De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Dat is waar. Hij wandelt niet door de rimboe, zoals Piet de Visser, maar hij is wel degelijk (mede) gehaald omdat hij een zeer waardevol 'notitieboekje' vol Zuid-Amerikaanse spelers heeft. Daar heeft hij zijn beste contacten. Als Ajax, met het huidige team scouts, over Zuid-Amerika nadenkt, dan kijkt iedereen naar Van der Zee.Bertje schreef:Van der Zee scout gewoon 'algemeen'. Hij heeft geen specifiek gebied.
De internationale scouts krijgen waarschijnlijk trouwens premies voor wat ze doen, als een soort freelancers.
K.
Still alive...
Pcs. En het betaalt zich vanzelf terug. Het natrekken van al die tips is voor een organisatie natuurlijk een flink karwei, maar daar heb je dan VDZ en z'n mannen voor.
Maar een of twee 'gouden tips' en je hebt je scoutingsbudget er voor jaren uit. Zo moeilijk kan het niet zijn: het is een kwestie van doen en organiseren, maar dat (b)lijkt teveel gevraagd.
Maar een of twee 'gouden tips' en je hebt je scoutingsbudget er voor jaren uit. Zo moeilijk kan het niet zijn: het is een kwestie van doen en organiseren, maar dat (b)lijkt teveel gevraagd.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik snap er ook geen bal van. Ga lekker in Argentinie scouten. Lekker in Brazilie. Niet in Oostenrijk of in Frankrijk. Daar heb je niks te zoeken. Alsof zo een Toulalan naar Ajax zou willen komen als ie naar Lyon kan.
Een scout die samenwerkt met een pleeggezin. Stuur de vader des huizes naar die contractonderhandelingen met zo een jong pikkie. Geef die jongen vertrouwen, laat zien dat je om zo iemand geeft...dat je hem graag wilt hebben.
Als je ziet hoe het programma bij Arsenal eruitziet......Die doen er alles aan om die jongens te stimuleren en het naar hun zin te maken.
Een scout die samenwerkt met een pleeggezin. Stuur de vader des huizes naar die contractonderhandelingen met zo een jong pikkie. Geef die jongen vertrouwen, laat zien dat je om zo iemand geeft...dat je hem graag wilt hebben.
Als je ziet hoe het programma bij Arsenal eruitziet......Die doen er alles aan om die jongens te stimuleren en het naar hun zin te maken.
IK GELOOF!!!!!!
Ajax zal geen vervanger voor Stam halen
In Het Parool laat Adrie Koster weten dat Ajax geen vervanger voor Jaap Stam meer zal halen. "Als Thomas Vermaelen en Gregory van der Wiel terugkeren van hun blessure hebben we voldoende spelers voor in het centrum."
Ajax is echter wel op zoek naar backs. De Ajax coach bevestigde al de interesse voor Bruno Silva. En ook Het Parool schrijft over de interesse voor Ragnar Klavan. Die is echter wel duurder geworden omdat hij onlangs zijn contract bij Heracles verlengde.
Godverdomme Martin, godgloeiende godverdomme, dit kan je toch niet menen?
In Het Parool laat Adrie Koster weten dat Ajax geen vervanger voor Jaap Stam meer zal halen. "Als Thomas Vermaelen en Gregory van der Wiel terugkeren van hun blessure hebben we voldoende spelers voor in het centrum."
Ajax is echter wel op zoek naar backs. De Ajax coach bevestigde al de interesse voor Bruno Silva. En ook Het Parool schrijft over de interesse voor Ragnar Klavan. Die is echter wel duurder geworden omdat hij onlangs zijn contract bij Heracles verlengde.
Godverdomme Martin, godgloeiende godverdomme, dit kan je toch niet menen?
Dat MvG alleen in Nederland lijkt te scouten, vind ik niet eens zo gek. Roda JC scout notabene bij de reserve teams van Belgische eersteklassers. Maar zoek het dan wel in de diepte. De Zeeuw was op te halen bij GAE. Huntelaar bij AGOVV. Bruins bij Excelsior. Sankoh bij Telstar. Lasse Schone en Stijn Schaars notabene bij respectievelijk Jong Heerenveen en Jong Vitesse. Er is best wel wat te halen wat mij betreft, maar zoek het in de diepte, nogmaals.
Maak een raport over spelers. Sterke en zwakke punten. In welk systeem, welke veldbezetting komt de speler goed tot zijn recht? Aan welk type speler(s) is ie complementair? Op welke prijs schat je de speler in en wat is de vraagprijs? Om vervolgens te kijken of de kwaliteit/prijs verhouding wel goed is. Wie is de zaakwaarnemer?
En kies je gebieden uit om te scouten. Kroatie, Servie, Tsjechie, Zweden, 2de Bundesliga (toch Wimpey?), Secunda Division, eventueel de Portugese competitie, Belgie, Zwitserland. Misschien eens in Mexico gaan kijken.
Maak een raport over spelers. Sterke en zwakke punten. In welk systeem, welke veldbezetting komt de speler goed tot zijn recht? Aan welk type speler(s) is ie complementair? Op welke prijs schat je de speler in en wat is de vraagprijs? Om vervolgens te kijken of de kwaliteit/prijs verhouding wel goed is. Wie is de zaakwaarnemer?
En kies je gebieden uit om te scouten. Kroatie, Servie, Tsjechie, Zweden, 2de Bundesliga (toch Wimpey?), Secunda Division, eventueel de Portugese competitie, Belgie, Zwitserland. Misschien eens in Mexico gaan kijken.
Ik vind het halen van een back een noodzakelijker kwaad dan een vervanger voor Stam. En dat meen ik! Van mij mag de combinatie Heitinga/Vermaelen of Heitinga/vd Wiel zich bewijzen.Peter schreef:Daaahaag Martin! Je hebt je kans gehad, maar als je na al die tijd geen vervanger kan weten te vinden, dan is het tijd om te gaan. Greg en Vermaelen moeten dus de kar gaan trekken in het centrum. Het is toch echt te bespottelijk voor woorden.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Heitinga is verdedigend armoedig. Vermaelen is wel erg vaak geblesseerd en vdWiel komt net kijken. Al met al dus 3 opties in het centrum. Je lacht je dood als Heitinga morgen een rode kaart pakt, want wie zetten we dan centraal? Colin en Vertonghen? Kaartjes voor het open huis zijn dan gratis bij 3 pakken Witte Reus.
Heitinga is in de zomer weg. Haal nu alvast een centrumverdediger, zodat je tegen die tijd een vervanger in huis hebt. Of is dat te voortvarend gedacht van mij?goodfella schreef:Ik vind het halen van een back een noodzakelijker kwaad dan een vervanger voor Stam. En dat meen ik! Van mij mag de combinatie Heitinga/Vermaelen of Heitinga/vd Wiel zich bewijzen.
Het stinkt aan alle kanten!
Integendeel. Van mij mag Ajax vanavond nog El Ahmadi en Defour kopen. Laat ze maar strijden voor hun basisplek. Maar nogmaals, een rechtsback blijft wat mij betreft prioriteit nummer 1.joey schreef:Heitinga is in de zomer weg. Haal nu alvast een centrumverdediger, zodat je tegen die tijd een vervanger in huis hebt. Of is dat te voortvarend gedacht van mij?goodfella schreef:Ik vind het halen van een back een noodzakelijker kwaad dan een vervanger voor Stam. En dat meen ik! Van mij mag de combinatie Heitinga/Vermaelen of Heitinga/vd Wiel zich bewijzen.
-
- AT Toto winner 15/16
Lekkere timing ook weer, maar ach we hebben geld zat.Joeska schreef: Ajax is echter wel op zoek naar backs. De Ajax coach bevestigde al de interesse voor Bruno Silva. En ook Het Parool schrijft over de interesse voor Ragnar Klavan. Die is echter wel duurder geworden omdat hij onlangs zijn contract bij Heracles verlengde.
Ajax heeft liever te weinig spelers dan teveel spelers. Dat klinkt gek, maar het beleid van de laatste jaren heeft dat bewezen. Blijkbaar is men in Amsterdam erg bang voor een ontevreden speler hier of daar. Daarom zal er ook niet zo snel doorgeselecteerd worden of worden geanticipeerd op nakende uitgaande transfers.joey schreef:Heitinga is in de zomer weg. Haal nu alvast een centrumverdediger, zodat je tegen die tijd een vervanger in huis hebt. Of is dat te voortvarend gedacht van mij?
Ik snap daar ook helemaal niets van. Zet maar kwaliteit op de bank. Niks mis mee.Thomas schreef:Ajax heeft liever te weinig spelers dan teveel spelers. Dat klinkt gek, maar het beleid van de laatste jaren heeft dat bewezen. Blijkbaar is men in Amsterdam erg bang voor een ontevreden speler hier of daar. Daarom zal er ook niet zo snel doorgeselecteerd worden of worden geanticipeerd op nakende uitgaande transfers.joey schreef:Heitinga is in de zomer weg. Haal nu alvast een centrumverdediger, zodat je tegen die tijd een vervanger in huis hebt. Of is dat te voortvarend gedacht van mij?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Trouwens:
Dat is dus een kleine week geleden. Gaan we nu voor de backs?6/1 in Sportweek
Ajax heeft met de transfer van Kenneth Perez niet de laatste slag op de transfermarkt geslagen. De Amsterdammers zoeken nog een opvolger voor Jaap Stam, die in november afzwaaide als voetballer.
Martin van Geel laat weten alleen voor de robuuste verdediger een waardige vervanger te zoeken. "Het elftal is nog niet in balans. Voor Babel hebben we Suárez gehaald, voor Sneijder is Perez nu gekomen. Alleen voor Stam zoeken we nog iemand", aldus de technisch directeur tegenover Sportweek.