Hedwiges Maduro

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » vr jan 11, 2008 1:36 pm

Jesse schreef:
Voetske schreef:
joey schreef:Ik denk dat Babel en Sneijder veel baat hebben gehad bij de komst van Ten Cate. Dat zeggen ze zelf ook.
Dan maken ze toch een grove inschattings fout.Davids is degene waar beide spelers veel baat bij/van hebben gehad.
Nee, daar heeft het team veel baat bij gehad. Onder HtC konden Babel en Sneijder alles maken. HtC had namelijk vertrouwen in hen.
Nee, Davids zorgt er voor dat die twee veel konden doen en laten ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 1:37 pm

Jesse schreef:Nee, daar heeft het team veel baat bij gehad. Onder HtC konden Babel en Sneijder alles maken. HtC had namelijk vertrouwen in hen.
In die zin dat ze hun eigen spel mochten spelen. Sneijder zei dat laatst ook. Die zei: 'Eindelijk kon ik voetballen zoals ik dat het liefste doe.' HtC stemde het elftal af op Sneijder. Sneijder heeft ook gezegd: zonder HtC zat ik nu niet in Madrid.
Persoonlijk houd ik er wel van als een trainer duidelijke keuzes maakt. Die wel, die niet. LVG deed dat ook. Die zei meteen: Wim Jonk is mijn man. Weet het elftal waar het aan toe is.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » vr jan 11, 2008 1:40 pm

Voetske schreef:Nee, Davids zorgt er voor dat die twee veel konden doen en laten ..
Dat deden ze daarvoor ook al. Nu vielen de fouten echter niet zo op omdat Davids dat oploste. In die zin heeft het team daar baat bij gehad.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 1:42 pm

Maar Davids is ook op voorspraak en mede door toedoen van HtC gekomen. Je kunt het een niet los zien van het ander.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 11, 2008 1:44 pm

Ik vind beter laten functioneren wat anders dan beter maken

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 1:47 pm

LucaS schreef:Ik vind beter laten functioneren wat anders dan beter maken
Dat wordt een woordenstrijd. Als Sneijder beter speelde dan ooit, was hij dan ook beter dan ooit?

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 11, 2008 1:51 pm

Is niet alleen een woordenstrijd. Is principieel anders. Je kunt de ene speler beter laten functioneren, maar dat kan betekenen dat een andere speler slechter functioneert. Het gaat uiteindelijk om wat het beste is voor het team. Je moet de juiste mensen belangrijk maken.

Maar spelers individueel beter maken? Dat heb ik bij Ten Cate niet ontdekt. Tegen spelers die beter functioneerden, staan ook spelers die ver zijn teruggevallen. Kijk alleen al naar Emanuelson en Maduro

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 1:53 pm

Ach, Urby prutst lekker door. Dat heeft weinig met de trainer te maken. Niemand kan zeggen dat HtC hem geen vertrouwen gaf, want Urby werd altijd opgesteld.
Maar dit is de Maduro-topic, dus laten we het over Hedwiges hebben. Ik ben nog steeds niet echt overtuigd van zijn kunnen. Op de een of andere manier valt hij mij steeds weer tegen. Misschien kan hij beter en loopt er een aankomende Europese topper de deur uit, maar ik moet het nog zien.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr jan 11, 2008 2:21 pm

joey schreef:Maar dit is de Maduro-topic, dus laten we het over Hedwiges hebben. Ik ben nog steeds niet echt overtuigd van zijn kunnen. Op de een of andere manier valt hij mij steeds weer tegen. Misschien kan hij beter en loopt er een aankomende Europese topper de deur uit, maar ik moet het nog zien.
Eens.

Dit is en typisch geval van shit happens. Ik kan Maduro wel begrijpen, maar ik kan Ajax zeker ook begrijpen. Wat kun je de club verwijten? Maduro heeft meer dan een vol seizoen in een vormcrisis gezeten. Op zeker moment was hij bijna een psychiatrisch patient. er kwam helemaal niets meer uit.

In die fase heeft Ajax nooit openlijk aan hem getwijfeld, maar hem altijd beschermd, zo goed als dat mogelijk was. Ze hebben hem uit de wind gehouden, alle tijd geboden. Maar: ze twijfelden wel aan zij ontwikkeling en hadden grote twijfels over zijn totale stagnatie. Dat was, op dat moment, volkomen normaal. In die situatie heeft Ajax hem geen vet nieuw contract aangeboden. Ajax is geen liefdadigheidsinstelling.

Dat Maduro weer aan het voetballen is geraakt, is mede te danken aan het geduld van Ajax. En nu hij de draad weer heeft opgepikt, heeft Ajax hem een nieuw contract aangeboden. Dat is niet opportunistisch of hypocriet, maar gewoon een logische reactie op een concrete ontwikkeling.

Maduro vroeg bedenktijd, en die heeft hij gekregen: er is een deadline afgesproken. Die heeft Maduro vervolgens naast zich neergelegd. Dat is niet Ajax' schuld, maar en keuze van de speler. Vervolgens heeft Van Geel gezegd: Hedwiges, jij wilt kennelijk pas later beslissen over je eventuele toekomst bij Ajax. Dat is jouw keuze, maar Ajax moet verder. Wij willen weten of we naar een vervanger uit moeten kijken. In deze situatie gaan we er van uit dat dat het geval is, en dat betekent dat het aanbod aan jou niet per definitie meer geldig is. Als jij blijft gaan we geen vervanger zoeken. Als we wel een vervanger gaan zoeken, willen we daarentegen ook zeker weten dat je niet blijft.

Niet meer dan normaal. Ik zou het, als ik Ajax was, niet anders hebben gedaan.

K.
Still alive...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr jan 11, 2008 2:28 pm

In algemene zin: mij maakt het niet uit wie er weggaat.

Sneijder was een speler van exceptionele klasse. In die zin was hij nauwelijks vervangbaar. Als zo'n speler vertrekt, haal je er - als Ajax zijnde - niet eentje van hetzelfde kaliber terug.

Dat geldt voor geen enkele andere speler in de huidige selectie, misschien op Huntelaar na. Als je een nieuwe spits haalt, weet je niet of 'ie weer 1-op-1 zal lopen.

Maar verder is er niemand in deze selectie die van een dusdanig kaliber is dat je 'm niet kunt vervangen door een minimaal gelijkwaardige speler.

Voor mijn part verkopen we de hele boedel en beginnen we from scratch. Niet dat ik dat hoop, maar een echte ramp zou het niet zijn, want ik ben gewoon niet kapot van wat we nu hebben lopen, over de hele linie.

K.
Still alive...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 11, 2008 3:11 pm

Maduro vertrekt bij Ajax

AMSTERDAM - Hedwiges Maduro vertrekt aan het einde van het seizoen bij Ajax. De 22-jarige middenvelder sluit zelfs niet uit dat hij deze maand nog bij een andere club aan de slag gaat.

Maduro ziet geen toekomst meer in Amsterdam omdat de leiding van Ajax een aanbieding voor een nieuw contract heeft ingetrokken. Technisch directeur Martin van Geel nam dit besluit omdat de international in december nog niet kon zeggen of hij zijn aan het einde van het seizoen aflopende verbintenis wil verlengen.

„Ik was er nog niet uit”, stelt Maduro. "Ajax heeft vervolgens de aanbieding ingetrokken, dus ik heb weinig keus meer. Ik ga weg bij Ajax. Dat doet pijn, want Ajax is en zal altijd mijn club blijven. Ik zal dan ook niet bij een andere Nederlandse club gaan voetballen. Ik vertrek naar het buitenland. Ik hoop dat het Spanje of Italië wordt.”

Maduro twijfelde over zijn toekomst bij Ajax omdat hij niet het volle vertrouwen van de clubleiding genoot. „Helaas klopte mijn gevoel. Een nieuwe trainer kan mij denk ik ook niet meer op andere gedachten brengen. Andere mensen bij Ajax zien het niet in mij zitten”, verklaarde Maduro.

De middenvelder sluit niet uit dat hij Ajax nog deze maand verlaat. „Het is voor mij belangrijk dat ik blijf voetballen. Ik wil met Oranje naar het EK. Ik steek in een goede vorm en denk zelfs dat ik het beste half jaar uit mijn loopbaan achter de rug heb. Het liefst vertrek ik bij Ajax met de landstitel. Maar misschien wil de club deze maand nog een beetje geld aan mij verdienen. Ik weet het niet.”
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Harm

Bericht door Harm » vr jan 11, 2008 3:30 pm

Ajax heeft hem genoeg tijd gegeven. Als je er na 6 maanden niet uitkomt, dan kom je dat ook niet in nog een week.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr jan 11, 2008 3:36 pm

Harm schreef:Ajax heeft hem genoeg tijd gegeven.
... en een deadline met hem afgesproken waar ook hij mee akkoord is gegaan.

Maduro is op bewonderenswaardige wijze uit het dal geklommen, maar hij is zeker nog geen speler die een professionele topclub een paar maanden aan het lijntje kan houden.

Ajax valt, qua opstelling in deze zaak, helemaal niets te verwijten.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op vr jan 11, 2008 3:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Daniel

Bericht door Daniel » vr jan 11, 2008 3:41 pm

Duke schreef:
Maduro vertrekt bij Ajax

AMSTERDAM - Hedwiges Maduro vertrekt aan het einde van het seizoen bij Ajax. De 22-jarige middenvelder sluit zelfs niet uit dat hij deze maand nog bij een andere club aan de slag gaat.

Maduro ziet geen toekomst meer in Amsterdam omdat de leiding van Ajax een aanbieding voor een nieuw contract heeft ingetrokken. Technisch directeur Martin van Geel nam dit besluit omdat de international in december nog niet kon zeggen of hij zijn aan het einde van het seizoen aflopende verbintenis wil verlengen.

„Ik was er nog niet uit”, stelt Maduro. "Ajax heeft vervolgens de aanbieding ingetrokken, dus ik heb weinig keus meer. Ik ga weg bij Ajax. Dat doet pijn, want Ajax is en zal altijd mijn club blijven. Ik zal dan ook niet bij een andere Nederlandse club gaan voetballen. Ik vertrek naar het buitenland. Ik hoop dat het Spanje of Italië wordt.”

Maduro twijfelde over zijn toekomst bij Ajax omdat hij niet het volle vertrouwen van de clubleiding genoot. „Helaas klopte mijn gevoel. Een nieuwe trainer kan mij denk ik ook niet meer op andere gedachten brengen. Andere mensen bij Ajax zien het niet in mij zitten”, verklaarde Maduro.

De middenvelder sluit niet uit dat hij Ajax nog deze maand verlaat. „Het is voor mij belangrijk dat ik blijf voetballen. Ik wil met Oranje naar het EK. Ik steek in een goede vorm en denk zelfs dat ik het beste half jaar uit mijn loopbaan achter de rug heb. Het liefst vertrek ik bij Ajax met de landstitel. Maar misschien wil de club deze maand nog een beetje geld aan mij verdienen. Ik weet het niet.”
www.telegraaf.nl
Kijk dát is clubliefde, dat had De Ridder ook. Ik vind het best dat Maduro vertrekt, als er maar een goede vervanger gehaald wordt. Het is jammer, maar dit maakt het al verdraaglijker.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 3:43 pm

Spelers die moeten nadenken, nog geen beslissing willen nemen, alle opties afwegen of op een andere manier de boel traineren vertrekken sowieso, is mijn ervaring. Maduro mag nu met andere clubs gaan praten en heeft blijkbaar aanbiedingen op zak. Het spelletje dat hij speelt ken ik ondertussen wel.
'Ajax is mijn club'. 'In Nederland wil ik alleen voor Ajax spelen' 'Blabla'. Imagoschade beperken heet dat. Mooie teksten voor de bühne. Die wat mij betreft weinig waard zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 11, 2008 3:49 pm

Clubliefde, laat me niet lachen. Dan had hij wel bijgetekend.

Maduro heeft volgens mij een opmerkelijk goede naam in Italie. Zijn naam komt daar zeer vaak langs in de bladen.

Alexander

Bericht door Alexander » vr jan 11, 2008 3:54 pm

Ajax had hem vorig jaar natuurlijk een contractverlenging voor 1 jaar moeten geven, dat heb ik toen al gezegd. Je voelde dat dit er aan zat te komen. In eerste instantie natuurlijk een bloedblunder van Ajax, maar dat verast niemand.

Maar ook deze reactie van Maduro vind ik niet te prijzen, laten we hem maar verkopen in de winterstop. Valt me enigzins van hem tegen. Misschien als Van Basten komt dat Hedwiges nog valt over te halen. Nog een reden om snel een coach vast te leggen, maar dat lijken ze niet te begrijpen bij ons in de directie.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr jan 11, 2008 4:02 pm

Alexander schreef:Ajax had hem vorig jaar natuurlijk een contractverlenging voor 1 jaar moeten geven, dat heb ik toen al gezegd. Je voelde dat dit er aan zat te komen. In eerste instantie natuurlijk een bloedblunder van Ajax, maar dat verast niemand.
Er was vorig jaar geen enkele reden om hem wat voor contractverlenging dan ook aan te bieden. Nu wel. En dus doen ze het nu. Dat wil zeggen: aan het begin van het seizoen al. Lijkt me prima op tijd. 't Is graag of niet.

Die jongen wil gewoon graag naar het buitenland, maar wil niet uitgekotst worden door de supporters. En dus gooi je het op een 'gebrek aan waardering' van 'bepaalde mensen die het niet in me zien zitten'. Doeiii.

Verkopen als iemand de juiste prijs biedt.

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 4:02 pm

Alexander schreef:Ajax had hem vorig jaar natuurlijk een contractverlenging voor 1 jaar moeten geven, dat heb ik toen al gezegd. Je voelde dat dit er aan zat te komen. In eerste instantie natuurlijk een bloedblunder van Ajax, maar dat verast niemand.
Fout? Blunder? Vind ik niet. Ik vind het juist een fout en een blunder om een speler die niet presteert een beter contract te geven.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 11, 2008 4:05 pm

Inderdaad, wat dat betreft ben ik het met Ko eens. Dit team heeft maar weinig spelers die onvervangbaar zijn, en Maduro hoort daar niet bij. Met zo'n mentaliteit wens ik hem veel succes in zijn verdere carriere.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides

Bericht door Aristides » vr jan 11, 2008 5:11 pm

Duke schreef:Inderdaad, wat dat betreft ben ik het met Ko eens. Dit team heeft maar weinig spelers die onvervangbaar zijn, en Maduro hoort daar niet bij. Met zo'n mentaliteit wens ik hem veel succes in zijn verdere carriere.
Hij droomt van Italië en Spanje, maar droomt hij ook van Lecce en Getafe?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 11, 2008 5:12 pm

Hopen dat hij naar Inter gaat. Daarna na een jaar bankzitteren wordt ie hopelijk voor een aardig bedrag verkocht aan een leuk cluppie. Verdienen wij er ook nog wat aan.
IK GELOOF!!!!!!

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » vr jan 11, 2008 5:23 pm

Die gast is op zakelijk gebied net zo traag als in het veld. Wegwezen.

Khraa

Bericht door Khraa » vr jan 11, 2008 5:29 pm

GA er geen traan om laten. Heeft een goed inzicht en een goed fysiek, maar doet er niets mee. Geen felheid, alertheid of snelheid. Eens kijken of we er op korte termijn nog een paar ton voor kunnen krijgen....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

goodfella

Bericht door goodfella » vr jan 11, 2008 5:51 pm

Maduro op 21 december: "Ik ben er nog niet uit, ik beslis pas over een aantal maanden."

[zo zou het gegaan zijn...]

Maduro op 21 mei: "Ik had bij willen tekenen, maar toen kwam Internazionale, en zo'n club kun je gewoon niet weigeren. Ik ben alsnog gratis weg. Doei!"

Clubliefde is iets totaal anders. Dan tekent dhr Maduro nog voor 2 jaar bij zodat Ajax alsnog een mooie vergoeding kan vangen.

Plaats reactie