Duitsland
Moderator: mods
Volgens Der Kicker vangt Ajax 22% van de transfersom als Van der Vaart verkocht wordt (zie laatste alinea).
Het stinkt aan alle kanten!
Ook volgens der Kicker (en eerder al volgens Bild):
http://www.telesport.nl/voetbal/2872655 ... ern__.html
http://www.telesport.nl/voetbal/2872655 ... ern__.html
Eerder meldde El Mundo Deportivo dat Van Basten geen belangstelling had om eventueel Rijkaard op te volgen bij Barcelona omdat hij per se in Nederland zou willen blijven wonen vanwege de schoolopleiding van zijn kinderen. Dat zou dus betekenen dat Bayern geen optie voor hem is.
VOLHertha Berlijn haalt Braziliaanse spits Raffael
Hertha Berlijn heeft zich versterkt met de Braziliaan Raffael. De aanvaller komt voor 4,5 miljoen euro over van FC Zürich en tekende een contract tot 30 juni 2012. De 22-jarige Raffael vindt bij Hertha zijn landgenoten Gilberto, Mineiro en Limaat terug. "We zijn blij dat we Raffael hebben kunnen strikken", zegt teammanager Dieter Hoeness. ". Hij is een speler met een grote toekomst."
Dat was toch die speler die PSV wilde?
Inderdaad:Jöhnk schreef:Klinsmann it is.
www.planet.nlKlinsmann nieuwe trainer Bayern München
Gepubliceerd op vrijdag 11 januari 2008
MÜNCHEN (ANP) - Jürgen Klinsmann volgt komend voetbalseizoen Ottmar Hitzfeld op als trainer van Bayern München. Dat maakte de Duitse voetbalclub vrijdag bekend.
De 43-jarige Klinsmann leidde het Duitse nationale elftal op het wereldkampioenschap van 2006 naar de derde plaats. Na dat toernooi stapte Klinsmann op en besloot hij een rustperiode te nemen. Wel was hij actief als televisieanalyticus. Löw volgde Klinsmann als bondscoach op.
Klinsmann kwam als voetballer van 1995 tot 1997 uit voor Bayern München. Verder speelde de spits bij onder meer VfB Stuttgart, Internazionale, AS Monaco, Tottenham Hotspur en Sampdoria. Klinsmann heeft 108 interlands achter zijn naam staan. In 1990 won hij met Duitsland de wereldbeker, in 1996 de Europese titel.
Hitzfeld
Hitzfeld kondigde begin januari zijn vertrek aan. De Duitse succestrainer kwam in februari 2007 voor de tweede keer naar Bayern, maar wist tot nu toe geen enkele prijs te pakken. In zijn eerdere 'regeerperiode' was Hitzfeld succesvoller. Hij leidde Bayern in 1999, 2000, 2001 en 2003 naar het kampioenschap en in 2001 naar de eindzege in de Champions League. Eerder veroverde hij met Borussia Dortmund tweemaal de landstitel (1995 en 1996) en de Champions League (1997).
Na de beslissing van Hitzfeld werden allerlei trainers met Bayern in verband gebracht, onder wie ook de huidige bondscoach van Oranje Marco van Basten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Zeer verrassend. Normaal ligt alles dat bij Bayern gebeurt meteen op straat, maar dit was het bestbewaarde geheim in jaren.Jöhnk schreef:Klinsmann it is.
Vreemd: de 'vernieuwer' Klinsmann (ooit met heibel bij Bayern vertrokken) bij het conservatieve Bayern.
Ik heb mijn twijfels: de aanpak van Klinsmann werkte bij vnl. jonge - en/of redelijk meegaande spelers en dat ook pas na 1.5 jaar. Gaat het bij alle grote ego's die er bij Bayern rondlopen ook goed?!
Hij lijkt me een prima bondscoach, maar ik vraag me af of ie als clubtrainer ook zijn ideeen in de praktijk zal kunnen brengen. Maar een moedige zet van Bayern, men breekt met een traditie van vnl. defensief denkende coaches.
Borowski verlaat Werder voor Bayern München
13/01/2008 23:26
Tim Borowski verhuist komende zomer naar Bayern München. De middenvelder verlaat Werder Bremen transfervrij, zo maakte de noord-Duitse club op de eigen website bekend. Zijn contract loopt aan het einde van dit seizoen af.
'We hebben Tim in het vorige jaar nog een aanbieding gedaan, maar van zijn kant kwam het niet tot onderhandelingen', verklaarde technisch directeur Klaus Allofs op de website van Werder. Coach Thomas Schaaf betreurt het aanstaande afscheid van de 21-voudig Duits international. 'Jammer, we waren graag met Tim doorgegaan op de ingeslagen weg.'
Borowski belandde in 1996 in het jeugdinternaat van Werder en behoorde sinds 2001 tot de A-selectie. Hij kwam tot nu toe 157 keer in actie in de Bundesliga en maakte 21 doelpunten.
Momenteel bezetten Bayern en Werder de eerste en tweede plaats in de Bundesliga. München staat op kop dankzij een beter doelsaldo.
VI.nl
Rare situatie, rare aankoop ook van Bayern. Maar ja, Bayern pikt in Duitsland alles op wat een goede naam heeft en goedkoop is. Wat een monopoly heeft die club toch op spelers van concurrenten, zeg.
TeletekstOud-Feyenoorder Ono naar Bochum
**De Japanner Shinji Ono begint aan een tweede Europees avontuur.De 28-jarige middenvelder,die van 2001 tot 2006 voor Feyenoord uitkwam en daarna terugkeerde naar Japan, tekent een contract bij het Duitse VfL Bochum.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Daily Blind
Eerste helft Leverkusen - HSV 0-1
Paar mooie afstandschoten van Leverkusen, maar voor de rest is HSV beter. Van der Vaart speelt een uitstekende wedstrijd. Zojuist scoorde hij bijna zijn 2de met een mooie kopbal vanuit een moeilijke hoek.
De 0-1 maakte Rafael door heel goede loopactie met een soort van lobje af te ronden.
Paar mooie afstandschoten van Leverkusen, maar voor de rest is HSV beter. Van der Vaart speelt een uitstekende wedstrijd. Zojuist scoorde hij bijna zijn 2de met een mooie kopbal vanuit een moeilijke hoek.
De 0-1 maakte Rafael door heel goede loopactie met een soort van lobje af te ronden.
Die gast is gek, heeft enkel lopen meppen met teamgenoten. Hij leed aan slaapstoornissen en weet ik allemaal wat. Geval voor de shrink, Bremen mag blij zijn dat ze die splijtzwam kwijt zijn.Thomas schreef:Zoals ik al voorspelde is het niets geworden met Carlos Alberto bij Werder Bremen. Hij is alweer verhuurd aan Sao Paulo, evenals Fabio Santos (Lyon).
Caio heeft trouwens getekend voor Frankfurt. Heb 'm nog niet zien ballen voor die ploeg. Transfersom was tussen de 3 en 4 mio.