Maar vanaf nu wil ik je niet meer feliciteren, hoor. Het is wel mooi geweest.

[Neefkens]By the way: de laatste keer dat we kampioen werden werden we ook door NAC uit de beker gegooid.[/Neefkens]666 schreef:[Neefkens] Niet zo negatief, jongens en meisjes. We zijn in goed gezelschap! Olympique Lyon, AC Milan en Real Madrid zijn vandaag ook uit de beker gevlogen. Zie je wel dat we in de G-14 thuishoren? [/Neefkens]
TelegraafKoster: We geven de goals weer weg
BREDA - Trainer Adrie Koster was woensdagavond na de nederlaag in de achtste finales in het nationale bekertoernooi tegen NAC (4-2) duidelijk in zijn analyse. „We geven de doelpunten zo makkelijk weg. Dan kan je bijna niet winnen.”
Koster: „Het begint allemaal in de twintigste minuut als Emanuelson niet meeloopt met Elshot. Daar zijn toch duidelijk afspraken over gemaakt. Na rust gaan we eindelijk voetballen en komen we op gelijke hoogte. Daarna laten we ons weer drie keer achterin verrassen”, doelde hij op foutieve inschattingen van George Ogararu en Jan Vertonghen.
Kanjers? Davids en Gabri achter Perez lijkt me op nationaal niveau ruim voldoende. En nee, Perez zal het team niet op sleeptouw nemen. Maar kan wel met zijn kwaliteiten voor een doorslaggevende impuls zorgen in de aanval. En afwezig? Eerder een last dan een plezier? Tja, het is ook maar wat je zien wilt. Voorbeeldje: halverwege de vijandelijke helft geeft Perez een steekpass op Huntelaar. Perez loopt direct door en komt zo vrij bij de rand 16. Hij verwacht de bal terug van KJH. Maar die blijkt weer eens in de knoop te zitten met zijn poten, waarna een verdediger de bal van hem afpikt. Een simpel balletje breed was genoeg geweest. Averladze, Laudrup, ze zouden de bal panklaar voor Perez hebben neergelegd. Met Perez' kwaliteiten op die plek voldoende voor een open scoringskans. So who is to blame?joey schreef:Het gaat niet alleen om de verdediging, hoe slecht die ook is. Maar ook om het middenveld. Perez kan alleen op een driemansmiddenveld met twee kanjers van controlerende middenvelders naast zich. Die kanjers heeft Ajax niet. Dus zal hij arbeid moeten leveren en dat zit er bij deze flierefluiter niet in. In een wedstrijd waarin scherpte gevraagd wordt is hij daarom eerder een last dan een plezier. Zijn 'afwezigheid' vanavond was geen toeval.
Maar Koster ziet dat in elk geval niet. Sterker nog, hij laat Luque (Perez ll) invallen...
Schrijnend inderdaad. Kennedy gaf constant van die ziekenhuisballen waardoor Gabri een paar keer bijna door midden getrapt werd. Kennedy heeft wel een mooie steekpass in huis trouwens.Peter schreef:Kennedy doet er alles aan om Gabri in de lappenmand te krijgen.
Inderdaad. Ajax liet de backs van NAC nu juist opstomen tot aan het middenveld, waar NAC vervolgens een overtal creëerde en vooral Elshot er net zo makkelijk als in de Arena overheen denderde.Bertje schreef:Wat een vreemd concept van Koster. Hij wil de buitenkanten (Suarez?) ontlasten, maar laat hem nu in feite veel meer lopen dan wanneer Ajax gewoon druk naar voren zou zetten. Juist die backs moet je een directe tegenstander geven, zodat je kunt zorgen dat ze sneller moeten handelen aan de bal en rekening moeten houden met wat ze achterlaten.
Maduro schijnt gezegd te hebben dat hij op korte termijn vertrekt (bron: Wilfred Genee)Jöhnk schreef:Waarom staat Donald er eigenlijk in? Moet Maduro soms op de bank van Martin?
Urby was inderdaad echt dramatisch. Uitstekende voetballer, maar ook een jongen met een k*tmentaliteit. Wat een doetje.Zlatan Son of God schreef:Waar was Urby eigenlijk.. Als hij naar binnen knijpt staat die man gewoon gedekt!
Wat een kut backs hebben we zeg!
Volgens mij maakte hij die ook opzettelijk inderdaad. Hij leek behoorlijk lang naar de goal te kijken. Misselijk stukje op VI.nl trouwens. Er wordt een hetze gevoerd tegen die jongen.joey schreef:Wat een mooie goal van Suárez. Aan Suárez heeft het niet gelegen.
Dat jij nog de moeite neemt om ze hier van de kwaliteiten van Perez te overtuigenZuidema schreef:Kanjers? Davids en Gabri achter Perez lijkt me op nationaal niveau ruim voldoende. En nee, Perez zal het team niet op sleeptouw nemen. Maar kan wel met zijn kwaliteiten voor een doorslaggevende impuls zorgen in de aanval. En afwezig? Eerder een last dan een plezier? Tja, het is ook maar wat je zien wilt. Voorbeeldje: halverwege de vijandelijke helft geeft Perez een steekpass op Huntelaar. Perez loopt direct door en komt zo vrij bij de rand 16. Hij verwacht de bal terug van KJH. Maar die blijkt weer eens in de knoop te zitten met zijn poten, waarna een verdediger de bal van hem afpikt. Een simpel balletje breed was genoeg geweest. Averladze, Laudrup, ze zouden de bal panklaar voor Perez hebben neergelegd. Met Perez' kwaliteiten op die plek voldoende voor een open scoringskans. So who is to blame?joey schreef:Het gaat niet alleen om de verdediging, hoe slecht die ook is. Maar ook om het middenveld. Perez kan alleen op een driemansmiddenveld met twee kanjers van controlerende middenvelders naast zich. Die kanjers heeft Ajax niet. Dus zal hij arbeid moeten leveren en dat zit er bij deze flierefluiter niet in. In een wedstrijd waarin scherpte gevraagd wordt is hij daarom eerder een last dan een plezier. Zijn 'afwezigheid' vanavond was geen toeval.
Maar Koster ziet dat in elk geval niet. Sterker nog, hij laat Luque (Perez ll) invallen...
Vwb het middenveld: een Donald opstellen is lachwekkend, dan is je middenveld direct uit balans. Klopt, dat is veel te licht in combinatie met Perez. Daar zal je altijd rekening mee moeten houden. Maar was het met Bergkamp, Litmanen, Sneijder of Vaart op 10 ooit anders? En ach, Luque voor Urby... Ook als je niemand voor Urby inbrengt, ga je er nog op vooruit...
Over arbeid leveren: de artiesten hoeven van mij trouwens niet te bikkelen en te schoffelen. Bergkamp, Litmanen. Hetzelfde laken een pak. Dat is hun rol niet. Daar heb je weer anderen voor. Maar bij geen balbezit wel licht defensief meewerken: dus in de zone lopen, de ruimtes klein maken, druk houden op de man met bal en de afspeelpunten. Laat ze alsjeblieft hun dynamiek en energie bewaren voor het aanvallende werk.
Ik kan er nog niet met mijn verstand bij. Wat een ongelooflijk gekluns achterin. Zo'n Ogararu die zich door Lurling zo eruit laat lopen. Lurling nota bene... En dan in de 16 6 Ajacieden die lucht lopen te dekken, met 2 jongens van NAC vrij bij de 2e paal. Inderdaad, elke bal in de 16 was een gevaar voor Ajax. Die 3-1 was ook geweldig, trouwens. Een bal die vanuit een vrije trap de 16 inzeilt en op de rand doelgebied terecht komt. Rand doelgebied? Dat zijn dan toch ballen voor een keeper? 2, 3 stappen, poot vooruit voor de inkomende Nac-speler en je hebt hem. Nee hoor, Stekel staat te pitten en blijft staan. Volgens mij heeft die Nac-speler niet eens hoeven opspringen bij zijn kopbal, zo laag was die bal al. Onbegrijpelijk.Baseman schreef: Ajax speelde een erg matige 1e helft, maar herstelde zich in de 2e helft. Ze begonnen goed na rust en het was wachten op de 1-1, die ook (wat gelukkig) viel. Maar wat er daarna gebeurde had ik nooit verwacht, NAC zette weer eens aan en de 'verdedigers' van Ajax werden volledig weggespeeld. Notabene Lurling dolde iedereen en stond aan de basis van zo ongeveer iedere aanval en zo ongeveer iedere aanval leverde in no time een doelpunt op voor NAC, apart zullen we maar zeggen.
Ojawel hoor, in het midden en achterin, daar keek ie ook naar.( Eerder in de wedstrijd, toen ie in het zijnet schoot op 4 meter rechts van de goal staat Gabri +- op de penatie stip hardstikke vrij om de bal in te tikken ( keeper lag al half ).lMaar je mag hem hebben van mij hoor, het zal wel.Ajaciedjuh schreef:Volgens mij was het wel degelijk een bewuste. Er was op dat moment ook niemand voor de goal.Voetske schreef: Ps. Mooie voorzet van Suarez... Je zag hem kijken om een voorzet te geven .. afijn deze tellen ook ...
Je hebt volkomen gelijk Zuidema.Deze situaties komen zelfs voor in de met 6-1 gewonnen wedstrijd tegen de 10 man van Nac.We hebben ze tegen de Graafschap gezien en we zien deze blunders nu nog steeds.Is ook geen doen om dat hier met beelden te illustreren, ik (je) bent dat minstens 2 uur kwijt om al die blunders op een rijtje te zetten, gebruik mijn tijd liever ergens anders voor.Zuidema schreef:Ik kan er nog niet met mijn verstand bij. Wat een ongelooflijk gekluns achterin. Zo'n Ogararu die zich door Lurling zo eruit laat lopen. Lurling nota bene... En dan in de 16 6 Ajacieden die lucht lopen te dekken, met 2 jongens van NAC vrij bij de 2e paal. Inderdaad, elke bal in de 16 was een gevaar voor Ajax. Die 3-1 was ook geweldig, trouwens. Een bal die vanuit een vrije trap de 16 inzeilt en op de rand doelgebied terecht komt. Rand doelgebied? Dat zijn dan toch ballen voor een keeper? 2, 3 stappen, poot vooruit voor de inkomende Nac-speler en je hebt hem. Nee hoor, Stekel staat te pitten en blijft staan. Volgens mij heeft die Nac-speler niet eens hoeven opspringen bij zijn kopbal, zo laag was die bal al. Onbegrijpelijk.Baseman schreef: Ajax speelde een erg matige 1e helft, maar herstelde zich in de 2e helft. Ze begonnen goed na rust en het was wachten op de 1-1, die ook (wat gelukkig) viel. Maar wat er daarna gebeurde had ik nooit verwacht, NAC zette weer eens aan en de 'verdedigers' van Ajax werden volledig weggespeeld. Notabene Lurling dolde iedereen en stond aan de basis van zo ongeveer iedere aanval en zo ongeveer iedere aanval leverde in no time een doelpunt op voor NAC, apart zullen we maar zeggen.
We praten volgens mij langs elkaar heen. Ik heb nooit beweerd dat Perez niet kan voetballen. Kijk maar na op dit forum; je zult een dergelijke bewering van mij niet vinden. Ik vind Perez best een aardige voetballer, al vind ik hem niet zo goed als hij zichzelf vindt.Zuidema schreef:Kanjers? Davids en Gabri achter Perez lijkt me op nationaal niveau ruim voldoende. En nee, Perez zal het team niet op sleeptouw nemen. Maar kan wel met zijn kwaliteiten voor een doorslaggevende impuls zorgen in de aanval. En afwezig? Eerder een last dan een plezier? Tja, het is ook maar wat je zien wilt. Voorbeeldje: halverwege de vijandelijke helft geeft Perez een steekpass op Huntelaar. Perez loopt direct door en komt zo vrij bij de rand 16. Hij verwacht de bal terug van KJH. Maar die blijkt weer eens in de knoop te zitten met zijn poten, waarna een verdediger de bal van hem afpikt. Een simpel balletje breed was genoeg geweest. Averladze, Laudrup, ze zouden de bal panklaar voor Perez hebben neergelegd. Met Perez' kwaliteiten op die plek voldoende voor een open scoringskans. So who is to blame?