Hij kan wel anders, maar wil niet.Jabu schreef:Koste wilde geloof ik Maduro centraal achterin opstellen. Niet zijn plaats, maar Koster kan bijna niet anders.
Maduro achterin? Danny Blind heeft hem daar weggehaald in de A1, omdat hij zo vaak een tegenstander een meter of twee vrij liet. Er zullen bij NEC toch wel spelers te vinden zijn die iets kunnen doen met die twee meter?
Stel je Maduro op in het centrum o, dan zal Vertonghen een spits voor zijn rekening moeten nemen, net zijn zwakste punt.
Om er een mooi geheel van te maken zetten we Ogagaru en Urby op de backplaats.
Aanvulling:
Net even op ajax.nl gekeken of er een middenvelder is die ik over het hoofd heb gezien, maar, helaas! Schilder en Donald komen tekort en blinken niet als "bijtertje' uit. De enige speler uit Jong Ajax die tot voor een paar jaar wel dat bijtertje kon zijn, maar nu een mislukte rechtsback is, is Murat Yildirim. Geen grootse voetballer, je moet hem geen aanvallende acties laten ondernemen, maar hij kan zich vastbijten in een tegenstander, Ajax heeft een onevenwichtige selectie, ook in Jong Ajax. Marijn Sterk vind ik te flegmatiek, Toby Alderweireld is er nog niet aan toe, Donovan Slijngard staat m.i. al een tijdje stil, net als Nathaniel Will.