SC Heerenveen 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 29, 2008 10:48 pm

Alves zat vanavond bij Middlesborough op de tribune en wordt daar morgen gekeurd. Zou er dan eindelijk een einde komen aan die vreselijke soap?

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 29, 2008 11:07 pm

Op de officiële site van Middlesbrough doen ze alsof ze hem al bijna binnen hebben. Geen woord over AZ.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 29, 2008 11:11 pm

Nogal wiedes. Slecht voor je imago als je in de running bent voor een spits, waar een staartploeg in Nederland ook interesse voor heeft.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 29, 2008 11:13 pm

:smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 30, 2008 10:23 am

Inmiddels is Alves al gekeurd. Ze hopen hem zondag te kunnen opstellen. Maar ze hebben 'nog een paar zaken af te handelen met Heerenveen.' :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 30, 2008 10:55 am

Misschien dat ze Scheringa ook nog een zak met geld moeten geven om de arbitrage op tijd van de baan te hebben?
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 30, 2008 11:00 am

Op www.azfanpage.nl heb ik gelezen dat AZ twee miljoen heeft gevraagd om van de transfer af te zien, maar dat Alves en zijn begeleiders weigeren te betalen.

Het zou wat zijn als Alves bij Heerenveen moet blijven. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » wo jan 30, 2008 12:13 pm

Alves werkt zich ook in Engeland in de nesten

MIDDLESBROUGH - Afonso Alves heeft zich nóg dieper in de nesten gewerkt. Door zijn arbitragezaak om onder zijn contract uit te komen bij AZ dacht iedereen, ook bij de Alkmaarse club, dat de Braziliaan zijn tewerkstellingsvergunning voor Engeland definitief binnen had. Dat blijkt nu niet het geval. Vandaag dient er een spoed-beroepszaak tegen de eerste beslissing, die luidde dat hij niet in aanmerking komt voor een officieel dienstverband bij Middlesbrough. Manager Gareth Soutgate: ,,Wij hebben een sterke zaak. Ik hoop dat hij snel de tewerkstellingsvergunning binnen heeft.?

De Engelsen doen net of een deal bijna gesloten is. ,,Het hangt af van details", zei Southgate. ,,We hebben de zaak bijna rond." Vreemd genoeg gaan de Engelsen er nog steeds vanuit dat ze zaken moeten doen met SC Heerenveen, maar dat is nog allerminst zeker.

Er is door de uitspraak van de arbitragecommissie namelijk een enorme pat-stelling ontstaan, waarin alle partijen verliezen. Heerenveen wil Alves snel verkopen voor minimaal 18 miljoen, maar moet passief afwachten. Alves noemde AZ maandagavond een onbetrouwbare partij waar hij niets mee te maken wilde hebben en zei, dat hij in Nederland bedreigd werd. Hij wil dus alleen naar Middlesbrough en heeft een onwerkbare situatie gecreëerd richting Alkmaar. AZ wil hem officieel nog steeds inlijven, maar wacht de uitspraak af en zal zeker geen initiatief nemen om de zaak met alle betrokken partijen op te lossen. En Middlesbrough moet in de tussentijd in de wachtkamer in afwachting van de vergunning én om te weten, met wie ze zaken moeten doen om Alves te kopen: AZ of Heerenveen. Dat moet voor 31 januari, als de deadline afloopt, maar de arbitragecommissie heeft dan mogelijk nog helemaal geen vonnis gewezen, waardoor Alves in Heerenveen moet blijven.

Pim de Vos, die ook nog steeds Oscar Moens verdedigt in een slepende zaak tegen AZ/Scheringa, heeft op basis van die zaak de indruk dat er in de zaak Alves ook geen haast zal worden gemaakt door de Alkmaarders. ,,Ik hou er rekening mee dat Scheringa zich getergd opstelt. Rancuneus, wellicht. Hij heeft 'deep pockets' en kan eindeloos doorgaan met de strijd. En eindeloos uitputten, dat is in deze zaak maar tot 31 januari. Maar als wij deze zaak winnen, krijgen ze een miljoenenclaim aan hun broek wegens geleden schade?"
De T.
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 30, 2008 10:48 pm

Spits Afonso Alves moet zelf met bewijsmateriaal komen om zijn spoedarbitragezaak tegen AZ te onderbouwen. Dat betoogt de arbitragecommissie van de KNVB vanavond in een schriftelijk tussenvonnis.

De commissie stelt Alves in de gelegenheid bewijs te leveren voor de stelling dat hij op 23 december 2007, bij de ondertekening van de contracten bij AZ, het voorbehoud heeft gemaakt dat deze pas geldig zouden zijn indien ondertekend en goedgekeurd door de heer Ribeiro. De laatste is de Braziliaanse advocaat van de voetballer, die nog steeds eigendom is van SC Heerenveen en graag naar Middlesbrough wil.

Vier weken
Alves heeft van de arbitragecommissie van de KNVB vier weken de tijd gekregen om het gevraagde bewijs te leveren. Dat kan hij doen via het presenteren van getuigen. De commissie geeft AZ daarna ook nog de gelegenheid om een contra-enquête te houden.

Door dit tussenvonnis van de KNVB lijkt het uitgesloten dat Alves tussentijds vertrekt bij SC Heerenveen. Alle partijen hebben nog tot morgenavond middernacht de tijd om de zaak onderling te schikken
www.nieuwnieuws.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » wo jan 30, 2008 11:55 pm

Volgens LdL is er interesse van AS Roma voor Alves. Gun ik hem toch niet, zo'n mooie club.

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 30, 2008 11:58 pm

Niet doen, Roma! :eusa_pray.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

jabu

Bericht door jabu » wo jan 30, 2008 11:59 pm

Zal Heerenveen ook blij mee zijn, zo'n betaling in 34 termijnen.

Duke

Bericht door Duke » do jan 31, 2008 9:33 am

Alves zit klem na uitspraak
Door MAARTEN WIJFFELS

ZEIST - Op de slotdag van de winterse transferperiode zit Afonso Alves met een joekel van een probleem.

De spits moet met nieuw bewijsmateriaal komen om zijn spoedarbitragezaak tegen AZ te onderbouwen. Lukt dat niet binnen een dag, dan lijkt hij de rest van dit seizoen bij Heerenveen te moeten blijven.

Dat vonnis velde de arbitragecommissie van de KNVB gisteravond over de spits. De commissie bevestigde dat Alves in principe op 23 december een rechtsgeldig contract heeft getekend bij AZ, tenzij hij kan aantonen dat hij die dag een duidelijk voorbehoud heeft gemaakt. Namelijk dat de verbintenis pas rechtsgeldig zou worden indien ondertekend door de Braziliaanse advocaat mr. Ribeiro.

Alves heeft van de arbitragecommissie vier weken de tijd gekregen om getuigen op te roepen. Daarna krijgt AZ nog de gelegenheid om een contra-enquête te houden. Door dit tussenvonnis lijkt het uitgesloten dat Alves voor vanavond 24.00 uur nog kan vertrekken naar de enige club waarvoor hij wil spelen: het Engelse Middlesbrough.

,,Op de korte termijn hebben we niets aan dit vonnis. Maar ik had deze uitkomst al voorbereid met Alves en mr. Ribeiro,’’ zo reageerde mr. Pim de Vos, de Nederlandse advocaat van de spits. ,,Wij kunnen de getuigen leveren die de zienswijze van Alves bevestigen. Maar ook namens AZ waren er op de 23ste getuigen aanwezig, heb ik begrepen. Toch wil ik er alles aan doen om donderdag (vandaag, red.) alle partijen nogmaals bijeen te krijgen. Linksom of rechtsom; er moet een oplossing komen en daar gaan we nog vóór de transferdeadline volop aan werken.’’

Bij AZ voelt men zich nu al de morele winnaar. ,,Voor ons is dit een principekwestie geworden. Er is aan de integriteit van AZ en de directeuren Gerbrands en Brands getornd. Dat nemen wij heel hoog op,’’ stelde woordvoerder Klaas Wilting. ,,Dit vonnis zegt indirect dat wij gewonnen hebben. De volgende stap is aan Alves. Wij wachten rustig af.’’

Van AZ mag Alves vandaag ook eieren voor zijn geld kiezen en eigenhandig beslissen dat hij per direct in Alkmaar wil voetballen. In dat geval moeten AZ en SC Heerenveen ook wel weer binnen een dag overeenstemming bereiken over een transfer.

Een eerdere transferovereenkomst tussen de clubs werd nietig verklaard door de arbitragecommissie. Saillant is dat zowel AZ-voorzitter Dirk Scheringa als algemeen directeur Toon Gerbrands nog de hele week aan de Oostenrijkse Weissensee verblijft. Zij volgen daar het jaarlijkse schaatsfestijn.

Yme Kuiper, algemeen directeur van SC Heerenveen, reageerde ook op het tussenvonnis. Hij noemde een hernieuwde kennismaking tussen trainer Gertjan Verbeek en Alves ‘niet uitgesloten’. Coach Verbeek, het gedoe helemaal zat, liet afgelopen weekeinde weten dat de naam Alves hem niets meer zegt. ,,Ja, ik weet dat hij dat heeft geroepen. Dan moeten beiden maar eerst weer even aan elkaar snuffelen,’’ stelde Kuiper, die minimaal 18 miljoen euro voor Alves wil ontvangen, van welke club dan ook. Volgens de Friese directeur maakt SC Heerenveen zich geen zorgen over de goede afloop van de transfersoap. ,,We lopen misschien op korte termijn veel geld mis. Maar op langere termijn zeker niet.’’

Namens Alves serveerde advocaat De Vos alvast de uitsmijter. ,,Stel dat een transfer nu uitblijft, dan kan AZ pittige schadeclaims verwachten. Alleen al Heerenveen loopt dan miljoenen mis, en wat te denken van Afonso. Die claims loopt dan echt in de miljoenen.’’
www.ad.nl

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 31, 2008 11:44 am

Yme Kuiper, algemeen directeur van SC Heerenveen, reageerde ook op het tussenvonnis. Hij noemde een hernieuwde kennismaking tussen trainer Gertjan Verbeek en Alves ‘niet uitgesloten’. Coach Verbeek, het gedoe helemaal zat, liet afgelopen weekeinde weten dat de naam Alves hem niets meer zegt. ,,Ja, ik weet dat hij dat heeft geroepen. Dan moeten beiden maar eerst weer even aan elkaar snuffelen,’’ stelde Kuiper'

Dat zie ik voor me. Bah. :smallgrin.gif:

Volgens de Friese directeur maakt SC Heerenveen zich geen zorgen over de goede afloop van de transfersoap. ,,We lopen misschien op korte termijn veel geld mis. Maar op langere termijn zeker niet.’’
O nee?
Namens Alves serveerde advocaat De Vos alvast de uitsmijter. ,,Stel dat een transfer nu uitblijft, dan kan AZ pittige schadeclaims verwachten. Alleen al Heerenveen loopt dan miljoenen mis, en wat te denken van Afonso. Die claims loopt dan echt in de miljoenen.’’
De Vos kent Scheringa niet. Met Scheringa moet je geen prestigestrijd aangaan. Die maakt je kapot. Vraag maar aan Oscar Moens.

Duke

Bericht door Duke » do jan 31, 2008 11:47 am

Ik vraag me ook af waar die claim op AZ op gebaseerd zou moeten zijn, het lijkt me eerder dat AZ een claim bij Alves en co zal neerleggen.

Salvador Dali

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 31, 2008 12:12 pm

joey schreef:De Vos kent Scheringa niet. Met Scheringa moet je geen prestigestrijd aangaan. Die maakt je kapot. Vraag maar aan Oscar Moens.
Klopt, al won Moens die rechtszaak wel...

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 31, 2008 12:15 pm

Vraag niet wat het hem gekost heeft.

Als ik Alves was lapte ik die twee miljoen. Die verdient hij vanzelf weer terug.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 31, 2008 12:38 pm

Ik vind het nog altijd vreemd dat niet in het contract van Alves zou staan dat eerst de clubs eruit moeten komen. Nu dat niet het geval is (uitspraak), dan zou dit contract ontbindende voorwaarde moeten hebben.

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 31, 2008 12:53 pm

Alves is een sukkel, ik kan me ook niet voorstellen dat AZ deze zaak niet gaat rekken. Waardoor Alves na de komende nacht een groot probleem heeft...
joey schreef:Vraag niet wat het hem gekost heeft.
Volgens mij 1,5 jaar niet keepen, een hoge prijs inderdaad.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 12:54 pm

Als ik Alves was lapte ik die twee miljoen. Die verdient hij vanzelf weer terug.
Met een lening van de DSB bank? :hypocrite.gif:
Pompiedom

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 31, 2008 4:06 pm

Tsjechische jeugdinternational voor SC Heerenveen
31/01/2008 15:34

Michal Svec keert terug op de Nederlandse velden. De Tsjechische jeugdinternational gaat aan de slag bij SC Heerenveen.

SC Heerenveen heeft Svec losgeweekt bij Slavia Praag, waar hij sinds het seizoen 2003/04 in de hoofdmacht acteert. De verdediger tekent tot medio 2012 in Friesland. Met het oog op de blessure van Kristian Bak Nielsen kan trainer Gertjan Verbeek defensieve versterking gebruiken.

De twintigjarige Svec was afgelopen zomer met Jong Tsjechië actief in Nederland. In alle groepsduels maakte hij de negentig minuten vol. Half augustus keerde hij terug in Nederland om het met Slavia Praag op te nemen tegen Ajax in de voorronde van de Champions League.
VI.nl

999

Bericht door 999 » vr feb 01, 2008 2:13 am

ALVES NAAR MIDDLESBROUGH

AMSTERDAM - SC Heerenveen en Middlesbrough hebben donderdagavond kort voor het sluiten van de transfermarktovereenstemming bereikt over de overgang van Afonso Alves. Dat heeft directeur Yme Kuiper van de Friese eredivisieclub bevestigd. De Braziliaanse spits heeft volgens de Friese club een contract voor 4,5 jaar ondertekend bij de Engelse club.

Voor welk bedrag Alves naar Engeland verhuist, maakte de directie van Heerenveen donderdag niet bekend. Directeur Kuiper wilde wel bevestigen dat met de overgang een recordbedrag is gemoeid. AZ had vorige maand maar liefst 18 miljoen euro over voor de Braziliaanse topschutter.

„Om twintig voor twaalf waren we er uit met Middlesbrough”, liet Kuiper weten. „We waren vrij om Alves over te schrijven. Voor ons is de zaak nu helemaal afgelopen. Ik ben erg opgelucht. Dit heeft veel energie gekost.”
door onze Telesportredactie
Blij met de punten ...

martijn401

Bericht door martijn401 » vr feb 01, 2008 7:13 am

Boro Smash Transfer Record For Alves

BORO have smashed their transfer record by completing the signing of Brazilian striker Afonso Alves from Dutch side Heerenveen. However, the fee remains undisclosed.

The Brazil international, who celebrated his 27th birthday on Wednesday, has signed a four-and-half year contract with Boro.

Boro completed the deal shortly before tonight's transfer window deadline after securing a work permit on appeal earlier in the day.

Alves passed had passed a medical and agreed personal terms earlier in the week. However, he must now await international clearance from the Dutch FA before making his debut for Boro.

The striker scored 45 goals in 38 league games for Heerenveen after signing from Swedish side Malmo for £3m during the summer of 2006.

In 2006-07, he was the Dutch top flight's Player of the Year and top scorer with 34 goals in 31 league games. This season he had added another 11 goals in just seven appearances, including seven in a 9-0 win over Heracles.

He made his international debut in a friendly against England in June 2007 and has since won seven further caps for his country.

Boro boss Gareth Southgate said: "I'm delighted to have completed the deal. As usual at this time of the year, it was a late night but Afonso brings us something different in that he is a goalscorer who does much of his best work inside the box.

"His goalscoring record in Holland in particular but in Sweden too has been prolific. We hope he will reproduce that sort of form for us in the Premier League."

Born in Belo Horizonte, Alves began his career in Brazil with Atletico Miniero before moving to Sweden with Gothenburg-based Orgryte in 2002. He won the Swedish league title with Malmo in 2004.

*Striker Ben Hutchinson has signed for Glasgow Celtic on a three-and-a-half year deal, with Boro receiving a compensation fee.
www.mfc.premiumtv.co.uk

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 01, 2008 7:37 am

En nu gaat AZ weer stappen ondernemen, de soap continues :sleepy.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 01, 2008 8:22 am

Voor de volledigheid dan maar:
Middlesbrough wint strijd om Alves
Door MAARTEN WIJFFELS

ROTTERDAM - AZ pikt het niet, maar Afonso Alves heeft uiteindelijk zijn zin gekregen. Tegen het sluiten van de transfermarkt verdiende de spits donderdagavond zijn felbegeerde overgang naar Middlesbrough.

De Engelse club werd het eens met SC Heerenveen. De Engelsen betalen 18 miljoen euro en zijn met Alves een contract voor 4,5 jaar overeengekomen.

AZ is het daar volstrekt niet mee eens en stapt naar de wereldvoetbalbond FIFA.

Een delegatie van Middlesbrough meldde zich gisteren in de loop van de avond bij Heerenveen, nadat Alves eerder op de dag een vergunning had gekregen om in Engeland te werken
In eerste instantie was de Braziliaan dit document geweigerd. Voor voetballers uit een niet-EU-land gelden strenge criteria om Engeland binnen te komen. Zij moeten over de laatste twee jaar in 75 procent van alle A-interlands van hun geboorteland zijn uitgekomen. Alves voldoet niet aan dat criterium, maar heeft, net als eerder bijvoorbeeld Salomon Kalou, met succes een uitzonderingspositie geclaimd.

De Alkmaarders schakelen de FIFA in omdat op 23 december Alves eerst zijn handtekening onder een contract bij AZ zette. ,,Dat contract is rechtsgeldig,’’ aldus woordvoerder Klaas Wilting. ,,Dat heeft de arbitragecommissie van de KNVB ook min of meer aangegeven in het tussenvonnis. Alves krijgt weliswaar vier weken de tijd om het tegendeel te bewijzen, maar daar wachten wij niet op. We schakelen direct de FIFA in.’’
Britse transfer Alves krijgt staartje

MIDDLESBROUGH - De transfer-deadline is verstreken, maar de soap rond Afonso Alves lijkt nog steeds niet ten einde. Kort voor het sluiten van de transfermarkt ondertekende de Braziliaanse aanvaller een 4,5 jarig contract bij Middlesbrough.

AZ, waar Alves in december ook zijn handtekening onder een verbintenis zette, schakelt nu de wereldvoetbalbond FIFA in.

,,Wij waren vrij om hem over te schrijven,’’ reageerde directeur Yme Kuiper van Heerenveen. ,,Voor ons is de zaak rond Alves nu voorbij. Ik ben opgelucht, dit heeft veel energie gekost.’’

Hoeveel geld Middlesbrough voor Alves betaalt, wilde Kuiper niet zeggen. ,,Het is in ieder geval een recordbedrag voor Heerenveen.’’

De strijd rond de aanvaller gaat onverminderd door, al is het nu vermoedelijk met één partij minder. AZ weigert zich neer te leggen bij de huidige situatie.

In de zomer wilden de Alkmaarders de Braziliaanse spits voor het eerst overnemen van Heerenveen, maar de overgang ging toen niet door vanwege de hoge vraagprijs.

Na een teleurstellende eerste seizoenshelft deed AZ in de winterstop opnieuw een poging. Dit keer met meer succes, zo leek het. AZ wilde dit keer wel aan de gevraagde prijs (18 miljoen euro) voldoen en bereikte op 30 december met Heerenveen een overeenkomst. Een week eerder ondertekende Alves, in bijzijn van enkele familieleden, op jeugdcomplex ’t Lood al een contract bij AZ.

In de overeenkomst tussen Heerenveen en AZ was als opschortende voorwaarde opgenomen dat voor 5 januari de verbintenis tussen Alves en Heerenveen was ontbonden. Dit gebeurde niet. Alves liet de Friese club namelijk weten niet naar AZ overgeschreven te willen worden. Heerenveen besloot daarop het overschrijvingsformulier van Alves voor de KNVB niet te ondertekenen.

AZ stapte naar de KNVB om Heerenveen alsnog te dwingen mee te werken aan de overgang van Alves. De spoedarbitragecommissie stelde Heerenveen echter in het gelijk.

In het vonnis schreef de commissie dat er ,,geen overeenstemming, laat staan schriftelijke overeenstemming, is bereikt over de voorwaarden waaronder de arbeidsovereenkomst tussen Alves en Heerenveen zouden worden beëindigd. Op grond van die overeenkomst is Heerenveen niet meer gehouden de overschrijvingsformulieren te tekenen.’’

Wel liet de commissie doorschemeren dat het er alle schijn van had dat Alves een rechtsgeldig contract bij AZ had ondertekend.

Alves betwistte dat maandag in de ’tweede’ spoedarbitragezaak, tussen Alves en AZ dit keer. Volgens Alves was het contract niet rechtsgeldig, omdat de handtekening van zijn advocaat Ribeiro ontbrak. AZ had zaken gedaan met twee zaakwaarnemers zonder licentie. Volgens ’het kamp Alves’ kreeg de spits op 23 december een contractvoorstel waar hij zijn advocaat naar kon laten kijken. AZ gaf aan dat er helemaal geen sprake was van een voorstel of conceptcontract.

De commissie, onder leiding van voorzitter Franken, vond de feiten te ver uit elkaar liggen om op korte termijn een van de twee partijen in het gelijk te stellen. Alves kreeg woensdag te horen dat hij zelf met bewijsmateriaal moet komen om zijn spoedarbitragezaak tegen AZ te onderbouwen. De commissie stelde Alves in de gelegenheid bewijs te leveren voor de stelling dat hij op 23 december 2007, bij de ondertekening van de contracten bij AZ, het voorbehoud heeft gemaakt dat deze pas geldig zouden zijn indien ondertekend en goedgekeurd door de heer Ribeiro.

Alves besloot hierop niet te wachten en zette donderdag toch zijn handtekening bij Middlesbrough. Dit tot woede van AZ. De Alkmaarders vinden dat nu de FIFA aan zet is. ,,Alves heeft bij ons een rechtsgeldig contract,’’ aldus woordvoerder Klaas Wilting. ,,Zo simpel is het.’’

www.ad.nl

Plaats reactie