Heb je wel gelijk in, maar zoals ik al zei lijkt het mij niet dat we een vervanger voor Perez gaan halen. Op zich zou ik het wel prima vinden, om gewoon met Davids, Bradley, El Ahmadi en Defour te spelen. Het enige nadeel is dat je met die jongens niet al te veel scorend vermogen in huis hebt. Als je dan ook nog eens Huntelaar verkoopt, dan lever je echt meer als de helft van je productie in. Neemt niet weg, dat je er dan voetballend wel 10x beter voorstaat.Bertje schreef:Defour speelt dieper dan El Ahmadi. Defour kan als centrale middenvelder, als rechtshalf of als aanvallende middenvelder/hangende spits spelen. El Ahmadi speelt als centrale (controlerende) middenvelder of (controlerende rechtshalf).Peter schreef:Ahmadi en Defour concurreren voor dezelfde positie vrees ik.
Defour kan ook controleren, maar komt beter tot zijn recht als hij wat meer ruimte voor opkomende mensen kan maken en/of korte acties kan maken.
Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hangt van je aanvallers af. Suárez scoort redelijk wat (en moet nog meer gaan scoren) en je hebt in principe ook nog iemand op rechts staan.
Daarnaast kunnen alle eerder genoemde middenvelders een uitgespeelde aanval afronden.
Daarnaast kunnen alle eerder genoemde middenvelders een uitgespeelde aanval afronden.
Laatst gewijzigd door Bert op vr jan 18, 2008 1:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Hij moet alles kunnen doen wat een voetbalwedstrijd van hem vraagt. Dat zal normaal gesproken niet 90 minuten lang van achterlijn tot achterlijn rennen zijn. Maar een stevige basisconditie kan echt geen kwaad. Daar kun je wedstrijden mee winnen.Bertje schreef:Hangt er natuurlijk van af wat een speler tijdens een wedstrijd moet doen. 90 minuten van achterlijn naar achterlijn draven is geen voetbal meer.
Als je conditioneel en fysiek sterk bent kun je altijd 100% met je spel bezig zijn. Een speler die er doorheen zal niet alleen gaten laten vallen omdat hij het niet meer kan belopen. Het gaat ook nog eens ten koste van de concentratie met alle gevolgen van dien.
Nil volentibus arduum
Dan zou je dus zo gaan spelen:Peter schreef:Heb je wel gelijk in, maar zoals ik al zei lijkt het mij niet dat we een vervanger voor Perez gaan halen. Op zich zou ik het wel prima vinden, om gewoon met Davids, Bradley, El Ahmadi en Defour te spelen. Het enige nadeel is dat je met die jongens niet al te veel scorend vermogen in huis hebt. Als je dan ook nog eens Huntelaar verkoopt, dan lever je echt meer als de helft van je productie in. Neemt niet weg, dat je er dan voetballend wel 10x beter voorstaat.Bertje schreef:Defour speelt dieper dan El Ahmadi. Defour kan als centrale middenvelder, als rechtshalf of als aanvallende middenvelder/hangende spits spelen. El Ahmadi speelt als centrale (controlerende) middenvelder of (controlerende rechtshalf).Peter schreef:Ahmadi en Defour concurreren voor dezelfde positie vrees ik.
Defour kan ook controleren, maar komt beter tot zijn recht als hij wat meer ruimte voor opkomende mensen kan maken en/of korte acties kan maken.
----------KJH----------
Perez----------Suarez
--------Defour--------
Davids------El Ahmadi
-------Bradley--------
Dat zou wel drie nieuwe middenvelder betekenen. Gabri kan natuurlijk ook blijven zodat je El Ahmadi niet hoeft aan te trekken. Ook hebben we bijvoorbeeld Siem de Jong nog. Perez kan nog op de plaats van Defour spelen, en dan met Suarez op links en Kennedy op rechts.
Als KJH weggaat dan kan je zo spelen:
---------Suarez---------
Perez----------Kennedy
Uiteindelijk ga je met zo'n 4-mans middenveld wel 3-4-3 spelen. Kan dat met Vermaelen, Vd Wiel en Heitinga (als die niet weggaat)?
-
- AT Toto winner 15/16
- martijn401
Waarschijnlijk niet, maar anders komen we bij zo'n opstelling uit:brigade zuid schreef:Staan Bradley en El Ahmadi in de belangstelling van AJAX dan? Het is wel leuk om zo'n opstelling te maken daar niet van.
Suarez-----Urzaiz-----Rommedahl
De Jong-----Perez------Engelaar
Klavan--Vermaelen--Vd Wiel--Bruno Silva
--------------Vermeer----------------------
- martijn401
- gertjuh410
Als van Geel niet dezelfde fout als vorig jaar wil maken doet hij het volgende..
- Voorcontract met Veldhuizen.. Stekelenburg vertrekt, dat kan niet anders.
- NU vast een nieuwe spits halen, zodat deze kan wennen en z'n minuten vast mee kan pikken .. KJH vertrekt! Daarnaast als we toch in Groningen zijn voor Bruno die Nijland eens polsen.. Het is dan wel het zoontje van de directeur maar die jongen kan aardig ballen
- Defour koste wat het kost voorcontract laten tekenen, die kost aan het eind van het seizoen met een beetje pech het dubbele. Lijkt me nu nog haalbaar.
- Emanuelson voor een paar miljoen verpatsen en per direct een topper voor op links halen.. Waarom Maxwel niet eens polsen.
- Melchiot VERGETEN!! Vreselijke rechtsback met die lange stelten van hem.. En dus op zoek gaan naar een ECHTE rechter-VERDEDIGER.
Overigens spelers die ik wel interessant vind in de eredivisie:
- Elshot van Nac vond ik tegen Ajax erg sterk, betrouwbare back dit vaak mee opkomt(ala-trabelsi).
- Bak-Nielsen van Heerenveen, erg sterke verdediger.
Ik zeg niet dat deze jongens goed genoeg voor ajax zijn maar als je puur in Nederland kijkt naar spelers waar minder dan 15 miljoen voor gevraagd wordt kom ik niet veel verder.
- Voorcontract met Veldhuizen.. Stekelenburg vertrekt, dat kan niet anders.
- NU vast een nieuwe spits halen, zodat deze kan wennen en z'n minuten vast mee kan pikken .. KJH vertrekt! Daarnaast als we toch in Groningen zijn voor Bruno die Nijland eens polsen.. Het is dan wel het zoontje van de directeur maar die jongen kan aardig ballen

- Defour koste wat het kost voorcontract laten tekenen, die kost aan het eind van het seizoen met een beetje pech het dubbele. Lijkt me nu nog haalbaar.
- Emanuelson voor een paar miljoen verpatsen en per direct een topper voor op links halen.. Waarom Maxwel niet eens polsen.
- Melchiot VERGETEN!! Vreselijke rechtsback met die lange stelten van hem.. En dus op zoek gaan naar een ECHTE rechter-VERDEDIGER.
Overigens spelers die ik wel interessant vind in de eredivisie:
- Elshot van Nac vond ik tegen Ajax erg sterk, betrouwbare back dit vaak mee opkomt(ala-trabelsi).
- Bak-Nielsen van Heerenveen, erg sterke verdediger.
Ik zeg niet dat deze jongens goed genoeg voor ajax zijn maar als je puur in Nederland kijkt naar spelers waar minder dan 15 miljoen voor gevraagd wordt kom ik niet veel verder.

-
Nee, Melchiot dient altijd zijn contract uit. Das een instelling die je niet vaak meer ziet.Marillion schreef:Ik ben er ook wel voor maar ik denk niet dat hij interesse heeft. Melchiot loopt overal transfervrij de deur uit om zo financieel het maximale uit zijn loopbaan te halen. En zijn contract loopt nog niet af.
Enige mogelijkheid is als misschien als ze degraderen.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Elshot? Die heeft nog nooit zoveel mogen genieten van vrijheid, vermoed ik zo. Urby stond hem constant aan de verkeerde kant te dekken, knijpen komt niet in Urby's woordenboek voor. Komt bij dat Ajax, door Suarez niet op links te zetten, Elshot idioot veel vrijheid gaf. Het lag volgens mij meer aan Ajax dat Elshot zo goed leek, dan dat hij exceptionele kwaliteiten heeft.Jesse schreef:Daar was ik al bang voor.gertjuh410 schreef:- Elshot van Nac vond ik tegen Ajax erg sterk, betrouwbare back dit vaak mee opkomt(ala-trabelsi).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
En dat was de 2de keer in een paar maanden. Hoe was het ook alweer? Een ezel stoot zich niet 2x tegen dezelfde steen, ofzo.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Elshot? Die heeft nog nooit zoveel mogen genieten van vrijheid, vermoed ik zo. Urby stond hem constant aan de verkeerde kant te dekken, knijpen komt niet in Urby's woordenboek voor. Komt bij dat Ajax, door Suarez niet op links te zetten, Elshot idioot veel vrijheid gaf. Het lag volgens mij meer aan Ajax dat Elshot zo goed leek, dan dat hij exceptionele kwaliteiten heeft.Jesse schreef:Daar was ik al bang voor.gertjuh410 schreef:- Elshot van Nac vond ik tegen Ajax erg sterk, betrouwbare back dit vaak mee opkomt(ala-trabelsi).
Elshot is een hele matige voetballer, net zoals Mtiliga en Lurling, maar woensdag waren ze ondhoudbaar voor Ajax. Onvoorstelbaar.