnodig, maar hij ging in ieder geval enigszins voor de bal en de tegenstander zag het aankomen. De 1e had echter niets met voetbal te maken, hij ging puur voor de man en had alleen maar de intentie om Farfan uit de wedstrijd te schoppen...schandelijk.

Maar ja, daar wordt hij blijkbaar niet voor gestraft. Een slechte zaak eigenlijk, maar dat scheelt hem een paar wedstrijden extra schorsing.

Jesse

Bericht door Jesse » do jan 31, 2008 1:17 pm

Ik vraag me af of hij zijn rode kaart gaat aanvechten om er bij te zijn tegen Feyenoord.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » do jan 31, 2008 1:29 pm

Rode kaart kost Davids twee wedstrijden
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jan 31, 2008 1:29 pm

Ajax.nl
Edgar Davids is door de KNVB voor twee wedstrijden plus een voorwaardelijk duel geschorst. De middenvelder ontving in de slotfase van Ajax – PSV een rode kaart. Ajax gaat niet in beroep tegen de straf.

Door de schorsing moet Davids de Klassieker tegen Feyenoord en de uitwedstrijd tegen Roda JC verplicht aan zich voorbij laten gaan. Voor het thuisduel tegen Sparta (15 februari, 20.30 uur) kan trainer Adrie Koster wel weer een beroep doen op de diensten van de routinier.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 1:46 pm

En terecht dat ze niet in beroep gaan... Schandalig gewoon.
Pompiedom

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do jan 31, 2008 1:49 pm

Zijn er nog ergens beelden van deze schandelijke akties?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 31, 2008 1:50 pm

Goh, geen acht wedstrijden. :hypocrite.gif:

Ik ben na gisteravond voor het eerst serieus gaan twijfelen of Davids er wel weer bovenop komt. Hij was werkelijk dramatisch. Z'n aannames, z'n handelingssnelheid, jeetje.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 1:54 pm

Ik ben na gisteravond voor het eerst serieus gaan twijfelen of Davids er wel weer bovenop komt. Hij was werkelijk dramatisch. Z'n aannames, z'n handelingssnelheid, jeetje.
Tja ik zei het al voor de wedstrijd, maar iedereen zei dat hij er wel weer boven op komt....

God wat ben ik in ene blij dat hij geschorst is, en lang leve lindgren.
Pompiedom

Toppie

Bericht door Toppie » do jan 31, 2008 2:43 pm

Raymon schreef:Zijn er nog ergens beelden van deze schandelijke akties?
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=4198

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 31, 2008 2:49 pm

Thomas schreef:Ik ben na gisteravond voor het eerst serieus gaan twijfelen of Davids er wel weer bovenop komt. Hij was werkelijk dramatisch. Z'n aannames, z'n handelingssnelheid, jeetje.
Drie weken geleden was hij de redder en nu kan hij er opeens niets meer van? Dat ligt toch iets genuanceerder. Davids kan heus nog wel een bal aannemen. In de rol die hij gisteren had was hij binnen een half uur gesloopt. Hij is wel 35.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 31, 2008 4:18 pm

Kan de aanklager nou ook nog een onderzoek instellen naar die eerste gemene overtreding waar hij geen kaart voor kreeg??

Verder vind ik de straf trouwens belachelijk laag... dat had best een wedstrijd of 5 mogen zijn...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Arthur

Bericht door Arthur » do jan 31, 2008 4:19 pm

Volgens mij beoordeelde Wegereef het als geen zware overtreding. Als hij het uberhaupt niet had gezien, dan zou het nog wel kunnen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 31, 2008 4:20 pm

Voor de tackle waar hij daadwerkelijk rood voor kreeg? Doe niet zo belachelijk. Een tackle met twee benen is absoluut rood, maar daar komen nooit zware schorsingen van hoor.

Voor die eerste actie krijgt hij waarschijnlijk niets. Ik heb volgens mij nog nooit eerder meegemaakt dat een speler gestraft werd voor twee incidenten in dezelfde wedstrijd.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 31, 2008 4:22 pm

Neej, ik ook niet... daarom vroeg ik me ook af of het kon... sorry hoor... :blush.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 31, 2008 4:23 pm

Ik ben verder niet boos hoor. :smallgrin.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 31, 2008 4:25 pm

Oh... opluchting... pfew.. :)

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jan 31, 2008 4:38 pm

Ik denk overigens dat het in theorie wel mogelijk is. Niet dat het nog gaat gebeuren, dat niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 31, 2008 4:47 pm

Dat het in theorie mogelijk is ontken ik ook niet. Ik heb het volgens mij alleen nog nooit zien gebeuren.

999

Bericht door 999 » do jan 31, 2008 7:49 pm

De overtreding van Davids op Farfán,net
voor die op Méndez,blijft onbestraft.De
situatie is waargenomen door de arbiter
en er is ook voor gefloten.Daarom kan
er achteraf geen vooronderzoek meer
naar worden verricht.
TT.
Blij met de punten ...

Frank

Bericht door Frank » do jan 31, 2008 8:22 pm

Ik vind het maar een vreemd verhaal.

Het gebeurt toch wel vaker dat er voor een overtreding gefloten wordt (dat er dus een overtreding geconstateerd wordt), dat er geen kaart getrokken wordt en dat de speler later alsnog een schorsing krijgt?

Ik kan het niet volgen, eerlijk gezegd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

999

Bericht door 999 » do jan 31, 2008 8:41 pm

Frank schreef:Ik vind het maar een vreemd verhaal.

Het gebeurt toch wel vaker dat er voor een overtreding gefloten wordt (dat er dus een overtreding geconstateerd wordt), dat er geen kaart getrokken wordt en dat de speler later alsnog een schorsing krijgt?

Ik kan het niet volgen, eerlijk gezegd.
Maar dan heeft de arbiter niks gezien.Nu wel en is van oordeel dat het wel meeviel, tja voor het zelfde geld breek ie z'n scheenbeen.

Verder moet dit ook weer niet te lang gaan duren, tis gebeurt, mag niet, PUNT.
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 01, 2008 7:33 am

Ajax en Davids komen gewoon goed weg.
Zoals Suarez laatst tegen NAC ook al goed weg kwam met zijn dubbele natrappen...nooit meer iets van gehoord trouwens.

Je zou bijna gaan denken dat schorsen op basis van tv beelden uit is :wink.gif:

martijn401

Bericht door martijn401 » vr feb 01, 2008 8:28 am

vr 01 feb 2008, 05:30 | 0 reacties
Wegereef: "Ook eerste actie Davids rood"
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Edgar Davids ontloopt een langere schorsing dan de twee duels en één voorwaardelijk, die hij kreeg naar aanleiding van zijn rode kaart tegen PSV. De Ajacied werd door scheidsrechter Jan Wegereef in blessuretijd naar de kant gestuurd wegens een keiharde charge op Edison Mendez. Achteraf vindt de leidsman dat hij de aanvoerder van Ajax al eerder naar de douche had moeten sturen. "Na het zien van de tv-beelden was ook de eerste actie, een overtreding op Jefferson Farfán, rood waard", aldus de arbiter. " Het zou me niet verbazen als de aanklager betaald voetbal nog een onderzoek instelt."
Edgar Davids kan vertrekken.

Volgens de KNVB is de aanklager vooralsnog niet in actie gekomen omdat één assistent-scheidsrechter verklaarde het incident te hebben waargenomen en Davids onschuldig achtte. Die lezing staat haaks op de lezing van arbiter Wegereef, die het voorval zelf niet heeft beoordeeld. "Mijn assistenten helaas ook niet, vertelden ze me na de wedstrijd. Was het maar tien meter verder naar links gebeurd. Zoals je hebt kunnen zien, is het spel hervat met een inworp. Ik zag wel een duel, maar doordat Davids en Farfán met hun rug naar me toe stonden, werd mijn zicht op de situatie geblokkeerd. Ik heb totaal niet waargenomen wat er werkelijk gebeurde, terwijl ik tien meter van de situatie af stond. Op tv was het een heel ander verhaal en besefte ik dat ik toen al rood had moeten trekken."

Als de aanklager definitief besluit geen vooronderzoek te starten, is dat goed nieuws voor de Ajacied, die anders wellicht zeven in plaats van twee duels had moeten toekijken. Reglementair staat er voor een 'grove overtreding' als die van Davids op Farfán een straf van vier duels. Bovendien zou de ene wedstrijd voorwaardelijk, die hij incasseerde voor de rode kaart die hij wél kreeg, worden omgezet in een onvoorwaardelijke. Met zijn huidige schorsing mist Davids de competitieduels tegen Feyenoord thuis en Roda JC uit.

Plaats reactie