De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
AZ kan ook nog kampioen worden, Baseman!
Normaal gesproken wel. Pas als Ajax en PSV net als voor de winterstop aan het knoeien slaan, komen andere clubs in beeld. Maar ik zou die mogelijkheid ook weer niet geheel durven uitsluiten. PSV heeft ten opzichte van vorig seizoen duidelijk ingeleverd en Ajax moet de eerste serie behoorlijke wedstrijden nog spelen.

Normaal gesproken wel. Pas als Ajax en PSV net als voor de winterstop aan het knoeien slaan, komen andere clubs in beeld. Maar ik zou die mogelijkheid ook weer niet geheel durven uitsluiten. PSV heeft ten opzichte van vorig seizoen duidelijk ingeleverd en Ajax moet de eerste serie behoorlijke wedstrijden nog spelen.
Het stinkt aan alle kanten!
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Dat vind ik in principe ook, ja. Een ploeg die anderhalve goal per wedstrijd tegen krijgt, wordt in principe geen kampioen. Dat is, op basis van de laatste 25 jaar, een harde wet, waarop geen uitzondering te vinden is. Er is de laatste 25 seizoenen maar één kampioen geweest met 34 tegengoals (= 1,00 gemiddeld). Alle andere kampioenen hadden er minder dan 34 tegen, en in veruit de meeste gevallen royaal minder dan 30.Baseman schreef:Ik vind Ajax achterin te zwak om kampioen te worden, al kan men natuurlijk de schade beperken door veel te scoren. Aangezien 4-3 winnen ook 3 punten oplevert...
Dus in principe wordt Ajax met deze verdediging geen kampioen. De voorhoede van Ajax is zeer productief, maar je kunt niet elke week drie keer scoren. Er gaan weekenden komen waarin je er maar eentje in krijgt - en dan moet je erop kunnen vertrouwen dat je met 0-1 wint. Ajax kan dat niet. En die weekenden beslissen de strijd.
Ik vind het echt onthutsend dat Adrie Koster (waarschijnlijk gesouffleerd door de clubleiding) meent dat we geen vervangen voor Stam nodig hebben. Ik kan me de laatste keer niet eens herinneren dat Ajax zó duidelijk een speler voor een bepaalde positie nodig had. De ploeg schreeuwt werkelijk om een slot op de deur.
Het gaat wel schelen als Vermaelen en Van der Wiel er weer zijn, maar de achterhoede zal de wankelste Ajax-linie blijven. Dat staat vast.
Ik denk echter wel dat het een enorm stuk gaat schelen dat het middenveld nu in balans is. We zijn in één klap van een ploeg zonder middenveld een ploeg met een uitzonderlijk sterk middenveld geworden: Gabri - Perez - Davids. Da's mooi. Zou ik in elke omstandigheid blij mee zijn.
Door de aanwezigheid van Gabri én Davids is het gat achter het middenveld verdwenen, en komen er sowieso al een stuk minder aanvallen door. Ook dát is verdedigen. Bij de aanvallen die er wél doorkomen, blijft de daadwerkelijke mandekking een onwaarschijnlijk drama - dat wel - maar de druk op de achterhoede is een stuk minder door het zwaarder bezette middenveld.
Het zou genoeg kunnen zijn, maar het kan ook gewoon weer PSV worden, natuurlijk. Over drie weken weten we meer. Ajax kan de titel de komende weken niet winnen, maar wel verknallen. Op de avond van 3 februari kan het seizoen voorbij zijn. En anders begint de race dan pas goed.
K.
Still alive...
- Kowalczyk
- Contacteer:
Precies. Komende zondag wordt heel belangrijk. NEC-uit is nou typisch zo'n wedstrijd waarin Ajax zomaar weer als een natte krant voor de dag kan komen en twee tegengoals kan krijgen. Het is typisch zo'n duel waarin we voor de 23e keer 2-2 kunnen gaan spelen.joey schreef:Ajax moet de eerste serie behoorlijke wedstrijden nog spelen.
Het resultaat van zondag zal veel zeggen, en vooral ook de manier waarop een eventuele overwinning tot stand komt: als Ajax dat soort wedstrijden weer met een zekere soevereiniteit naar zich toe kan trekken, dan zijn we werkelijk klaar voor een titelrace. Als het zondag weer slappe hap is, zou ik diep teleurgesteld zijn.
K.
Still alive...
- SylvievdVaart
- Kowalczyk
- Contacteer:
Ja, afgelopen weekend nog heel kort, op de Nieuwjaarsreceptie (al stonden we daar in een klein groepje te praten, over koetjes en kalfjes). Ik spreek hem niet wekelijks ofzo (en ook niet maandelijks), maar als ik 'm tegen het lijf loop op De Toekomst, bespreken we Ajax wel eens even. En we hebben 'm tijdens mijn eindredacteurschap twee keer in FC Godenzonen gehad, inderdaad.Harm schreef:Heb jij Martin eigenlijk wel eens gesproken Ko?
Tijdens de Nieuwjaarsreceptie trouwens ook kennisgemaakt met onze goede vriend Mike-Zuid2/ASR_AFCA (zijn echte naam is makkelijker dan zijn nick...). Leuk om hem even te spreken.
K.
Still alive...
Spreek je wel eens iemand van de scouting, Ko?Kowalczyk schreef:Ja, afgelopen weekend nog heel kort, op de Nieuwjaarsreceptie (al stonden we daar in een klein groepje te praten, over koetjes en kalfjes). Ik spreek hem niet wekelijks ofzo (en ook niet maandelijks), maar als ik 'm tegen het lijf loop op De Toekomst, bespreken we Ajax wel eens even. En we hebben 'm tijdens mijn eindredacteurschap twee keer in FC Godenzonen gehad, inderdaad.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Hij komt op mij ook heel capabel over. Integere, vriendelijke man. Ik snap hoe hij denkt, ik snap wat hij wil, ik snap wat hij voor ogen heeft. En dat zeg ik niet omdat ik hem ken. Ik heb hier op AT al een paar keer uitgelegd dat ik vind dat hij de verdediging ontzettend heeft onderschat. Voor het eerst vind ik dat hij iets écht verkeerd heeft ingeschat, en dat is verwijtbaar. Dat durf ik hem in zijn gezicht te zeggen, hoor. En ik durf het ook op te schrijven in een column voor de AFCA Supportersclub, die zéker op de een of andere manier bij hem terecht komt.Harm schreef:Nou, ik vroeg me gewoon af wat jij van Van Geel vindt en hoe hij dan overkomt.
Hij kan zoiets ook prima hebben. En legt dan zijn kant van het verhaal uit.
Ik geloof in de man als manager, en als voetbaldenker. Dat vond ik ook al toen ik hem nog nooit ontmoet had. En ik steek er mijn hand voor in het vuur dat hij in elk geval een correcte, moderne manager is, die open kaart speelt binnen Ajax én tegen de mensen met wie hij zaken doet.
De onderzoekscommissie schijnt hem te gaan verwijten dat hij "solistisch" opereert. De onderzoekscommissie heeft nog helemaal geen standpunten naar buiten gebracht, dus waar dat woord vandaan komt is me sowieso een raadsel. En bovendien ken ik Van Geel weliswaar niet goed, maar wel goed genoeg om te weten dat ik het met die aantijging oneens ben. Hij zei zelf al dat hij zichzelf juist een teamspeler vindt, en dat is ook de indruk die ik van hem heb, uit eigen observaties én wat ik van anderen binnen Ajax hoor.
Dat hij een linkmiegel zou zijn, of een "Roomse poeperd", vind ik al helemaal onzin. Hij komt in alles wat hij doet recht-door-zee over en hij heeft altijd een goed verhaal. Nooit te beroerd om uit te leggen.
@ Thomas: nee, van de scouting ken ik niemand. Hans van der Zee is wel eens in FC Godenzonen geweest, maar toen was hij nog in dienst van PSV en moest ik na de uitzending meteen weg, dus ik heb hem niet echt gesproken. Fred Arroyo, Gerrie Mühren, of bijvoorbeeld oudgedienden als Ton Pronk spreek ik niet persoonlijk. Die heb ik hooguit eens een vluchtig handje gegeven tijdens een algemene ledenvergadering of receptie.
Er zijn maar drie mensen op sleutelposities die mij werkelijk kennen en waarschijnlijk een praatje met me komen maken als ze me zien: John Jaakke, Martin van Geel en natuurlijk Miel Brinkhuis. Onlangs heb ik Maarten Fontein ook gesproken, maar dat was pas voor het eerst.
Van de spelers zou alleen Klaas-Jan Huntelaar even 'hallo' komen zeggen als hij me ziet. De rest niet. Ik heb Klaas mijn boek eens cadeau gedaan, omdat ik wist dat hij de enige lezer in de selectie is, en dat vond hij zo leuk dat ik in Noorwegen zijn shirt heb gekregen. Hij vraagt altijd of het vervolg al af is.

Al met al hoor ik wel eens wat van Martin van Geel of Miel Brinkhuis, maar voel ik me geen echte ingewijde, hoor. Het zou overdreven zijn om dat te zeggen.
K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op di jan 15, 2008 4:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...
Dan mag hij wel eens wat aan zijn PR doen. Zijn imago is beroerd. De slag met Danny Blind om de volksgunst heeft hij op punten verloren en ook in transferzaken komt hij niet altijd even sympathiek over. Neem de gang van zaken rond de overgang van Suárez. Nijland slaagde er zonder veel moeite in om MVG neer te zetten als een achterbakse gluiperd.Kowalczyk schreef:Dat hij een linkmiegel zou zijn, of een "Roomse poeperd", vind ik al helemaal onzin. Hij komt in alles wat hij doet recht-door-zee over en hij heeft altijd een goed verhaal.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Die was ook niet te winnen. Ajax heeft zich in die zaak in wezen heel correct opgesteld, maar het publicitair wel heel onhandig gespeeld. Zo'n fout maken ze niet nog eens.joey schreef:Dan mag hij wel eens wat aan zijn PR doen. Zijn imago is beroerd. De slag met Danny Blind om de volksgunst heeft hij op punten verloren
Als je dat echte verhaal toch eens zou kennen... Hans Nijland heeft zich aan die zaak werkelijk aan geen enkele afspraak gehouden, en heel slim het feit uitgebuit dat heel Nederland gevoelsmatig sympathie had voor dat fijne FC Groningen, en niet voor dat grote Ajax. Dat is nou net een zaak waarvan ik wél precies weet hoe het gelopen is.ook in transferzaken komt hij niet altijd even sympathiek over. Neem de gang van zaken rond de overgang van Suárez. Nijland slaagt er met verve in om MVG neer te zetten als een achterbakse gluiperd.
K.
Still alive...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Maar dat is dan net het zwakke punt van MvG: we kénnen het echte verhaal (kennelijk) niet, dus is zijn PR een punt van verbetering. Chapeau in deze voor Nijland: geen afspraken nakomen en tóch als morele winnaar uit de strijd komen... Prima kwaliteiten voor een TD in de voetbaljungle. 

“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Ajax heeft geen beste naam bij veel voetballiefhebbers. Ik had gehoopt dat MVG daar iets aan kon doen, maar het lijkt alleen maar erger te worden.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Maar dat is dan net het zwakke punt van MvG: we kénnen het echte verhaal (kennelijk) niet, dus is zijn PR een punt van verbetering. Chapeau in deze voor Nijland: geen afspraken nakomen en tóch als morele winnaar uit de strijd komen... Prima kwaliteiten voor een TD in de voetbaljungle.
Misschien overschat ik je invloed enigszins Ko, maar zou je MvG eens op een site als AjaxTalk kunnen wijzen? Er wordt hier met regelmaat zeer verstandige taal uitgeslagen en ik heb het idee dat Ajax daadwerkelijk zou kunnen profiteren van de kennis van bepaalde leden alhier. Niet alleen de zogenaamde scouts oid, maar ook voetbal inhoudelijk, tactisch en qua management. Zo heeft AR eens een heel helder verhaal gehouden over de structuur bij Ajax en daarbij mogelijke verbeteringen aangedragen.
Just a thought.
Just a thought.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Die naam komt voort uit jaloezie, daar kan MvG ook niets aan doen. Successen en geld maken jaloers, mede vanwege de reden die Jesse aangeeft.joey schreef:Ajax heeft geen beste naam bij veel voetballiefhebbers. Ik had gehoopt dat MVG daar iets aan kon doen, maar het lijkt alleen maar erger te worden.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Maar dat is dan net het zwakke punt van MvG: we kénnen het echte verhaal (kennelijk) niet, dus is zijn PR een punt van verbetering. Chapeau in deze voor Nijland: geen afspraken nakomen en tóch als morele winnaar uit de strijd komen... Prima kwaliteiten voor een TD in de voetbaljungle.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Dank jeDe Dominee schreef:Misschien overschat ik je invloed enigszins Ko, maar zou je MvG eens op een site als AjaxTalk kunnen wijzen? Er wordt hier met regelmaat zeer verstandige taal uitgeslagen en ik heb het idee dat Ajax daadwerkelijk zou kunnen profiteren van de kennis van bepaalde leden alhier. Niet alleen de zogenaamde scouts oid, maar ook voetbal inhoudelijk, tactisch en qua management. Zo heeft AR eens een heel helder verhaal gehouden over de structuur bij Ajax en daarbij mogelijke verbeteringen aangedragen.
Just a thought.

IK GELOOF!!!!!!