Dank voor de opheldering.
Moderator: mods
Hoeft natuurlijk niet, maar je kunt dan wel een stuk meer variëren, zonder gelijk je hele verdediging om te gooien.Thomas schreef:Volgens mij was het Steef die hier ooit zei dat hij zijn organisatie achterin altijd zou beginnen met een centrumverdediger die zowel in de mandekking als in de zone kan spelen. Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.Bertje schreef:Braafheid is daarnaast ook niet het type dat Ajax nodig heeft. Ajax heeft een centrumverdediger nodig die zowel mandekker is als rugdekking kan geven. Braafheid is geen mandekker.
Dream onMr. Ajax schreef:Een topclub zijn heeft, zoals al een paar keer opgemerkt in dit topic, niets met structureel te maken. Je bent het of je bent het niet. AJAX is zonder twijfel een topclub. AJAX is nog altijd een van de grootste clubs ter wereld. Dat we nu in een mindere periode zitten doet daar niets aan af.
’Ajax is beter voor mijn carrière’
Silva blijft weer weg bij training
”Met Bruno.” De stem aan de andere kant van de lijn is zacht. Zo temperamentvol als hij in wedstrijden langs de lijn dendert, zo timide is de Uruguayaan nu. Silva wil naar Ajax en FC Groningen wil hem niet laten gaan. Hij laat weten met de situatie in zijn maag te zitten en niet al te veel over ’de zaak Ajax’ te willen zeggen. ”Mijn Nederlands is daarvoor niet goed genoeg. Woorden van mij kunnen gemakkelijk verkeerd worden uitgelegd.”
Wat de rechtervleugelverdediger van FC Groningen wel kwijt wil is dat hij ’natuurlijk’ graag naar Ajax vertrekt. ”Want dat is beter voor mijn carrière.” Maar, maakt hij ook kenbaar, hij zal niet via een arbitragezaak proberen een overgang naar de Amsterdamse club te forceren, zoals zijn landgenoot en vriend Luis Suárez vorig jaar zomer wel deed.
Silva hoopt met FC Groningen tot een nette oplossing te komen. ”Ik wil niet op een slechte manier weg.” Of hij vandaag weer gaat trainen, laat hij in het midden. ”Dat weet ik nog niet. Ik heb vandaag (gisteren, red.) nog geen contact gehad met de trainer. Ik heb alleen even met teammanager Theo Huizinga gesproken.”
Trainer Ron Jans vertelt woensdagavond nog even met Silva te hebben gesproken. ”Hij belde me om te vertellen dat hij met zijn hoofd nog te zeer bij Ajax was om alweer te kunnen komen trainen. Dat stelde me teleur, omdat hij een dag eerder nog had gezegd wel weer te zullen komen trainen. We begrijpen allemaal zijn standpunt, maar het is ook geen straf om voor FC Groningen te spelen. Meningsverschillen los je niet op door niet te komen trainen.”
Ook al meldt Silva zich vandaag weer op de training, Jans neemt hem niet op in zijn selectie voor de thuiswedstrijd morgenavond tegen Excelsior. ”Dat is voor hem een gepasseerd station.” Tom Hiariej neemt als rechtervleugelverdediger de honneurs waar. Jans hoopt zo snel mogelijk weer over zijn Zuid-Amerikaanse back met aanvalsdrift te kunnen beschikken. ”Onze mening over de voetballer Bruno is niks veranderd. Hij is ook gewoon een geweldige kerel. Maar dit is niet de manier om je zin te krijgen.”
Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen neemt vooralsnog een afwachtende houding aan. ”Laten we maar hopen dat het gezonde verstand zegeviert”, zegt hij. En hij herhaalt nog maar weer eens dat FC Groningen in deze transferperiode geen spelers wil laten vertrekken. ”Aan het eind van het seizoen is sprake van een andere situatie. Dan zijn we daartoe misschien wel bereid.”
”Wat de rol in dezen is van Ajax”, herhaalt Nijland de vraag. ”Ajax heeft keurig netjes bij ons geïnformeerd of het Bruno Silva kon overnemen. Dat is Ajax’s goede recht. Wij hebben daarop geantwoord dat wij geen spelers laten gaan. Problemen met Ajax zijn er totaal niet.”
Kunnen ze daar ophouden met schelden op Ajax.Bruno Silva minder een straatvechter dan Luis Suárez
Vorige zomer verkaste de Uruguayaan Luis Suárez met veel kabaal van FC Groningen naar Ajax. De Amsterdamse club aast nu op diens landgenoot Bruno Silva. Staat FC Groningen opnieuw een pandemonium als toen te wachten?
Luis Suárez wilde zó graag naar Ajax dat hij zelfs de arbitragecommissie van de KNVB inschakelde om een vertrek bij FC Groningen te forceren. En ook al stelden de voetbalrechters van de grootste sportbond van Nederland hem in het ongelijk, toen de werksituatie tussen Suárez en FC Groningen onhoudbaar was geworden en Ajax hard met de geldbuidel ging rammelen en zich bereid verklaarde bijna acht miljoen euro op tafel te leggen kwam de transfer toch tot stand.
Ook Bruno Silva wil graag naar Ajax, maar is hem dat net zo veel waard als zijn maatje Luis Suárez? Wordt de werksituatie tussen Silva en FC Groningen ook onhoudbaar? En is Ajax er net zo veel aan gelegen hem in te lijven als destijds Luis Suárez? In de wondere wereld van Koning Voetbal, waarin Koning Voetbal, waarin de partij met de dikste portemonnee meestal de macht heeft en clubliefde niet bestaat, is het doen van voorspellingen een hachelijke onderneming.
Dat er parallellen te trekken zijn tussen de zaak-Suárez en de zaak-Silva is straatvechter dan duidelijk, maar er zijn toch ook verschillen. Binnen de lijnen is El Loco Bruno, gekke Bruno, zoals Silva wel eens wordt genoemd, op zijn minst zo temperamentvol als Luis Suárez, maar daarbuiten is hij minder een straatvechter dan zijn jongere landgenoot. Hij lijkt er de persoon niet naar een transfer koste wat het kost af te dwingen. Al is het niet op komen dagen op de training absoluut een vorm van chantage en weet je zaakwaarnemers maar nooit.
Er is zeker ruis op de lijn, maar van een onwerkbare situatie tussen FC Groningen en Silva is nog geen sprake. Toen Ajax Suárez aan wilde trekken had het bovendien een vacature - Ryan Babel was vertrokken naar Liverpool – dan Luis Suárez maar dat is nu niet het geval. Daar komt bij dat Suárez een aanvaller is en clubs, Ajax dus ook, doen er meestal meer moeite voor een spits binnen te slepen dan een rechtervleugelverdediger.
En dan is er ook nog het klip en klare standpunt dat Hans Nijland heeft ingenomen. De algemeen directeur van FC Groningen heeft nadrukkelijk gesteld dat zijn club in deze transferwindow, die op 31 januari dicht gaat, geen spelers zal laten vertrekken. ”Komt er belangstelling voor onze spelers dan zullen we die categorisch afwijzen.”
Dat zijn woorden die aan duidelijkheid niets te wensen overlaten. Laat hij Silva toch tussentijds vertrekken dan is Nijland naar zijn achterban toe in één klap zijn geloofwaardigheid kwijt. En dat zal hij niet willen laten gebeuren. (bron: DvhN, Jan Mennega)
www.gic.nlBruno Silva wil naar Ajax, maar traint wel weer
FC Groningen-speler Bruno Silva wil als het aan hem ligt zo snel mogelijk naar Ajax, omdat het volgens hem beter is voor zijn loopbaan. Nadat Silva van trainer Ron Jans twee dagen langer vakantie had gekregen, meldde de rechtsback zich donderdag niet op de training. Volgens eigen zeggen, omdat hij teveel aan zijn hoofd had aangaande het Ajax-verhaal. Vrijdagochtend verscheen Silva wel op de training, maar hij valt buiten selectie voor de thuiswedstrijd tegen Excelsior komende zaterdag.
Tom Hiariej is normaal gesproken de vervanger van Silva aan de rechterkant. "Bruno is zeer standvastig in deze zaak. Hij heeft het goed met zijn familie besproken en wil graag naar Ajax, dat bovendien een substantieel bedrag voor hem wil betalen", zegt zaakwaarnemer Henk van Ginkel. "Silva hoopt te bereiken dat Ajax en Groningen in ieder geval met elkaar om de tafel gaan."
De transferwindow sluit op 31 januari en staat nog drie weken open. De ververgelijking met de zaak Suàrez werpt zich nu nadrukkelijk. Ondanks een verloren arbitragezaak stemde FC Groningen uiteindelijk in met een overgang van de Uruguayaanse aanvaller naar Ajax. Het standpunt van FC Groningen is echter volstrekt helder. Directeur Hans Nijland laat overal optekenen en roept dat in de winterstop geen enkele speler zal vertrekken. Als daar alsnog van afgeweken wordt heeft FC Groningen daarover wel wat uit te leggen naar de achterban. De affaire-Silva wordt ongetwijfeld vervolgd.
Die CL-winst van 1995 herinneren mensen zich nog wel, maar inderdaad, verder terug moeten we niet gaan. Europese bekers gewonnen voor 1990 herinnert niemand zich meer.Baseman schreef:Dream on![]()
Het wordt echt hoog tijd dat sommigen hier stoppen met leven in het verleden en eens realistisch gaan worden !
Dat een club 40 jaar geleden Europese top was zegt niets, het gaat om het hier en nu. Ajax had daarna een geweldige periode halverwege de jaren 90, maar dat is iedereen al lang weer vergeten. Een club als Barca lager stellen dan Ajax is dan ook te onzinnig voor woorden...
Mee eens. Ajax heeft een prachtige geschiedenis, maar daar kun je niet op blijven teren.Ik zou om te beginnen eerst eens gaan winnen van clubs als Kopenhagen voordat je jezelf een van de grootste clubs in de wereld noemt.
Oh, op die manier. Jij denkt dat Nijland hard to get speelt.Ajax Rules schreef:@Johnk: emotionele aanpak? We hadden toch net met zijn allen geconcludeerd dat Ajax een paar miljoen extra zou gaan moeten betalen door deze hele affaire?
Dan heb je het dus beter gedaan (als Nijland) dan wanneer je je "zakelijk en rationeel" opstelt ("spelers komen en gaan nu eenmaal") en je meteen het eerste bod accepteert.
Tja sorry, ik begrijp dat dat voor een PSV-supporter pijnlijk is, maar een paar maanden geleden stond in de VI dat het Nederlandse voetbal (en dat was niet op onderbuikgevoelens gebaseerd) (nog) maar één A-merk heeft. En dat is niet in het Belgisch sprekend deel van ons landjoey schreef:Die CL-winst van 1995 herinneren mensen zich nog wel, maar inderdaad, verder terug moeten we niet gaan. Europese bekers gewonnen voor 1990 herinnert niemand zich meer.Baseman schreef:Dream on![]()
Het wordt echt hoog tijd dat sommigen hier stoppen met leven in het verleden en eens realistisch gaan worden !
Dat een club 40 jaar geleden Europese top was zegt niets, het gaat om het hier en nu. Ajax had daarna een geweldige periode halverwege de jaren 90, maar dat is iedereen al lang weer vergeten. Een club als Barca lager stellen dan Ajax is dan ook te onzinnig voor woorden...![]()
Mee eens. Ajax heeft een prachtige geschiedenis, maar daar kun je niet op blijven teren.Ik zou om te beginnen eerst eens gaan winnen van clubs als Kopenhagen voordat je jezelf een van de grootste clubs in de wereld noemt.
Nederland heeft geen Europese topclub. De Nederlandse clubs doen incidenteel mee, maar dat is het dan ook.
Een voetballer is iets anders dan een voetbalkenner.Ajax Rules schreef:@Joey: onzin... Heel veel voetbalkenners uit binnen- en buitenland kunnen moeiteloos alle Europacup 1 winnaars reproduceren vanaf de allereerste editie tot nu. En ook als ze wel eens een foutje maken (Won Ajax nu zijn eerste in 70 of 71?) weten ze echt wel dat Ajax de Europacup 1 vier keer het gewonnen (of op zijn minst: vaak)