Klaas Jan Huntelaar
Moderator: mods
Eens met RGB. Huntelaar lijkt me echt een typische goaltjesdief voor de Serie A. Ik denk echter dat hij wel vrijwel geheel van het spel wordt ontsloten, aangezien ze daar wel iets beter verdedigen en KJH hier al moeite heeft om de bal aan te nemen met een verdediger in z'n rug.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Het scoren van goals is toch een niet onbelangrijk onderdeel van de edele voetbalsport.joey schreef:En om te voetballen, maar dat komt er vaak niet zo van.

Ik vind het heerlijk om gewoon weer eens een AJAX-speler bovenaan te zien staan op de topscorerslijst.
Ik zie net iemand bij de AZ-topic nog schrijven dat AZ dat node mist.

Hoezo? Ajax heeft wel vaker met pure afmakers gespeeld hoor. Het heeft niets met typisch Ajaxspel te maken om perse een meevoetballende spits te hebben.
Verwijten nog wel, Thomas. Ik vind dat het spelen met authentieke buitenspelers bij Ajax hoort. Dat kan prima met zowel een meevoetballende spits als met een pure afmaker
Verwijten nog wel, Thomas. Ik vind dat het spelen met authentieke buitenspelers bij Ajax hoort. Dat kan prima met zowel een meevoetballende spits als met een pure afmaker
KJH speelde vandaag terugzakkend weer gewoon slecht, hij kan dat niet en zal dat ook nooit leren. een man passeren, lukt niet, in de diepte aangespeeld worden, lukt niet, in de dekking aanspelen, lukt niet.
KJH moet alleen maar in het strafschopgebied van de tegensdtander actief zijn en dat kan alleen als Ajax sterker is dan zijn tegenstander. Dit seizoen gebeurt dat niet vaak, in de tweede helft tegen tien man wel en gelukkig kreeg hij ook alle ruimte om de 3-1 in te schieten. In Italië krijgt hij die bal niet! Ik heb minder problemen met KJH dan sommigen hier denken, maar het gaat mij erom dat Ajax scoort, maakt niet uit wie, KJH wil zelf scoren, hoort bij een spits.
Veel laten scoren en dan snel verkopen.
Ik maak me wel zorgen om Suarez, de enige aanvaller die een man kan passeren. Hij zoekt te nadrukkelijk KJH. Hij moet verrassender worden, weer vaker voor zijn eigen kans gaan, gewoon schieten (hij is tweebenig!) i.p.v. passen.
KJH moet alleen maar in het strafschopgebied van de tegensdtander actief zijn en dat kan alleen als Ajax sterker is dan zijn tegenstander. Dit seizoen gebeurt dat niet vaak, in de tweede helft tegen tien man wel en gelukkig kreeg hij ook alle ruimte om de 3-1 in te schieten. In Italië krijgt hij die bal niet! Ik heb minder problemen met KJH dan sommigen hier denken, maar het gaat mij erom dat Ajax scoort, maakt niet uit wie, KJH wil zelf scoren, hoort bij een spits.
Veel laten scoren en dan snel verkopen.
Ik maak me wel zorgen om Suarez, de enige aanvaller die een man kan passeren. Hij zoekt te nadrukkelijk KJH. Hij moet verrassender worden, weer vaker voor zijn eigen kans gaan, gewoon schieten (hij is tweebenig!) i.p.v. passen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Zeg ik dat dan?LucaS schreef:Hoezo? Ajax heeft wel vaker met pure afmakers gespeeld hoor. Het heeft niets met typisch Ajaxspel te maken om perse een meevoetballende spits te hebben.
Ik reageer puur op jouw stelling. Jij zegt dat een spits alleen maar moet scoren. Dan heb je er geen flauw benul van hoe Ajax zijn grootste successen heeft behaald.
Dat blijkt niet uit je stellingname. Ik heb niets tegen scorende spitsen (zolang ze vloeiend aanvalsspel niet onmogelijk maken), maar zeggen dat spitsen alleen maar hoeven scoren en daarmee impliciet beweren dat Petersson en Kluivert relatief slechte spitsen waren is je reinste kul.LucaS schreef:Ik denk dat ik dat bijzonder goed weet.
Niet exact nee. Maar het uitgangspunt moet altijd zijn om via technisch, aanvallend samenspel tot kansen, tot goals en tot winst te komen. En de meevoetballende kwaliteiten van de nummer 9 vallen nu eenmaal niet los te zien van de snelheid waarin het aanvalsspel verloopt. Sterker nog: zonder balvaste nummer 9 kom je veel sneller onder druk te staan dan je lief is.Je gaat toch niet beweren dat Ajax exact dat spelletje moet kopieren?
Klopt, maar de rode leidraad is altijd geweest: verzorgd en technisch hoogstaand combinatievoetbal.Overigens speelde Ajax begin jaren 70 anders dan eind jaren 80. En beide speelwijzen weken ook weer af van midden jaren 90
Deze variant ken ik niet. Urby verslikt zich, Davids denkt te herstellen, maar de bal komt bij een AZ-speler, Gabri kan de bal niet goed onder controle krijgen, iemand schiet op de paal en daarna scoort Ari, ja duidelijk weer de schuld van Suarez.goodfella schreef:Huntelaar hoeft niet mee te verdedigen van Lucas. Maar die ene tegengoal was de schuld van Suarez, toch Lucas?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Dat beweer ik helemaal niet. Ook niet impliciet. Met een spits die puur als afmaker gebruikt wordt zal de nr tien minder scoren. Het maakt mij geen fuck uit wie scoortJöhnk schreef:Dat blijkt niet uit je stellingname. Ik heb niets tegen scorende spitsen (zolang ze vloeiend aanvalsspel niet onmogelijk maken), maar zeggen dat spitsen alleen maar hoeven scoren en daarmee impliciet beweren dat Petersson en Kluivert relatief slechte spitsen waren is je reinste kul.
Nou, volgens Lucas is het de schuld van Suarez dat Ajax tegendoelpunten krijgt en onverzorgd voetbal laat zien. Vandaar deze variant. ;-)Demosthenes schreef:Deze variant ken ik niet. Urby verslikt zich, Davids denkt te herstellen, maar de bal komt bij een AZ-speler, Gabri kan de bal niet goed onder controle krijgen, iemand schiet op de paal en daarna scoort Ari, ja duidelijk weer de schuld van Suarez.goodfella schreef:Huntelaar hoeft niet mee te verdedigen van Lucas. Maar die ene tegengoal was de schuld van Suarez, toch Lucas?