Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
MVG slaagt er niet in om de opvolger van Stam te vinden/binnen te halen. Dus doet hij maar niets.
Als ik trainer was, schopte ik een rel. Vermaelen is blessuregevoelig terwijl Van der Wiel 'nog geen streefdatum voor zijn return' heeft. Tegen de tijd dat die twee terug zijn, is het kampioenschap waarschijnlijk een utopie geworden. Maar ach, die Koster heeft niets te vertellen natuurlijk. Die is allang blij dat hij hoofdtrainertje mag spelen bij Ajax.
Als ik trainer was, schopte ik een rel. Vermaelen is blessuregevoelig terwijl Van der Wiel 'nog geen streefdatum voor zijn return' heeft. Tegen de tijd dat die twee terug zijn, is het kampioenschap waarschijnlijk een utopie geworden. Maar ach, die Koster heeft niets te vertellen natuurlijk. Die is allang blij dat hij hoofdtrainertje mag spelen bij Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!
Je loopt op schema Scherrer.joey schreef:ANKoster: Ajax zal geen vervanger voor Stam halen
In Het Parool laat Adrie Koster weten dat Ajax geen vervanger voor Jaap Stam meer zal halen. "Als Thomas Vermaelen en Gregory van der Wiel terugkeren van hun blessure hebben we voldoende spelers voor in het centrum."
Ajax is echter wel op zoek naar backs. De Ajax coach bevestigde al de interesse voor Bruno Silva. En ook Het Parool schrijft over de interesse voor Ragnar Klavan. Die is echter wel duurder geworden omdat hij onlangs zijn contract bij Heracles verlengde.
Ach nee, waarom ook. Vermaelen en Van der Wiel zijn al met Sint Juttemis weer fit...
Die Koster zit in de zak bij MVG.

Scherrer schreef: Derde week van januari, MvG: "De selectie wordt een stuk sterker met de teruggekeerde spelers, ik denk dat die selectie kampioen-waardig is, eventuele nieuwe spelers moeten dus een uitzonderlijke toevoeging aan de selectie zijn, anders redden we het wel zonder ze".
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Mocht je vergeetachtig zijn, dan heb ik hier nog wel een leuk stukje van Koster op 31/10:Thomas schreef:Waarom verandert men opeens van mening? Denken ze nu echt dat de supporters zo vergeetachtig zijn?
Ze doen maar wat en wij worden stevig in de maling genomen.Woensdag 31 oktober 2007 - AMSTERDAM - Volgens interim-trainer Adrie Koster van Ajax is een vervanger van Jaap Stam al in de winterstop van harte welkom. De Zeeuw werd zelf ook onaangenaam verrast toen de 35-jarige verdediger maandag zijn afscheid bekendmaakte.
VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
Adrie Koster hoorde zondag na de wedstrijd tegen FC Utrecht al dat Stam per direct zou stoppen. Het was voor hem een streep door de rekening, zegt hij aan de vooravond van de wedstrijd voor de beker tegen Heerenveen (vanavond).
"Toen ik aan deze klus begon, had ik er wel op gerekend dat Stam het seizoen zou afmaken", zei hij.
Koster voerde in zijn eerste dagen als interim-trainer nog een gesprek met Stam om te weten wat er in de groep speelde. Daarin liet de aanvoerder niet weten dat hij overwoog om te stoppen, al wist Koster wel dat de directie van Ajax de verdediger deze zomer had overgehaald er nog een jaar aan vast te plakken.
"Toen Stam de beslissing eenmaal had genomen, heb ik niet geprobeerd hem over te halen. De beslissing is aan hem."
Zoals iedereen bij Ajax vindt Koster het einde van Stams loopbaan een groot gemis dat zich zowel binnen als buiten de lijnen zal doen voelen. Mede met het oog op de twee maanden hersteltijd van de geblesseerde verdediger Thomas Vermaelen is wat betreft Koster een vervanger van Stam al in de winterstop van harte welkom. "Maar het ligt aan opties en aan de haalbaarheid."
-
- AT Toto winner 15/16
- Cluijffert
dat is ook voor een deel.Jöhnk schreef:![]()
Mijn algemene indruk uit jouw posts was dat Ajax te veel wil vasthouden aan oude waarden. (Eigen) jeugd, 4-3-3....dat soort zaken. Vandaar mijn vraag.
Feit is dat het uiteindelijk draait om de kwaliteit van de elf spelers die op het wedstrijdformulier staan. Met Bruno Silva schiet dat niet op, dat ben ik met je eens.
de problemen van ajax zijn structural, al van 10 jaar lang.
de trainers zijn niet het structural probleem, die hebben we van alle streken gehad, al soorten en geen konden Ajax laten winnen en goed voetballen sinds Van Gaal en Olsen.
Dus het probleem ligt niet direct en alleen bij trainer.
De technisch directeur: dat Van Geel er een pot van maakt is duidlijk, maar we hebben ook Van Gaal, Beenhakker, Blind gehad en ging het toen beter?
En gaat Psv slechter door Valkx, ook geen groot talent, of Bosz bij Feyenoord... vorig seisoen een loser en door wat aankopen doet Feyenoord weer mee en nu goede TD?
Management: ook die zit er pas since kort. Jaake 2003 en daarvoor Van Praag.
Ook als je naar de spelers kijkt is daar geen structureel probleem te zien (naast kwaliteit dan). Maar deze spelers zijn door verschillende trainers en technisch directeuren gekocht. Kopen die allemaal structureel de verkeerde spelers door gebrek inzicht?
Kom je bij jeugdopleiding. Naast een paar goede spelers (sneijder, vaart - die trouwens meestal maar 1-1,5 seisoen echt goed presteerden, komt er weinig bijzonders meer uit opleiding. En de paar goede talenten zijn logisch erg wisselvallig.
Dat weet je, dus is het dom om twee dingen te doen:
1. veel talenten opstellen in je elftal > spelers die inconsistent presteren equals team dat inconsistent presteert
2. een moeilijk en risicovol systeem spelen waarbij alle spelers hun taak goed moeten uitvoeren.
Dat de scouting matig is, is duidlijk. Maar dat is nooit goed geweest, ook niet in tijd van success. Alleen door Bosman zijn die paar goede talenten snel weg en wreekt slechte scouting zich wel.
Dat is er volgens mij mis met Ajax in afgelopen 10 jaar. En als er structureel niet wat verandert (dus alleen trainer en Van Geel kicken), dan zakken we in de komend jaren verder en verder af...
Jansma schreef:success breeds fans.
als je maar lang genoeg niets presteert verlies je langzaam status. Nog 5 jaar niets en Ajax is de status als topclub kwijt.
Vind je Inter een topclub? Hebben voor vorig jaar iets van 15 jaar helemaal niks gewonnen, niet in Italie en niet in Europa. Arsenal? Behalve een kampioenschap of twee ook niets laten zien, vooral in Europa. Chelsea heeft voor die kampioenschap van 3 jaar geleden 50 (!!) jaar helemaal niks gewonnen. Nu zijn ze 3 jaar goed bezig en zijn ze meteen een topclub?
Tsja, waan van de dag...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Cluijffert
topclub in Holland. In europa is ajax een club met een grote naam, al sinds meer dan 10 jaar geen topclub.Mr. Ajax schreef:Jansma schreef:success breeds fans.
als je maar lang genoeg niets presteert verlies je langzaam status. Nog 5 jaar niets en Ajax is de status als topclub kwijt.
Vind je Inter een topclub? Hebben voor vorig jaar iets van 15 jaar helemaal niks gewonnen, niet in Italie en niet in Europa. Arsenal? Behalve een kampioenschap of twee ook niets laten zien, vooral in Europa. Chelsea heeft voor die kampioenschap van 3 jaar geleden 50 (!!) jaar helemaal niks gewonnen. Nu zijn ze 3 jaar goed bezig en zijn ze meteen een topclub?
Tsja, waan van de dag...
Internazionale is momenteel een topclub in europa en altijd een club met een grote naam.
en 10 jaar is geen waan van de dag.
- Cluijffert
'clubs met grote naam' is op basis van prestaties verledenMr. Ajax schreef:Jawel, want de status topclub wordt niet over periodes van 5 jaar gemeten. Leg dan even uit waarom Inter een topclub is en AJAX niet.
topclub is op basis van prestaties in competitie nationaal en internationaal over een period van x jaar.
een club die 5 jaar lang de CL wint is geen european topclub volgens jou, maar een team dat 12 jaar en 32 jaar geleden de CL wint en nu al meer dan 10 jaar national en international bijna niets presteert wel?
dream on, Ajax is al lang geen topclub meer... and yes, it is okay to cry.
- Cluijffert
nederlands is niet mijn natieve taal. Ik praat het vloeiend en schrijven ook wel, maar niet als ik het snel doe.Daniel_vT schreef:Even een vraag gewoon tussendoor Jansma, no offencemaar waarom gebruik je voor de helft woorden in het Engels en voor de helft in het Nederlands. Ik zie je dat vaker doen en ik ben nieuwsgierig of daar een achtergrond achter zit ofzo.. ;)
Geen vervanger voor Stam dus. Eerlijk gezegd ben ik er niet eens meer door verrast.
Daar waar die vervanger eigenlijk afgelopen zomer al had moeten worden gehaald, omdat toen al bekend was dat Stam er geen zin meer in had, gaan we dus nog een halve competitie wachten. Ik snap er onderhand echt niet zoveel meer van. Je hebt gewoon een versterking nodig op die positie. En als je hem nu al haalt heb je er volgende seizoen alleen maar extra profijt van omdat hij dan al echt is ingespeeld. Voor zover dat laatste natuurlijk mogelijk is in de huidige omgeving.
Daar waar die vervanger eigenlijk afgelopen zomer al had moeten worden gehaald, omdat toen al bekend was dat Stam er geen zin meer in had, gaan we dus nog een halve competitie wachten. Ik snap er onderhand echt niet zoveel meer van. Je hebt gewoon een versterking nodig op die positie. En als je hem nu al haalt heb je er volgende seizoen alleen maar extra profijt van omdat hij dan al echt is ingespeeld. Voor zover dat laatste natuurlijk mogelijk is in de huidige omgeving.
Nil volentibus arduum