Mooie uitleg, maar die is niet echt relevant. Feit blijft dat je van club bent verwisseld.LucaS schreef:Ik hoop op Ajax als kampioen. Maar ze moeten het wel verdienen. Vooralsnog geef ik Groningen meer kans om psv te passeren dan Ajax. En PSV is natuurlijk het allerergste dat het Nederlands voetbal te bieden heeft; ik heb nog liever dat Utrecht kampioen wordt dan PSV
FC Groningen 2007 - 2008
-
VZNevland wil weg uit Groningen
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op zondag, 20 januari om 22:30
Erik Nevland wil met onmiddellijke ingang weg bij FC Groningen. De aanvaller van Noorse komaf kan aan de slag bij Fulham, dat hem een contract tot de zomer van 2010 heeft aangeboden. De aanvalsleider ziet de Premier League als de kans van zijn leven. "Het is altijd mijn droom geweest in de Premier League te spelen”, notuleerde het Dagblad van het Noorden op uit de mond van Nevland. “Dit is de kans van mijn leven. Ik begrijp goed dat het voor FC Groningen een moeilijke beslissing is om mij te laten vertrekken, maar ik word dit kalenderjaar 31.”
“Het liefst zou ik het seizoen afmaken bij FC Groningen, maar dat kan niet. Het is nu of nooit. Ik hoop dat ze mij laten vertrekken en ik vind ook dat ik dat verdien”, aldus de Scandinaviër, die nog tot de zomer van 2010 onder contract staat bij de Noorderlingen.
“De standpunten zijn duidelijk", laat algemeen directeur Hans Nijland in een reactie weten. "Wij begrijpen dat dit voor Erik een enorme kans is en hij begrijpt ook dat wij hem eigenlijk niet kunnen missen. We steken de koppen opnieuw bij elkaar om deze situatie te bespreken."
Fulham, waar Nevland vier á vijf keer zoveel kan verdienen, heeft volgens Nijland nog geen contact opgenomen met FC Groningen om over de transfervoorwaarden te onderhandelen. "En zolang wij nog niks hebben gehoord weten wij ook niet waar we ja of nee tegen kunnen zeggen."
----> Er gaat niets boven Groningen.

Het lijkt er eerder op dat eerst de speler gek gemaakt wordt door de geïnteresseerde club en weg wil, waardoor de transferprijs lager uitvalt.
Fulham, waar Nevland vier á vijf keer zoveel kan verdienen, heeft volgens Nijland nog geen contact opgenomen met FC Groningen om over de transfervoorwaarden te onderhandelen.
Zo gaat dat al heel wat jaren. We kunnen wel hypocriet doen, maar een club informeert eerst bij de speler of hij belangstelling heeft voor een overstap en op welke voorwaarden. Anders heeft onderhandelen met de club van de speler weinig zin.Baseman schreef:Het lijkt er eerder op dat eerst de speler gek gemaakt wordt door de geïnteresseerde club en weg wil, waardoor de transferprijs lager uitvalt.
Om het aanschouwelijk te maken voor Baseman: zie de transfer van Lazovic naar PSV.
Het stinkt aan alle kanten!
Groningen staat sowieso voor het blok. Nevland is 31, kan 5 keer zoveel verdienen in de PL, heeft zich altijd voorbeeldig opgesteld en is een gouden kracht voor Groningen geweest. Die kún je gewoon niet tegenhouden en dat weet FCG ook.Thomas schreef:Als ook deze jongen zich 'onredelijk' op gaat stellen zouden er toch echt eens wat ogen open moeten gaan. Misschien, heel misschien, ligt het wel aan Groningen.
Probleem is dan wel dat het verhaal dat er niemand mag vertrekken niet meer te verkopen is aan de andere spelers.
Lijkt mij ook. Maar dat verhaal is dan ook onzin. Er is nu eenmaal een transferperiode in de winter. Groningen haalt zelf ook een speler:Jöhnk schreef:Groningen staat sowieso voor het blok. Nevland is 31, kan 5 keer zoveel verdienen in de PL, heeft zich altijd voorbeeldig opgesteld en is een gouden kracht voor Groningen geweest. Die kún je gewoon niet tegenhouden en dat weet FCG ook. Probleem is dan wel dat het verhaal dat er niemand mag vertrekken niet meer te verkopen is aan de andere spelers.
VoetbalzoneGroningen maakt komst Cahais bekend
FC Groningen staat op het punt om een ‘grote vis’ aan de haak te slaan, meldt De Telegraaf. De Groningers bereikten zondag volgens de ochtendkrant een akkoord met Matías Cahais over een verbintenis tot de zomer van 2012.
De Noorderlingen hebben in hoofdlijnen ook een akkoord met Boca Juniors over een huur van een half jaar met optie tot koop. “Het gaat alleen nog om een paar kleine dingen”, liet algemeen directeur Hans Nijland in een reactie weten. ”Het is geweldig dat we erin geslaagd zijn de aanvoerder van Argentinië onder 20, de wereldkampioen, te halen.”
Cahais (20) debuteerde drie seizoenen geleden in de hoofdmacht van Boca Juniors, maar wist nimmer een basisplaats af te dwingen. In totaal droeg de verdediger in twaalf duels het tricot van Los Xeneizes om zijn schouders. Door zijn uitstekende optreden op het WK onder 20 van vorig jaar in Canada, waar Argentinië triomfeerde, had hij na afloop van het Torneo Apertura over belangstelling. niet te klagen.
De interesse van Hércules was het meest concreet, maar de Spaanse tweedeklasser kon niet opboksen tegen de financiële voorwaarden. Real Madrid had een optie tot koop, maar besloot deze vorige maand -net als bij Ever Banega- niet te lichten. De Madrilenen hadden de opties -met ieder een waarde van één miljoen euro- precies een jaar geleden bedongen bij de overname van Fernando Gago.
De Maduro van BJ. Aanvoerder van het nationale jeugdteam maar bij zijn club geen basisplaats.
Dat bericht van voetbalzone.nl over Cahais klopt trouwens niet hoor. Hij is gehuurd voor anderhalf seizoen met een optie tot koop voor een vastgesteld bedrag.
Hoe dan ook, Groningen leeft wat transfers betreft boven z'n stand. Soms zijn spelers gewoon niet te houden. Dat geldt ook voor Ajax.
Als je met gek maken bedoelt dat de club duidelijk maakt wat de redenen zijn om naar hen over te stappen, dan heb je daar wel gelijk in.Baseman schreef:Het lijkt er eerder op dat eerst de speler gek gemaakt wordt door de geïnteresseerde club en weg wil, waardoor de transferprijs lager uitvalt.
Fulham, waar Nevland vier á vijf keer zoveel kan verdienen, heeft volgens Nijland nog geen contact opgenomen met FC Groningen om over de transfervoorwaarden te onderhandelen.
Hoe dan ook, Groningen leeft wat transfers betreft boven z'n stand. Soms zijn spelers gewoon niet te houden. Dat geldt ook voor Ajax.
Het is een moelijke situatie voor een club als Groningen. Je hebt doelstellingen en die probeer je te realiseren. Als je dan halverwege twee belangrijke spelers moet laten gaan is dat zuur. Ik snap wel dat ze daar niet zo happig op zijn.
Dat is in de voetbalwereld misschien niet altijd te voorkomen maar kijk eens naar Ajax. Als Manchester United nu KJH komt ophalen. Moeten we die op dit moment dan ook nog maar laten vertrekken? Dacht het niet. De clubs moeten meer vasthouden aan het eigen beleid en hun eigen doelstellingen. Er zijn altijd situaties te bedenken waarin je toch tot een transfer komt maar het mag zeker geen vanzelfsprekendheid zijn dat een speler zo wegloopt als er een club interesse heeft. Zeker niet halverwege het seizoen.
Even wat anders. Hoe zit het trouwens met die Argentijn die Groningen nu haalt? Staan we daar volgend jaar weer met een zak geld op de stoep of is hij niet zo goed?
Dat is in de voetbalwereld misschien niet altijd te voorkomen maar kijk eens naar Ajax. Als Manchester United nu KJH komt ophalen. Moeten we die op dit moment dan ook nog maar laten vertrekken? Dacht het niet. De clubs moeten meer vasthouden aan het eigen beleid en hun eigen doelstellingen. Er zijn altijd situaties te bedenken waarin je toch tot een transfer komt maar het mag zeker geen vanzelfsprekendheid zijn dat een speler zo wegloopt als er een club interesse heeft. Zeker niet halverwege het seizoen.
Even wat anders. Hoe zit het trouwens met die Argentijn die Groningen nu haalt? Staan we daar volgend jaar weer met een zak geld op de stoep of is hij niet zo goed?
Nil volentibus arduum
De situatie van KJH is anders. KJH is jong, verdient al een vermogen en de clubs komen zeker nog voor hem terug. Voor BS is het nu of nooit.
Laatst gewijzigd door joey op ma jan 21, 2008 1:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
In dit soort zaken krijgt de club tot op heden altijd gelijk. Natuurlijk moet je een beetje oppassen en zul je niet altijd iedereen vast kunnen houden. Maar ik vind dat clubs nogal eens makkelijk overstag gaan zodra een speler een beetje begint te muiten. Daar zou ik niet aan beginnen want dan is het einde zoek.
Nil volentibus arduum