Deze wedstrijd was hij goed. Heeft weinig tot geen duels verloren, liet zich opbouwend nog wel eens aardig zien en schoof aardig door. Verder is het met Mendes (positioneel dramatisch en ook inspelend compleet waardeloos) en Koenders (positioneel dramatisch) ook behelpen daar achterin. Barry moet daar de leider zijn, maar grossiert in twijfelgevalletjes. Kerel is in alles halfzacht. Enige nadeel van Donk is dat hij wel veel overtredingen nodig heeft nog, terwijl het vaak overbodig is.Jesse schreef:Ik vond dat altijd wel meevallen. Speelt hij de laatste tijd sterk?Thomas schreef:Donk is natuurlijk ook gewoon een uitstekende verdediger.
De vrijdagavondwedstrijd
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
- peter
Ze hebben zich bij AZ rijkgekocht in matige spitsen, maar daar ligt het probleem ook verder niet. AZ moet daar gewoon starten met Ari en Dembele en daar een sterk blok achter zet met Mendes, Vormer, De Zeeuw en Schaars. Het probleem komt alleen vooral van achteruit. Backs hebben ze niet en alleen Donk kun je handhaven als verdediger. Verder met die Romero zo spoedig mogelijk op de goal, want Waterman kost je ook een zooi met punten.
Maar Louis zal het heus beter weten.
In potentie staat er natuurlijk een prima elftal. Ze hebben alleen geen rechtsback:Peter schreef:Ze hebben zich bij AZ rijkgekocht in matige spitsen, maar daar ligt het probleem ook verder niet. AZ moet daar gewoon starten met Ari en Dembele en daar een sterk blok achter zet met Mendes, Vormer, De Zeeuw en Schaars. Het probleem komt alleen vooral van achteruit. Backs hebben ze niet en alleen Donk kun je handhaven als verdediger. Verder met die Romero zo spoedig mogelijk op de goal, want Waterman kost je ook een zooi met punten.
Dembele----Ari
-------Martens
Schaars------Mendes/De Zeeuw
---De Zeeuw/Vormer
Pocognoli-Moreno-Donk-Mendes
-------Romero
Ik vergeet iedere keer een AZ'er.
Jaliens dus, ja.
Pocognoli heeft het hele seizoen als linkshalf moeten spelen. Niet zijn positie. Die blessures hebben sowieso het elftal door elkaar gegooid.

Vormer en De Zeeuw zou ik er niet zo snel naast zetten. Al concurreren ze eigenlijk voor dezelfde positie.Peter schreef:Martens was ik vergeten. Die moet ook spelen ten koste van Vormer of De Zeeuw inderdaad.
Poco vind ik ook niet zoveel bijzonders.
Pocognoli heeft het hele seizoen als linkshalf moeten spelen. Niet zijn positie. Die blessures hebben sowieso het elftal door elkaar gegooid.
- peter
Jewel. Anders lopen die 2 voorin teveel op een eiland. Martens is vooral heel wisselvallig nog, maar kan met mensen als Schaars, Vormer, De Zeeuw of Mendes wel van waarde zijn. Het voordeel is gelijk dat je dan Dembele weer een linie naar voren kan schuiven, want dit werkt ook niet.Bertje schreef:Meen je dat echt? Ik vind Martens niet zo bijzonder.Peter schreef:Martens was ik vergeten. Die moet ook spelen ten koste van Vormer of De Zeeuw inderdaad.
Vandaag was het niet veel, nee.Maar ik bedoelde meer dat je dan ook nog een rode kaart tegen krijgt.Verder ligt het er wel een beetje dik op bij jou(w) wat AZ betreft.joey schreef:Kom op, ze spelen gewoon waardeloos.Voetske schreef:Hebben wij ook weleens gehad, dat alles tegenzit ...

Blij met de punten ...
- Giacomo Puccini
De teloorgang van AZ is toch wel opvallend en nauwelijks verklaarbaar. De 'kenners' tipten AZ dit jaar als kampioen. Vorig jaar met vergelijkbaar materiaal grijpen ze op de laatste dag naast het kampioenschap en nu is het linker rijtje te hoog gegrepen. Van Gaal kan het gewoon niet managen? Hoelang mag hij nog aanprutsen voordat hij zijn biezen moet pakken?
Als Van Gaal mag aanblijven bewijst AZ dat het nog lang geen topclub is.
Als Van Gaal mag aanblijven bewijst AZ dat het nog lang geen topclub is.
Ajax!