Het scoutingshoekje van Enganche
Moderator: mods
Er wordt hier gezegt dat Ajax helemaal niets doet met de informatie die ze krijgen. Dat vind ik erg jammer. Als Ajax iets kan gebruiken is hulp van buitenaf als het gaat om spelers. Thomas, krijg jij wel eens een reactie van Ajax dat ze die speler bijv. al volgen of dat ze er naar gaan kijken of iets? Ik vond het persoonlijk leuk dat toen ik in 2003 een mailtje stuurde naar Ajax over Freddy Adu een mailtje van Ajax en van Ajax Orlando terug kreeg dat ze al interesse hadden in hem. Maargoed wie ben ik nou. Jij als scout en bezitter van dvd's met spelers. Daar kan toch best een keer naar gekeken worden door een scout van Ajax! Je zal het verhaal vast al 20x verteld hebben, maar ben benieuwd wat ajax doet met jou dvdtjes!
Ps off-topic: Ajax Orlando bestaat niet meer, maar weet iemand toevallig of zij ooit nog naar de Major League terugkeren als FC Orlando?
Ps off-topic: Ajax Orlando bestaat niet meer, maar weet iemand toevallig of zij ooit nog naar de Major League terugkeren als FC Orlando?
Op AF werd mijn mening gevraagd over deze speler en omdat hij binnenkort waarschijnlijk wel te bewonderen valt in Europa, plaats ik het ook maar even hier.

Geboortedatum: 13 mei, 1985 (22 jaar)
Nationaliteit: Argentijns
Lengte: 1,83 meter
Gewicht: 81 kg
Voorkeursbeen: rechts
Voorkeurspositie: centrale verdediger
Rugnummer: 25

Rapport:

Geboortedatum: 13 mei, 1985 (22 jaar)
Nationaliteit: Argentijns
Lengte: 1,83 meter
Gewicht: 81 kg
Voorkeursbeen: rechts
Voorkeurspositie: centrale verdediger
Rugnummer: 25

Rapport:
Assertieve centrumverdediger van Independiente. Speelt het liefst puur in de mandekking als rechter centrale verdediger. Bijt zich een wedstrijd lang vast in z'n aanvaller en laat in principe niet meer los. Matheu heeft uitstraling, is kopsterk, snel en behoorlijk wendbaar. Daarnaast is het een speler die behoorlijk soeverein en fair tackelt.
Wat mij echter zorgen baart aan zijn spel is dat hij heel 'Nederlands' verdedigt. Dat wil zeggen dat hij met een tegenstander voor zich die de bal afschermt met z'n rug naar de goal, nog wel eens ongeduldig reageert en te vroeg hapt. Hij timed buiten de zestien ook vaak het moment verkeerd om voor z'n tegenstander te komen. Wat dat betreft doet hij me iets teveel aan Heitinga denken. Z'n fysieke kracht laat ook te wensen over. Ondanks deze minpunten is Matheu volgens mij redelijk geknipt voor de Serie A. Z'n kracht ligt in het uitschakelen van een man, het verlenen van rugdekking en het verdedigen in de zestien, waar hij bovengemiddeld sterk in is. In opbouwend opzicht is het weinig bijzonders.

Thomas, even een vraagje hé:
Ken je deze twee offensief ingestelde backs Manuel Dos Santos (O.Marseille) en Rodrigo Defendi (Cruzerio en Tottenham)? Heb je ongeveer weet van hun huidige prestaties en op welke voetbal-level ze nu acteren? Ik volgde dit duo een tijdje, maar ben ze reeds uit het oog verloren. Misschien weet jij meer?
Ken je deze twee offensief ingestelde backs Manuel Dos Santos (O.Marseille) en Rodrigo Defendi (Cruzerio en Tottenham)? Heb je ongeveer weet van hun huidige prestaties en op welke voetbal-level ze nu acteren? Ik volgde dit duo een tijdje, maar ben ze reeds uit het oog verloren. Misschien weet jij meer?
Beide spelers zijn volgens mij nog nergens onbetwiste basisspeler geweest. Zeker niet de laatste jaren. Van Defendi weet ik alleen dat hij ten tijde van z'n transfer ook naar Ajax kon en voor Engeland koos. Daar is hij nooit uitgekomen tot het eerste maar dwong hij wel een huurperiode af bij Roma. Vanaf afgelopen zomer staat hij onder contract bij Serie B-club Avellino.
Thomas is er nog iets over 1 van jou gescoute spelers (Thiago Silva) Hij zou misschien naar HSV gaan maar is dat doorgegaan? Ben benieuwd zou graag zo'n speler erbij hebben afgaande op jou verslag (leiderstype in de verdediging) Maar zal waarschijnlijk weer bij hopen blijven afgaande op de geruchten van spelers waarin Ajax geinteresseerd in is.
-
Helaas niet, Jöhnk. Sommige laaggeplaatste teams zie ik al te weinig spelen, laat staan teams uit de Argentijnse tweede divisie. Ik ken wel iemand die de Tweede Divisie redelijk volgt. Hij vindt het wel een aardige aanvaller. Ik had al gelezen over de interesse van Anderlecht, inderdaad.Jöhnk schreef:Thomas, ken jij Matias Suarez? Die staat in de belangstelling van A'lecht.
Villagra is een redelijke, multifunctionele back van River Plate. Alex Silva is de broer van Benficas Luisao. Atletische centrumverdediger. Snel, fysiek sterk, goed in de duels, technisch uitstekend, goede opbouwer en veel kopkracht. Positioneel nog wat warrig en verdedigt nog teveel constant op de bal. Is bovendien de komende drie tot vier maanden geblesseerd en onhaalbaar voor een club als Ajax.GangstaRiB schreef:Hey Thomas, op AN zit een concurrent van jou. Vanwege de falende scouting heeft hij de taak op zich genomen om een beetje rond te kijken.
Weet jij iets van de volgende namen:
Christian Carlos Villagra
Alex Sandro da Silva
VI.nlEintracht Frankfurt betaalt ook miljoenen voor Caio
14/01/2008 23:12
Eintracht Frankfurt is flink aan het investeren tijdens de winterstop. Na Martin Fenin legde de Duitse club nu Caio vast.
Volgens de zaakwaarnemer van de 21-jarige Braziliaan moet Frankfurt zes miljoen euro overmaken op de rekening van Palmeiras. Voor Fenin legde Eintracht eerder al 3,5 miljoen euro neer.
'Caio is net als Fenin een jonge speler aan wie we in de toekomst veel plezier gaan beleven', vertelde voorzitter Heribert Bruchhagen aan Kicker. De Braziliaan is een 1,86 meter lange spelmaker die ondanks zijn lengte snel en beweeglijk is.
Koopje met restwaarde dus. Dit ondanks de schrikverhalen dat hij zogenaamd 12 miljoen euro zou moeten kosten. Ik verwacht natuurlijk dat Wimpey me op de hoogte gaat houden van de prestaties van Caio, aangezien ik wellicht geen tijd en middelen heb om hem regelmatig te volgen.
Mandžukić zou nu in de belangstelling staan van oa Manchester City.Thomas schreef:Ik heb nog wat groepswedstrijden UEFA Cup van Dinamo op m'n pc staan, dus die ga ik de komende dagen nog bekijken. De eerste indrukken waren in ieder geval heel aardig. Van Hajduk en andere Kroatische teams kan ik helaas niets vinden.Jabu schreef:Mandžukić is inderdaad een echte spits. Hij is 21 jaar en in mijn ogen behoorlijk talentvol. Kalinić is meer een aanvaller die op meerder potities uit de voeten kan. Bijvoorbeeld ook zwerfend achter de spits. Hij is pas 19 jaar. Meestal speelt hij om Ante Rukavina heen. Dat is de andere jonge aanvaller van Hajduk die behoorlijk gehyped is. Bij Hajduk loopt verder niet veel rond. De rechtsback Niko Peraić is ook wel oké.
Even nog een tip uit Nederlandse hoek, aangezien we het daar toch lijken te moeten zoeken. Een paar weken geleden schreef ik onderstaande op AF:
Naar aanleiding daarvan heb ik een hele discussie met Bert gehad over de ideale positie van Tioté. Bert vindt hem het beste als buitenste middenvelder of als rechtsback, maar ziet er geen vervanger van Gabri in in het huidige systeem. Ik wel, maar ben het ook met hem eens dat het een van de betere opties (zo niet, de beste optie) is voor de positie van rechtsback binnen Nederland.
Ik ben wel gecharmeerd van Cheik Tioté die door Roda is gehuurd van Anderlecht. Een bijzonder atletische rechtshalf met behoorlijke duelkracht en loopvermogen. Wat techniek betreft is hij superieur aan Gabri. Wat me nog het meest bevalt aan Tioté is dat hij redelijk snel vooruit lijkt te denken. Z'n aanname is prima en het opendraaien ook, waarna hij vaak al weet of hij de bal zijwaarts en of door middel van een steekbal kwijt kan. Je ziet hem constant mooie tikjes tussen twee tegenstanders door geven op het middenveld. Z'n passing is precies en bereikt vaak de vrijstaande aansluitende middenvelder of de vleugelspeler. Aan de bal oogt het soms zelfs frivool, terwijl hij als krachtmens toch ook nog eens tactisch gedisciplineerd is. Iets dat ook wel moet in het 3-4-3-systeem van Roda. Een minpunt is dat hij 1 op 1 wel eens makkelijk gepasseerd wordt en dat een tegenstander die met z'n rug naar hem toegedraaid staat zonder gek veel moeite bij hem wegdraait.
Het is opzich wel een goeie speler, alleen vraag ik me af of Anderlecht hem wil laten gaan. Het niveau van Anderlecht/Ajax ligt, hoe pijnlijk dat ook is, dicht bij elkaar, en het is dan ook maar de vraag of de speler zelf naar Ajax wil.
Normaal gesproken zou je hem als middenvelder opstellen, maar met zijn Snelheid, goeie pass, en loopvermogen, is het een back die goed in het Ajax systeem zou passen.
Echter denk ik dat hij op dit moment nog niet goed genoeg is voor Ajax, en vraag ik mij af of hij nog wel echt zou kunnen uitgroeien tot een echte topper, hij is al bijna 22...
Normaal gesproken zou je hem als middenvelder opstellen, maar met zijn Snelheid, goeie pass, en loopvermogen, is het een back die goed in het Ajax systeem zou passen.
Echter denk ik dat hij op dit moment nog niet goed genoeg is voor Ajax, en vraag ik mij af of hij nog wel echt zou kunnen uitgroeien tot een echte topper, hij is al bijna 22...
Pompiedom
-
-