De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
-
Waarom? Er wordt hem op de man af een vraag gesteld, moet hij er dan om heen gaan lullen. Dan krijg je dat gezeik weer dat hij zo'n gladde prater is die de waarheid niet durft te zeggen. Hij beantwoordt heel eerlijk de vraag van een journalist. Dat ze op de redactie van die 'krant' vervolgens erg creatief aan de slag gaan is zijn schuld niet.
Ik ben
-
Hij krijgt toch ook alleen de vraag maar. En er zullen ook supporters zijn die zich afvragen waarom Landzaat naar Rotterdam gaat en niet naar Ajax komt. Hij geeft daar de reden voor. Dat ze er in Rotterdam niet zo blij mee zijn is gewoon hun probleem.joey schreef:Wat heeft het voor zin? Het komt gefrustreerd over.
Ik ben
Volgens mij heeft Van Geel nooit gezegd dat Landzaat de grootverdiener bij Feyenoord is, maar alleen dat hij dat bij Ajax zou worden. Maar misschien kan jij jouw bewering onderbouwen met een quote?[/quote]Baseman schreef:Van Geel is namelijk degene die om zich heen begon te slaan, eerst roept hij in de pers dat Landzaat voor Ajax te duur was en dus bij Feyenoord de grootverdiener is (erg knap dat hij precies weet wat Landzaat verdient bij Feyenoord, die conclusie kan hij helemaal niet trekken) en daarna belt hij persoonlijk met Lens en Landzaat om zijn ongenoegen kenbaar te maken...je zou bijna medelijden met hem krijgen.
Dat was dus niet helemaal het antwoord waar ik naar zocht. De vraag is of je ergens kunt aantonen dat Landzaat dat gezegd heeft.Baseman schreef:Van Geel heeft gezegd dat Landzaat bij Feyenoord meer verdient dan Luque bij Ajax...
-
- AT Toto winner 15/16
Telesport.nlVijf voor twaalf voor Ajax
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Met nog iets meer dan 72 uur voor de boeg heeft Ajax nog tot donderdagavond 00.00 uur om zich te versterken. Gezien de bijna 50 miljoen euro die de Amsterdammers afgelopen zomer voor 'eigen kweek' Wesley Sneijder, Ryan Babel en Tom de Mul incasseerden slaagt de club maar moeizaam op de transfermarkt.
Van alle spelers die technisch directeur Martin van Geel afgelopen zomer heeft aangetrokken, presteert alleen Luis Suarez naar behoren. De alweer overbodige Ismail Urzaiz zat zondag in een Amsterdams café toen Ajax over Vitesse struikelde (2-2). Jurgen Colin, Kennedy Bakircioglü, Dennis Rommedahl en Laurent Delorge maken Ajax ook maar niet beter en Albert Luque verdient het beste salaris van de eredivisie op de bank.
Van Geel flirtte de afgelopen tijd vergeefs met Orlando Engelaar, wiens komst hij in augustus nog niet nodig achtte. In navolging van Luka Modric, Ismail Aissati, Alberto Riera en Rafael van der Vaart tekende ook Denny Landzaat niet. Hij speelde afgelopen zondag in het shirt van Feyenoord in zijn geboortestad.
Van Geel bereikte in de winterstop wel overeenstemming met Kenneth Perez, Bruno Silva, Samuel Kuffour en Rasmus Lindgren. Silva lijkt een aanwinst, maar Kuffour krijgt al driekwart jaar geen speelminuten bij AS Roma. Lindgren, ook al een speler van FC Groningen, doorliep de Amsterdamse jeugdopleiding en mocht vertrekken. Ajax betaalt nu 2,5 miljoen euro voor de eerder afgedankte Zweed.
Over een paar maanden moet Ajax waarschijnlijk het vertrek van Klaas-Jan Huntelaar, John Heitinga en misschien dat van Edgar Davids, Gabri, Urby Emanuelson en Maarten Stekelenburg compenseren. Ongeruste supporters vrezen nu al het ergste.
Voor het zover is wacht komende woensdagavond PSV in de Amsterdam ArenA. Bij verlies tegen de koploper komt de ploeg van Adrie Koster op een achterstand acht punten te staan. Gezien het feit dat de Eindhovenaren ook hun 'mindere' duels in winst omzetten is opnieuw een scenario als vorig seizoen vrijwel ondenkbaar. Het is dus echt vijf voor twaalf in Amsterdam.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Het wordt steeds lachwekkender:
de dure Bruno Silva was tegen Vitas geen schim van de rechtsback van de thuisclub, die (geholpen door de werkweigering bij balverlies van eerst Suarez en daarna Leonardo) uitgroeide tot de beste man van het veld. Maar Ajax haalt blijkbaar liever een peperdure Uru dan een waarschijnlijk relatief goedkope jongen van Vitas, die (gisteren tenminste) een klasse beter was dan Silva.
Zondagochtend las ik op TT dat Ajax 'de selectie heeft versterkt met Samuel Kuffour'. Dat klopt niet: Ajax heeft in werkelijkheid de selectie uitgebreid met Samuel Kuffour. Sami werd eerder dit seizoen afgetest door Sunderland (dat nou niet bepaald over een sterke defensie beschikt!!) en speelde vorig seizoen bij Livorno. Bij Roma kwam ie de voorbije seizoenen amper aan de bak en in z'n laatste seizoen bij Bayern evenmin. In z'n voorlaatste seizoen bij Bayern (4 jaar (?) geleden) zag je al dat de sleet erop zat. Dat resulteerde in massa's aan kaarten en keiharde overtredingen. Hard is ie wel, die Kuffour, maar dat is dan ook meteen het enige waarin ie aan Jaap Stam doet denken. Dramatische 'aanwinst', ik zie nog liever Da Costa bij Ajax.
Lindgren: huh?! Eerst gedraagt MVG zich t.o.v. Landzaat en Feyenoord als een kind dat in de snoepwinkel zijn zin niet krijgt. Beschamend, echt heel kinderlijk en knullig. Ten tweede geeft ie toe dat Luque een vorstelijk salaris verdient met zitvlees kweken. Luque is trouwens wel zijn - en the creep's aankoop! Ten derde zet ie zichzelf nog eens extra voor lul door Wigan een paar euro meer voor Landzaat te bieden dan Feyenoord deed, terwijl er al een akkoord was bereikt. Alsof Wigan op peanuts zit te wachten. En alsof Ajax op Lindgren zit te wachten. Een middenveld met Gabri - Lindgren - Davids: het zal kaarten - i.p.v. splijtende passes regenen.
Van Geel is niet op zijn taak berekend. Lightweight. MVG heeft de scope van iemand uit Madurodam. Hij begon goed met KJH, Stam en Perez. Daarna ging het snel bergafwaarts.
90% van zijn personele beslissingen zijn puur bagger geweest. Iedere gemiddelde volger van het voetbal had vooraf kunnen inschatten dat het gros van zijn beslissingen tot ellende zou leiden. Van Henk the Creep tot Roger, van Urzaiz tot Luque, van Kuffour tot Colin, van MKD tot Silva: mismanagement. 3 keer raden wie de nieuwe trainer wordt, one trick pony Martin is natuurlijk allang bezig om z'n werkvriend CA binnen te loodsen.
Oprotten met de kliniclowns Jaakke, Fontein en Van Geel, ze maken m'n club steeds meer kapot.
de dure Bruno Silva was tegen Vitas geen schim van de rechtsback van de thuisclub, die (geholpen door de werkweigering bij balverlies van eerst Suarez en daarna Leonardo) uitgroeide tot de beste man van het veld. Maar Ajax haalt blijkbaar liever een peperdure Uru dan een waarschijnlijk relatief goedkope jongen van Vitas, die (gisteren tenminste) een klasse beter was dan Silva.
Zondagochtend las ik op TT dat Ajax 'de selectie heeft versterkt met Samuel Kuffour'. Dat klopt niet: Ajax heeft in werkelijkheid de selectie uitgebreid met Samuel Kuffour. Sami werd eerder dit seizoen afgetest door Sunderland (dat nou niet bepaald over een sterke defensie beschikt!!) en speelde vorig seizoen bij Livorno. Bij Roma kwam ie de voorbije seizoenen amper aan de bak en in z'n laatste seizoen bij Bayern evenmin. In z'n voorlaatste seizoen bij Bayern (4 jaar (?) geleden) zag je al dat de sleet erop zat. Dat resulteerde in massa's aan kaarten en keiharde overtredingen. Hard is ie wel, die Kuffour, maar dat is dan ook meteen het enige waarin ie aan Jaap Stam doet denken. Dramatische 'aanwinst', ik zie nog liever Da Costa bij Ajax.
Lindgren: huh?! Eerst gedraagt MVG zich t.o.v. Landzaat en Feyenoord als een kind dat in de snoepwinkel zijn zin niet krijgt. Beschamend, echt heel kinderlijk en knullig. Ten tweede geeft ie toe dat Luque een vorstelijk salaris verdient met zitvlees kweken. Luque is trouwens wel zijn - en the creep's aankoop! Ten derde zet ie zichzelf nog eens extra voor lul door Wigan een paar euro meer voor Landzaat te bieden dan Feyenoord deed, terwijl er al een akkoord was bereikt. Alsof Wigan op peanuts zit te wachten. En alsof Ajax op Lindgren zit te wachten. Een middenveld met Gabri - Lindgren - Davids: het zal kaarten - i.p.v. splijtende passes regenen.
Van Geel is niet op zijn taak berekend. Lightweight. MVG heeft de scope van iemand uit Madurodam. Hij begon goed met KJH, Stam en Perez. Daarna ging het snel bergafwaarts.
90% van zijn personele beslissingen zijn puur bagger geweest. Iedere gemiddelde volger van het voetbal had vooraf kunnen inschatten dat het gros van zijn beslissingen tot ellende zou leiden. Van Henk the Creep tot Roger, van Urzaiz tot Luque, van Kuffour tot Colin, van MKD tot Silva: mismanagement. 3 keer raden wie de nieuwe trainer wordt, one trick pony Martin is natuurlijk allang bezig om z'n werkvriend CA binnen te loodsen.
Oprotten met de kliniclowns Jaakke, Fontein en Van Geel, ze maken m'n club steeds meer kapot.
Kuffour is dus toch versleten, Wimpey? Dat weet je honderd procent zeker? Tsja, dan zal het inderdaad wel niets worden. In een gezonde Kuffour heb ik wel vertrouwen, maar dit verhaal van jou stemt me weer eens ontevreden.
Gezien de afkomst van alle spelers en het totale beeld van het aankoopbeleid, vind ik Van Geel ook zwak acteren. Ik vind alleen dat een Kennedy (Lazovic) of Delorge (Van der Leegte) heel aardig te pruimen waren geweest als er wat meer Suarezjes of Huntelaartjes waren gehaald en als we het idee zouden krijgen dat er een visie achter het transferbeleid schuilt.
Gezien de afkomst van alle spelers en het totale beeld van het aankoopbeleid, vind ik Van Geel ook zwak acteren. Ik vind alleen dat een Kennedy (Lazovic) of Delorge (Van der Leegte) heel aardig te pruimen waren geweest als er wat meer Suarezjes of Huntelaartjes waren gehaald en als we het idee zouden krijgen dat er een visie achter het transferbeleid schuilt.
Tsja, dan is het natuurlijk weer te deprimerend voor woorden. Van Geel leert blijkbaar niet van z'n fouten. Hij wist hoe Luque er voor stond (ik niet en beoordeelde hem op basis van z'n tijd in Spanje) en weet nu ook hoe Kuffour er voor staat (de oude Kuffour zoals ik hem kende is een versterking voor Ajax).
Nogmaals, visie en een bredere kijk op de markt. Dat zou al zoveel goedmaken. Schrap een stuk of vier namen van onderaan het aankopen lijstje weg en vervang ze met voltreffers uit Zuid-Amerika, de Tweede Bundesliga of Afrika en je hoort veel minder geklaag over jongens als Delorge en Kennedy. Nu wordt er gekeken naar het algehele plaatje en dat ziet er gewoon niet rooskleurig uit.
Nogmaals, visie en een bredere kijk op de markt. Dat zou al zoveel goedmaken. Schrap een stuk of vier namen van onderaan het aankopen lijstje weg en vervang ze met voltreffers uit Zuid-Amerika, de Tweede Bundesliga of Afrika en je hoort veel minder geklaag over jongens als Delorge en Kennedy. Nu wordt er gekeken naar het algehele plaatje en dat ziet er gewoon niet rooskleurig uit.
-
- AT Toto winner 15/16
-
Waarom vergelijk je die aankopen met psv' ers?Thomas schreef:Kuffour is dus toch versleten, Wimpey? Dat weet je honderd procent zeker? Tsja, dan zal het inderdaad wel niets worden. In een gezonde Kuffour heb ik wel vertrouwen, maar dit verhaal van jou stemt me weer eens ontevreden.
Ajax moet naar zichzelf kijken en zich richten op potentiele toppers. Weg met die middelmaat!!!!
-
Kuffour heeft een contract voor een half jaar. Ik ga er toch vanuit dat als hij werkelijks niks laat zien de nieuwe trainer hem gewoon weer laat gaan. Dus daar maak ik me niet zo zorgen over.
Lindgren is gewoon een breedte aankoop. En in die rol zal hij zeker wel voldoen.
Silva verdient gewoon een kans. Zo slecht was hij niet tegen Vitesse. Alleen opbouwend was het veel te weinig.
Maar Van Geel heeft zijn krediet bij mij sowieso al verspeeld dus hij mag van mij zo vertrekken. Maar dat doet hij toch niet. Daarvoor is die plaat voor zijn harses te groot.
Lindgren is gewoon een breedte aankoop. En in die rol zal hij zeker wel voldoen.
Silva verdient gewoon een kans. Zo slecht was hij niet tegen Vitesse. Alleen opbouwend was het veel te weinig.
Maar Van Geel heeft zijn krediet bij mij sowieso al verspeeld dus hij mag van mij zo vertrekken. Maar dat doet hij toch niet. Daarvoor is die plaat voor zijn harses te groot.
Ik ben
Het gaat me niet om het geringe financiële risico. Ajax loopt sowieso een risico doordat deze blijkbaar uitgerangeerde speler wordt gehaald en geen goede speler.Jack Reynolds schreef:Kuffour heeft een contract voor een half jaar. Ik ga er toch vanuit dat als hij werkelijks niks laat zien de nieuwe trainer hem gewoon weer laat gaan. Dus daar maak ik me niet zo zorgen over.
Neemt Van Geel wederom bewust risico door te wachten op de nieuwe trainer met het spenderen van het grote geld?
-