Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Ronald!

Bericht door Ronald! » wo jan 23, 2008 10:18 pm

Come on, die nieuwe onverwachte topverdediger komt er toch nog wel?

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 23, 2008 10:19 pm

Tja, als we zeggen dat we verwachten van wel, kan het natuurlijk noot meer een onverwachte topverdediger zijn

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 23, 2008 10:22 pm

Ach nee, we hebben Colin nu toch? Kan in het centrum en als back spelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » wo jan 23, 2008 10:23 pm

Van Geel gaf in ieder geval vandaag voor de camera's van AT5 aan dat er nog één of twee versterkingen aankomen. In ieder geval nog één defensieve versterking.

Ronald!

Bericht door Ronald! » wo jan 23, 2008 10:24 pm

Zie de wedstrijdtopic voor een verklaring van mijn vorige post ;)

jabu

Bericht door jabu » do jan 24, 2008 8:43 am

Leuk, net sudoku.

robiono

Bericht door robiono » do jan 24, 2008 4:21 pm

Als aankopen voor deze winter en zomer zou ik graag de volgende spelers zien komen:

winter:

-Erik Pieters
-Michael Bradley

Zomer:

-Karim El Ahmadi (5-7 miljoen)
-Steven Defour (7 miljoen)
-Arnold Kruiswijk (aflopend contract, degelijk speler. Prima speler in geval bij noodgevallen)
-Khalid Boulahrouz (4-5 miljoen)
-Moussa Dembele (8-10 miljoen)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 24, 2008 4:25 pm

Kruiswijk past absoluut niet bij Ajax. Alleen bruikbaar in de zone en de draaicirkel van een tractor. Die jongen is ongeschikt om met ruimte in z'n rug te spelen.

Als Dembele los te weken valt bij AZ, dan is Thomas weer tevreden. Die jongen is een feestje om naar te kijken. Zoveel power en techniek gecombineerd met geweldig voetbalvernuft.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op do jan 24, 2008 4:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

robiono

Bericht door robiono » do jan 24, 2008 4:39 pm

Heb Kruiswijk eerder juist altijd een onderschatte voetballer gevonden! Hij is fysiek sterk en kan makkelijk een mannetje uitschakelen. Het is geen speler die de show wil stelen, maar is gewoon een rustige en degelijke kracht om erbij te hebben. Hij is transfervrij en is een prima breedte speler. Overigens snap ik niet waarom Ajax vorige winter die Braafheid van Twente destijds voor 2 ton oppikte uit Utreg. Was een prima speler geweest.

Dembele is een fenomeen. Z'n fluwelen techniek, enorme fysiek en balaanname zijn een lust voor het oog. Zodra hij de bal heeft, weet hij gelijk al wat hij gaat doen en dat maakt hem zo goed. Het is een typische Ajax-spits. Jammer dat z'n rendement zo laag is.

Leon

Bericht door Leon » do jan 24, 2008 4:55 pm

Dembele is al een klasse apart. Ik denk dat az hem NOOIT naar ons toe laat gaan, helaas.

Kruiswijk vind ik trouwens een typische feyenoordspeler (en nee, niet alleen omdat hij kwaliteit te kort komt.. :smallgrin.gif: )

Thomas, ken jij Luiz "Felipe" Ventura dos Santos? Ik las op een ander forum iets over hem. Diegene die postte vond het een hele goede voetballer. Zegt mij overigens helemaal niets hoor... :blush.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

goodfella

Bericht door goodfella » do jan 24, 2008 4:56 pm

Braafheid werd door velen destijds niet geschikt bevonden. Maar voor zo'n bedrag kan je het altijd proberen dunkt me.

Maar met z'n allen komen we tot het volgende rijtje interessante spelers:

- Bradley
- Sulejmani
- Amrabat
- El Ahmadi
- Dembele
- De Zeeuw
- Pieters
- Tiote
- Defour

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 24, 2008 4:59 pm

allebatje schreef:Thomas, ken jij Luiz "Felipe" Ventura dos Santos? Ik las op een ander forum iets over hem. Diegene die postte vond het een hele goede voetballer. Zegt mij overigens helemaal niets hoor... :blush.gif:
Help me even Allebatje, want er lopen nogal wat jongens in Brazilië rond met Felipe ergens in hun naam. Heb je een linkje naar dat bericht?

Starring

Bericht door Starring » do jan 24, 2008 5:35 pm

goodfella schreef:Braafheid werd door velen destijds niet geschikt bevonden. Maar voor zo'n bedrag kan je het altijd proberen dunkt me.
Ik hoop in het algemeen niet dat financiën zwaar weegt in jouw oordeel over een te halen speler. Want als ie goed en jong is, haal je 9 van de 10 je winst eruit.

Braafheid is een optie als men intern weet hoe het gaat spelen volgende seizoen. 1-op-1 in een offensief ingestelde team is hij vooral met zijn snelle benen bruikbaar. Hij is groeiende, maar is zeker nog geen (directe)versterking voor Ajax-1. Ik zie hem momenteel meer als aanvulling. Ik zal hem vanavond nog eens goed bekijken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 24, 2008 6:16 pm

Mwah, Braafheid is één op één geen geweldenaar, omdat hij niet bijzonder veel duelkracht heeft.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring

Bericht door Starring » do jan 24, 2008 7:12 pm

Bertje schreef:Mwah, Braafheid is één op één geen geweldenaar, omdat hij niet bijzonder veel duelkracht heeft.
Mee eens, duelkracht is ook een noodzaak. Dat mis Braafheid inderdaad, hoewel ik hem wel aggresief genoeg vind. Het is geen pussy a la Oga en Urby. Maar dat zou versterkt kunnen worden (hoewel bij Ajax niet), misschien heeft ie ook een slimme zaakwaarnemer. Maar goed, ik doelde met 1-op-1 dat ie meer zijn snelheid a la Reiziger moest aanwenden in persoonlijke duels, ver van het doel af. Maar jij vindt Braafheid dus ook (nog) niet goed genoeg voor Ajax?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 24, 2008 8:04 pm

goodfella schreef:Braafheid werd door velen destijds niet geschikt bevonden. Maar voor zo'n bedrag kan je het altijd proberen dunkt me.

Maar met z'n allen komen we tot het volgende rijtje interessante spelers:

- Bradley
- Sulejmani
- Amrabat
- El Ahmadi
- Dembele
- De Zeeuw
- Pieters
- Tiote
- Defour
Van mij mag Boulahrouz er nog wel bij.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 24, 2008 8:08 pm

Boulahrouz is totaal niet geinteresseerd, zei Koster laatst.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 24, 2008 8:17 pm

Daarom mag ie toch wel op het lijstje? Bovendien zegt mij dat niets, al die uitspraken. Het is bijna inherent aan de voetbalwereld, dat als iets wordt ontkend, het binnen een week toch ineens wel gebeurt. Hij is van de zomer best een target waar we op mogen jagen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 24, 2008 8:19 pm

Van mij mag hij op het lijstje.

Ik zie het niet gebeuren. Die man staat onder contract bij Chelsea.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 24, 2008 8:23 pm

Starring schreef:Mee eens, duelkracht is ook een noodzaak. Dat mis Braafheid inderdaad, hoewel ik hem wel aggresief genoeg vind. Het is geen pussy a la Oga en Urby. Maar dat zou versterkt kunnen worden (hoewel bij Ajax niet), misschien heeft ie ook een slimme zaakwaarnemer. Maar goed, ik doelde met 1-op-1 dat ie meer zijn snelheid a la Reiziger moest aanwenden in persoonlijke duels, ver van het doel af. Maar jij vindt Braafheid dus ook (nog) niet goed genoeg voor Ajax?
Reiziger was inderdaad ook snel, maar vooral ook een stuk sterker dan Braafheid. Je tegenstander bijhouden is immers leuk, maar je moet dan ook nog de body hebben om te kunnen ingrijpen. Braafheid is een leuke speler, die in een ander Ajax ook leuk zou kunnen meedraaien, maar met Van der Wiel achterin hebben we verder vooral verdedigers met wat body nodig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring

Bericht door Starring » do jan 24, 2008 10:32 pm

Bertje schreef: maar met Van der Wiel achterin hebben we verder vooral verdedigers met wat body nodig.
Mee eens. De vacature betreft: een kopsterke linker centrale verdediger met de benodigde snelheid, duelkracht, gezonde agressie en een goede inspeelpass. Die qua flexibiliteit zowel man als zone-dekking kan toepassen in wedstrijden. Zeg maar, een complete verdediger, manusje-van-alles en nog wat. Thomas weet daar wel raad mee, toch? Ik hoop van Geel ook...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr jan 25, 2008 12:32 am

Geroemde middenvelders van Twente kunnen wat mij betreft van het lijstje na vanavond. Spelers die van Feyenoord weten te verliezen mot ik niet.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 25, 2008 6:20 am

Starring schreef:
Bertje schreef: maar met Van der Wiel achterin hebben we verder vooral verdedigers met wat body nodig.
Mee eens. De vacature betreft: een kopsterke linker centrale verdediger met de benodigde snelheid, duelkracht, gezonde agressie en een goede inspeelpass. Die qua flexibiliteit zowel man als zone-dekking kan toepassen in wedstrijden. Zeg maar, een complete verdediger, manusje-van-alles en nog wat. Thomas weet daar wel raad mee, toch? Ik hoop van Geel ook...
Dat klinkt als Vermaelen! Maar nog een killer erbij zou geen overbodige luxe zijn.

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 25, 2008 7:34 am

robiono schreef:Dembele is een fenomeen.
Dembele kan een fenomeen worden, maar hij is het nog niet.
Een aanvaller die zo weinig scoort en zelden een wedstrijd beslist kan nooit een fenomeen zijn. Maar mocht hij ooit eindelijk het net regelmatig gaan vinden, dan is hij een geweldenaar.

Leon

Bericht door Leon » vr jan 25, 2008 8:20 am

Ik lees net op voetbalzone.nl (ok, niet echt betrouwbaar) dat feyenoord bij Landzaat en Hansson binnen heeft. Nou zijn dat niet de versterkingen waar ik bij Ajax op zit te wachten, maar wat ik meer probeer te zeggen:

Martin, waarom zij wel en wij niet???!!
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gesloten