De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 26, 2008 4:03 pm

Jesse schreef:Oh ja? Volgens mij viel dat reuze mee en begon het vooral na de zomer, met als hoogtepunt deze winter.
Nu valt zijn gebrek aan creativiteit pas écht op, want Ajax heeft geld. Dat was voor de verkoop van Babel en Sneijder niet zo.
Het stinkt aan alle kanten!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » za jan 26, 2008 4:05 pm

Oh ja? Volgens mij viel dat reuze mee en begon het vooral na de zomer, met als hoogtepunt deze winter.
Oke Oke half jaar geleden dan.... toch, voor dit bericht was er niet echt een kritische noot richting MvG over aankopen zoals Rommedahl, Luque, Backir, Collin, Urzaiz en Delorge... Al moet ik natuurlijk wel toegeven dan het vooral aankopen zijn die HtC graag wou hebben (en dan Vooral Urzaiz en Collin)
Pompiedom

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za jan 26, 2008 4:08 pm

Jesse schreef:
Maurice schreef:Raar dat de media nu pas begint te twijfelen over MvG :blush.gif: , wij hier op AT hadden het al een seizoen eerder in de gaten.
Oh ja? Volgens mij viel dat reuze mee en begon het vooral na de zomer, met als hoogtepunt deze winter.
Nee hoor dit geprutst irriteert me al heel lang. Ik hoop ook elke keer als deze topic een nieuw bericht heeft, dat het een verlossend bericht is.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 26, 2008 4:11 pm

Hij had Pellè moeten halen, nietwaar ZsoG? :666.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jan 26, 2008 4:11 pm

Op AT zijn we verder altijd al wel kritisch geweest, al was het in het begin hosanna voor wat betreft MvG. Daarbij moet ik nog wel even een kanttekening plaatsen, want Lucas was zelfs bij zijn aanstelling al enigszins terughoudend. Achteraf terecht, want we hebben die man op een te hoog voetstuk geplaatst wat nu resulteert in een zware stroom van kritiek. Ik weet zeker dat wij daar niet alleen in staan en dat er binnen Ajax ook wordt gezaagd aan de stoelpoten van MvG.
Er zijn cruciale missers geweest en aangezien hij ons gouden bergen heeft beloofd is de teleurstelling des te groter. In de zomer werden we afgescheept met 'te weinig tijd' en nu 6 (!) dagen voor de volgende deadline is er nog steeds geen plan van aanpak. Nu moet ik wel zeggen dat ik de interesse voor Engelaar onjuist vind, maar daar zit nog enigzins een idee achter. Er zal gesproken zijn met Davids en wie weet blijkt daaruit dat hij het voor gezien gaat houden na dit seizoen. Engelaar staat daar dus bovenaan de schaduwlijst. Voor de andere positie op het middenveld staat Defour bovenaan, maar die komt dus sowieso niet tussentijds. Op de positie van Maduro is er geen schaduwlijst bijgehouden en in de verdediging gokt men ook volledig op de eigen selectie. Tenzij er via zaakwaarnemers en andere instanties iets wordt aangeboden, want dan wil men nog wel eens een gokje wagen.

Arthur

Bericht door Arthur » za jan 26, 2008 4:21 pm

Hoe kan Engelaar in vredesnaam als vervanger voor Davids worden gezien? Dat moet toch wel een verzinsel van de media zijn?

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 26, 2008 4:23 pm

Laten we hopen van wel, Arthur.

Van Geel heeft het goed gedaan bij Willem ll en AZ. Dan hoop je en verwacht je dat hij het bij Ajax ook kan brengen. Maar top blijkt steeds weer heel iets anders te zijn dan subtop.

jabu

Bericht door jabu » za jan 26, 2008 5:14 pm

Demosthenes schreef:Ik ben blij dat Ajax geen speler binnenhaalt die meer verdient dan Suarez en KJH bij elkaar(?) MvG schrok van zijn salariswensen en die is toch wel wat gewend.
Ben je Luque alweer vergeten?

Alexander

Bericht door Alexander » za jan 26, 2008 5:50 pm

Pelle gaat absoluut de top halen, over 2 jaar staat die jongen er. Vindt hem er op Zlatan in z`n eerste jaar lijken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 26, 2008 5:57 pm

Nou, ik heb laast in VI een interview met hem gelezen en daar kwam hij er niet best vanaf. Die jongen heeft een mentaliteit van niks.

Nog los van de kwaliteiten die hij misschien wel heeft maar nog goed heeft weten te verbergen is dat ook een belangrijke factor. Ik zie hem niet ver komen.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 26, 2008 6:12 pm

Alexander schreef:Pelle gaat absoluut de top halen, over 2 jaar staat die jongen er. Vindt hem er op Zlatan in z`n eerste jaar lijken.
Zlatan is en was dynamisch. Pellè is vooralsnog een houten klaas.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 26, 2008 6:14 pm

Pelle wordt misschien ooit de nieuwe Anastasiou. Meer zit er echt niet in.

Jesse

Bericht door Jesse » za jan 26, 2008 6:14 pm

Alexander schreef:Pelle gaat absoluut de top halen, over 2 jaar staat die jongen er. Vindt hem er op Zlatan in z`n eerste jaar lijken.
Welk staaltje van uitzonderlijke klasse heeft hij dan zoal laten zien?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 26, 2008 6:55 pm

Ik heb het vertrouwen in Van Geel nog niet helemaal verloren. Zijn belangrijke aankopen (Stam, Huntelaar, Gabri, Suarez) waren stuk voor stuk voltreffers. Alleen Luque was een dure grap. Maar er hebben geen Kinkladzes tussen gezeten, miskopen waar echt heel veel geld mee gemoeid is. Verkopen doet hij helemaal prima. Wat hem is te verwijten is het feit dat hij te passief opereert in het kopen. Er vallen echter wel verzachtende omstandigheden aan te voeren, zoals het laat wegvallen van Stam, Davids en Ten Cate.

Met een tussenpaus aan het roer is het ook niet handig om bakken met geld uit te geven. Het risico is te groot dat de nieuwe man aan het roer het niet in deze jongens ziet zitten. Je moet de nieuwe trainer ook een zak geld kunnen geven om zijn eigen plaatje in te vullen. Willen we een Rijkaard of een Van Gaal binnen halen, dan zal deze toch vooraf eisen gaan stellen. Daarvoor moet je hem de middelen kunnen geven en dat gaat was lastig als je al je geld net voor zijn komst er doorheen hebt gejast.

Dus wat dat betreft snap ik de voorzichtigheid van Van Geel op dit moment wel. De druk van de publieke opinie wordt dan wel steeds groter, maar de belangrijkste personen bij Ajax staan denk ik achter hem. Zoals de voorzitter die nauw betrokken is geweest bij zijn komst, de financieel directeur die nog nooit zo'n fijne collega heeft gehad en de algemeen directeur die volgens mij niks in de melk te brokkelen heeft. Daar heeft Van Geel dus weinig van te vrezen, waardoor hij met een gerust hart lange termijn beleid kan voeren.

Misschien niet eens zo slecht in de voetballerij.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 26, 2008 6:57 pm

Leuk verhaal, waar wel het een en ander voor te zeggen maar ook tegenin te brengen is.
Giacomo Puccini schreef:Ik heb het vertrouwen in Van Geel nog niet helemaal verloren. Zijn belangrijke aankopen (Stam, Huntelaar, Gabri, Suarez) waren stuk voor stuk voltreffers. Alleen Luque was een dure grap. Maar er hebben geen Kinkladzes tussen gezeten, miskopen waar echt heel veel geld mee gemoeid is. Verkopen doet hij helemaal prima. Wat hem is te verwijten is het feit dat hij te passief opereert in het kopen. Er vallen echter wel verzachtende omstandigheden aan te voeren, zoals het laat wegvallen van Stam, Davids en Ten Cate.
Je vergeet Ogararu. Die was qua transferprijs even duur als Gabri, Davids en Stam bij elkaar en een absolute miskoop.

Ronald!

Bericht door Ronald! » za jan 26, 2008 6:58 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik heb het vertrouwen in Van Geel nog niet helemaal verloren. Zijn belangrijke aankopen (Stam, Huntelaar, Gabri, Suarez) waren stuk voor stuk voltreffers. Alleen Luque was een dure grap. Maar er hebben geen Kinkladzes tussen gezeten, miskopen waar echt heel veel geld mee gemoeid is. Verkopen doet hij helemaal prima. Wat hem is te verwijten is het feit dat hij te passief opereert in het kopen. Er vallen echter wel verzachtende omstandigheden aan te voeren, zoals het laat wegvallen van Stam, Davids en Ten Cate.

Met een tussenpaus aan het roer is het ook niet handig om bakken met geld uit te geven. Het risico is te groot dat de nieuwe man aan het roer het niet in deze jongens ziet zitten. Je moet de nieuwe trainer ook een zak geld kunnen geven om zijn eigen plaatje in te vullen. Willen we een Rijkaard of een Van Gaal binnen halen, dan zal deze toch vooraf eisen gaan stellen. Daarvoor moet je hem de middelen kunnen geven en dat gaat was lastig als je al je geld net voor zijn komst er doorheen hebt gejast.

Dus wat dat betreft snap ik de voorzichtigheid van Van Geel op dit moment wel. De druk van de publieke opinie wordt dan wel steeds groter, maar de belangrijkste personen bij Ajax staan denk ik achter hem. Zoals de voorzitter die nauw betrokken is geweest bij zijn komst, de financieel directeur die nog nooit zo'n fijne collega heeft gehad en de algemeen directeur die volgens mij niks in de melk te brokkelen heeft. Daar heeft Van Geel dus weinig van te vrezen, waardoor hij met een gerust hart lange termijn beleid kan voeren.

Misschien niet eens zo slecht in de voetballerij.
Amen.

Jesse

Bericht door Jesse » za jan 26, 2008 7:05 pm

Giacomo Puccini schreef:Zijn belangrijke aankopen (Stam, Huntelaar, Gabri, Suarez) waren stuk voor stuk voltreffers
Gabri een voltreffer? Ik vind het wel meevallen. Een nuttige speler voor Ajax, maar geen wereldaankoop. Stam was in principe een goede aankoop, maar heeft uiteindelijk toch niet gebracht wat we ervan verwachtte. Is het dan wel een voltreffer?
Wat hem is te verwijten is het feit dat hij te passief opereert in het kopen. Er vallen echter wel verzachtende omstandigheden aan te voeren, zoals het laat wegvallen van Stam, Davids en Ten Cate.
Dat zijn geen verzachtende omstandigheden voor het passief inkopen. Dat zou je als verzachtende omstandigheden kunnen aanvoeren waarom we zo weinig punten hebben.
Je hoeft ook helemaal niet veel geld uit te geven als je een beetje goed scout. En daarbij maakt het natuurlijk ook wel uit of je een plant hebt als sommige spelers vertrekken (Sneijder), waardoor je aankopen als Luque kunt voorkomen. Daarnaast kan je nog altijd wel geld neerleggen voor echte kwaliteit. Elke trainer heeft graag kwaliteit, dan maakt het niet uit of die trainer Rijkaard of van Gaal is.

Ten slotte zal het alleen maar moeilijker worden jonge talenten naar Ajax te halen als we wéér geen kampioen worden en weer geen CL halen. Ook is het voor die nieuwe trainer wel lekker als hij rustig in de zomer aan zijn nieuwe elftal kan bouwen in plaats van dat hij direct weer aan de bak moet voor de voorronde CL (als we dat halen).
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

peter

Bericht door peter » za jan 26, 2008 7:14 pm

Verder moet de trainer natuurlijk niet het aankoopbeleid gaan bepalen, want dan krijg je echt weer een karrevracht aan spelers/prutsers binnen. Ik ken maar weinig trainers waarvan je kon zeggen dat ze goeie spelers 'meenamen' . Co kwam met Galasek, die nuttig was, maar zeker niet meer dan dat. Blind kwam met Lindenbergh, wat een drama was. De spaanse armada van HtC kunnen we nu ook als een mislukt opzetje beschouwen. Nee, de trainer moet zich vooral bezig houden met de jongens die er al zijn en die zijn aangetrokken door de man die de lange termijn in de gaten houdt.

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 26, 2008 7:42 pm

helemaal eens met peter
IK GELOOF!!!!!!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » za jan 26, 2008 7:52 pm

Hangt er ook een beetje van af over welke trainer je het hebt. Een trainer als Guus Hiddink zou dus wel prima zelf zijn groep kunnen samen stellen, want naast dat hij een prima trainer is, is het ook een zeer bekwame TD....
Pompiedom

peter

Bericht door peter » za jan 26, 2008 7:53 pm

Inderdaad. Vooral Ball en Reiziger waren fantastische vondsten.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » za jan 26, 2008 7:57 pm

Inderdaad. Vooral Ball en Reiziger waren fantastische vondsten.
Beetje onzinnige reactie Peter... Tuurlijk, elke club heeft zijn slechte aankopen, maar nu noem je er 2 op... Kijk bij Ajax, daar is de helft van de selectie zowat een miskoop.

Kan me herinneren dat PSV nu 3x landskampioen onder Guus is geworden......
Pompiedom

peter

Bericht door peter » za jan 26, 2008 8:00 pm

Reiziger en Ball kwamen op voorspraak van Guus. Zo geweldig was hij dus niet als TD. Dat hij een geweldige trainer is, staat buiten kijf, maar daar gaat het niet over.

Jesse

Bericht door Jesse » za jan 26, 2008 9:00 pm

Maurice schreef:Kan me herinneren dat PSV nu 3x landskampioen onder Guus is geworden......
Wat heeft dat met zijn geweldige kwaliteiten als TD te maken?

Maxwell22

Bericht door Maxwell22 » za jan 26, 2008 10:58 pm

Silva, Kuffour, Engelaar.... :excited.gif:

Plaats reactie