NAC-Ajax (knvb beker) woensdag 16 januari 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 16, 2008 9:33 pm

Daar was weer een open doekje. :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 9:34 pm

Peter schreef:Als je zou zeggen dat Perez wissel staat, dan zou ik het ook geloven.

Zoals gezegd, je hebt niets aan hem in duels op het scherp van de snede. Hij is alleen van waarde als Ajax beter is en/of de tegenstander vermoeid is geraakt. In duels als deze komen vooral zijn tekortkomingen aan de oppervlakte. Te statisch, te traag, te weinig duelkracht, laat zijn man lopen.

Nu snel Siem de Jong erin!
Het stinkt aan alle kanten!

Starring

Bericht door Starring » wo jan 16, 2008 9:34 pm

Ik kom op mijn woorden terug. Kan Engelaar ook als rechtshalf uit de voeten? Met Gabri in het elftal zullen we nooit redelijk goed positiespel zien.
Laatst gewijzigd door Starring op wo jan 16, 2008 9:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 16, 2008 9:34 pm

Hoera! Rust. Kan ik eindelijk wat anders gaan doen. Wat een baggerzooi. En dat tegen spelers als Lurling, Kolkka en Mtiliga. Verliezen in de Arena was al erg genoeg, maar dan dit ook nog eens.

:rules.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 16, 2008 9:35 pm

joey schreef:Nu snel Siem de Jong erin!
Alsof Koster Perez durft te wisselen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 9:36 pm

Jesse schreef:
Nee, durft hij niet. Perez is enorm belangrijk voor Ajax! :hypocrite.gif:

Het zal wel Siem voor Donald worden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 16, 2008 9:36 pm

Wat een vreemd concept van Koster. Hij wil de buitenkanten (Suarez?) ontlasten, maar laat hem nu in feite veel meer lopen dan wanneer Ajax gewoon druk naar voren zou zetten. Juist die backs moet je een directe tegenstander geven, zodat je kunt zorgen dat ze sneller moeten handelen aan de bal en rekening moeten houden met wat ze achterlaten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 16, 2008 9:37 pm

Dramatisch veld en spel. Er zit totaal geen opbouw / voetbal in bij Ajax.

Blunder Stekel.

NAC oogt wat gevaarlijker, maar krijgt ook niet veel kansen. 2e helft gewoon 4-4-3 gaan spelen. Vertonghen moet oppassen voor een tweede gele kaart. De eerste was trouwens belachelijk.
Donald wisselen voor Maduro. Als Kennedy hetzelfde nivo doortrekt, dan snel Rommedahl brengen.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo jan 16, 2008 9:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 16, 2008 9:38 pm

Wat een losers!

Breng dan wat techniek in het veld, v.d. Heijden of De Jong voor Donald! Donald mag dan lekker onder Winter gaan trainen als ik het zo hoor...

En wat denkt die Koster toch, Davids en Leonardo thuislaten...Moet ik nou lachen of huilen??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 16, 2008 9:38 pm

joey schreef:Een viermansmiddenveld en nog elke bal kwijt. :excited.gif:
Natuurlijk. Niemand kan diepte maken, dus zijn de ruimtes klein.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides

Bericht door Aristides » wo jan 16, 2008 9:38 pm

Bertje schreef:Wat een vreemd concept van Koster. Hij wil de buitenkanten (Suarez?) ontlasten, maar laat hem nu in feite veel meer lopen dan wanneer Ajax gewoon druk naar voren zou zetten. Juist die backs moet je een directe tegenstander geven, zodat je kunt zorgen dat ze sneller moeten handelen aan de bal en rekening moeten houden met wat ze achterlaten.
Vreemd concept? Koster is geen grootheid! Niveai Maduro/De Jong als rechtsback.

Hopen dat er snel een wordt uitgestuurd bij NAC, kan Perez meer zijn gang gaan, want tegen 11 man is het lastig spelen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 16, 2008 9:38 pm

Waarom staat Donald er eigenlijk in? Moet Maduro soms op de bank van Martin?

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 16, 2008 9:39 pm

Bertje schreef:Wat een vreemd concept van Koster. Hij wil de buitenkanten (Suarez?) ontlasten, maar laat hem nu in feite veel meer lopen dan wanneer Ajax gewoon druk naar voren zou zetten. Juist die backs moet je een directe tegenstander geven, zodat je kunt zorgen dat ze sneller moeten handelen aan de bal en rekening moeten houden met wat ze achterlaten.
Die vent begrijpt er niks van. En dan te denken dat we hier nog een half jaar mee verder moeten.

Toppie

Bericht door Toppie » wo jan 16, 2008 9:41 pm

Heren Perez heeft niet het meeste balverlies maar Kennedy, Huntelaar, Suarez, Urby en Gabri. Het loopt voor geen meter en toch schiet Perez de 1-1 binnen. Wat hebben ze het hier toch vaak over voetballers die meer kunnen brengen , nou op een paar na is er weinig te beleven binnen de groep. R :confused.gif: aar dat Koster Davids en Leonardo in Amsterdam laat zitten

Starring

Bericht door Starring » wo jan 16, 2008 9:43 pm

joey schreef:
Jesse schreef:
Nee, durft hij niet. Perez is enorm belangrijk voor Ajax! :hypocrite.gif:

Het zal wel Siem voor Donald worden.
Dat zou al een hele vooruitgang zijn, Joey. Al had ik liever Jan Arie gezien. We missen duidelijk voetballend vermogen in het gehele elftal. Hij kan dát brengen. Hij speelt toch (nog) met branie en flair. Hij zit toch op de bank, iemand?

Dat zou de bedoeling moeten zijn inderdaad. Sowieso dient een aanvallend ingstelde ploeg ver van eigen 16 af te verdedigen. Ik weet bij god niet waar Koster mee bezig is. Al ben ik bang dat Urby en die Roemeense superback nog meer gaten zullen laten vallen, als Suarez of Kennedy even niet doordrukken.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo jan 16, 2008 9:44 pm

Starring schreef: Hij zit toch op de bank, iemand?
Jan-Arie zit niet op de bank, helaas.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 9:45 pm

Toppie schreef:Heren Perez heeft niet het meeste balverlies maar Kennedy, Huntelaar, Suarez, Urby en Gabri.
Nee, daarvoor moet je eerst de bal hebben. Perez is zo statisch, die komt niet aan de bal.
Het loopt voor geen meter en toch schiet Perez de 1-1 binnen.
Laten we het hopen. Dat zou de enige reden zijn om hem te laten staan. Dat hij één goede actie heeft.

Een beetje druk op middenveld en verdediging en de boel sodemietert in elkaar. Moet je nagaan hoe AZ het afgelopen zondag heeft laten liggen. Dat heeft 'gewoon' veel te voorzichtig gespeeld. Tegen dit Ajax moet je vol op de aanval spelen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 16, 2008 9:47 pm

Starring schreef: Dat zou al een hele vooruitgang zijn, Joey. Al had ik liever Jan Arie gezien. We missen duidelijk voetballend vermogen in het gehele elftal. Hij kan dát brengen. Hij speelt toch (nog) met branie en flair. Hij zit toch op de bank, iemand?
Dit is de bank: Gentenaar, Maduro, Luque, Rommedahl, Schilder, Sarpong, De Jong.

Maduro lijkt me de beste optie (als hij nog zin heeft tenminste). Rommedahl voor Kennedy is ook geen overbodige luxe.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 16, 2008 9:47 pm

Hadden we nu al aan Davids gevraagd of hij nog een jaar wil doorgaan? Zo niet dan stel ik voor dat we dat in de rust even regelen. Ik moet er echt niet aan denken dat hij er mee stopt. Het is echt niet normaal wat een verschil er zit tussen Ajax met en zonder Davids.
Nil volentibus arduum

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 16, 2008 9:48 pm

Mijn God, Koster zal toch niet met Luque komen, hè? :au.gif:

Starring

Bericht door Starring » wo jan 16, 2008 9:48 pm

Gooi dan Sarpong er maar in. Hoop doet leven...

Raymond

Bericht door Raymond » wo jan 16, 2008 9:48 pm

joey schreef:
Toppie schreef:Heren Perez heeft niet het meeste balverlies maar Kennedy, Huntelaar, Suarez, Urby en Gabri.
Nee, daarvoor moet je eerst de bal hebben. Perez is zo statisch, die komt niet aan de bal.
Het loopt voor geen meter en toch schiet Perez de 1-1 binnen.
Laten we het hopen. Dat zou de enige reden zijn om hem te laten staan. Dat hij één goede actie heeft.

Een beetje druk op middenveld en verdediging en de boel sodemietert in elkaar. Moet je nagaan hoe AZ het afgelopen zondag heeft laten liggen. Dat heeft 'gewoon' veel te voorzichtig gespeeld. Tegen dit Ajax moet je vol op de aanval spelen.
Terwijl het allemaal zo simpel is, het begint met goed positioneel spel van de aanvallers die wanneer zij niet in balbezit zijn constant druk op de oppositie behoren te zetten. Ontneem de tegenstander zoveel mogelijk opties en schep hierdoor je eigen kansen.

Maar nee hoor, lekker tegen NAC op z'n mietjes gaan spelen. :1evil.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 16, 2008 9:48 pm

Ajaciedjuh schreef:
Starring schreef: Dat zou al een hele vooruitgang zijn, Joey. Al had ik liever Jan Arie gezien. We missen duidelijk voetballend vermogen in het gehele elftal. Hij kan dát brengen. Hij speelt toch (nog) met branie en flair. Hij zit toch op de bank, iemand?
Dit is de bank: Gentenaar, Maduro, Luque, Rommedahl, Schilder, Sarpong, De Jong.

Maduro lijkt me de beste optie (als hij nog zin heeft tenminste). Rommedahl voor Kennedy is ook geen overbodige luxe.

Allemaal prut op de bank ook. Je hebt spelers als Davids en Leonardo in je selectie die juist ritme moeten opdoen, je hebt een talent als v.d. Heijden, maar toch laat je ze thuis. Ik begrijp het in ieder geval niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 16, 2008 9:49 pm

Marillion schreef:Hadden we nu al aan Davids gevraagd of hij nog een jaar wil doorgaan? Zo niet dan stel ik voor dat we dat in de rust even regelen. Ik moet er echt niet aan denken dat hij er mee stopt. Het is echt niet normaal wat een verschil er zit tussen Ajax met en zonder Davids.
Ik kan me niet voorstellen dat Davids zin heeft om nog een jaar door te gaan met dit zooitje.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 9:49 pm

joey schreef:Het zal wel Siem voor Donald worden.
:cool.gif:

De falende vedetten mogen blijven staan.

Plaats reactie