De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
- Daily Blind
Mvg heeft later toegegeven al toendertijd te weten richting Amsterdam te vertrekken. Dus hij is net zo schuldig!Demosthenes schreef:Lindenbergh is door MvG verkocht aan Ajax. welke randdebiel wilde hem hebben?????????Maxwell22 schreef:Is Lindenbergh niet verkocht door Van Geel (nog AZ) om vervolgens een paar weken erna zelf naar Ajax te gaan? Verder volkomen met je eens aankopen (Huntelaar, Suarez) en de rest natuurlijk.
-
En ik maar denken dat hij dat voig seizoen ook al deed. Toen koos Van Geel voor HTC en kon teren op het geld dat Blind via de CL had binnen gebracht.Neefkens schreef:MvG wil alleen echt betere spelers halen dan we nu al hebben, dat lukt niet door allerlei redenen (matige scouting, oninteressante comp, geld etc) en dan houdt hij het liever in de pocket om de nieuwe trainer de mogelijkheid te bieden om "zijn elftal" te bouwen.
Ach weet je wat het is? Er moet eerst iets goed mis gaan, alvorens actie wordt ondernomen. Ik denk dat de supporters het na nóg een seizoen zonder kampioenschap en CL niet meer uithouden met Van Geel en andere hoogwaardigheidsbekleders. Jaakke en Van Geel doen wel alsof ze onaantastbaar zijn, maar de supporters are a force to be reckoned with.
Maar beste Neef, dan geven we de strijd om de titel maar alvast op? Want zonder behoorlijke verdediging gaat het niet lukken. Als je ziet dat Siem de Jong vandaag rechtsback moet spelen...Neefkens schreef:MvG wil alleen echt betere spelers halen dan we nu al hebben, dat lukt niet door allerlei redenen (matige scouting, oninteressante comp, geld etc) en dan houdt hij het liever in de pocket om de nieuwe trainer de mogelijkheid te bieden om "zijn elftal" te bouwen.
MVG zet zijn kaarten nu op een speler van ver in de dertig die terugkomt van een zware blessure en op een reserve van vorig seizoen. Riskant, als je het mij vraagt.
Laten we wel wezen, we zijn nog in de titelstrijd vanwege het gepruts van de concurrentie. In vorige jaren waren we allang uit de race geweest. Dat geeft genoeg aan over ons niveau.
Het stinkt aan alle kanten!
Ploegen als Roda en Heerenveen zijn meer concurrent voor ons dan psv.Laten we wel wezen, we zijn nog in de titelstrijd vanwege het gepruts van de concurrentie. In vorige jaren waren we allang uit de race geweest. Dat geeft genoeg aan over ons niveau.
De supporters zien Siem de Jong als back zitten? Hij heeft op die plek twee keer getraind? Ik las ergens dat Pocognoli geblesseerd was; laten we het hopen, want als half vind ik hem (op tv!) erg sterk.
Vertonghen bewijst toch wekelijks dat hij als mandekker door de mand valt en je kunt niet iedereen zonder directe tegenspeler opstellen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Zonder MvG te willen verdedigen: je kunt het ook anders neerzetten.joey schreef:Maar beste Neef, dan geven we de strijd om de titel maar alvast op? Want zonder behoorlijke verdediging gaat het niet lukken. Als je ziet dat Siem de Jong vandaag rechtsback moet spelen...Neefkens schreef:MvG wil alleen echt betere spelers halen dan we nu al hebben, dat lukt niet door allerlei redenen (matige scouting, oninteressante comp, geld etc) en dan houdt hij het liever in de pocket om de nieuwe trainer de mogelijkheid te bieden om "zijn elftal" te bouwen.
MVG zet zijn kaarten nu op een speler van ver in de dertig die terugkomt van een zware blessure en op een reserve van vorig seizoen. Riskant, als je het mij vraagt.
Laten we wel wezen, we zijn nog in de titelstrijd vanwege het gepruts van de concurrentie. In vorige jaren waren we allang uit de race geweest. Dat geeft genoeg aan over ons niveau.
MVG zet zijn kaarten nu op een geroutineerde topspeler met wie we vorig seizoen geen wedstrijd verloren en de meest rendementvolle PSV'er van dit seizoen die wij hebben weten te strikken voor een fooitje.
Niet dat ik fan ben van het werk vam MvG bij Ajax hoor, maar toch.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Daily Blind
Idd Harm, Van Geel heeft gewoon schandalig ingespeeld op de leegloop van afgelopen seizoen en dat gaat denk ik ook komend seizoen weer gebeuren.Harm schreef:Maar dan ben je nu halverwege het seizoen dus niet beter geworden dan vorig seizoen.
Het klinkt leuk dat Ajax vorig seizoen niet verloor met Davids, maar in dat team speelden Sneijder en Stam ook.
Wie gaan Heitinga, Stekelenburg, Huntelaar, Maduro, Urby komend seizoen vervangen. Ik zie weinig oplossingen binnen de Nederlandse grenzen.
El Ahamdi, Velthuizen en dan?
- Cluijffert
we bouwen al 10 jaar op, zonder result of goed voetbal.GangstaRiB schreef:En ik maar denken dat hij dat voig seizoen ook al deed. Toen koos Van Geel voor HTC en kon teren op het geld dat Blind via de CL had binnen gebracht.Neefkens schreef:MvG wil alleen echt betere spelers halen dan we nu al hebben, dat lukt niet door allerlei redenen (matige scouting, oninteressante comp, geld etc) en dan houdt hij het liever in de pocket om de nieuwe trainer de mogelijkheid te bieden om "zijn elftal" te bouwen.
Ach weet je wat het is? Er moet eerst iets goed mis gaan, alvorens actie wordt ondernomen. Ik denk dat de supporters het na nóg een seizoen zonder kampioenschap en CL niet meer uithouden met Van Geel en andere hoogwaardigheidsbekleders. Jaakke en Van Geel doen wel alsof ze onaantastbaar zijn, maar de supporters are a force to be reckoned with.
en na dit seisoen zonder championschap, we beginnen weer van begin en misschien wel met Van Basten... nog eens 3 seisoenen zonder prijzen.
we gaan Feyenoord achteraan...

Als we geluk hebben? Respectievelijk Velthuizen, Nijland, Bradley, Braafheid of zo. En als we pech hebben? Daar wil ik het liever niet over hebben.Zlatan Son of God schreef:Wie gaan Heitinga, Stekelenburg, Huntelaar, Maduro, Urby komend seizoen vervangen. Ik zie weinig oplossingen binnen de Nederlandse grenzen.
El Ahamdi, Velthuizen en dan?
Zo heeft iedere trainer wel een paar 'mindere aankopen'. Colin (speelde vandaag overigens als een HCE-speler) en Roger kwamen uit de koker van hypocriete Henk. Over de miskopen van Koeman en Wouters kan een heel boek geschreven worden. CA haalde de slome Pasanen, Van Gaal had een paar misperen en Olsen zeker ook. Het is van alle tijden en vooral des Ajax.Jöhnk schreef:Danny Blind.
Ajax moet ermee leren leven dat het nooit meer kan bouwen. Nu verdwijnen KJH(?), Stekelenburg en Heitinga? Over Maduro praten we niet. Over 1 1/2 jaar Suarez, Vermaelen? Davids enz. enz.
Generatie De Boer had de afspraak om een paar jaar bij elkaar te blijven, mooi die tijd, maar wel voor het Bosman-arrest en voor de enorme bedragen in o.a. Engeland. Milan gaat deze zomer even voor € 100.000.000 kopen, Ajax denkt aan spelers van € 2,500.000
Volgens Jaakke krijgt Wigan Athletic aan tv-gelden (praat ik niet over sponsoring, merchandising e.d.) bijna net zoveel als de hele begrotng van Ajax! Spelers kiezen voor het geld en neem ze dat eens kwalijk!
Opbouwen? Lijkt mij een droom.
Generatie De Boer had de afspraak om een paar jaar bij elkaar te blijven, mooi die tijd, maar wel voor het Bosman-arrest en voor de enorme bedragen in o.a. Engeland. Milan gaat deze zomer even voor € 100.000.000 kopen, Ajax denkt aan spelers van € 2,500.000
Volgens Jaakke krijgt Wigan Athletic aan tv-gelden (praat ik niet over sponsoring, merchandising e.d.) bijna net zoveel als de hele begrotng van Ajax! Spelers kiezen voor het geld en neem ze dat eens kwalijk!
Opbouwen? Lijkt mij een droom.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Mijn oordeel over het Ajax-elftal is zeldzaam negatief (rampzalig slechte verdediging, niet onderscheidend, in feite niet eens technisch verzorgd, en misschien wel geen enkele speler uit de 'buitencategorie'), maar toch ben ik optimistisch over onze titelkansen. Ik denk dat Ajax kampioen gaat worden.
Dat zegt dus vooral iets over de concurrentie. Ik heb zaterdagavond naar Feyenoord - PSV zitten kijken en heb ook in de weken ervoor wel eens wat wedstrijden van PSV gezien (Tele2-abonnementje, vandaar), en dat was erg geruststellend: de concurrenten spelen net zo beroerd als wijzelf. Het stelt écht helemaal geen reet voor, en dat betekent dat de landstitel in feite voor het grijpen is voor de ploeg die zich (ten opzichte van de eerste seizoenshelft) het meest weet te verbeteren.
Feyenoord gaat niet sterker worden. Ze zullen misschien weer wat vorm terugkrijgen, maar verder zit er daar geen wezenlijke groei meer in. Feyenoord is wat het is.
PSV zal sterker worden, om de doodeenvoudige reden dat een rampzalige hoofdtrainer plaats heeft gemaakt voor een capabele.
Maar ik denk dat Ajax zich het wezenlijkst kan versterken ten opzichte van de eerste seizoenshelft: Davids, Perez, Leonardo - en budget om nog iets meer te halen. Bovendien speelt Ajax in februari en maart meestal sterk.
Ja, ik denk dat Ajax kampioen gaat worden. Daar ben ik vrij optimistisch over, maar we zullen absoluut een kampioen van de armoede zijn. Dat Nederland een kampioen van de armoede gaat krijgen, staat nu al vast, want het ziet er werkelijk niet uit en het heeft met Europese (sub)top in de verste verte niets te maken. En dat geldt voor de hele top drie, om nog maar te zwijgen over wat daarna komt.
K.
Dat zegt dus vooral iets over de concurrentie. Ik heb zaterdagavond naar Feyenoord - PSV zitten kijken en heb ook in de weken ervoor wel eens wat wedstrijden van PSV gezien (Tele2-abonnementje, vandaar), en dat was erg geruststellend: de concurrenten spelen net zo beroerd als wijzelf. Het stelt écht helemaal geen reet voor, en dat betekent dat de landstitel in feite voor het grijpen is voor de ploeg die zich (ten opzichte van de eerste seizoenshelft) het meest weet te verbeteren.
Feyenoord gaat niet sterker worden. Ze zullen misschien weer wat vorm terugkrijgen, maar verder zit er daar geen wezenlijke groei meer in. Feyenoord is wat het is.
PSV zal sterker worden, om de doodeenvoudige reden dat een rampzalige hoofdtrainer plaats heeft gemaakt voor een capabele.
Maar ik denk dat Ajax zich het wezenlijkst kan versterken ten opzichte van de eerste seizoenshelft: Davids, Perez, Leonardo - en budget om nog iets meer te halen. Bovendien speelt Ajax in februari en maart meestal sterk.
Ja, ik denk dat Ajax kampioen gaat worden. Daar ben ik vrij optimistisch over, maar we zullen absoluut een kampioen van de armoede zijn. Dat Nederland een kampioen van de armoede gaat krijgen, staat nu al vast, want het ziet er werkelijk niet uit en het heeft met Europese (sub)top in de verste verte niets te maken. En dat geldt voor de hele top drie, om nog maar te zwijgen over wat daarna komt.
K.
Still alive...
Budget om nog iets meer te halen? Geloof jij daar nog in? Of bedoel je Bruno Silva? Daar schieten we niet echt iets mee op.
Voor dit seizoen was ik er heilig van overtuigd dat Ajax kampioen zou worden, maar nu ben ik niet zo zeker meer. Maar we zullen het snel weten. Ajax moet het nú oppakken en deze maand blijven winnen. Puntverlies tegen laten we zeggen NEC of Utrecht houdt in dat we voor de wedstrijd tegen PSV op een dusdanige achterstand staan, dat die wedstrijd gewonnen móet worden. En we weten allemaal dat móeten tegen PSV doorgaans niet werkt.
Voor dit seizoen was ik er heilig van overtuigd dat Ajax kampioen zou worden, maar nu ben ik niet zo zeker meer. Maar we zullen het snel weten. Ajax moet het nú oppakken en deze maand blijven winnen. Puntverlies tegen laten we zeggen NEC of Utrecht houdt in dat we voor de wedstrijd tegen PSV op een dusdanige achterstand staan, dat die wedstrijd gewonnen móet worden. En we weten allemaal dat móeten tegen PSV doorgaans niet werkt.
Dat Ajax overal de hoofdprijs betaalt, want Ajax heeft geld.
Maar serieus, niets dat we niet weten eigenlijk. Beetje over de euforie na zondag, beetje over het belang van Davids, beetje over problemen bij het kopen van spelers. En ja, Simon Zwartkruis, die blijkbaar de nieuwe Ajax-watcher van de VI is, roept dat komende zomer spelers gaan vertrekken. Urby, Maduro, KJH, Stekelenburg, Heitinga, dat zijn de spelers voor wie belangstelling is. Deze week in de VI een interview met Heitinga waarin hij 'er weinig twijfel over laat bestaan dat hij komende zomer waarschijnlijk naar een andere club gaat.'
Zoiets.

Maar serieus, niets dat we niet weten eigenlijk. Beetje over de euforie na zondag, beetje over het belang van Davids, beetje over problemen bij het kopen van spelers. En ja, Simon Zwartkruis, die blijkbaar de nieuwe Ajax-watcher van de VI is, roept dat komende zomer spelers gaan vertrekken. Urby, Maduro, KJH, Stekelenburg, Heitinga, dat zijn de spelers voor wie belangstelling is. Deze week in de VI een interview met Heitinga waarin hij 'er weinig twijfel over laat bestaan dat hij komende zomer waarschijnlijk naar een andere club gaat.'
Zoiets.
Tuurlijk !Beloki schreef:Jij schat Ajax dus hoger in dan Demo. Dat is dan wel weer positief.
Het gaat eigenlijk ieder jaar tussen PSV en Ajax, met af en toe een uitschieter van Feyenoord. AZ leek een uitdager te gaan worden, maar zij zijn ver weggezakt en ik vraag me af of ze volgend seizoen wel weer aan kunnen haken.
De andere subtoppers kunnen uitstekend voetballen, maar ze zijn niet constant genoeg (zo wint Roda van PSV, maar verliest de week erop van ik dacht Sparta). Niet dat Ajax en PSV erg constant zjin dit seizoen, maar ze hebben nog altijd een surplus aan individuele kracht.
En dat lijkt mij dus PSV.Kowalczyk schreef:Het stelt écht helemaal geen reet voor, en dat betekent dat de landstitel in feite voor het grijpen is voor de ploeg die zich (ten opzichte van de eerste seizoenshelft) het meest weet te verbeteren.
Voornamelijk omdat Wouters nu is vervangen door Sef, godzijdank ! Het voetbal is nog zeker niet geweldig, maar al stukken beter en duidelijker dan de weken voor de winterstop.
Ajax heeft weliswaar nu weer de beschikking over Perez, maar hij voegt verdedigend niets toe. Davids wel, maar het is nog afwachten op wat voor niveau hij zit en of hij weer op niveau kan komen na zijn lange blessure. Ik vind Ajax achterin te zwak om kampioen te worden, al kan men natuurlijk de schade beperken door veel te scoren. Aangezien 4-3 winnen ook 3 punten oplevert...
Er komen een aantal leuke weken aan in ieder geval !
Ik zou conclusies als het voetbal van PSV is stukken beter dan voor de winterstop of Ajax is dankzij Perez en Davids titelkandidaat niet durven trekken na welgeteld één gewonnen wedstrijd. Eerst maar eens kijken hoe beide ploegen deze maand doorkomen. Die overwinningen waar iedereen nu zo opgewonden over doet zouden zomaar te maken kunnen hebben met de kracht (of liever gezegd de zwakte) van de tegenstander, denk je niet?