Hij zit er voor de lange termijn, dus de poppetjes zullen uiteindelijk een samenraapsel zijn van MvG kunsten. Tuurlijk bestaat daarbij een deel uit eigen kweek, maar sowieso 10 spelers zijn MvG aanwas.Bertje schreef:Nee, het kán onderdeel zijn van de baan. Het hangt van de poppetjes af die je hebt en haalt. Het is net een elftal.
De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De T.Van Geel te koop gezet
AMSTERDAM - Ajax-supporters zijn het beleid van technisch directeur Martin van Geel zat. Om hun gevoel kracht bij te zetten hebben ze Van Geel te koop aangeboden op Marktplaats.nl.
Het hoogste bod ligt inmiddels op bijna 10 miljoen euro. De technisch directeur is dus blijkbaar wel gewild
Advertentie is inmiddels weggehaald ....
Blij met de punten ...
Van Geel is op technisch gebied dé man binnen Ajax (de benaming alleenheerser zou best wel kunnen kloppen), kwam zélf nog uit zijn mond bij VI. Hij had de dankbare taak om de reeds gepensioneerde Pronk te kunnen vervangen door een topper van een hoofdscout. Hij heeft volgens zeggen en schrijven hervormingen in de scouting doorgevoerd, er is een definitieve splitsing gekomen tussen jeugd en senioren-scouting volgens mij. Tot grote resultaten heeft het vooralsnog niet geleid. Maar goed, hij heeft kansen en mogelijkheden gehad. Met het aanstellen van Carlo l Ami en Jan Olde Riekerink heeft hij daarentegen wel juist gehandeld, zover ik het kan beoordelen.Bertje schreef:Nee, het kán onderdeel zijn van de baan. Het hangt van de poppetjes af die je hebt en haalt. Het is net een elftal.
Al met al vind ik dat het tijd is om vaarwel te zeggen tegen van Geel. Hij heeft de basis gelegd, want de organisatie was nog vele maler slechter voor zijn komst. Maar hij heeft het inzicht van de gemiddelde voetbalfan als het om aankopen gaat. Hij ziet niet veel meer als ons. Hij zou beter 'algemeen' directeur of voorzitter kunnen zijn.
Aankomend weekend organiseert Ajax weer de Open Dag! Haha, mooi verzonnen, Peter...

3 miljoen incasseren voor een speler met een half jarig contract is wederom een topprestatie!
Aangezien a.s. zomer een 'leegloop' dreigt (Huntelaar, Heitinga, Stekelenburg en misschien Urby) zou ik van Geel lekker latten zitten waar hij zit! Hij zou zomaar eens € 50 a € 60 miljoen voor deze 4 spelers kunnen ophalen.
Aangezien a.s. zomer een 'leegloop' dreigt (Huntelaar, Heitinga, Stekelenburg en misschien Urby) zou ik van Geel lekker latten zitten waar hij zit! Hij zou zomaar eens € 50 a € 60 miljoen voor deze 4 spelers kunnen ophalen.
- Ajaciedjuh
Dat is allemaal leuk en aardig, maar Ajax is geen bank! Ik wil kwaliteit zien op het veld en geen geld op de bank.gaizka schreef:3 miljoen incasseren voor een speler met een half jarig contract is wederom een topprestatie!
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- Ajaciedjuh
We hebben al genoeg geld op de bank (38 miljoen netto over gehouden), dus dat is het probleem niet meer. We moeten die 4 spelers proberen te houden en daarnaast met kwaliteit aanvullen (uit het potje van 38 miljoen). Pas dan kunnen we weer een paar stappen vooruit zetten en krijgen wij ook weer wat vreugde om naar ons Ajax te kijken (en geen frustratie zoals de laatste jaren).MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Voor kwaliteit op het veld, heb je geld op de bank nodig!
Het kopen is echter nog niet om over naar huis te schrijven.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
2 van de 4 gaan vrijwel zeker weg. Heitinga en Urby.
Die andere 2 knakkers moeten we proberen te behouden daar heb je gelijk in. Anders gaat de hele clubcultuur ook weg.
Het geld moet dit keer in kwaliteit gestopt worden. 4 x 10 miljoen uitgeven moet het streven worden. 4 goede spelers halen die wat mogen kosten!
Die andere 2 knakkers moeten we proberen te behouden daar heb je gelijk in. Anders gaat de hele clubcultuur ook weg.
Het geld moet dit keer in kwaliteit gestopt worden. 4 x 10 miljoen uitgeven moet het streven worden. 4 goede spelers halen die wat mogen kosten!
Als je vindt dat de beste man een goede voorzitter of algemeen directeur zou kunnen zijn, dan gooi je hem er toch niet uit?! Dan maak je hem voorzitter of algemeen directeur.Starring schreef:Al met al vind ik dat het tijd is om vaarwel te zeggen tegen van Geel. Hij heeft de basis gelegd, want de organisatie was nog vele maler slechter voor zijn komst. Maar hij heeft het inzicht van de gemiddelde voetbalfan als het om aankopen gaat. Hij ziet niet veel meer als ons. Hij zou beter 'algemeen' directeur of voorzitter kunnen zijn.
Zodra we aan het discussiëren slaan, mag het allemaal best wat rationeler.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Huntelaar gaat ook op zeker weg. Heitinga en Stekelenburg zijn wat mij betreft twijfelgevallen kwa aanblijven. En Urby mag van mij weg.MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:2 van de 4 gaan vrijwel zeker weg. Heitinga en Urby.
-
- AT Toto winner 15/16
Het gaat er ook om wat je vervolgens met dat geld doet he.. eigenlijk zou je een inkoop en verkoop afdeling moeten creeren, laat MvG lekker de verkoopjes regelen en aub iemand anders de inkopen.gaizka schreef:3 miljoen incasseren voor een speler met een half jarig contract is wederom een topprestatie!
Dan verdient hij een pluim, en brokkelt er weer wat krediet bij v. Geel weg.Bertje schreef:Ik vraag me overigens af of MVG daadwerkelijk die onderhandelingen doet. Zou me niets verbazen als onze ijscoman dat regelt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Inderdaad! Al zal hij vast zelf deze woorden wel anders uitleggen. "Wij willen de enorme progressie die Jan Arie van der Heijden momenteel doormaakt niet in gevaar brengen door een nieuwe speler aan de selectie toe te voegen."Jöhnk schreef:Met andere woorden: nu is er een speler te weinig. Aan het werk Martin!Martin van Geel schreef:Stel dat wij in januari een vervanger kunnen aantrekken en Hedwiges zegt in februari dat hij tóch wil blijven. Dan heb ik een speler te veel.
Volgens mij heeft Ajax netto echt veel minder overgehouden van al die transfers. Ik meen me in ieder geval te herinneren dat dat hier een tijd geleden genoemd is.Ajaciedjuh schreef:We hebben al genoeg geld op de bank (38 miljoen netto over gehouden), dus dat is het probleem niet meer. We moeten die 4 spelers proberen te houden en daarnaast met kwaliteit aanvullen (uit het potje van 38 miljoen). Pas dan kunnen we weer een paar stappen vooruit zetten en krijgen wij ook weer wat vreugde om naar ons Ajax te kijken (en geen frustratie zoals de laatste jaren).MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Voor kwaliteit op het veld, heb je geld op de bank nodig!
Het kopen is echter nog niet om over naar huis te schrijven.
-
Wat bedoel je met netto? Ik denk dat Slop een deel ter compensatie gepakt heeft voor het mislopen van de CL (2 jaar achter elkaar). Maar dan nog, minimaal 30 miljoen is er binnen gekomen. Ik durf wel te zeggen dat we minimaal 15 miljoen mogen besteden aan nieuwe aankopen. Zie maar het bod op Modric.