NEC - AJAX 20-1-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Neemt onzz aller AJAX 3 punten mee naar huis?

Peiling eindigde op zo jan 20, 2008 9:16 am

Ja natuurlijk!!
20
71%
Nee, ze laten 2 punten liggen...
7
25%
NEC mazzelt...
1
4%

Totaal aantal stemmen: 28

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr jan 18, 2008 2:43 pm

Harm schreef:Tegen NEC heb je niet eens een verdediging nodig. Ze scoren niet eens tegen Zwolle.
En zo is het! Je mag er best 1 tegen krijgen tegen NEC of 2. Maar je moet deze pot gewoon winnen. De voorhoede moet makkelijk 3 tot 4 doelpunten kunnen maken.
Geen gelul, 3 punten!
:ajaxscarf.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » vr jan 18, 2008 2:52 pm

Ik ga voor een hele moeilijke 1-2.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jan 18, 2008 3:02 pm

Geblesseerden voor deze wedstrijd: Thomas Vermaelen, Gregory van der Wiel en Laurent Delorge.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 18, 2008 3:08 pm

Thijs schreef:Geblesseerden voor deze wedstrijd: Thomas Vermaelen, Gregory van der Wiel en Laurent Delorge.
Positief dat Colin (nooit verwacht dat ooit nog te schrijven) en Leo fit zijn. Welke speler van Jong Ajax gaan er mee?

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr jan 18, 2008 3:38 pm

Thijs schreef:Geblesseerden voor deze wedstrijd: Thomas Vermaelen, Gregory van der Wiel en Laurent Delorge.
Hoelang heb je nog te gaan Thijs? Ik dacht dat het voor een 3-tal maandjes zou zijn???

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jan 18, 2008 4:05 pm

Ajaciedjuh schreef:Welke speler van Jong Ajax gaan er mee?
Geen idee.
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef: Hoelang heb je nog te gaan Thijs? Ik dacht dat het voor een 3-tal maandjes zou zijn???
Was in eerste instantie ook het plan, alleen werk ik nu direct via Ajax en maak in ieder geval het seizoen af. Waarbij ik in een week waarin we thuis tegen PSV en Feyenoord spelen wat meer werk dan in een interlandweekje.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 18, 2008 6:36 pm

Wil je wel doorgaan met het werk dat je nu doet, Thijs?

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr jan 18, 2008 6:44 pm

Ajaciedjuh schreef:
Positief dat Colin (nooit verwacht dat ooit nog te schrijven) en Leo fit zijn. Welke speler van Jong Ajax gaan er mee?
Als ik Koster mag geloven spelers van Jong ajax. Hij heeft gewoon niemand.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 18, 2008 7:46 pm

mattie schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Als ik Koster mag geloven spelers van Jong ajax. Hij heeft gewoon niemand.
Kan Frank de Boer zijn kicksen niet aan doen! :blush.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 19, 2008 3:48 pm

Bobson en Lens in aanval NEC
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 14:12 | Laatst bewerkt: Vandaag 14:06 | 21 reacties

De vrijdag aangetrokken Kevin Bobson krijgt meteen de kans om zijn kwaliteiten in De Goffert te laten zien. Hij maakt zondag in de thuiswedstrijd tegen Ajax zijn thuisdebuut. In de aanval wordt hij geassisteerd door Jermaine Lens.

Achter de snelle spitsen heeft Mario Been gekozen voor een middenveld met Brett Holman, Krisztian Vadocz, Youssef El-Akchaoui en de nieuwe aankoop Bas Sibum.

De verdediging staat met Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Patrick Pothuizen en Jeroen Drost. Daniel Fernández is nog niet speelgerechtigd.

Mits Bobson het goed zal gaan doen hoef je van de verdere voorhoede niet echt bang te zijn... Die Lens schopt nog geen deuk in een pakje boter. Had na woensdag ook echt wel verwacht dat meneer eindelijk op de bank/ tribune mocht plaatsnemen, maar die koppen gaan toch maar niet rollen denk ik dan... Jammer...

Van Beukering is een paar kilo te zwaar en mag meteen niet meedoen. Die Lens speelt het hele seizoen kut en mag wel me doen... het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp die Been echt niet.

Gefeliciteerd met de overwinning alvast!!
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jesse

Bericht door Jesse » za jan 19, 2008 5:40 pm

Ik wou dat ik er zo zeker van was.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

gaizka

Bericht door gaizka » za jan 19, 2008 6:24 pm

Ik las ook dat Davids een optie is centraal achterin, dat zal dan naast Vertongen zijn met op de vleugels Urby en Ogararu. Beetje gammel..

Jesse

Bericht door Jesse » za jan 19, 2008 6:45 pm

Davids hebben we nodig op het middenveld.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 19, 2008 6:52 pm

Och, het kan alleen maar meevallen vanuit de underdog-positie.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » za jan 19, 2008 7:52 pm

banjavi schreef:Gefeliciteerd met de overwinning alvast!!
Supporters van NEC hebben zich geroerd, dus de spelers hebben een uitgelezen kans om zich te revancheren. Tegen de gammele defensie (waar blijft nou die verdediger!!!) zullen ook zij vast wel twee keer kunnen scoren. Alles hangt dus af van onze voorhoede. kunnen ze er drie maken. Dat is morgen de grote vraag.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

999

Bericht door 999 » za jan 19, 2008 7:53 pm

Dat wordt weer zo'n ploeger wedstrijd, heel veel strijd op een kloteveld, getrek, gehang en geduw, de plaggen uit de grasmat, geglij enz.En na half uur lijkt het in nergens meer op een voetbal wedstrijd ..
Blij met de punten ...

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » za jan 19, 2008 7:57 pm

Voetske schreef:Dat wordt weer zo'n ploeger wedstrijd
De ploegerste ploegerploeg gaat winnen. Heb niet de indruk dat Ajax dat is. Maar vooralsnog zet ik in op een benauwde 2-3.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 19, 2008 7:59 pm

De suppporters van NEC roeren zich al na VVV thuis en dat heeft tot nu toe niets geholpen... en gezien de opstelling verwacht ik er morgen ook niet heel veel van... weet niet hoe Bobson het gaat doen natuurlijk.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » za jan 19, 2008 8:40 pm

AZ al met 3-0 achter. En nu gewoon met 11 man. Plaatst de prestatie van Ajax ook weer in perspectief. Tel daar de 4-2 nederlaag tegen NAC bij op en je mag concluderen dat het lek nog lang niet boven is.

Zou Martin dat ook zien?

Starring

Bericht door Starring » zo jan 20, 2008 9:27 am

Wil Ajax met 3 points huiswaarts keren, dan dient er vanmiddag in de wedstrijd vroegtijdig druk én vooruitverdedigd te worden door alle Ajacieden. Ajax zal meer dan ooit dit seizoen van haar eigen goal af moeten verdedigen om de eigen afweerlinie zo min mogelijk in verlegenheid te brengen. Tegen NAC sprintte Heitinga (bij balverlies) als eerste richting eigen 16, alsof we potverdorie aan het handballen waren. Das natuurlijk niet de bedoeling of was dat opdracht van A. Koster?

Kortom, liever geen trage spelers met een lage arbeidsethos in het veld. Ik wil spelers zien die continue op de bal en man afjagen. Op deze manier blijven de beste spelers waaronder Suarez vaker aan de bal en blijft PSV vervolgens na 90 minuten hopelijk nog in zicht. Redelijk veldspel vraag ik niet eens.
Koster overweegt, als Colin niet inzetbaar is, Hedwiges Maduro centraal in de verdediging te posteren. Bron Ajax.nl

Harde hoofd heeft die man, ondanks Maduro reeds vertrokken is. Die wil je toch niet in het centrum naast Oga zien lopen? Hopen dat ie dit keer wat sneller de zwakste schakels in de wedstrijd 'laat douchen'. Al is het na 10 minuten. Want die Oga beseft niet eens dat ie vaak als een pupil van Kozakken Boys speelt.

Ik hoop trouwens ook nog op speelminuten voor Jan-Arie, was tegen NAC nog niet fit genoeg. Hij moet zijn minuten blijven pakken...

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo jan 20, 2008 10:56 am

Starring schreef:Wil Ajax met 3 points huiswaarts keren, dan dient er vanmiddag in de wedstrijd vroegtijdig druk én vooruitverdedigd te worden door alle Ajacieden. Ajax zal meer dan ooit dit seizoen van haar eigen goal af moeten verdedigen om de eigen afweerlinie zo min mogelijk in verlegenheid te brengen. Tegen NAC sprintte Heitinga (bij balverlies) als eerste richting eigen 16, alsof we potverdorie aan het handballen waren. Das natuurlijk niet de bedoeling of was dat opdracht van A. Koster?
Dat zou heel mooi zijn. Het is voor mij sowieso het voetbal zoals het gespeeld moet worden als je niet in balbezit bent. Helaas hebben we de spelers er momenteel niet voor en vergt het een samenwerking die je van deze jongens nu nooit kunt verlangen, omdat er voor geen meter op getraind is, volgens mij. Ik zie het tenminste niet terug op het veld. Het 'en blok' vooruit verdedigen met veel ruimte in de rug inclusief buitenspelval is gewoonweg teveel gevraagd van de huidige 3e keus achterin. Dat draait volgens mij uit op een regelrechte ramp.

Nee, ik vrees dat we vanmiddag weer vaak het oude liedje zullen meemaken: snel terug naar de eigen 16 bij balverlies, waarna elke bal in onze 16 vrijwel direct een kans (of een mogelijheid tot een kans, zucht) is. Goddank spelen we tegen Nec dat tot dusver voorin niet bijster veel klaarmaakt. Hopelijk kunnen onze middenlinie en aanval, die tenminste wel op titelniveau staan, dan de doorslag geven.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 20, 2008 11:01 am

zo 20 jan 2008, 08:00
Vito Wormgoor in Ajax-selectie

door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Voor de uitwedstrijd van vandaag tegen NEC is Vito Wormgoor aan de selectie van Ajax toegevoegd. Hoewel Jurgen Colin weer volop meetrainde gisteren, neemt trainer Adrie Koster het zekere voor het onzekere.

Koster heeft door blessures, schorsingen en het vertrek van Hedwiges Maduro vrijwel geen mogelijkheden meer achterin. De 19-jarige Wormgoor is een rechtsbenige centrumverdediger van het tweede elftal en kwam pas anderhalf jaar geleden van de amateurs van DOVO uit Veenendaal naar Ajax.
De T.

Toppie

Bericht door Toppie » zo jan 20, 2008 11:11 am

Vermoedelijke opstelling

Steek

Ogararu <-> Colin Vertonghen Urby

Gabri Perez Davids

Kennedy Hunt Suarez

Oga en Colin kan je omzetten , net zoals Perez en Davids

SUC6 Verdediging zal je nodig hebben :blush.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jan 20, 2008 11:19 am

Ogararu gewoon lekker als rechtsback laten starten. Hij zal het verdomde lastig krijgen tegen Bobson Almighty, maar in het centrum kan Ogararu voor nog meer gevaar zorgen. Het is dat ik die Wormgoor niet ken, maar anders zou ik opteren voor Colin, Wormgoor, Vertonghen en Urby.

Toppie

Bericht door Toppie » zo jan 20, 2008 11:23 am

Peter schreef:Ogararu gewoon lekker als rechtsback laten starten. Hij zal het verdomde lastig krijgen tegen Bobson Almighty, maar in het centrum kan Ogararu voor nog meer gevaar zorgen. Het is dat ik die Wormgoor niet ken, maar anders zou ik opteren voor Colin, Wormgoor, Vertonghen en Urby.
Ajax houdt geen open dag maar tevaak open huis :smallgrin.gif:

Plaats reactie