Dennis Rommedahl

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jan 19, 2008 8:19 pm

Thomas schreef:Dit Ajax kiest er helaas voor om weinig risico te lopen door te weinig spelers onder contract te hebben, dan dat er op een aantal posities stevige concurrentie ontstaat en er eventueel een aantal spelers een tijdje minder tevreden zijn.
In de spitspositie hebben we anders wel een overschot aan spelers.

Laten we het er maar op houden dat de meningen over Rommedahl verdeeld zijn. Ik heb liever een potentiele goeie speler die op termijn door kan groeien tot een basiskracht, dan een ideale invaller, waar verder geen rek meer in zit.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 19, 2008 8:22 pm

In de spits? Heeft Huntelaar dan überhaupt één concurrent die niet al elders in het team een basisplek heeft?

Kijk maar de bank: de huidige basisspelers hebben geen van alleen iets te vrezen. Op Emanuelson en Ogararu na misschien. En dat terwijl concurrentie over het algemeen het beste in spelers naar boven haalt. Het is toch belachelijk dat met iets elementairs als concurrentie geen enkele rekening is gehouden bij het samenstellen van onze selectie?

peter

Bericht door peter » za jan 19, 2008 8:27 pm

Thomas schreef:In de spits? Heeft Huntelaar dan überhaupt één concurrent die niet al elders in het team een basisplek heeft?
Spitspositie is een verkeerde omschrijving. Aanvallers heb ik het over. Bakken met aanvallers hebben we.

Luque, Rommedahl, Leonardo, Huntelaar, Urzaiz, Kennedy, Suarez, Manucharyan, Mitea en eventueel Perez.
Laatst gewijzigd door peter op za jan 19, 2008 8:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 19, 2008 8:27 pm

Nog geen vijf die voldoen.

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 19, 2008 8:29 pm

Zo geweldig is het allemaal niet. Wie is de vervanger van Bakir in de selectie als je Rommedahl verkoopt?

@ Thomas: Concurrentie=kwaliteit=iets dat wij niet hebben, in het eerste elftal is het nog wel redelijk maar de reserves zijn dik bagger.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » za jan 19, 2008 8:30 pm

Thomas schreef:Nog geen vijf die voldoen.
Dat is niet de discussie. Ze worden wel aangetrokken. Bij de verdedigers vertrekken er keer op keer spelers, maar komt er helemaal niets voor terug.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 19, 2008 8:32 pm

Het past prima in het plaatje van een te dunne selectie om spelers te halen waarvan je weet dat ze tevreden op de bank zullen plaatsnemen (Colin, Rommedahl, Delorge). Daar ging het me om. Ajax is als de dood voor ontevreden spelers.

peter

Bericht door peter » za jan 19, 2008 8:33 pm

Rishi schreef:Zo geweldig is het allemaal niet. Wie is de vervanger van Bakir in de selectie als je Rommedahl verkoopt?
Leonardo kan er prima uit de voeten. Verder speelt Rommedahl vooral vanaf links als hij op mag komen draven.

We hebben bakken met geld. Koop van mijn part die Sulejmani (niet genoeg gezien, maar op basis van de verhalen een paar topics lager) in plaats van Rommedahl. Word je als Ajaxzijnde gelijk weer wat sterker in de breedte. Al die breedteaankopen zijn stuk voor stuk spelers die kwalitatief nooit goed genoeg zullen zijn voor een basisplekkie. Wat heb je er dan aan?

peter

Bericht door peter » za jan 19, 2008 8:33 pm

Thomas schreef:Het past prima in het plaatje van een te dunne selectie om spelers te halen waarvan je weet dat ze tevreden op de bank zullen plaatsnemen (Colin, Rommedahl, Delorge). Daar ging het me om. Ajax is als de dood voor ontevreden spelers.
Kijk en daar zijn we het volledig over eens. Stuk voor stuk spelers die allang blij zijn dat ze op de bank mogen zitten bij Ajax dus. Zegt genoeg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 19, 2008 8:33 pm

Peter schreef:Al die breedteaankopen zijn stuk voor stuk spelers die kwalitatief nooit goed genoeg zullen zijn voor een basisplekkie. Wat heb je er dan aan?
Niks. Breedte moet je zoeken in de diepte.

peter

Bericht door peter » za jan 19, 2008 8:35 pm

Jöhnk schreef:Niks. Breedte moet je zoeken in de diepte.
Nou dan. Waarom zijn we dan zo blij met een niet morrende Rommedahl. Zet daar potverdimme een gretige jongen van een jaar of 20 neer die zich wil bewijzen en die wil uitgroeien als basisspeler. Niet een gearriveerde draver die hoopt iets toe te voegen aan dit Ajax.

Daniel

Bericht door Daniel » za jan 19, 2008 8:37 pm

Precies hetzelfde wat ik afgelopen zomer bij zijn komst ook al zei..

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 19, 2008 8:37 pm

Peter schreef:
Thomas schreef:Het past prima in het plaatje van een te dunne selectie om spelers te halen waarvan je weet dat ze tevreden op de bank zullen plaatsnemen (Colin, Rommedahl, Delorge). Daar ging het me om. Ajax is als de dood voor ontevreden spelers.
Kijk en daar zijn we het volledig over eens. Stuk voor stuk spelers die allang blij zijn dat ze op de bank mogen zitten bij Ajax dus. Zegt genoeg.
Volgens mij zijn we het wat dit betreft dan ook niet oneens geweest. :wink.gif:

Ajax koopt geen of middelmatige spelers om mokkende spelers te voorkomen. Doorselecteren is al helemaal uit den boze. Althans, daar lijkt het sterk op.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 19, 2008 8:38 pm

Maar Rommedahl heeft wel specifieke kwaliteiten. Al komen die vooral tot uiting als de wedstrijd al gespeeld is, dus echt veel heb je er niet aan.

Van mij mag hij best weg, maar hij zit me niet in de weg. Luque moet natuurlijk als eerste weg, want die verdient een godsvermogen. :nooo:

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 19, 2008 8:38 pm

Ik geef jullie helemaal gelijk hoor. Ik heb ook liever 2 Messi's op rechts en 2 op links maar dat gaat em dus niet worden.

Gezien het feit dat het die fucking Van Geel al paar maanden kost om een vervanger voor Sneijder te halen heb ik dus liever gewoon dat een Rommedahl blijft.

Niet dat ik stond te springen toen hij werd aangetrokken maar als je het vergelijkt met andere posities binnen de selectie durf ik wel te beweren dat de rechtsbuitenpositie het beste is ingevuld. Zoveel slechter doet Rommedahl het niet doen als Kennedy.

Laat Van Geel zich maar lekker concentreren op de andere posities. Eerst het 1e elftal en daarna komen de reserves wel aan de beurt. Hoe spijtig ook
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » za jan 19, 2008 8:42 pm

Jöhnk schreef:Maar Rommedahl heeft wel specifieke kwaliteiten. Al komen die vooral tot uiting als de wedstrijd al gespeeld is, dus echt veel heb je er niet aan.

Van mij mag hij best weg, maar hij zit me niet in de weg. Luque moet natuurlijk als eerste weg, want die verdient een godsvermogen. :nooo:
Ben het gelijk met je eens, net zoals met Rishi, dat er (veel) grotere problemen bij Ajax zijn. Ik wil alleen dat Ajax binnen 2 jaar gewoon over een groep van 18-20 spelers beschikt, waarin je met een gerust hart kan kijken naar een vervanger.

Zou een Elia het veel slechter doen Rommedahl? Ik heb mijn twijfels hoor.

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 19, 2008 8:55 pm

Een Elia zou het zeker niet slecht doen, net zoals misschien een Sulejmani....maar dit Ajax is gewoon kut. Denk je dat zulke spelers met de druk om kunnen gaan als er 50.000 man het team uitfluiten?

Ik hoop met je mee Peter dat Ajax over een aantal jaar een goede uitgebalanceerde selectie heeft van 18 tot 20 man. Maar er komt geen enkele goede speler naar Ajax om op de bank te zitten. Dat is nou eenmaal de realiteit. En daarom ben ik blij met een Rommedahl.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » za jan 19, 2008 8:58 pm

Rishi schreef:Een Elia zou het zeker niet slecht doen, net zoals misschien een Sulejmani....maar dit Ajax is gewoon kut. Denk je dat zulke spelers met de druk om kunnen gaan als er 50.000 man het team uitfluiten?
Zeker. In deze selectie zou men ook verzuipen. Je moet natuurlijk wel wat beters op de been weten te brengen, maar aan het begin van het seizoen had men het idee dat we over een wonderselectie beschikten.
Rishi schreef: Ik hoop met je mee Peter dat Ajax over een aantal jaar een goede uitgebalanceerde selectie heeft van 18 tot 20 man. Maar er komt geen enkele goede speler naar Ajax om op de bank te zitten. Dat is nou eenmaal de realiteit. En daarom ben ik blij met een Rommedahl.
Niemand komt op de bank zitten bij ons, maar voor basisplekkies kun je nog wel komen vechten. Rommedahl zei al bij zijn aanstelling tussen neus en lippen door dat hij het wel prima vond om op de bank te komen zitten. Nou, lekker dan.

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 19, 2008 9:02 pm

Ja het is ook gewoon kut. Maar de tijd dat Ajax een talentje kon kopen en die lekker laten rijpen is gewoon voorbij. Wesley Sneijder begon al te zeiken toen hij nog geen minuut had gespeeld voor het 1e elftal. Hij wilde spelen in het 1e of hij zou vertrekken......
IK GELOOF!!!!!!

Toppie

Bericht door Toppie » zo jan 20, 2008 9:20 pm

Gaat Rommedahl Ajax al weer verlaten?

www.voetbalonline.nl, 20 januari 2008 19:20 - De kans is niet ondenkbeeldig dat Dennis Rommedahl Ajax dit seizoen, mogelijk zelfs al in januari, gaat verlaten. De voormalige aanvaller van PSV staat in de belangstelling van Palermo. De Scicilianen zien in Rommedahl een waardige vervanger voor Aimo Diana, die op het punt staat Palermo te verruilen voor Torino of Parma.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 21, 2008 4:18 am

Lekker de concurrentie versterken!
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 21, 2008 8:48 am

Mocht dit doorgaan is dat ook weer een staatltje wanbeleid. Rommedahl heeft een paar goede wedstrijden gespeeld. Die ga je nu toch niet weg doen?

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 21, 2008 9:46 am

In de zomer kan die weg, best. Maar nu toch niet?
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 21, 2008 10:50 am

Laat hem maar lekker in Amsterdam. We zijn op het moment dusdanig slecht dat we nog wel eens onder druk komen te staan. Dan is Rommedahl gewoon een bruikbare speler.

Geld hebben we op het moment echt genoeg. Laat Ajax zich eerst maar eens concentreren op het binnenhalen van versterkingen i.p.v. de selectie verder uit te dunnen.
Nil volentibus arduum

gaizka

Bericht door gaizka » ma jan 21, 2008 11:10 am

Rishi schreef:Lekker de concurrentie versterken!
???

Plaats reactie