AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 25, 2008 1:43 pm

Ehhhh...Ja. :blush.gif:

Dat moest inderdaad Van Gaal zijn.

Ik geloof dus niet dat Koevermans zo hard 3e of 4e keuze was. Hij zal te horen hebben gekregen dat hij in eerste instantie niet de voorkeur zou krijgen. Niets meer en niets minder. Als hij in de voorbereiding had laten zien dat hij beter was dan had hij gespeeld en was hij 1e keuze. Dat is wat ik wil aangeven. Iemand die is afgeserveerd kan dat vergeten.

Maar goed, we interpreteren de uitleg van Van Gaal anders. Daar gaan we het niet over eens worden.

Vanavond dus Willem II. Die steken de laatste weken net in een iets betere vorm en bovendien zit er nog wel wat oud zeer tussen die clubs. Ik ben benieuwd. Het is voor AZ de hoogste tijd om weer eens drie punten te pakken.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 25, 2008 3:44 pm

Dat zullen ze ook wel doen. AZ heeft een betere ploeg dan Willem ll.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jan 25, 2008 4:11 pm

AZ heeft ook een betere ploeg dan NAC.

Jesse

Bericht door Jesse » vr jan 25, 2008 11:25 pm

28 punten uit 21 wedstrijden en een negatief doelsaldo (33-34). Louis, Louis..

:aai.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr jan 25, 2008 11:34 pm

Jesse schreef:28 punten uit 21 wedstrijden en een negatief doelsaldo (33-34). Louis, Louis..

2-0 verliezen dat doet pijn en zal hard aankomen daar.. Opdam met Rood van het veld :drecul.gif: :drecul.gif:
Woensdag F uit
Misschien word het eens tijd voor het volgende...
Co terug
Louis naar de KNVB :hypocrite.gif:
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 26, 2008 1:21 am

Dit meen je niet??? Wat hebben de concurrenten van NEC wel... wat NEC zelf niet heeft???

Ach laat ook maar... ik weet het antwoord wel...

:1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jesse

Bericht door Jesse » za jan 26, 2008 9:53 am

Zou AZ nog paniekaankopen gaan doen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » za jan 26, 2008 9:57 am

Ik kan een glimlach toch niet onderdrukken eerlijk gezegd. Een handjevol 'fans' in het uitvak, geen kans gehad, Opdam rood en er nog 3 om je oren krijgen ook. Dat wordt volgend jaar weer vrij vervoer!

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 26, 2008 1:14 pm

Jesse schreef:28 punten uit 21 wedstrijden en een negatief doelsaldo (33-34). Louis, Louis..

Met hoeveel punten was hij ook al weer kampioen???? :hypocrite.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za jan 26, 2008 1:26 pm

De volgende wedstrijden:
30-1 Feyenoord - AZ
3-2 AZ - PSV
10-2 NEC - AZ
17-2 FC Groningen - AZ
23-2 AZ - FC Twente
1-3 Roda JC - AZ
9-3 AZ - Feyenoord
16-3 FC Utrecht - AZ

Louis van Gaal, kom maar doorrrrr! :drecul.gif:

Het zou dus met een beetje pech zomaar kunnen dat AZ 15e of 16e staat in maart.

Thom

Bericht door Thom » za jan 26, 2008 1:32 pm

Jesse schreef:28 punten uit 21 wedstrijden en een negatief doelsaldo (33-34). Louis, Louis.. kom maar terug naar Ajax
Mag ik je zin zo afmaken?

Jesse

Bericht door Jesse » za jan 26, 2008 1:33 pm

Ja hoor. :onfire.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 28, 2008 10:43 pm

Vanavond Alves vs. AZ. Blijkbaar doen de vertegenwoordigers van Alves alsof Alves debiel is en niets heeft begrepen van het contract dat hij heeft getekend. Die tactiek ('ik niet begrijpen, contract in vreemde taal') heeft Trabelsi ooit ook gebruikt, maar dat had weinig succes. Een handtekening is een handtekening.

Hier een update

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 28, 2008 10:52 pm

Volgens het sportjournaal is er vanavond nog geen uitspraak en is het nog niet eens zeker of die er voor de transferdeadline komt. Dan blijft Alves straks gewoon zitten in Friesland bij een coach die hem niet meer kent.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 28, 2008 10:54 pm

Niet alleen Alves is oliedom, zijn begeleiders zijn dat ook. :aai.gif:

Misschien moet Alves ook een arbitragezaak tegen Heerenveen aanspannen. Zijn coach kent hem niet meer, is dat geen reden tot ontbinding van zijn arbeidscontract? :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door joey op ma jan 28, 2008 10:58 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 28, 2008 10:57 pm

Haha, Dat lijkt me inderdaad een onwerkbare situatie.

Maar als het nog even zo doorgaat dan komen ze met hun jacht naar euro's uit in een uitzichtloze situatie. Een half jaar niet voetballen betekent mogelijk toch een wat minder dik contract bij een nieuwe club volgend jaar. Onvoorstelbaar wat een gepruts.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 28, 2008 10:59 pm

Klopt het dat in het Sportjournaal werd gezegd dat AZ had 'vergeten' het contract te tekenen, Marillion? Dat beweert iemand op www.azfanpage.nl

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 28, 2008 11:03 pm

Ik kreeg het niet helemaal mee want ik was eigenlijk wat anders aan het doen. Maar ik meen inderdaad te hebben gehoord dat er wel een handtekening van Alves is maar geen handtekening namens AZ. Ze schermen daar geloof ik vooral met wat sms'jes of zo.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 28, 2008 11:20 pm

Haha, LVG wil de doelstelling van AZ bijstellen:

http://player.nos.nl/index.php/media/pl ... :5-347459/

Toen Koe dat wilde schreeuwde hij moord en brand! :baaa.gif:

999

Bericht door 999 » di jan 29, 2008 8:53 am

Afonso Alves in juridisch moddergevecht

SOAP IN ZEIST

ZEIST, dinsdag
Stuurs wandelde Afonso Alves het Zeister bos in voor een avond, waarop zijn lot moest worden bezegeld. Hij zei geen woord. Met een modieuze jas, strakke spijkerbroek en kalfslederen mocassins aan de gouden voeten nam hij plaats bij de arbitragecommissie. Achtervolgd door een circus aan volgers, wat het soap-gehalte van de hele zaak nog eens extra verhoogde. ,,Maar dit,” fulmineerde de verdediger van Alves, mr. Pim de Vos, ,,is absoluut geen soap. Dit is een bloedserieuze zaak, waarin het gaat om de toekomst van mijn cliënt.”

De commissie speelde na ruim drie uur zitting met de gedachte om getuigen te gaan oproepen. Verder maakte het comité duidelijk, dat er geen enkele garantie bestaat, dat er voor donderdag vonnis wordt gewezen. En dat zou betekenen, dat Alves nog gewoon bij Heerenveen als even groot slachtoffer van de hele zaak zou spelen. ,,Het is een spelletje welles/nietes. Dit is het eerste en laatste college, waar recht wordt gesproken dus het is voor alle partijen zeer essentieel.” De Vos: ,,onder druk wordt alles vloeibaar, dus misschien dat partijen elkaar alsnog kunnen vinden.” Jurist Berry Bertels, ter zitting aanwezig: ,,De enige oplossing is, dat alle vier partijen bij elkaar gaan zitten om snel een oplossing te vinden: Alves, AZ, Heerenveen en Middlesbrough.” Met als uitkomst dat AZ in ieder geval een stevig bedrag aan de zaak overhoudt.

Alves en zijn illegale Braziliaanse agent Tiburcio begrepen er geen hout van, wat er allemaal werd gezegd in Zeist. Dat was soms maar goed ook, want De Vos schilderde Alves af als een simpele jongen uit de sloppenwijken, die door de haaien van DSB/AZ in de val zou zijn gelokt. Die zou, met de KNVB- en FIFA-regels in de hand, nooit zonder een advocaat of erkende FIFA-agent een rechtsgeldig contract hebben kunnen sluiten, betoogde hij. ,,Alves is iemand, die alleen de lagere school heeft afgemaakt, en die twee keer is blijven zitten. Hij is sociaal afhankelijk van zijn moeder en twee illegale Braziliaanse zaakwaarnemers. Die ene, Tiburcio, zit daar in de zaal en mag met die status dus ook niet bij mij achter de tafel zitten. De ‘killer’ die hier zit, weet zijn eigen PIN-code niet eens. Het is een groot kind. Dat van AZ alleen een Engelse versie te ondertekenen kreeg, terwijl ze al maanden de tijd hadden om het voor 700 euro te laten vertalen in het Portugees. Hij verdient het om de bescherming te krijgen die hij hoort te krijgen.”

De Vos betoogde, dat er geen rechtsgeldig contract was. Omdat Alves begeleid werd door de niet gelicentieerde makelaars Tiburcio en Caio Ziller. ,,En het is een leugen in het opgestelde document, dat de advocaat Ribeiro hem heeft begeleid.” Vilé, namens AZ: ,,Dat was een voorstel van de Brazilianen, niet van ons. Dat werd gedaan om de zaak officieel af te dekken.” De illegalen wilden uiteraard alleen maar hun commissie veiligstellen. Marcel Brands, op vragen van de arbitragecommissie: ,,Het gebeurt vaker zo. Die twee waren zijn vertrouwenspersonen, Alves wilde het zo. Dat Ribeiro in het contract moest paraferen, was louter een formaliteit.” Een praktische, correcte houding beschreef hij daarna: ,,Ik werd in Brazilië door die twee ontvangen. Wij hoeven het verder niet meer te doen, maar we hebben zelf gevraagd of er nog iemand vernoemd moest worden om mee te tekenen. Dat hoeft niet eens officieel volgens de reglementen.”

AZ stond ermee symbool voor wat clubs in deze dan meemaken. De commissie onderkende duidelijk de dubbele moraal, maar in feite kon de club ook niet anders handelen. Omdat Alves stond op de twee vertrouwensmensen zonder status. Het werd echt hilarisch, toen advocaat Ribeiro vragen moest beantwoorden van de commissie.

Na tal van misverstanden en het zichzelf tegenspreken over zijn kennis over het afgesloten contract bij Heerenveen, werd het helemaal duidelijk, dat hij veel weg had van stroman. De Vos, in de rol van vertaler, tegen de naast hem zittende collega: ,,Waarom ben jij eigenlijk niet naar Alkmaar gegaan voor de recente onderhandelingen in plaats van koffie te drinken op de PC Hooftstraat? ,,Ik ben sinds 13 januari in Nederland”, zei Ribeiro. Maar waarom ik niet met AZ heb gepraat in plaats van die twee?
Omdat ik helemaal niet wist dat er gesprekken waren…..”

De Vos, verder: ,,Ribeiro heeft op 10 januari laten weten, dat de deal niet doorging. Bovendien geloofde AZ er begin januari zélf niet meer in. Dat bleek uit sms’jes van Marcel Brands, waarin gevraagd werd of ze er al uit waren en gemeld werd, dat de deal ‘off’ was. In het geval van Sulejmani wilde de club zijn vingers niet branden aan het ondoorzichtige web aan makelaars, maar kennelijk laten ze hun principes varen als het om de topscorer van Europa gaat.” Vilé: ,,Die sms’jes hadden niets met het arbeidscontract te maken. Dat ging over de beeindiging van Alves’ contract met Heerenveen.”

Vilé had ook een paar ijzersterke argumenten. ,,Ze zijn op 23 december rondgekomen. Er werd een paspoort gebruikt voor de tewerkstellingsvergunning. Hij werd medisch gekeurd. Er werd feestelijk stilgestaan bij het tekenen. En, niet onbelangrijk, de bankgegevens van Alves werden overhandigd. Het lijkt me duidelijk, dat dat was om de eerste termijnen over te maken.”

Bovendien, ging Vilé verder: ,,Ze spelen de onnozelheid van Alves uit om hem bij Middlesbrough onder te kunnen brengen. Daar kan hij veel meer verdienen, kennelijk. Maar zijn contract in Zweden en Heerenveen was ook in het Engels. Hij wist precies wat de consequenties waren van het zetten van de handtekening. Die zet je trouwens nooit onder een concept, want dat is slechts een overeengekomen uitwerking van een akkoord. Er werd nooit een voorbehoud gemaakt over de status van de overeengekomen contracten. Die twee begeleidden hem ook al in de tijd van Heerenveen. Totdat Middlesbrough in beeld kwam. Daar kan hij meer verdienen. Dan zou het toch totaal niet op zijn plaats zijn, dat hij die twee ‘illegalen’ kan misbruiken om onder de verbintenis bij AZ uit te komen.”

Bij AZ kon Alves een bedrag per jaar verdienen tussen de 1,5 miljoen en 1,8 miljoen euro. Ribeiro had na de pauze nog wel een aardige uitsmijter. ,,AZ heeft voorgesteld om de zaak te laten vallen voor twee miljoen euro. Dat kan helemaal niet, want hij heeft geen rechtsgeldig contract met AZ.” Vilé: ,,Er is de laatste tijd gesproken over de mogelijkheid van een afkoopsom. Maar er is nooit een bedrag genoemd.” Marcel Brands werd er op een gegeven moment doodziek van, toen zijn woorden in twijfel werden getrokken over contact tussen Tiburcio en Alves op 20 december. Met een wegwerpgebaar maakte hij duidelijk zich helemaal niet thuis te voelen bij het juridische moddergevecht van de eeuw. ,,Mijn kop er af als dit niet waar is. Ik ben geen leugenaar. Laat de telefoon van Tiburcio maar nakijken. Als het niet klopt, dan stoppen we gelijk met deze hele zaak.”
De T.
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 29, 2008 8:58 am

Tjonge jonge... het is gewoon een boevenbende, die Alves met z'n posse.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 29, 2008 5:33 pm

Van Gaal zal zelf geen ontslag nemen

Louis van Gaal zal, ondanks de matige prestaties van AZ, niet zelf de handdoek in de ring werpen. Dat verklaarde de oefenmeester in het Noordhollands Dagblad.
Na het 3-0 verlies bij Willem II wordt er steeds meer gespeculeerd over een vertrek van de AZ-coach, maar van Gaal zal niet zelf ontslag nemen. "Dat heb ik nog nooit gedaan", vertelt hij aan het Noordhollands Dagblad.
azfanpage

Help mij eens. Bij Barcelona is hij ooit wél opgestapt, nietwaar. Dat was met de beruchte woorden: 'Amigos y amigas de la prensa, yo me voy!' Toch?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 29, 2008 5:39 pm

Dat niet alleen, maar in oktober 2004 diende Louis van Gaal zijn ontslag als technisch directeur van Ajax in.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 29, 2008 5:42 pm

En bij Oranje ook, nu ik erover nadenk. In feite is hij de laatste keren steeds zelf opgestapt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 29, 2008 5:45 pm

joey schreef:En bij Oranje ook, nu ik erover nadenk. In feite is hij de laatste keren steeds zelf opgestapt.
Wou ik net zeggen. Heb het even opgezocht. Verder opgestapt bij Ajax en SBS6. :hypocrite.gif:

Plaats reactie